[MK3] RS Turbo |
Autor |
Wiadomość |
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13 Mar 2020, 12:16
|
|
|
a co proponujesz? |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 13 Mar 2020, 23:07
|
|
|
Do easy ecu trzeba zrobic wiazke silnika chyba na nowo jak dobrze mysle:-) |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 14 Mar 2020, 00:16
|
|
|
starą oryginalną wiązke silnika też trzeba zrobić na nowo - one po tylu latach to nawet na skup złomu sie niezbyt nadają :/
Wiązka do zeteca to z 26 kabli sygnałowych, plus z 3-4 plusy i masy. W cvh pewnie wyjdzie podobnie, także w sam raz do nauki |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 14 Mar 2020, 21:29
|
|
|
Wiązka to jest naprawdę prosta sprawa do zrobienia.
U siebie kupiłem wszystkie wtyczki na ali za mniej niż 200zł.
Do emu za niecałe 200zł można kupić wiązkę tj zestaw kabli z opisami na otulinach i terminalami do wtyczki - każdy po 2,5m grubości i odpowiednio gruby do zastosowania (grube kable do cewek i przekaźników, cienkie do czujników).
Trochę taśmy parcianej, termokurczki z klejem oraz oplotu poliestrowego i można zrobić porządną wiązkę która będzie działać niezawodnie. |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
deejay
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 82 Skąd: Myślachowice
|
Wysłany: 15 Mar 2020, 16:40
|
|
|
bobson, masz gdzieś rozpisane jakie dokładnie wtyczki są w wiazce silnika zeteca w fiescie? |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14 Maj 2020, 21:32
|
|
|
Mały update
Wał z dociskiem wyważony
Blok oczyszczony i pomalowany na kolor srebrny hammereitem
Coś tam powoli zacznę dół składać 👍 |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 6 Sie 2020, 06:04
|
|
|
Powoli do przodu...
Rozrząd i pompa wody na miejscu
Nowy wałek Newmana oraz mechaniczne popychacze ustawione
Nowa miska olejowa założona
Czekam na pomalowanie pokrywy zaworów i można motor zamykać |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 10 Lis 2020, 00:48
|
|
|
Coś tam działam, skrzynia zregenerowana, jestem w trakcie malowania, kolektor ssący z beżowymi wtryskami założony.
|
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1871 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 10 Lis 2020, 23:26
|
|
|
No i bajka |
_________________
|
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11 Lis 2020, 19:33
|
|
|
Ładnie wygląda. Na wiosnę ruszy? Co było w ogóle powodem remontu? Jakaś awaria czy widzimisię? |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12 Lis 2020, 14:54
|
|
|
luk-90 napisał/a: | Co było w ogóle powodem remontu? |
"Remont" wykonany przez poprzedniego właściciela: zostawienie starej pompy oleju, tłoki wbijane majzlem, miska olejowa z dużym nagarem starego oleju
Spadło ciśnienie oleju na ciepłym silniku i przytarło wałek na 4 cylindrze: auto ogarnąłem do przeglądu i zdążyłem przejechać zaledwie 120km od zakupu |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12 Lis 2020, 16:42
|
|
|
Supcio |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 13 Lis 2020, 14:58
|
|
|
zwardek napisał/a: | luk-90 napisał/a: | Co było w ogóle powodem remontu? |
"Remont" wykonany przez poprzedniego właściciela: zostawienie starej pompy oleju, tłoki wbijane majzlem, miska olejowa z dużym nagarem starego oleju
Spadło ciśnienie oleju na ciepłym silniku i przytarło wałek na 4 cylindrze: auto ogarnąłem do przeglądu i zdążyłem przejechać zaledwie 120km od zakupu |
Kocham takich majstrów, najchętniej strzeliłbym takiego 1" pokrętłem przegubowym |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
Ostatnio zmieniony przez bobson 15 Lis 2020, 20:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 13 Lis 2020, 18:17
|
|
|
kto to tak ładnie remontował? Jak mniemam to coś kojaże😇👌Ja już się nauczyłem zresztą🤣🤣🤣 |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1871 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 13 Lis 2020, 22:36
|
|
|
bobson napisał/a: | zwardek napisał/a: | luk-90 napisał/a: | Co było w ogóle powodem remontu? |
"Remont" wykonany przez poprzedniego właściciela: zostawienie starej pompy oleju, tłoki wbijane majzlem, miska olejowa z dużym nagarem starego oleju
Spadło ciśnienie oleju na ciepłym silniku i przytarło wałek na 4 cylindrze: auto ogarnąłem do przeglądu i zdążyłem przejechać zaledwie 120km od zakupu |
Kocham takich majstrów, najchętniej strzeliłbym takim 1" pokrętłem przegubowym |
Teraz wiem dlaczego dostała kiedyś baty od SPORTA MK5 |
_________________
|
|
|
|
|
Pyros
King of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 303 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Lis 2020, 09:07
|
|
|
Stara gwardia na tym forum lubiła druty
Sam kupiłem tutaj xr2 która była po remoncie ale już na powrocie do domu obróciło panewkę |
|
|
|
|
deejay
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 82 Skąd: Myślachowice
|
Wysłany: 16 Lis 2020, 18:00
|
|
|
To się nazywają forumowe perełki też taka kiedyś kupiłem. |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 17 Lis 2020, 16:32
|
|
|
z rana prawie skończyłem składać słupek, mam nadzieję, że w tym tygodniu zepnę to ze skrzynią
później włożymy do auta i zamontuję resztę osprzętu, dolot, węże wodne i całą resztę
Na razie jest plan odpalić na seryjnym turbo. Jak wszystko będzie dobrze to po dotarciu i ogarnięciu budy wpadnie hybryda td04 z dużym ic |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1871 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 18 Lis 2020, 19:01
|
|
|
deejay napisał/a: | To się nazywają forumowe perełki też taka kiedyś kupiłem. |
A co się z nią stało |
_________________
|
|
|
|
|
|