Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:18 |
dym z okolic wyłączników przy kierownicy |
Autor |
Wiadomość |
bartboro [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Lip 2005, 21:39 dym z okolic wyłączników przy kierownicy
|
|
|
Drugi raz pojawiła mi się taka sytuacja. Styki od wyłącznika wycieraczki pokryte są jakimś smarem i w momencie gdy w samochodzie jest bardzo gorąco smar zmienia się w pewnego rodzaju "ciecz" spływając powodując zwarcie (wypalając się powoduje powstanie ogromnej ilości duszącego dymu). Usunąłem nadmiar tego smaru i jest OK ale wyłącznik chodzi ciężej. Co można zastosować żeby trochę zmiejszyć tam tarcie i co by było odporne na wysokie temperatury (nawet 50st C) ?? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Lip 2005, 06:30
|
|
|
Tak, nasmaruj to smarem - tylko odpowiednim... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
bartboro [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Lip 2005, 07:17
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Tak, nasmaruj to smarem - tylko odpowiednim... |
:evil: Zauważtłem, że Joe ostatnio ma cięty dowcip |
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Lip 2005, 08:46
|
|
|
mialem ostatnio to samo |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
bartboro [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Lip 2005, 18:19
|
|
|
Mafios napisał/a: | mialem ostatnio to samo |
I co w tej kwesti zrobiłeś, bo ja wytarłem zabrudzenia na stykach ale znowu mi sie dymienie powtórzyło :bad: (cały dzień samochód stał na słońcu - nie wiem czy nie kupić takiej maty odbijającej prom. słoneczne) |
|
|
|
|
kopernick
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 46 Dołączył: 18 Lip 2004 Posty: 17 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 8 Lip 2005, 23:40
|
|
|
u mnie sie stopila cala prawa strona, od wylacznikow wycieraczek.nie bylo szansy zeby cokolwiek naprawic.zrobilem obejscie bo potoply sie wszystkie sciezki...no i mam nowy wlacznik.nie zycze ci tego, ale uwazaj, bo moze sie skonczyc podobnie! |
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Lip 2005, 23:48
|
|
|
bartboro napisał/a: | Mafios napisał/a: | mialem ostatnio to samo |
I co w tej kwesti zrobiłeś, bo ja wytarłem zabrudzenia na stykach ale znowu mi sie dymienie powtórzyło :bad: (cały dzień samochód stał na słońcu - nie wiem czy nie kupić takiej maty odbijającej prom. słoneczne) |
poprostu kupilem caly przelacznik zespolony bo reanimowac nie ma sensu bo sie historia lubi powtarzac |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
malek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 40 Dołączył: 13 Lut 2005 Posty: 104 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 9 Lip 2005, 09:51
|
|
|
kopernick napisał/a: | u mnie sie stopila cala prawa strona, od wylacznikow wycieraczek.nie bylo szansy zeby cokolwiek naprawic.zrobilem obejscie bo potoply sie wszystkie sciezki...no i mam nowy wlacznik.nie zycze ci tego, ale uwazaj, bo moze sie skonczyc podobnie! |
U mnie było to samo, tylko, że w środku zimy :lol: Bez nowego przełacznika nie dało rady, ale mam nadzieję że to nie psuje się za często (no raz na 15 lat ) |
|
|
|
|
kopernick
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 46 Dołączył: 18 Lip 2004 Posty: 17 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 9 Lip 2005, 14:48
|
|
|
slyszalem ze te elementy(podobnie zreszta jak wszystkie elementy elektroniczne lubia sie psuc czesto(pewnie raz na jakies -naście lat),dlatego teraz, chociaz kupilem używke (wyglada jak nowka sztuka nieśmiganka) mam nadzieje ze szybko nie bede musial siegac znowu po 80 PLN-bo tyle wlaśnie zaplacilem.znajomy ma, jak sie okazalo fieste ktora sie scigal herkam, odkupil ja od gościa ktory owina ja (podobno nie za mocno na jakims slupie.kupil teraz druga, na czesci chyba z niemiec i z tej wlasnie pochodzi moj nowy przelacznik.ale normalnie, mowie wam, wyglada jak sklepowy. w zyciu bym nie pomyslal ze jezdzil kiedykolwiek na samochodzie. pewnie jakis niemiec latal w nim ściereczką przy każdym czyszczeniu kokpitu, hehe |
|
|
|
|
bartboro [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Lip 2005, 22:32
|
|
|
I stało się tak jak pisaliście - po reanimacji zaczęło się znowu dymić - tylko tym razem na środku skrzyżowania, ledwo zdążyłem zjechać na pobocze i wyłączyć zasilanie a samochód już był pełen dymu :-/ narazie (do puki nie kupię przełącznika) jeżdżę z odpiętą wtyczką od wycieraczek - mam nadzieję, że nie zapowiadają deszczu |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Lip 2005, 06:08
|
|
|
Ze jak? Tak bez powodu (znaczy bezwłączenia wycieraczek) zaczeło sie dymić? - rozwalone wycoieraczki - ukłąd parkowania robi ci zwarcie - sprawć to dobrze bo auto ci z dymem pójdzie jak bedziesz miał pecha... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
coccolino [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Lip 2005, 07:54
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Ze jak? Tak bez powodu (znaczy bezwłączenia wycieraczek) zaczeło sie dymić? - rozwalone wycoieraczki - ukłąd parkowania robi ci zwarcie - sprawć to dobrze bo auto ci z dymem pójdzie jak bedziesz miał pecha... |
Może jakaś blaszka w przełączniku pękła i pod wpływem drgań czasami zwiera nie te styki co trzeba. Odłączenie kostki w takim przypadku "ratuje" sytuację, ale i tak strach jeździć z takim przełącznikiem. Tak czy siak trzeba kupić nowy i to jak najszybciej. |
|
|
|
|
kopernick
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 46 Dołączył: 18 Lip 2004 Posty: 17 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 13 Lip 2005, 09:10
|
|
|
heh, mowie wam, co jest.jezeli masz rozbieralny przelacznik (symbol na koncu nru fabrycznego C1A) wymontuj go i zobacz jaki jest w srodku sajgon.masz najprawdopodobniej stopioną calą prawą stronę,mogę się założyć, że mawet ci dzwigienka nie przeskakuje, tylko chodzi jak nóż w maśle podczas upalu.jak masz rozbieralny, to powykręcaj śruby skręcające calą obudowę wylącznika, i spróbuj zrobić obejscie(z zewnętrznym wylącznikiem).ten wylącznik wyprowadź sobie przy dzwigience od otwierania maski.ja tak zrobiłem, na szczęście kiedy mialem awarię nie padalo, ale jezeli chodzi o najbliższe dni, to prognoza nie jest zbyt optymistyczna. |
|
|
|
|
jendrmen [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Lip 2005, 15:08
|
|
|
czasami tez tak mam! poleci maly dymek ale smierdzi niemilosiernie! macham wtedy wajcha od wycieraczek w gore i w dol ale jak rozebralem to wlasciwie same sciezki miedziane sa a reszta spalona ale jakos jeszcze dziala! |
|
|
|
|
bartboro [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Lip 2005, 21:41
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Ze jak? Tak bez powodu (znaczy bezwłączenia wycieraczek) zaczeło sie dymić? - rozwalone wycoieraczki - ukłąd parkowania robi ci zwarcie - sprawć to dobrze bo auto ci z dymem pójdzie jak bedziesz miał pecha... |
Dokładnie tak bez powodu!! Tzn bez użycia wycieraczek - wyłącznik spalony wewnątrz bardzo ładnie - cała płytka drukowana z prawej strony wygląda jak po wielkim pożarze. A przyczyną palenia sie (tlenia itp) było zwarcie, które powodował smar na elementach mechanicznych wyłącznika - w wysokiej temp. zmienił się w ciecz i ładnie wszystko pozwierał :-/ |
|
|
|
|
suchy
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 53 Dołączył: 04 Wrz 2004 Posty: 61 Skąd: sieminowice sl
|
Wysłany: 14 Lip 2005, 22:14
|
|
|
napewno nie smar jeśli był fabryczny chyba że ktos tam wazelinki nawalił |
|
|
|
|
malek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 40 Dołączył: 13 Lut 2005 Posty: 104 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Lip 2005, 23:52
|
|
|
W moim przypadku przyczyną spalenia, był prawodopodobnie silnik wycieraczek przednich, gdyż zauważyłem, ze czasem po wyłączeniu zatrzymują się w 1/7 drogi i zdaje się że wtedy cały czas płynie prąd :bad: mało brakowało a bym spalił drugi przełącznik 8| |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Lip 2005, 19:21
|
|
|
bartboro napisał/a: | A przyczyną palenia sie (tlenia itp) było zwarcie, które powodował smar na elementach mechanicznych wyłącznika - w wysokiej temp. zmienił się w ciecz i ładnie wszystko pozwierał :-/ |
Szczerze w to wątpie... nawed jak byś to w całości wsadził do solanki, która jak wiadomo najlepiej chyba przewodzi prąd to by było zwarcie, ale nie take żeby stipić przełacznik... stawiam na zwarcie w ukłądzie prakowania wycieraczki (pewnie sie przetarła/podwineła blaszka w silniku) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
bartboro [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Lip 2005, 21:43
|
|
|
JoeMix napisał/a: | bartboro napisał/a: | A przyczyną palenia sie (tlenia itp) było zwarcie, które powodował smar na elementach mechanicznych wyłącznika - w wysokiej temp. zmienił się w ciecz i ładnie wszystko pozwierał :-/ |
Szczerze w to wątpie... nawed jak byś to w całości wsadził do solanki, która jak wiadomo najlepiej chyba przewodzi prąd to by było zwarcie, ale nie take żeby stipić przełacznik... stawiam na zwarcie w ukłądzie prakowania wycieraczki (pewnie sie przetarła/podwineła blaszka w silniku) |
Joe ja jednak bym z Toba polemizował a oto dlaczego:
1 Już mi się kiedyś zimą dymiło z przełącznika, powodem był strumień ciepłego powietrza z nawiewu padający wprost na wyłącznik
2 Sytuacja z dymem pojawia się tylko w ciepłe dni (temp w samochodzie przekracza 45 st C)
3 Po rozebraniu przełącznika ścieżki zalane smarem
4 Dymienie pojawiało się w momencie nie używania wycieraczek
5 Po wymianie wyłącznika na "nowy" wszystko działa OK
Z tego wynika, że przyczyną był wyłącznik a nie układ parkowania
Wydaje mi się, że moje argumenty są sensowne |
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Lip 2005, 23:04
|
|
|
chlopie daj spokoj jogurtowi czasami majaczy ale dobry chlopak z niego |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
|