Przesunięty przez: RKRman 22 Sie 2006,  11:05		 | 
	
			Swap , Przekładka 1.1 -> 1.8 Zetec | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Mafios  		  
		 
         Junior Admin
 
  
 
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 1.6i8V/130KM 
                  Imię: Patryk 
                  Wiek: 42  Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2813 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Lip 2005,  09:50   Swap , Przekładka 1.1 -> 1.8 Zetec
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               wiec powoli zaczynam i moje pierwsze spostrzezenia :
 
 
jezeli chcecie cos takiego zrobic to nie wystarczy sam silnik i skrzynia cala drzwignia z koncowkami od skrzyni biego jest inna niz w 1.1 wiec trzeba dodatkowo caly drazek dokupic obudowa alletnatora rowniez jest inna ogolnie trzeba budowac auto od samego poczatku bo nic nie pasuje
 
 
Na bierzaco bede zdawal relacje | 
             
						
				_________________ RS TURBO | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 23 Cze 2006,  18:25, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cinot [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Lip 2005,  09:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zaczyna sięchyba najbardziej spektakularny SWAP w mFKP    
 
 
 
Powodzenia i życzę Ci by wszystko się udało | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokmen  		  
		 
         Zeus
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Lip 2005,  10:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czyli wychodzi na to ze bezproblemowy jest tylko swap na 1,6 103KM ......
 
A mówiłem ci ze bedą problemy z mocowoaniem silnika w komorze (ale nie przypuszczałem ze skrzynia jest inna i nie pasi  :yyy: ) | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mellow [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Lip 2005,  13:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czesc Mafios
 
 
Ja tez mialem okazje sie z tym bawic ale jakos akurat z dzwigienkami od skrzyni nie mialem problemu - u mnie pasowaly i wszystkie biegi dzialaly normalnie, tylko mocowania skrzyni byly inne - mocniejsze
 
 
Co do alternatora to napewno musisz miec orgional z 1.8 bo ma inny rozstaw srub mocujacych i jest przygotowany na pasek wielorowkowy - samego kola niestety nie da sie przelozyc.
 
 
Mam nadzieje Mafios ze zabrales sie za swap majac 1.8 w garazu rozebrana na czesci bo inaczej to jeszcze duzo zachodu z takimi tailami jak:
 
 
- przespawanie kawalka podluznicy z mocowaniem silnika - 3 lapa
 
- uklad chlodzenia - wszystkie weze i chlodnica
 
- plaski alternator - calkowicie inny niz w pozostalych fiestach.
 
- "podkowa" skrecajaca wahacze od dolu - ma calkowicie inny ksztal zrobiony pod wydech do 1.8
 
- dobrze jakbys jeszcze mial pompe paliwowa z 1.8
 
- no i cala wiazke z kompem...
 
 
Jakbys potrzebowal jakis czesci lub mial problemik to wal smialo - moje namiary znasz.
 
 
Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 west  		  
		 
         
  
                  Model: Ford Fiesta Mk8`19 
                  Wersja: ST-Line 
                  Silnik: 1.0EcoBoost/140KM 
                  Wiek: 39  Dołączył: 06 Gru 2004 Posty: 96 Skąd: Trójmiasto 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Lip 2005,  13:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Hm.. Mafios zamienił silniczek z 1.1 na 1.8 ale nie 130 tylko 105 konny.. moim zdaniem chyba lepszym rozwiązaniem byłoby poszukanie silnika 1.6.. tyle samo kucy i mniej roboty.. Ale i tak nie ma co.. każdy SWAP się opłaca    | 
             
						
				_________________ Mk3, `91 - 1,1 8V
 
Mk3, `95 - 1,1 8V
 
Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
 
Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
 
Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
 
Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
 
Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
 
Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mafios  		  
		 
         Junior Admin
 
  
 
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 1.6i8V/130KM 
                  Imię: Patryk 
                  Wiek: 42  Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2813 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Lip 2005,  13:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               wszystko mam    wezyki i inne bzdurki :d tylko musze obudowe alternatora gdzies zalatwic bo od mojego 1.8 ucierpialo :(
 
 
teraz mi powiedzcie co to jest czy to jest jakies wspomaganie do hamulcow ?
 
  | 
             
						
				_________________ RS TURBO | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bash [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Lip 2005,  13:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | to sa chyba cisnieniowe korektory sily hamowania | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mellow [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Lip 2005,  14:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dokladnie korektory lub nawet bardziej rozdzielacze sily hamowania, przy ABS-ie ich nie montowano. Dobrze Mafios ze dorwales cale auto bedziesz mial znacznie prosciej - kilka dni roboty i bedzie Cie porywalo 105 konikow do przodu !!
 
 
Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokmen  		  
		 
         Zeus
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Lip 2005,  15:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | west napisał/a: | 	 		  Hm.. Mafios zamienił silniczek z 1.1 na 1.8 ale nie 130 tylko 105 konny.. moim zdaniem chyba lepszym rozwiązaniem byłoby poszukanie silnika 1.6.. tyle samo kucy i mniej roboty.. Ale i tak nie ma co.. każdy SWAP się opłaca    | 	  
 
Ze roboty  mniej to fakt - ale co do ciągu to jest lepszy 1,8 16V ponieważ ma większy moment obrotowy niż 1,6..... | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mellow [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Lip 2005,  16:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | west napisał/a: | 	 		  Hm.. Mafios zamienił silniczek z 1.1 na 1.8 ale nie 130 tylko 105 konny.. moim zdaniem chyba lepszym rozwiązaniem byłoby poszukanie silnika 1.6.. tyle samo kucy i mniej roboty.. Ale i tak nie ma co.. każdy SWAP się opłaca    | 	  
 
 
West ale wiesz jaka jest roznica miedzy 1.6 8V, a 1.8 obojetnie jaka 105 czy 130... kultura pracy (cichszy, rowniej pracujacy), moc, wkrecanie na obroty - 16V itd...
 
 
Moim zdaniej warto wlozyc troche pracy (jesli ma 2 auto to tej pracy jest tylko wiecej o wspawanie mocowania silnika - reszta taka sama) zeby miec silnik spokojnie 10 lat mlodszy technologicznie... bo przeciesz 1.6 8V to rozwiercony silnik 1.4,. ktory stosowano w Escortach z lat... moich narodzin...
 
 
Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 west  		  
		 
         
  
                  Model: Ford Fiesta Mk8`19 
                  Wersja: ST-Line 
                  Silnik: 1.0EcoBoost/140KM 
                  Wiek: 39  Dołączył: 06 Gru 2004 Posty: 96 Skąd: Trójmiasto 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Lip 2005,  16:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Uhum! Chyba ,że tak! Zwracam HONOR i zazdroszczę.. do czasu kiedy u mnie pod maską będzie siedział 2.1 z Mondiego          | 
             
						
				_________________ Mk3, `91 - 1,1 8V
 
Mk3, `95 - 1,1 8V
 
Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
 
Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
 
Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
 
Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
 
Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
 
Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mafios  		  
		 
         Junior Admin
 
  
 
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 1.6i8V/130KM 
                  Imię: Patryk 
                  Wiek: 42  Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2813 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Lip 2005,  17:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | west napisał/a: | 	 		  Uhum! Chyba ,że tak! Zwracam HONOR i zazdroszczę.. do czasu kiedy u mnie pod maską będzie siedział 2.1 z Mondiego          | 	  
 
 
zdrowka zycze ... swap to naprawe nic prostego | 
             
						
				_________________ RS TURBO | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 squadak  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 44  Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Lip 2005,  17:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | mellow napisał/a: | 	 		  ... bo przeciesz 1.6 8V to rozwiercony silnik 1.4,. ktory stosowano w Escortach z lat... moich narodzin...
 
 | 	  
 
nie bo to 1.3 o innych wykorbieniach walu    1.4 to silnik zastosowany dopiero w 86 roku w escorcie mk4 i ma inny ksztalt komory spalania oraz kosztalt i srednice tlokow
 
 
a to co zaznaczyles na zdjeciach Mafios to sa reduktory cisnienia do kol tylnych | 
             
						
				_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
 
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
 
 
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 west  		  
		 
         
  
                  Model: Ford Fiesta Mk8`19 
                  Wersja: ST-Line 
                  Silnik: 1.0EcoBoost/140KM 
                  Wiek: 39  Dołączył: 06 Gru 2004 Posty: 96 Skąd: Trójmiasto 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Lip 2005,  22:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Mafios napisał/a: | 	 		   	  | west napisał/a: | 	 		  Uhum! Chyba ,że tak! Zwracam HONOR i zazdroszczę.. do czasu kiedy u mnie pod maską będzie siedział 2.1 z Mondiego          | 	  
 
 
zdrowka zycze ... swap to naprawe nic prostego | 	  
 
 
Dla chcącego nic trudnego     A tak na serio to już kupiłem silnik.. i też będę robił SWAPa.. tyle ,że z 1.1 na 1.3... niom ale zawsze 10 kucy do przodu i silnik zdrowy ( chyba.. taką mam nadzieję ) | 
             
						
				_________________ Mk3, `91 - 1,1 8V
 
Mk3, `95 - 1,1 8V
 
Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
 
Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
 
Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
 
Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
 
Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
 
Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Raffi13  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 41  Dołączył: 27 Lip 2004 Posty: 69 Skąd: Ujazd 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Lip 2005,  13:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               temat cos zamarł. Czyżby Mafios się rozmyślił?? 1,1 mu wystarcza??        | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokmen  		  
		 
         Zeus
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Lip 2005,  15:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Raffi13 napisał/a: | 	 		  temat cos zamarł. Czyżby Mafios się rozmyślił?? 1,1 mu wystarcza??        | 	  
 
brak kasy -brak swapa     | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Raffi13  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 41  Dołączył: 27 Lip 2004 Posty: 69 Skąd: Ujazd 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Lip 2005,  22:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Łokmen napisał/a: | 	 		   	  | Raffi13 napisał/a: | 	 		  temat cos zamarł. Czyżby Mafios się rozmyślił?? 1,1 mu wystarcza??        | 	  
 
brak kasy -brak swapa     | 	  
 
 
Tyż prowda      | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Lip 2005,  15:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               co do silnika cvh (1,4 czy 16) to on szedł już w pierwszym przednio napędowym escorcie, czyli początek lat 80-tych. A może i wczesniej ale nie mam dowodu:
 
przykład: escort RST SI.
 
Mellow ma racje!!! | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 squadak  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 44  Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Lip 2005,  22:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | w jednej kwestii masz racje, silniki cvh zostaly wprowadzone w escorcie mk3 czyli 80 rok, ale nie o to mi chodzilo w poprzednim poscie. napisalem tylko ze silnik 1.6 to nie jest rozwiercony 1.4, gdyz 1.4 to jest owszem nadal silnik cvh, ale o troche zmienionej konstrukcji w stosunku do silnikow 1.1, 1.3 i 1.6 takze cvh i na dodatek wprowadzony pozniej(w 86 roku w kolejnej edycji escorta) | 
             
						
				_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
 
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
 
 
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Lip 2005,  09:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ok, tak jesli mowa o 1,4 ale z tego co wiem to sam w sobie różni sie wałem korbami i tłokami od 1,6 może jeszcze zawory w stosunku do wersi xr/rs. ale łożyskowanie jest to samo w tym samym miejscu i jesli weżmiśz silnik 1,4 rozwiercisz cylindry i wsadzisz kompletny wał to uzyskasz 1,6. defakto jest to 1,6 tylko o zmniejszonej pojemności. a co do wprowadzenia na rynek to pewnie masz racje i tu sie nie sprzeczam    . choć według mnie sa to takie same silniki, wiec można przyjąć że pochodzą z lat maleńkości MELLOWA    
 
Tak ogulnie to może sie gdzieś myle ale tak chciałem sobie zabrać głos bo pare silnkików CVH rozebrałem i złożyłem:
 
Pozdrawiam | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |