|
[MK7] Problem z mocą silnika - rozrząd po wymianie |
Autor |
Wiadomość |
Tomuss910
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Dołączył: 03 Sty 2019 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 3 Sty 2019, 10:20 [MK7] Problem z mocą silnika - rozrząd po wymianie
|
|
|
Witam wszystkich
Jestem nowym użytkownikiem tego forum.
Mam problem z fiestą 2009 z silnikiem 1,6 120 km (bądź 125 nie wiem dokładnie)
Ostatnio wymieniłem rozrząd, przy 100 000 km, niby Ford podaje żeby to robić po 170 000 km ale autko było ściągnięte ze szwajcarii więc w sumie nie wiadomo ile ma przebiegu.
Sprawa wygląda tak, że problem zauważyła moja narzeczona, który usilnie twierdzi, że po tej wymianie samochód ma mniej mocy, na niższych biegach. Osobiście twierdzę, że może minimalny ubytek mocy nastąpił.
Dzwoniłem do mechanika, który to wymieniał, który jest nota bene moim dobrym znajomym i naprawdę lata już naprawia samochody, więc wątpię żeby źle rozrząd założył, bądź go źle ustawił.
Mechanik twierdzi, że w tym silniku przeskoczenie rozrządu nawet o jeden ząbek, spowodowało by kolizje i silnik nadawałby się do najwyżej na stolik na kawę.
Trochę poczytałem na ten temat, i z tego co widzę to przy źle ułożonym rozrządzie samochód by inaczej chodził, np nierówna praca silnika (odgłos typowego diesa) - tego nie ma. Silnik nie faluje, nie wydaje dziwnych dźwięków, słowem silnik pracuje równo i miarowo. I teraz nie wiem czy po protu ja wariuje i sam już w to zaczynam zauważać, czy faktycznie jest coś nie tak.
Proszę o pomoc, napiszcie mi proszę jakie są objawy źle ustawionego rozrządu i co ewentualnie można zrobić.
Ps. nie wyświetlają się również żadne błędy na konsoli. |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 3 Sty 2019, 18:01
|
|
|
Tomuss910 napisał/a: | Mechanik twierdzi, że w tym silniku przeskoczenie rozrządu nawet o jeden ząbek, spowodowało by kolizje i silnik nadawałby się do najwyżej na stolik na kawę.
|
kurde, ja w starych zetecach o 2 ząbki potrafilem przestawić (szczura przemieliłem paskiem rozrządu...) i wszystko żyje ;>
Z tego co patrze, to 1.6 ti-vct nie ma klina na kole pasowym - także jak najbardziej istnieje szansa przestawić rozrząd np o pół ząbka.
Mechanik ma blokady do ustawiania, czy robi 'na marker'? |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|