Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 1 Lis 2008, 18:50 |
Temp. oleju vs płyta pod silnik |
Autor |
Wiadomość |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 24 Sie 2004, 20:54 Temp. oleju vs płyta pod silnik
|
|
|
w jakim stopniu temperatura oleju w fiestach zależy od przewietrzania michy olejowej ?
Niedługo będe zmuszony założyć płytę pod silnik i zastanawiam się jak wpłynie to na temp oleju ( narazie góra 95 stopni ) - czy myśleć o dodatkowym nawiewie ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Sie 2004, 21:19
|
|
|
W dużym stopniu... napradę w sporym... założysz płyte pod silnik bez układu schłądzania oleju - się wszys6tko zagotuje gdyż chłodzenie oleju na filtrze jest symboliczne... tylko micha olejowa... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 24 Sie 2004, 21:36
|
|
|
no właśnie . Mam plany techniczne nawiewu na filtr oraz podstawki pod niego - adaptera do chłodnicy oleju zastanawiam się czy stosować obydwa rozwiązania ( nawiewem zimą bym mógł dogżewać olej )
Ale może ktoś to już przerabiał dlatego pytam .
Joe dzisiaj było gorąco pod maską . Ale już zaradzone . :wink: |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Sie 2004, 22:16
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | nawiewem zimą bym mógł dogżewać olej |
To jest tak jakbyś jadać pod górkę wysiadal z auta i je popychał co by silnik miał lżej... nawey zimą olej w pracującym silniku wymaga tylko chłodzenia? Wiem, wiem... co powiesz... ale do momentu zanim się olej rozgrzeje tak? I skdą weśmiesz ciepłe powietrze w tym czasie? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 24 Sie 2004, 22:19
|
|
|
Znad kolektora wydechowego przez tą skurwiałą brzęczącą blache z otworem na ciepłe powietrze do kolektora ssącego - co ty na to ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Sie 2004, 22:26
|
|
|
Hehehe, No tak... zanim sie rozgrzeje kolektor, zanim ciepłe powietrze ogrzeje tę rurę... to w moęcie kiedy na filtr zacznie dmuchać ciepłe powietrze, stawiamże ten już będzie ciepły... cieplejszy od ciepłego powietrza które miało by go niby ogrzewać...
PS Indormuje iż idę spać... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 26 Sie 2004, 22:11
|
|
|
Tak ? to po co tamtędy jest puszczane ciepłe powietrze do dolotu skoro " i tak się porędzej silnik nagżeje " ??
Joe dotknij kiedyś kolektora wydechowego po minucie pracy silnika :wink: |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 27 Sie 2004, 09:33
|
|
|
Wracajac do sedna tematu to plyta nie powinna az tak drastycznie wplywac na temp oleju. Ja mam plyte i wszystkie rajdowki tez i to taka pancerna i duza. I malo kto doklada chlodnice oleju a wszystkie autka daja rade. Najwyzej jesli bedziesz grzal tak serio ostro po drogach i ten olej ci bedzie podskakiwal chocby nawet do 130C to go po prostu ciut czesciej wymien i luzik. Podczas jazdy w granicach rozsadku nie powinno byc najmniejszych problemow.
Pozdrawiam |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Sie 2004, 06:16
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Tak ? to po co tamtędy jest puszczane ciepłe powietrze do dolotu skoro " i tak się porędzej silnik nagżeje " ??
Joe dotknij kiedyś kolektora wydechowego po minucie pracy silnika :wink: |
Spko spoko... Ciepłe powietrze do dolotu swoja drogą a ciepły nawiew rzeby ogrzewać olej to zupełnie inna bajka... zresztą ciepłe powietrze leci tylko na wolnych obrotach... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
.mat. [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Sie 2004, 08:29
|
|
|
Czarny,troche za bardzo kombinujesz,prościej zrobić nawiew nad płyte,czyli przednie mocowanie opuść tak,żeby była tak 2-3cm poniżej przedniego pasu albo tak jak na rysunku
nie kombinuj z żadnymi nawiewami.jeżeli chcesz dać chłodnice oleju do auta używanego na codzień i cały rok,to musisz zrobić taki układ jak układ chłodzenia,2 obiegowy z termostatem mały obieg bez chłodzenia i duży obieg z chłodzeniem,bo inaczej nie da rady |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 28 Sie 2004, 09:07
|
|
|
Qzyn napisał/a: | . Podczas jazdy w granicach rozsadku |
z tym mam motyla noga problem :(
matu chyba masz rację . taki kształt płyty będzie optymalny i nie trzeba będzie więcej przeróbek wprowadzać . ( co do chłodnicy to myślałem o Kicie z termostatem w adapterze ale masz racje to za dużo kombinacji )
Joe - zagiąłeś mnie :? :wink: fakt ciepłe powietrze leci tylko na postoju . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Sie 2004, 09:21
|
|
|
Własnie Mat... poruszyłeś ważną sprawe... czy:
Chcemy przesłonić silnik: aby nie dostał kamienie czy czymś - zachowując wloty i wyloty powetrza tak aby miał 'naturalną' wentylacje czy:
Chcemy zasłonić od spodu silnik całkowicie, tworząc w komorzes ilnika coś jakby podłogę, chroniąca przed wszystkim, głownie wodą...
Jeśli to ma być tylko płyta przymocowana pod autem, to wystarczy zrobić to tak aby jak mówisz był nad nią przelot powietrza i będzie git... jeśli natomiast ma być szxczelnie no to robi się problema...
PS poza ztematem, Matu twój wywód na temat silników jest ponownie dostępny w sieci |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
NOWITEK
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 21 Cze 2004 Posty: 188 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 28 Sie 2004, 10:08
|
|
|
Moim zdaniem montaż płyty nie wpłynie istotnie na temperaturę silnika . Pewnie bedzie miał trochę wyższą temperaturę ale nie natyle żeby montować jakieś nawiewy. Przeciesz nie zamykasz silnika w jakąś chermetyczną zabudowę!! jest wiele innych miejsc przez które komora silnika jest wentylowana. |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Sie 2004, 14:46
|
|
|
Masz racje ale olej silnikowy chłodzony jest jedynie w misce olejowej i w sposób symboliczny przy pomocy filtra oleju... jak dasz płyte pod miską olejowa a nie bedzie tam przepływu powietrza to olej szlag trafi (zagotuje się)... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 28 Sie 2004, 16:47
|
|
|
płyta ma być pancerna . autko posiada narazie tylko ramę jednak nie wyłapuje ona wszystkich kożeni i kamieni ( micha już raz dostała naszczęście niegroźnie )
Sprawę mam uproszczona gdyż płyta będzie mocowana do ramy ( po bokach ) do sanek ( na środku ) , do wzmocnienia belki przedniej ( z przodu ) i do rozpórki między mocowaniami wahaczy ( z tyłu ) więc powinna wytrzymać spore siły .
Będzie wyglądała z grubsza tak jak rysunek Mata tzn wloty z przodu i wyloty z tyłu .
Zastanawiam się jeszcze nad nieco mniej pancerną osłoną zbiornika paliwa i tłumika . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
.mat. [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Sie 2004, 19:08
|
|
|
Cytat: | Moim zdaniem montaż płyty nie wpłynie istotnie na temperaturę silnika . Pewnie bedzie miał trochę wyższą temperaturę ale nie natyle żeby montować jakieś nawiewy. Przeciesz nie zamykasz silnika w jakąś chermetyczną zabudowę jest wiele innych miejsc przez które komora silnika jest wentylowana. |
no tak,ale pod silnikiem masz wydech,który chłodzony jest opływającym powietrzem,jak od dołu zamkniesz silnik płytą to wydech solidnie bedzie miske grzał,miska olej,olej silnik płyta ok,ale trzeba pomyśleć tak,żeby powietrze nad nią mogło w miare możliwości śmigać swobodnie |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 28 Sie 2004, 22:49
|
|
|
Mat ciezko mi tutaj dywagowac jak to sie dzieje i ktoredy ale przy zalozeniu plyty i tak pozotaje dostatecznie duzo otworow aby te rzeczy chlodzic. Wiem to jedna tylko z doswiadczenia mojego i kolegow. Tak wiec moge powiedziec ze plyte mozesz spokojnie montowac ale nmie wiem czemu sie nie przgrzewa np olej |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
woytekmk3 [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Sie 2004, 01:32
|
|
|
Zółwik po co Ci ta płyta ? , przygotowujesz auto do rajdu, czu co |
|
|
|
|
NOWITEK
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 21 Cze 2004 Posty: 188 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 29 Sie 2004, 21:45
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Masz racje ale olej silnikowy chłodzony jest jedynie w misce olejowej i w sposób symboliczny przy pomocy filtra oleju... jak dasz płyte pod miską olejowa a nie bedzie tam przepływu powietrza to olej szlag trafi (zagotuje się)... |
A według mnie olej jest chłodzony w całym silniku przez to że silnik jest chłodzony cieczą która w normalnych warunkach powinna mieć okolo 90 stopni i jest chłodniejsza od oleju który często przekracza 100 stopni. A tak poza tym to mam doczynienia z róznymi samochodami z płytą i nie słyszałem żeby był to miało jakiś istotny wpływ na temperaturę silnika |
_________________
|
|
|
|
|
.mat. [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Sie 2004, 22:12
|
|
|
Cytat: | nie słyszałem żeby był to miało jakiś istotny wpływ na temperaturę silnika |
mój kumpel zapakował do bety 3ki płyte i gotowała sie non stop |
|
|
|
|
|