| 
		Problem z odpalaniem na zimnym silniku | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 grabek246  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.6TDCi/90KM 
                  Dołączył: 15 Sty 2018 Posty: 13 Skąd: Rudno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Lut 2018,  18:30   Problem z odpalaniem na zimnym silniku
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam, jak w temacie. zauważyłem że w obecnych temp Fiesta ma problemy z odpalaniem. niby długo nie kręci ale po odpaleniu falują obroty i telepie całą budą.
 
 
Po podłączeniu pod Forscana pokazało takie błędy:
 
 
 	  | Cytat: | 	 		  ===PCM DTC P0806:00-28===
 
Kod: P0806 - Zakres napięcia w obwodzie/jakość sygnału czujnika położenia sprzęgła
 
 
Status: 
 
 - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
 
 - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
 
 
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
 
 
 Zamrożone ramki :
 
-GLOBTIM: 144800294 s - Globalny czas rzeczywisty
 
-TOTDIST: 121342.0 km - Całkowity (przebyty) dystans
 
-MAINECUV: 28.50 V - Zasilanie główne sterownika ECU
 
-ESTSERUN: Tak  - Status silnika - silnik pracuje
 
-ESTSECRK: Nie  - Status silnika - silnik w fazie rozruchu
 
-IN-CAR_TEMP: 80 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
 
-INCARTMP: 80 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
 
-OUTTMP: 16 °C - Temperatura zewnętrzna odczytywana przez czujnik.
 
-LOAD: 59.22 % - Wyliczona wartosc obciazenia
 
-ECT: 79 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
 
-MAP: 135.0 kPa - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor).
 
-RPM: 2128 obr/min - Obroty silnika na minute
 
-VSS: 69.0 km/h - Prędkość pojazdu
 
-IAT: 23 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
 
-MAF: 32.02 g/s - Przepływomierz masowy powietrza
 
-FRP: 2540.0 kPa - Ciśnienie szyny paliwowej
 
-EGR_PCT: 27.84 % - Polecenie uruchomienia EGR
 
-BARO: 99.0 kPa - Ciśnienie barometryczne.
 
-APP_D: 21.18 % - Położenie pedału przyspiesznika D
 
===END PCM DTC P0806:00-28===
 
 
===PCM DTC P244A:00-28===
 
Kod: P244A - Ciśnienie różnicowe filtru paliwa cząstek stałych Diesel zbyt niskie
 
 
Status: 
 
 - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
 
 - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
 
 
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
 
 
 Zamrożone ramki :
 
-GLOBTIM: 248559968 s - Globalny czas rzeczywisty
 
-TOTDIST: 183843.0 km - Całkowity (przebyty) dystans
 
-MAINECUV: 26.50 V - Zasilanie główne sterownika ECU
 
-ESTSERUN: Nie  - Status silnika - silnik pracuje
 
-ESTSECRK: Nie  - Status silnika - silnik w fazie rozruchu
 
-IN-CAR_TEMP: 80 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
 
-INCARTMP: 80 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
 
-OUTTMP: 15 °C - Temperatura zewnętrzna odczytywana przez czujnik.
 
-LOAD: 0.00 % - Wyliczona wartosc obciazenia
 
-ECT: 19 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
 
-MAP: 75.0 kPa - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor).
 
-RPM: 0 obr/min - Obroty silnika na minute
 
-VSS: 0.0 km/h - Prędkość pojazdu
 
-IAT: 16 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
 
-MAF: 5.33 g/s - Przepływomierz masowy powietrza
 
-FRP: 2540.0 kPa - Ciśnienie szyny paliwowej
 
-EGR_PCT: 0.00 % - Polecenie uruchomienia EGR
 
-BARO: 97.0 kPa - Ciśnienie barometryczne.
 
-APP_D: 0.00 % - Położenie pedału przyspiesznika D
 
===END PCM DTC P244A:00-28===
 
 
===OBDII DTC Brak===
 
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
 
 
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
 
 
===END OBDII DTC Brak===
 
 
===ABS DTC Brak===
 
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
 
 
Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).
 
 
===END ABS DTC Brak===
 
 
===RCM DTC Brak===
 
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
 
 
Moduł: Moduł układu SRS
 
 
===END RCM DTC Brak===
 
 
===PSCM DTC Błąd===
 
Nie można odczytać DTC
 
 
Moduł: Moduł sterujący układem wspomagania kierownicy
 
 
===END PSCM DTC Błąd===
 
 
===IPC DTC U0121:00-28===
 
Kod: U0121 - Utrata łączności z modułem sterującym ABS
 
 
Status: 
 
 - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
 
 - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
 
 
Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą
 
 
===END IPC DTC U0121:00-28===
 
 
===FCDIM DTC Brak===
 
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
 
 
Moduł: Moduł interfejsu elementów sterowania/wyświetlacza z przodu
 
 
===END FCDIM DTC Brak===
 
 
===ACM DTC Brak===
 
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
 
 
Moduł: Moduł sterujący sprzętu audio
 
 
===END ACM DTC Brak===
 
 
===BCMii DTC Brak===
 
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
 
 
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia
 
 
===END BCMii DTC Brak===
 
 
 | 	  
 
 
 
ktoś jest w stanie powiedzieć czy któryś z błędów może mieć wpływ na odpalanie? dodam że niedawno Fiesta dostała nowe świece żarowe, problem nie ustąpił.
 
 
Odnośnie świec żarowych, można wydłużyć ich grzanie? przy 0st C kontrolka zapala się na moment i gaśnie, to może być przyczyna problemu z odpalaniem? 
 
 
Ktoś podpowie jak można sprawdzić moduł grzania świec? | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 24 Cze 2018,  15:34, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 grabek246  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.6TDCi/90KM 
                  Dołączył: 15 Sty 2018 Posty: 13 Skąd: Rudno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Gru 2018,  19:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Kolejna zima i ten sam problem. Ktos cos podpowie? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 n owicjusz  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`10 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Rafal 
                  Wiek: 25  Dołączył: 21 Lut 2016 Posty: 36 Skąd: Ropczyce/Belgia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Gru 2018,  22:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Sprawdzić zasilanie świeczek.
 
W dieslu ważna rzecz do odpalania ,i nie trzeba czytać błędów.Jak jedna lub dwie nie grzeją to po telepie po rozruchu chwile. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 grabek246  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.6TDCi/90KM 
                  Dołączył: 15 Sty 2018 Posty: 13 Skąd: Rudno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Sty 2019,  09:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Świeczki sprawdzac na krótko z żarówka czy szukać wady w przekaźniku? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 grabek246  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.6TDCi/90KM 
                  Dołączył: 15 Sty 2018 Posty: 13 Skąd: Rudno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Sty 2019,  17:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Gdzie po vinie sprawdze czy moja fiesta lapie sie na wymianę modulu grzania swiec zarowych? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jaszczur  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Marcin 
                  Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1126 Skąd: SD (Dąbrowa G) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Sty 2019,  11:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Świece sprawdza się wykręcając je i obserwując jak świecą. | 
             
						
				_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rossmarry  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`10 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.4TDCi/68KM 
                  Dołączyła: 03 Gru 2019 Posty: 1 Skąd: Sanok 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Gru 2019,  20:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam,
 
Mam podobny problem, samochód przy temperaturze 1 stopni na plusie już ma problemy z odpaleniem, strach pomyśleć co będzie jak temperatura spadnie do poniżej 0. Wszystkie świece były wymieniane w ubiegłym roku, razem akumulatorem. Dzwoniłam na serwis forda i mówili że może to być przekaźnik świec żarowych . Po Vinie znaleźli jaki ma pasować do mojego modelu , ale problem jest taki że nie mogę go nigdzie znaleźć... 
 
 
A przekaźnik który mam kupic wygląda tak ---> https://ford.sklep.pl/product-pol-19121-przekaznik-swiec-zarowych-1-5-1-6-TDCi-AV61-12A343-CA.html
 
Pytanie - może mi ktoś powiedzieć , gdzie to jest? ściągałam już lampę od kierowcy i nic tam na ramie nie ma...
 
 
Natomiast u mnie w skrzynce bezpieczników jest jakiś przekaźnik, gdzie w opisie jest że to do świec i to jest taka kwadratowa brązowa kostka. Była sprawdzana i niby działa. Samochód był importowany z Włoch i lekko uderzony , ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie w tym wypadku... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Gru 2019,  10:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zamiast wymieniać na pałę części, warto sprawdzić miernikiem za 10zł z Castoramy, czy podawane jest napięcie na świece żarowe. Jeśli jest, to nie ma sensu rozgrzebywać czegoś, co działa.
 
Poza tym silniki CR generalnie mało korzystają ze świec (tu: przy temperaturze rzędu 0 będą pracować krótko, o ile w ogóle, a silnik powinien odpalać bez zająknięcia).
 
 
Z rzeczy, które warto jeszcze przemierzyć, to prąd rozruchowy, który ciągnie rozrusznik. Jeśli będzie zmęczony życiem, to może zamęczyć akumulator, a silnikiem ledwo będzie obracał. | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Gru 2019,  18:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | grzebałem kdyś w mk6 1.4 tdci z podobnym problemem. Aku niby tez dobre miało być. Przełożylem do swojego 1.9 tdi i we fiescie skonczyl się problem, natomiast audi zaczelo niechętnie kręcić (ale odpalał, bo to stary tedeik na pompie był.. ) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |