| Dziwne odgłosy podczas przyspieszania. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | tomi126   
 Model: Ford Fiesta Mk7`10
 Wersja: L
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Tomasz
 Dołączył: 01 Wrz 2014
 Posty: 2
 Skąd: Kalisz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Wrz 2014,  22:11   Dziwne odgłosy podczas przyspieszania. |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Jestem tu nowym forumowiczem i na początek wszystkich pozdrawiam.
 Mam z moją fiestą mały problem, podczas przyspieszania tak w zakresie obrotów 2 do 4tyś w zależności od obciążenia silnika słychać dziwny dźwięk. Nie potrafię go dokładnie opisać ale powiedziałbym że to taki świst, albo jakby coś świergotało
  . Występuje on tylko przy przyspieszaniu i gdy silnik jest mocniej obciążony. Moja fiestka ma zrobione 180000 tyś, może ktoś z was miał podobny problem ? |  
				| Ostatnio zmieniony przez tomi126 1 Wrz 2014,  22:39, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pmbmn   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 31
 Dołączył: 23 Wrz 2013
 Posty: 149
 Skąd: Koniecwałd
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Wrz 2014,  22:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Moja mama ma fiestę mk7 1.4 i też jest podobnie. może to być klimatyzacja ale nie jestem pewien |  
				| _________________ FIESTA XR 2i
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tomi126   
 Model: Ford Fiesta Mk7`10
 Wersja: L
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Tomasz
 Dołączył: 01 Wrz 2014
 Posty: 2
 Skąd: Kalisz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Wrz 2014,  22:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mówisz że to może być klimatyzacja ? Dzieje się tak bez względu na to czy jest włączona czy nie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pmbmn   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 31
 Dołączył: 23 Wrz 2013
 Posty: 149
 Skąd: Koniecwałd
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Wrz 2014,  22:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | To nie wiem. U mamuśki jest ten sam problem co opisujesz. Tyko że niecałe 100000 km ma przejechane |  
				| _________________ FIESTA XR 2i
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Igor   
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Imię: Igor
 Wiek: 35
 Dołączył: 16 Mar 2016
 Posty: 24
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lip 2016,  06:15   Dziwne odgłosy podczas przyspieszania. |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja mam to samo. Mam przejechane 140 k ale już jeżdżę z tym ponad 20k. Ostatnio mechanik  stwierdził że to może być dziurka w pierwszej części wydechu albo jakaś rolka. |  
				| _________________ Moje autko:
 viewtopic.php?f=120&t=75487
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marianek1972   
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 53
 Dołączył: 05 Lut 2017
 Posty: 10
 Skąd: jabłonna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Lut 2017,  13:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam podobnie silnik 1.4 ale dziwna praca pojawia się w zakresie 1500-2000obr.pod obciążeniem bardziej na zimnym silniku |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil-p   
 Model: Ford Fiesta Mk7`10
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Dołączył: 12 Lip 2017
 Posty: 2
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Lip 2017,  10:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, spróbuję odświeżyć temat.
 Fiesta 2010 1,25 80 KM przebieg: 120k
 
 Mam takie same objawy. Przy przyspieszaniu jakiś świst czy metaliczny dźwięk.
 Od trzech tygodni Fiesta stoi w serwisie ASO Pol-Motors we Wrocławiu i nie mogą znaleźć co to jest. Druga sprawa to chyba słabo szukają. Wydaje mi się, że nie jest ruszana z placu za serwisem.
 Po rozmowie z Doradcą ASO były dwie propozycje:
 1. półoś
 2. ślizgające sprzęgło.
 
 ad.1. podobno wymienili półoś z tytułu Gwarancja 12 ale objawy nie ucichły.
 Przyznam, że chciałbym wykorzystać usługę "Gwarancja 12" w celu usunięcia tego dźwięku.
 
 ad.2. Rada z ASO - jak się sprzęgło przepali to może przestać się ślizgać
    "ASO?" 
 Panowie,
 jakieś postępy u was w usunięciu tej usterki?
 Dźwięk występuję tylko przy przyspieszaniu. Głośny jest od 4 tyś obr. po puszczeniu pedału gazu milknie.
 Może coś na obwodzie paska wielorowkowego? Któreś łożysko?
 
 P.S.
 Próbuje się dodzwonić do Biura Obsługi Klienta w Ford Polska.
 Graniczy z cudem.
 
 Pozdrawiam
 Kamil
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Malldi   
 Model: Ford Fiesta Mk7`11
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6Duratec/120KM
 Dołączył: 23 Cze 2017
 Posty: 3
 Skąd: Toruń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Sie 2017,  11:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja mam podobny problem, podczas przyspieszania do około 3,5 tys. obrotow slychac przy uchylonych szybach jakby metaliczny klekot. Dodam, ze dzieje sie tak glownie na dwojce i trojce. Powyzej tych obrotow dzwiek zanika albo po prostu go nie slysze przez glosniejsza prace silnika. Przebieg niecale 70 000. Spotkal sie ktos z czyms takim? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | edek1977   
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Gold
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Dołączył: 15 Maj 2015
 Posty: 61
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Sie 2017,  22:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Załącza się klimatyzacja, słuchać sprzęgło, taki metaliczny dźwięk i czasami szarpnięcie lub chwilowe przymulenie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil-p   
 Model: Ford Fiesta Mk7`10
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Dołączył: 12 Lip 2017
 Posty: 2
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Sie 2017,  08:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, po długim czasie odebrałem auto z serwisu.
 Problem został rozwiązany.
 Metaliczny dźwięk wydawał tłumik. Podczas przyspieszania/dodania lekko gazu przy 2 tyś - 4 tyś obrotów był metaliczny dźwięk.
 
 Według kosztorysu z Serwisu cześć opisana była:
 
 Nr Katalogowy:
 1673793 - 520 zł
 Lub
 1907937 - 320 zł
 
 Nazwa:
 Tłumik dźwięków - przód
 
 Sam myślałem, że to coś w układzie paska wielorowkowego.
 Ale wymiana tłumika pomogła.
 Polecam sprawdzić.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pieceofhare   
 Model: Ford Fiesta Mk7`11
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Dołączył: 27 Lut 2018
 Posty: 4
 Skąd: z internetu
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Lip 2020,  17:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam wszystkim! Parę dni temu byłem na przeglądzie klimatyzacji w jednym z serwisów w Krakowie. Klimę sprawdzono pod względem szczelności, dobito czynnik do ok. 650, dolano olej do kompresora. Po kilku dniach nagle coś zaczęło się dziać z moja fiestą (1.4 96 km, benzyna). Podczas przyśpieszania odczuwalny jest dość duży opór na pedale gazu, przy czym po przekroczeniu 3tyś. obrotów nagle jest duży przyrost mocy. Na biegu jałowym, słychać jest jak co 30 sek załącza się elektrozawór do kompresora jednak po 1 sek jest odłączany. Klima dość słabo chłodzi, a obroty w tym momencie falują i silnik nierówno pracuje. Oczywiście przed serwisem takich objawów nie było, był odczuwalny spadek mocy, ale nie umożliwiał on normalnej jazdy jak jest teraz. Przy prędkości ok. 120 km/h samochód praktycznie w ogóle nie przyśpiesza.
 Dodam oczywiście, że wróciłem do speców, jednak stwierdzili jednogłośnie, że wszystko zostało poprawnie zrobione i prawdopodobnie jest zatarty kompresor. Samochód od nowości w rodzinie, regularnie serwisowany, bez żadnych problemów, ma tylko 80K przebiegu, więc trochę nie chce mi się wierzyć w zatarty kompresor.
 Może miał ktoś z Was podobny problem, lub może ktoś polecić dobry serwis w Krakowie?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | AnonimowyAlkoho   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 24 Sty 2014
 Posty: 103
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Lip 2020,  08:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czy aby na pewno miało być aż 650g czynnika? Zależnie od grubości rdzenia skraplacza do układu w Fieście ładuje się 390g (grubość skraplacza 12 mm) lub 520g (skraplacz 16 mm) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pieceofhare   
 Model: Ford Fiesta Mk7`11
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Dołączył: 27 Lut 2018
 Posty: 4
 Skąd: z internetu
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Lip 2020,  10:23 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | AnonimowyAlkoho napisał/a: |  	  | Czy aby na pewno miało być aż 650g czynnika? Zależnie od grubości rdzenia skraplacza do układu w Fieście ładuje się 390g (grubość skraplacza 12 mm) lub 520g (skraplacz 16 mm) | 
 
 Cześć,
 
 bardzo dobre pytanie, spec od klimy na urządzeniu Boscha, wpisywał niby rocznik i typ silnika, wyszło mu że 650g. Może ktoś orientuje się ile powinno być?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | AnonimowyAlkoho   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 24 Sty 2014
 Posty: 103
 Skąd: Łódź
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pieceofhare   
 Model: Ford Fiesta Mk7`11
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Dołączył: 27 Lut 2018
 Posty: 4
 Skąd: z internetu
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Lip 2020,  08:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | 
 Dostałem informację z ASO, sprawdzili po numerze VIN, że powinna być wartość 520 +/- 10g. Pojechałem z reklamacją do serwisu, nabili do 520 g.
 
 Jednak porównując dwa wydruki z maszyny Boscha, zacząłem się dość mocno zastanawiać, czy w ogóle maszyna była sprawna podczas pierwszej wizyty.
 
 I wizyta
 pobrali: 285 g, olej 0001 ml
 wydruk: nabili do 650 g, olej do 0011 ml
 
 II wizyta
 pobrali: 405 g, olej 0023 ml
 nabili do 520 g, olej 0033 ml
 
 W oby przypadkach test szczelności bez żadnych błędów. A mimo wszystko uciekło przez 1,5 tygodnia ok. 250 g? Chyba trochę nie możliwe...
 
 Póki co samochód zaczął normalnie jeździć. Planuje wybrać się w porządne miejsce na ponowny przegląd klimy.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | edek1977   
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Gold
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Dołączył: 15 Maj 2015
 Posty: 61
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Lip 2020,  15:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Działania klimy w fieście nie zrozumiesz, to wielka tajemnica. To samo jest u mnie, na serwisie w tym roku wyszło że ubyło połowę czynnika, sprawdzanie szczelności barwnikiem - wszystko ok i taka historia powtarza się co roku, nie ma nieszczelności ale chłodziwa też nie ma. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |