Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008,  20:18		 | 
	
			Wskaźnik paliwa, zapalniczka i ... | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Nwd  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 39  Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 19 Skąd: B-stok 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Wrz 2005,  12:12   Wskaźnik paliwa, zapalniczka i ...
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mam kilka pytań.
 
1. Wskazówka od paliwa pokazuje mi połowe baku gdy zatankuje np. 6 l. Rezerwy wcale niema (wskazówka skacze od czerwonego do 1/4 baka, a gdy bena się skończy to pokazuje między 1/4 a 1/2). Co zrobić?
 
2. Nie mam fabrycznie zapalniczki w aucie. Jak mam podpiąć gniazdo (do których kabelków).
 
3. Znalazłem coś takiego: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=64832795 . Jak mam to podpiąć żeby mrygało po wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczyków?
 
Z góry dzięki, bo w tych sprawach jestem cienki    | 
             
						
				_________________ _o0O"Fuck The System"O0o_
 
Była fiesta 1,1i jest Tempra 1,6 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź
   
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Wrz 2005,  16:28   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | hm to o czym piszesz o wariowaniu wskaźnika paliwa to możliwosci sa 4 . Albo przetarł sie przewód . Albo licznik traci gdzieś mase , albo padł stablilizator napięcia albo padł potencjometr pływaka . Z czego ja przychylam sie raczej do wersji ostatniej ze to pływak . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Wrz 2005,  18:38   Re: Wskaźnik paliwa, zapalniczka i ...
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               
 
4,99     | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź
   
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Wrz 2005,  19:41   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               hm joe nie śmiej sie jak złodziej ma mozg kaczki a część taki ma bo np nie zauważyli ze mam w aucie alarm choć bije od niego elektronika i stertami przewodów z pod deski rozdzielczej to moze to tez łykną . Ale troche cena jest dobra    . A jak podłączyć prosto    plus pod bezpiecznik na którym jest na stałe 12v a minus diody pod bezpiecznik na którym pojawia sie prąd po przekręceniu kluczyków . Sposób mało ambitny ale działać bedzie    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Daras84  		  
		 
         King of Bednary 2011
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Wrz 2005,  20:12   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               heh akurat ja to dzisiaj zakładalem ...
 
dioda to koszt 2.50 w elektronicznym....
 
 a podłaczylem to do stacyjki odkrecasz ta obudowe i do tego gdzie wchodzi kluczyk tylko ze z drugiej strony ida 4 kable w tym dwa grubsze czerwony i czarny <wiadomo + i - > i do tego podłaczasz ... chodzi jak mazenie    wrazie pytanm wal na priw jak co to ci podesle fote do czego... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kacper [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Wrz 2005,  21:49   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  hm joe nie śmiej sie jak złodziej ma mozg kaczki a część taki ma bo np nie zauważyli ze mam w aucie alarm choć bije od niego elektronika i stertami przewodów z pod deski rozdzielczej to moze to tez łykną . Ale troche cena jest dobra    . A jak podłączyć prosto    plus pod bezpiecznik na którym jest na stałe 12v a minus diody pod bezpiecznik na którym pojawia sie prąd po przekręceniu kluczyków . Sposób mało ambitny ale działać bedzie    | 	  
 
 
twój sposób by nie zadzialał - to ma mrugac w tedy kiedy kluczyka nie ma, a przestawac mrugac kiedy kluczyk jest  :-D | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Wrz 2005,  23:17   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dioden nie nabijam się z patentu tylko z ceny 4,99 za diode z kawałkiem przewodu plus wysyłak plus koszty przeklewu tip, w sklepeie mozna mrygadełko kupic z 2-3 złote... patent na podłaczenie jest dobry... można też zmostkować na kontrolce alternatora - będzie mrugać jak silnik bedzie zatrzymany... | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź
   
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Wrz 2005,  00:21   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Kacper jesteś elektronikiem ?? hm bo coś mi sie zdje ze nie za bardzo . Wiesz co to jest różnica potencjałów ?? A wiec wyobraź sobie ze moj patent działa bo jeśli by nie działał to polowa bzyczków od swiateł by nie działała . Jeśli masz włączony zapłon to na jednym bezpiecziku masz +12 V i na drugim bezpieczniku masz +12 V . Tak czyli różnica potencjałów wynosi ile ?? Oczywiście zero a wiec dioda nie świeci . W momencie kiedy wyłączysz stacyjka na jednym bezpieczniku masz +12V a na drugi ?? 0V czyli różnica potencjałów wynosi ile ?? 12 V . A dlaczego bo prąd popłynie przez wszystkie odbiorniki czyli przez komputer kontrolki na liczniku i wszystko co jest zawsze włączone po przekręceniu kluczyka . Zaraz powstanie pytanie "kurde a komputer nie zwariuje bo przeciez bedzie przez niego płynać prąd" odpowiedz brzmi NIE hm a dlaczego bo prad płynacy przez diode bedzie równy ok 20 mA w impulsach w dodatku czyli z powodzeniem można przyjać ze zostanie praktycznie w całości zmasowany przez zaróweczke od kontrolki oleju a potencjał na kompie bedzie poniżej 1V co nie robi mu żadnej różnicy .  Czy teraz jest wszystko jasne ?? Jak bardzo chcecie to moge jeszcze schemat zamieścić . pamiętajcie ze ważna jest polaryzacja diody bo tylko kiedy "plus" diody bedzie włączony pod bezpiecznik z permanentnym zasilaniem (stałym) a "minus bedzie podpięty pod bezpiecznik na którym pojawia sie napiecie po przekręceniu stacyjki dioda bedzie świecić .
 
Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jackrzec  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`12 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.25Duratec/82KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 51  Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Wrz 2005,  06:06   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Diodalodz ma racje! Tak samo jest w przypadku kontrolki ładowania. Tzn zasada jest ta sama - różnica potencjałów. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź
   
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Wrz 2005,  21:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Diodalodz ma zawsze racje chyba ze sie pomyli    a tak na serio to wam powiem ze nie pisze o patentach których sam nie sprawdzałem . Tak juz mam ze dopuki nie zobacze to nie uwierze    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 catan [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Wrz 2005,  13:31   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Odnosnie zapalniczki nie ma wogle problemu poniewaz w standardzie jest przewod do zapalniczki choc zapalniczki nie ma     poszukaj go w wiazce pod panelem (tam gdzie radio wchodzi) łatwo go rozpoznasz poniewaz sa to dwa przewody zakonczone wtyczka z dwoma koncowkami zenskimi ktore sa w zgledem siebie pod katem prostym tak jak literka T wystarczy go podlaczyc do zapalniczki i problem z glowy
 
PS "-" jest to daszek literk T , a "+" to nozka literki .
 
pozdro | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |