|
zdecentrowana kierownica |
Autor |
Wiadomość |
BRUNNER
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Brunner
Dołączył: 07 Lut 2019 Posty: 69 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Maj 2021, 14:05 zdecentrowana kierownica
|
|
|
Mk8
Ostatnio zauważyłem, ze podczas jazdy na wprost kierownica nie jest idealnie "prosto". Leciutko jest "odchylona" w lewo.
Nie jestem w stanie stwierdzić czy miałem tak zawsze, czy stało się to jakoś niedawno.
Nie odczuwam żadnego nadmiernego ściągania itp...
Jak myślicie? Olać sprawę? |
|
|
|
|
edek1977
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Gold
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Dołączył: 15 Maj 2015 Posty: 61 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14 Maj 2021, 22:03
|
|
|
Temat dla mnie bardzo irytujący ze względu na olewactwo serwisantów - długo się bujałem z tematem aż mam kierownicę prosto. Trzeba jechać na zbieżność bo nawet jakbyś udawał że problemu nie ma to w razie czego - jakiejś sytuacji awaryjnej esp będzie głupieć, ale zazwyczaj mało kto przy ustawianiu zbieżności blokuje kierownicę takim rozpierakiem, więc jak nie przypilnujesz to po ustawieniu zbieżności będziesz miał kierownicę nadal krzywo np. w drugą stronę.
Tak, że żeby zaoszczędzić czasu ustal przed czy blokują kierownicę, jeśli tak to bądź przy ustawianiu w pozycji prostej, bo tylko ty wiesz jaka to dokładnie pozycja (czasami kolumna jest delikatnie przekrzywiona - tak jest u mnie), natomiast po ustawieniu zbieżności jedź na parking np. pod market gdzie jest prosto (na ulicy masz pochylenie więc nie sprawdzisz) i zobacz czy wszystko gra, jak nie to wracasz na poprawkę. Zaznacz serwisantowi przed, że sprawdzisz po i jeśli będzie krzywo to wrócisz, więc niech to zrobi jak trzeba, bo szkoda Twojego i jego czasu. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Maj 2021, 22:16
|
|
|
Podczas ustawiania zbieżności nie ma potrzeby blokowania kierownicy, wystarczy że osoba ustawiająca będzie miała pojęcie co robi,,, przynajmniej przy mnie nigdy kierownica nie była blokowana, nawet jeśli byłem na geometrii właśnie w celu jej wycentrowania |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
edek1977
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Gold
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Dołączył: 15 Maj 2015 Posty: 61 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15 Maj 2021, 08:23
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Podczas ustawiania zbieżności nie ma potrzeby blokowania kierownicy, wystarczy że osoba ustawiająca będzie miała pojęcie co robi,,, przynajmniej przy mnie nigdy kierownica nie była blokowana, nawet jeśli byłem na geometrii właśnie w celu jej wycentrowania |
u mnie też wcześniej nigdy kierownica nie była blokowana i zawsze coś było nie tak -mówię o fieście, bo kiedyś jeździłem yarisem, też była ustawiana zbieżność i nie było tego problemu, w fieście delikatnie ale jednak, dopiero jak straciłem nerwy po trzecim ustawieniu w profesjonalnym warsztacie i pojechałem z polecenia do starszego pana który ma warsztat w garażu - ten powiedział żebym mu pokazał w która stronę jest skręcona kierownica, następnie zablokował kierownicę rozpierakiem, kazał sprawdzić czy jest prosto zablokowana i spokojnie wykonał czynności po czym powiedział że na 99% jest ok, wyjechałem, posprawdzałem i było ok na 100%,
tutaj na filmie jest pokazane w 1 minucie 30 sekundzie o co chodzi - ale po pierwsze serwis musi mieć taką blokadę no i musi się chcieć, https://www.youtube.com/watch?v=fxIEjJIf42Q |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Maj 2021, 21:43
|
|
|
A może tu jest słowo klucz,,, że w końcu pojechałeś do kogoś kto się tylko tym zajmuje a nie maszynowo naprawia auta głownie flotowe,,, ja od 20 lat geometrię robię w tym samym warsztacie, najpierw robił ojciec,. teraz robi syn,,,
Filmik super, dobrze że kolo używa 2 kluczy a nie odkręca nakrętek "opierając" się o końcówkę drążka, bardzo czeto przecinają się wtedy gumowe osłony i końcówka szybko kończy swój żywot,,, pełen profesjonalizm |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Tared
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30 Dołączył: 14 Sty 2018 Posty: 93 Skąd: nie wazne
|
Wysłany: 22 Maj 2021, 11:49
|
|
|
Mam auto od nowości i też mam wrażenie, że trzymając kierownice prosto, auto delikatnie skręca, więc cały czas musi być lekko skręcona ,żeby jechał prosto. Kompletnie olałem sprawę przyzwyczaiłem się do tego. Tym bardziej, że jeżdżąc nawet nie zwracam na to uwagi
BRUNNER napisał/a: | Leciutko jest "odchylona" w lewo. |
U mnie w prawo
Podsumowując.
Jeśli o tym myśle widzę problem, jeśli nie zwracam na to uwagi problemu nie ma |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|