Ktoś coś wie od Forda Polska na temat nowości? |
Autor |
Wiadomość |
matts80
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Wrz 2018 Posty: 11 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 5 Lis 2018, 21:59
|
|
|
W mojej specyfikacji będzie problem z pakietem Comfort 1, tak jak napisał @tantal brak w pakiecie podgrzewanych dysz spryskiwaczy, a w umowie mam ten drobiazg. Jak przy odbiorze sprawdzić, czy te podgrzewanie jest. I w razie jego braku co mogę ugrać. |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Lis 2018, 07:38
|
|
|
Ciekawe jest to zwiększenie pojemności bagaznika z 292 do 311 l - też to zauważyłem wczoraj i zastanawiało mnie, czy zaczęli inaczej mierzyć, czy coś naprawdę zmienili, np obniżyli podłogę?
Druga rzecz - w BO Play mam 7 głośników + subwoofer. Teraz jest w sumie tych głośników 10 - czy dodali po głośniku z tyłu?
Sporo rzeczy jest droższych, grzana kierownica sama 1200 zł, w pakiecie 1950 - trochę to dziwne, bo bez pakietu+pakiet za 600 zł jest 1800 zł. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
seee8a
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Sebastian
Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 21 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 6 Lis 2018, 10:12
|
|
|
Wojtek na pewno masz w BO 7 glosnikow? Odkad tylko pamietam z materialow prasowych od samego poczatku produkcji w BO bylo 10 glosnikow z subwooferem. |
|
|
|
|
jacky-x
Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: Inna
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 13 Paź 2017 Posty: 20 Skąd: SP
|
Wysłany: 6 Lis 2018, 10:15
|
|
|
Wojtek Wawa napisał/a: | Druga rzecz - w BO Play mam 7 głośników + subwoofer. Teraz jest w sumie tych głośników 10 - czy dodali po głośniku z tyłu?
|
@Wojtek
Ty masz 9 głosników+1 (nie było wersji z siedmioma) przynajmniej w teorii. Ford dwa głośniki koaksjalne które masz z tyłu, policzył jako cztery, w teorii się zgadza a w praktyce lepiej oferować 10 niż 8 . Pozdr
|
|
|
|
|
tantal
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 22 Wrz 2018 Posty: 37 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 6 Lis 2018, 16:39
|
|
|
matts80 napisał/a: | W mojej specyfikacji będzie problem z pakietem Comfort 1, tak jak napisał @tantal brak w pakiecie podgrzewanych dysz spryskiwaczy, a w umowie mam ten drobiazg. Jak przy odbiorze sprawdzić, czy te podgrzewanie jest. I w razie jego braku co mogę ugrać. |
Czekam na rozwój sytuacji, ja odbieram dopiero w grudniu.
Edit:
Zabawna sytuacja, dzisiaj dostałem telefon ze auto jest już w salonie. Po 5 tygodniach od złożenia zamówienia. |
|
|
|
|
jacky-x
Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: Inna
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 13 Paź 2017 Posty: 20 Skąd: SP
|
Wysłany: 6 Lis 2018, 19:31
|
|
|
Pisałem w poprzednim poście o głośnikach w B&O Play, to przy okazji może jeszcze warto wspomnieć, że sama nazwa B&O Play zostaje od jakiegoś czasu wycofywana ( całkowita rezygnacja z tej submarki) i w nowych fiestach będzie (jest) Bang & Olufsen (w nowych cennikach jest to już uwzględnione - B&O). Pozdr |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 9 Lis 2018, 13:04
|
|
|
Dzięki za wyjaśnienie, ciekawi mnie jak to z tymi głośnikami w tylnych drzwiach jest, bo... u mnie one nie mają napisu BO tak jak pozostałe. Ktoś z Was z BO Play napisze, czy u niego w tylnych drzwiach zaślepki mają BO?
Sprawdziłem katalog z czasów zamawiania naszej fiesty (20 lipca 2017) i tam też piszą o 10 głośnikach
BTW też około 5 tygodni, maks 7 minęło od zamówienia do przyjścia naszego titanium. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
kris_IV
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Dołączył: 10 Wrz 2018 Posty: 21 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: 9 Lis 2018, 13:08
|
|
|
Wojtek Wawa, sprawdzę wieczorem i dam znać
-- EDIT
Tak jak u ciebie - obudowy głośników z tyłu pozbawione są oznaczeń B&O |
|
|
|
|
olaxx
Model: Ford Fiesta Mk2`89
Wersja: X100
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączyła: 12 Lis 2018 Posty: 0 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 12 Lis 2018, 14:17
|
|
|
Moim zdaniem warto odwiedzić ten salon forda - http://www.spammms.pl/. Z pewnością każdy znajdzie tam coś dla siebie |
Ostatnio zmieniony przez vegetagt 12 Lis 2018, 20:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15 Lis 2018, 14:26
|
|
|
Dzięki kris_IV.
BTW masz oryginalne 140 KM? Opisz wrażenia, jak to jeździ na wysokich obrotach - zapewne bosko |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
kris_IV
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Dołączył: 10 Wrz 2018 Posty: 21 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: 15 Lis 2018, 21:31
|
|
|
Wojtek Wawa, tak, fabrycznie brałem 140KM i generalnie mam wersję full za wyjątkiem szklanego dachu i kluczyka na zbliżenie w identycznym kolorze jak Twój
Uczucia z jazdy dokładnie takie jak opisujecie - dopiero z 600km zrobione, ale tak jak wszyscy zauważają klei się do asfaltu w zakrętach bardzo przyjemnie. Kupiłem 140KM ponieważ w ostatnim aucie miałem ich 80 i na trasie (mało tras robię generalnie) przygotowanie do przyspieszania zaczynałem chyba kilometr przed wyprzedzeniem ciężarówki i nigdy nie byłem pewny czy zdążę zanim pojawi się coś na horyzoncie. Na jeździe próbnej dealer miał wersję 100KM co mnie nie przekonało, więc nie zastanawiałem się nad inną opcją niż 140.
Na wysokich obrotach zbyt dużo nie jechałem (gdzieś tam w instrukcji piszą nawet o tym żeby przez pierwszy 1000 nie szaleć ) więc staram się być grzeczny
Ale wyprzedzanie poza miastem to wreszcie normalny manewr i myślę, że niejeden kierowca może się zdziwić jak to idzie...
Napiszę na pewno coś więcej po 1000km, czyli pewnie pod koniec grudnia przy moich trasach, ale już teraz wiem co mnie najbardziej denerwuje - jednak Ford ma to do siebie że lubi poskrzypieć, a ja nie znoszę jak coś wydaje nieodpowiedni dźwięk... No cóż |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Lis 2018, 10:33
|
|
|
Dzięki za wrażenia. Daj znać jak dotrzesz silnik... bo teraz jeździsz jak moim silnikiem 100 KM (bo praktycznie do 4500 obr/min nie ma różnicy pomiędzy naszymi silnikami, te 140 KM budzą się do życia powyżej tych obrotów, przy 5000-6500 musi być cudownie).
A o piskach wszystko napisał Tared, wyszukaj jego posty i może uda Ci się je zwalczyć. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
msky
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018 Posty: 92 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 16 Lis 2018, 20:40
|
|
|
kris_IV napisał/a: | Wojtek WawaKupiłem 140KM ponieważ w ostatnim aucie miałem ich 80 |
Podbijam stawkę również miałem mało KM, bo aż 60 KM, zamieniłem na 125 KM, ale nie chciałem st-line, bo było dla mnie zbyt twarde.
Wersja titanium jest komfortowa, a podobnie wyprzedzanie to bajka.
Gratuluję wersji 140 KM, pomyśl, że od wersji 100 KM różni się ona więcej niż specjaliści piszą.
Szerokości |
|
|
|
|
kris_IV
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Dołączył: 10 Wrz 2018 Posty: 21 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: 17 Lis 2018, 10:49
|
|
|
msky napisał/a: | pomyśl, że od wersji 100 KM różni się ona więcej niż specjaliści piszą |
Niestety mimo dwóch dużych salonów w Poznaniu nie udało mi się tego sprawdzić w praktyce Dla mnie najważniejsze jest to, że jestem zadowolony z tego silnika |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Lis 2018, 10:20
|
|
|
Wersja 140 KM różni się od wersji 100 KM:
- krótszą skrzynią biegów - by jeździć na wyższych obrotach i korzystać z silnika
- hamulcami jak w wersji 125 KM - tarcze z tyłu zamiast bębnów, droga hamowania taka sama, ale nie przegrzeją się tak łatwo
- oczywiście silnik jest inaczej zestrojony, w wersji 100 KM absolutnie nie ma zmiany w przyśpieszaniu, pomiędzy 4500-6500 rpm, wtedy moc jest sztucznie zdławiona na 100 KM, wersja 125 KM równomiernie nabiera mocy, a wersja 140 KM już w ogóle zestrojona jest pod wysokie obroty, jak nie 3 cylindrowiec. Ma też moment obrtowy 10 Nm wyższy niż wersje 100 i 125 KM, zgaduję że różni się turbosprężarką. Może taką o zmiennej geometrii? Wtedy różnica w cenie byłaby całkiem zasadna... |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
kris_IV
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Dołączył: 10 Wrz 2018 Posty: 21 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: 20 Lis 2018, 20:27
|
|
|
Wojtek Wawa, to ciekawe i przyznam, że nie miałem świadomości większej ilości różnic niż sterownik. Na forum zwykle podkreślają, że 140KM to tylko chciwość Forda i można nadrobić wszystko boxem. |
|
|
|
|
msky
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018 Posty: 92 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 20 Lis 2018, 22:09
|
|
|
Proponuję porównać naklejki na silnikach.
W nich zapisana jest róźnica, oprócz daty produkcji.
|
|
|
|
|
|