| Ogranicznik siły hamowania. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | murgrabia   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/70KM
 Dołączył: 08 Paź 2007
 Posty: 214
 Skąd: metropolia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Paź 2021,  14:46   Ogranicznik siły hamowania. |   
 |  
               | 
 |  
               | W których wersjach były montowane takie ograniczniki? W sam naprawiam pisze : zastosowano o działaniu zależnym od opóźnienia hamowania (wszystkie modele bez ABS). Gdzie się to znajduje? Dodatkowo : stosowane we wszystkich wersjach bez ABS? Powinno być na grodzi koło baku paliwa. Dodatkowo idą dwa ramiona do belki. U mnie tego nie ma? Natomiast mam jakieś dwa termosy w grodzi silnika. I od nich wychodzą przewody hamulcowe? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Paź 2021,  22:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | To te cylindry przykręcone do pompy hamulcowej,,, 
 Dlaczego w wersjach bez ABS - bo ABS jak działa to opóźnienia w działaniu nie potrzebuje, czemu nie masz nic na belce? Bo na belce był montowany regulator siły a nie opóźnienia w zależności od przechyłu auta, czyli auto nurkowało, belka odciążona to hamulce tylne prawie wyłączone,,, w sportowych wersjach to bywało,,,
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FIESTA Moondust   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Futura
 Silnik: 1.4i/75KM
 Imię: Mateusz
 Dołączył: 11 Lip 2018
 Posty: 285
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Paź 2021,  07:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | To nie jest do końca tak, że jest to przywilej wersji sportowych. Bardziej standardu wyposażenia i zamówionej opcji. Miałem to zesparowane z układem SCS (zresztą innej opcji nie było na regulator siły hamowania) w wersji 1.3 pochodzącej z rynku szwajcarskiego. Mam to też w Futurze z silnikiem 1.4 EFI. A i nie zawsze były to dwa wąsy do belki. W tej książce tego nie ma, były zamiany w dalszym procesie produkcji - na jeden wąs. Właśnie z takimi wersjami miałem/mam do czynienia w swoich Fiestach. Dodatkowo jest to element, który powinno poddawać się kalibracji gdy ingerujemy np. w demontaż belki skrętnej celem wymiany tulei. Służy do tego specjalny sprawdzian serwisowy, który dzięki zwymiarowaniu w dobrych książkach możemy zrobić sami i wówczas dokonać wspomnianej kalibracji na mechanizmie w okolicach tylnej belki skrętnej. |  
				| _________________ Obecna flota Fordów:
 FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
 FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
 FORD ESCORT MK6 1.4 CLX '94
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Paź 2021,  20:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dobra, źle może to ująłem, nie będzie tego raczej w 1,1 czy 1,3 z naszego czy niemieckiego/francuskiego rynku,,, 	  | FIESTA Moondust napisał/a: |  	  | To nie jest do końca tak, że jest to przywilej wersji sportowych. | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FIESTA Moondust   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Futura
 Silnik: 1.4i/75KM
 Imię: Mateusz
 Dołączył: 11 Lip 2018
 Posty: 285
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Paź 2021,  21:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Co do 1.1 to w tej wersji nie występował on nigdy. Od 1.3 wzwyż była to droga opcja dlatego tak mało Fiest to miała/ma. No i tak jak wyżej, czyli uzależniona od rynku zbytu danego egzemplarza. Np. w Polsce nabywcy mogli pomarzyć o tym dodatku. W Futurze z rynku niemieckiego to mam ale silnik jest 1.4. Trzeba by zanurzyć się w dawne konfiguratory co w danym roczniku do danej wersji było oferowane. SCS był tu takim sztandarowym rozwiązaniem bo widać o tym wzmianki w spotach reklamowych z 1989 roku. Czyli tak jak ta generacja wchodziła na rynek. |  
				| _________________ Obecna flota Fordów:
 FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
 FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
 FORD ESCORT MK6 1.4 CLX '94
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luk-90   Prince of Tor Kielce 2014
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: SuperS
 Silnik: ST 170
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Lut 2009
 Posty: 2600
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Paź 2021,  21:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Widziałem ten korektor montowany na belce tylnego zawieszenia w dwóch fiestach 1.8 benzyna |  
				| _________________ ==>  Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
   
 Tekst roku 	  | Cytat: |  	  | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Paź 2021,  10:23 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | murgrabia napisał/a: |  	  | Natomiast mam jakieś dwa termosy w grodzi silnika. I od nich wychodzą przewody hamulcowe? | 
 
 tak, to jest właśnie ogranicznik siły hamowania.
 Działa bezwłądnościowo, w środku masz kulkę. Jak przekrzywisz element na którym jest zamontowany, to popsujesz rozklad siły także z uwagą trzeba ;-)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FIESTA Moondust   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Futura
 Silnik: 1.4i/75KM
 Imię: Mateusz
 Dołączył: 11 Lip 2018
 Posty: 285
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Paź 2021,  21:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ten układ ma kilka smaczków o które trzeba dbać by poprawnie on funkcjonował m.in. stan pasków napędowych, ich właściwy naciąg, odpowietrzać układ hamulcowy nie tylko w miejscach standardowych ale też poprzez odpowietrzniki wbudowane w korpus napędu SCS. Generalnie mało jest osób potrafiących się tym zając i znających budowę (mam na myśli mechaników). 
  |  
				| _________________ Obecna flota Fordów:
 FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
 FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
 FORD ESCORT MK6 1.4 CLX '94
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |