Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:16 |
Coś pukło i zapaliła kontrolka. |
Autor |
Wiadomość |
rlat [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Lis 2005, 21:17 Coś pukło i zapaliła kontrolka.
|
|
|
Witam
Dzisiaj w czasie jazdy pod maską tak jakby z prawej strony coś pukło i zapaliła się kontrolka ładowania akumulatora. Samochód normalnie pracował dalej. Przejechałem jeszcze jakieś 2 km i zgasiłem silnik. Co to może być. Usłyszałem hipotezę że to może jakiś pasek czy coś w tym stylu pękło i to że akumulator nie ma ładowania to mały problem w porównaniu z tym że można rozwalić pompę. Niestety nie jestem mechanikiem więc nie bardzo się na tym wyznaję. Może ktoś mnie oświeci?
Problem dotyczy fiesty MK3.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
armasis [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Lis 2005, 21:30
|
|
|
jeżeli ci się zerwał pasek to nie masz chłodzenia bo nie pracuje pompa wodna,nie chodzi też alternator i dlatego zaświeciła ci się kontrolka ładowania ,
sprawdz czy to pasek jeżeli tak to załóż nowy i po kłopocie.
zanim założysz pasek to auta lepiej nie odpalaj
zresztą gdzi są fachmany na tym forum oni się na tym znają lepiej ode mnie |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Lis 2005, 21:31 Re: Coś pukło i zapaliła kontrolka.
|
|
|
rlat napisał/a: | Dzisiaj w czasie jazdy pod maską tak jakby z prawej strony coś pukło i zapaliła się kontrolka ładowania akumulatora. Samochód normalnie pracował dalej. | Skoro zapaliła się kontolka to napewno nie pracowało normalnie... szkoda że ładowania ma kontrolke koloru żółtego (ostrzegawczą) a nie Czerwonego (wymuszającą natychmiastowe zatrzymanie pojazdu).... moze dlatego stare fiest miały kontrolke ładowania w kolorze pośrednim...
rlat napisał/a: | Przejechałem jeszcze jakieś 2 km i zgasiłem silnik. Co to może być. Usłyszałem hipotezę że to może jakiś pasek czy coś w tym stylu pękło i to że akumulator nie ma ładowania to mały problem w porównaniu z tym że można rozwalić pompę. | No słyszałes dobrze - tylko że Tobie łątwiej zajrzeć pod maskę i zobaczyć czy pasek jest tam gdzie powinien... ja zagladac nie bedę bo mój pasek jest na miejscu a i o pompę ukłądu chłodzenia się nie matrw, jak strzelił pasek to się poprostu zatrzymałą i nic jej bedzie, ale 2km bez ukłądu chłodzenia (to jest bez ruchu wody w bloku) to silnik mógł się ostro zagotować...
rlat napisał/a: | Niestety nie jestem mechanikiem więc nie bardzo się na tym wyznaję. Może ktoś mnie oświeci? | Straciłes ładowania akumulatora, prawdopodbnie na skutek zaniedmabia w eksploatacji pojazdu - stary, wysłużony pasek nie wytrzymał presji i pęknoł sobie, pozbawiając silnik jak źe koniecznego chłodzenia co mnogło zaowocowałc przegrzaniem, a dalej remontem silnika.... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 20 Lis 2005, 21:41
|
|
|
Tak dla formalności i ścisłości
po pierwsze kontolki ładowania sa zawsze koloru czerwonego a po drugie jest jeszcze wskaźnik temp. na desce rozdzielczej może mało dokładny ale na tyle precyzyjny aby poonformować kierującego o niebezpiecznej temp. silnika...W sumie moim zdaniem nie ugotował silnika przez te 2km jazdy - bo raz ze jest zima i temp. otoczenia swoje robi a dwa lecie też cieżko było by zagotować fieste na 2km - prędzej po 20km jazdy by ją ugotował |
_________________
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Lis 2005, 06:57
|
|
|
Łokmen napisał/a: | jest jeszcze wskaźnik temp. na desce rozdzielczej może mało dokładny ale na tyle precyzyjny aby poonformować kierującego o niebezpiecznej temp. silnika... | Problem w tym że czujnik jest za pompą, przed termostatem, jak pompa pracuje wali po czujniku gorącym płynem, jak nie pracuje to płyn nie krązy i jego dpopływ do czujnika jest wybitnie utrudniony - jedziłem już autem bez paska alternatora i miałem termometr dołołony i wiem jake sa poślizgi w wskazaniach, przy wyłączonej pompie silnik osiąga temperaturę pracy po około 300-400m jazdy. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Bazyli [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Lis 2005, 07:55
|
|
|
Mi jakis czas temu "odpadlo" kolo pasowe pompy wodnej razem z paskiem. Sprawdz czy masz pasek i kolka i bedziemy myslec dalej. |
|
|
|
 |
Goden [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Lis 2005, 10:00
|
|
|
Cytat: | Sprawdz czy masz pasek i kolka i bedziemy myslec dalej. |
Tak! A najlepiej to zrobic w taki sposob: Odkrec prawe przednie kolo i sie nachyl! Tam powinienes miec dwa paski ( jezeli masz wspomaganie) jezeli one sa to z paskami wszystko ok!! |
|
|
|
 |
Darekmk3

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 41 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 21 Lis 2005, 10:56
|
|
|
Goden napisał/a: | Cytat: | Sprawdz czy masz pasek i kolka i bedziemy myslec dalej. |
Tak! A najlepiej to zrobic w taki sposob: Odkrec prawe przednie kolo i sie nachyl! Tam powinienes miec dwa paski ( jezeli masz wspomaganie) jezeli one sa to z paskami wszystko ok!! |
po co ma sciągac koło przeca to widac jak sie nachyli od strony rozrzadu koło pasowe i pasek klinowy to napewno widac ,łancucha rozrzadu tylko nie widac bo jak wiadomo jest pod pokrywa pozdro |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.