| Płyn chłodniczy na misce olejowej | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | mumiok   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Basic
 Silnik: 1.3/58KM
 Dołączył: 27 Lis 2023
 Posty: 6
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Wrz 2024,  19:03   Płyn chłodniczy na misce olejowej |   
 |  
               | 
 |  
               | Wczoraj była robiona trasa ok. 70 km w jedną stronę, w mieście na parkingu po dojeździe do celu załączył się wentylator chłodnicy. Później auto stało ok. 3,5 godziny. Powrót do domu i nic, temperatura w normie na wskaźnikach. 
 Dzisiaj pod wieczór zauważono ubytek płynu w zbiorniczku, od kreski na zbiorniczku może ok. 1,5 cm w dół. Pod autem na zdjęciu widać na misce płyn chłodniczy, nawet jest widoczna różowa kropla.
 
 Przegrzanie silnika, uszczelka? W zbiorniczku nie widać zmiany gęstości i śladu oleju. Na wężach sucho, nawet jakby się płyn zagotował i jakimś cudem wylał po zbiorniczku przez korek to byłoby widać ale jest sucho, zero śladów.
 
 Test szczelności głowicy coś powie więcej? Pęknięcie w bloku?
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Wrz 2024,  20:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | jak zdejmiesz miskę i nabijesz 1 bar ciśnienia w układ chłodzenia to zobaczysz. Drogi mogą być rożne. nie znam tego silnika. Czasami kanały wodne są łączone w deklu rozrządu, na pewno są blisko w uszczelce głowicy. Kolejny trop to wymiennik ciepła jeśli istnieje. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Wrz 2024,  16:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Skoro od dołu tak widać to od góry nie widać którędy wywaliło? Problemem raczej będzie że się zagotował na zgaszonym silniku niż podczas jazdy,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mumiok   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Basic
 Silnik: 1.3/58KM
 Dołączył: 27 Lis 2023
 Posty: 6
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Wrz 2024,  17:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | z obserwacji i "macania" 
 temperatura na desce nie wzrasta, trzyma normalnie temperaturę, wentylator się nie załącza
 
 wczoraj wymacane wszystko, wymyłem miskę z płynu po trasie, później zrobiono ok. 40 km i po nocy sucho
 
 natomiast dzisiaj zrobiona trasa ok. 11 km i wieczorem widzę, że płyn jest w tym samym miejscu co na zdjęciu
 
 dodam, że silnik bardzo długo był gorący, auto stało po trasie w cieniu ok. 5 godzin i silnik nadal ciepły
 
 w weekend sprawdzę jeszcze termostat bo z przodu nic nie widać, wszystko zabudowane i trzeba demontować aby sprawdzić termostat, widać tylko dwa węże od termostatu
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Wrz 2024,  00:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | dobij ciśnieni 1 bara do układu a znajdziesz gdzie kapie. Wystarczy wstawić trójnik w powrót do zbiorniczka.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  | 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.