Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:16
wyciagam kluczyk silnik dalej chodzi
Autor Wiadomość
jendrmen
[Usunięty]

Wysłany: 23 Lis 2005, 13:36   wyciagam kluczyk silnik dalej chodzi

od penego czasu tak sie dzieje, wyciagam kluczyk silnik dalej chodzi, musze zdlawic na biegu. czytalem kiedys na forum ze ktos zarowki pomylil i tak sie dzialo ale tu jest z zarowkami wszytsko ok i przekazniki tez. od dwoch tygodni bylo to zadkie teraz za kazdym razem! silnik nie ma tych samych obrotow co z zaplonem jest duzo slabszy i wolno reaguje na gaz ale chodzi! po za tym nie zauwazylem spadku mozy w normalnej eksloatacji lub czegos innego! jakies 6tys km temu wymieniali mi rozrzad ale nie wiem czy ma to jakes znaczenie bo po wymianie chodzil ok choc chyba nie do konca ustawili idealnie zaplon!
nie kumam kompletnie o co chodzi a nie stac mnie obecnie na wizyte w warsztacie.

prosze o pomoc, wskazowki?
z gory dziekuje.
 
 
_-MoKrY-_ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 39
Dołączył: 01 Lis 2005
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23 Lis 2005, 16:11   

miałem to :)

u mnie chodził do póty nie wyłączyłem świateł :)

sprawdzałem raz bezpieczniki i z tylu tej konsolki od bezpieczników i przekaźników znalazłem jeden przepalony.... wymieniłem i od tamtej pory problem się pojawił... u mnie rozwiązanie było łatwe>> wyjąc bezpiecznik

ale to prawda ze ma to jakiś związek ze światłami tylnymi,
juz zdążyłem o tym zapomnieć

twój post odświeżył mi pamięć, może się tym zajmę kiedyś :) pewnie w wakacje :)
_________________
 
 
 
michasso
[Usunięty]

Wysłany: 23 Lis 2005, 16:29   

heh. no nie dokonca z zarowkami. przynajmniej nie w moim przypadku. meczylem sie z tym ponad rok....zauwazylem ze w wilgotne dni to sie czesciej dzialo. sprawdzilem wszystkie zarowki i nic, sprawdzalem bezpieczniki i problem nadal byl. az do pewnego razu gdy wyjelem bezp. nr 12 (mam tylko niemiecka instrukcje ale wedlug jej opisu 'heizgeblase, ruckfahrleuchte' wszystko w aucie dziala a problemu nie ma. dobrze byloby wiedziec od czego on byl zeby poszukac przyczyny tego zamieszania.
 
 
_-MoKrY-_ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 39
Dołączył: 01 Lis 2005
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23 Lis 2005, 16:43   

to pewnie ten sam bezpiecznik co u mnie :)
teraz go nie ma i wszystko smiga
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Lis 2005, 16:53   

Hehehe - dobre a dlaczego Diesel ma gasnąc po wyłączeniu zapłonu - to silnik z zapłonem samoczynnym więc pradu nie potrzebuje - żaby wyłączyć deiesela trzeba odciąc mu dopływ paliwa - innej opcji nie ma - więc trzeba sprawdzić czy zawór odcinający ma się dobrze to jest 1) czy napewno odcina paliwo 2) czy wyłączenia zapłonu odcina napięcie wyłączajace zawór...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
_-MoKrY-_ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 39
Dołączył: 01 Lis 2005
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23 Lis 2005, 16:53   

opcja "szukaj" i wszystko jasne:
bezpiecznik nr 12 jest od:
-dmuchawa ogrzewania i przewietrzania wnętrza,
-światło cofania,

hmm u mnie nie działa nadmuch z pozycja 1, pewnie ma to jakiś związek ;)
_________________
 
 
 
michasso
[Usunięty]

Wysłany: 23 Lis 2005, 17:29   

a u mnie dziala dmuchawa i wstek.dziwne.
 
 
_-MoKrY-_ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 39
Dołączył: 01 Lis 2005
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23 Lis 2005, 21:20   

u mnie tez dzilaja te rzeczy....tylko w nadmuchu nie działa szybkość z pozycji 1
_________________
 
 
 
jendrmen
[Usunięty]

Wysłany: 23 Lis 2005, 23:44   

heh, problem sie powieksza tzn po wylaczeniu zaplonu kluczykiem juz nie ma spadku mocy i teoretycznie mozna jechac "normalnie", z kazdym odpaleniem jest coraz gorzej! bezpieczniki sprawdze jutro! sprawdzalem jak dotad przekazniki te zolte za skrzynka bezpiecznikow bo ostatnio jeden sie spalil i nie mialem kierunkow, swiatla cofania i dmuchawy! (wg instrukcji za wszystko jest on odpwiedzialny!) sprawdzilem, wszystko jest z nimi ok! pozostaja bezpieczniki i (do czego bardziej sie sklaniam) propozycja JoeMix'a. musze jakos odszukac ten zawor i jeszcze jakos sprawdzic punkt 1) i 2) wg JoeMix'a.

jednak dalej czekam na propozycje! moze jeszcze sie cos okaze?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Lis 2005, 06:49   

Innej możliwości nie ma - jak diesel nie chce zgsasnąc znaczy nie ma odcięcia paliwa. - kwestia tylko gdzie jest zwarcie które powoduje że napięcie na zaworze występuje po wyjściu kluczyka ze stacyjki (o ile sam zawór jest sprawny) - zawór poznasz po tym że bedzie gdzieś okolicach pompy pewnie i podchodzi do niego jeden przewód - silnik powinien zgasnac jak go zdejmiesz.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
cinot
[Usunięty]

Wysłany: 24 Lis 2005, 08:42   

JoeMix napisał/a:
Innej możliwości nie ma - jak diesel nie chce zgsasnąc znaczy nie ma odcięcia paliwa. - kwestia tylko gdzie jest zwarcie które powoduje że napięcie na zaworze występuje po wyjściu kluczyka ze stacyjki (o ile sam zawór jest sprawny) - zawór poznasz po tym że bedzie gdzieś okolicach pompy pewnie i podchodzi do niego jeden przewód - silnik powinien zgasnac jak go zdejmiesz.


Joe to może pomożesz, w polonezie caro 1.6 gli na monowtrysku mam to samo po wyłączeniu stacyjki i wyjeciu kluczyka silnik dalej chodzi jak to możliwe?? Przecież to benzynowiec?? A objawy takie jamp[owyżej chodzi wolniej i słabo rwaguje na gaz.
 
 
_-MoKrY-_ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 39
Dołączył: 01 Lis 2005
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24 Lis 2005, 13:54   

trzeba odnaleźć źródło zwarcia..... gdzieś coś się połączyło z masą np. i tworzą sie jakieś obwody zastępcze....prąd idzie nie tą drogą co miał...

ja u siebie wiem mniej więcej gdzie mam szukać bo po wyjęciu jednego bezpiecznika wszystko jest w porządku..... więc awaria jest gdzieś w obwodzie który ten bezpiecznik zabezpieczał

na razie i tak mi sie nie chce tego robić więc w wakacje pewnie sie zabiorę :)
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Lis 2005, 16:48   

cinot napisał/a:
Joe to może pomożesz, w polonezie caro 1.6 gli na monowtrysku mam to samo po wyłączeniu stacyjki i wyjeciu kluczyka silnik dalej chodzi jak to możliwe?? Przecież to benzynowiec?? A objawy takie jamp[owyżej chodzi wolniej i słabo rwaguje na gaz.
http://fiestomaniak.pl/mk1/tabela-05.html - ewentualnie moga byc jeszcze nieotpowiednie świece które powodują samozapłon (rozgrzewają sie do czerwoności)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 24 Lis 2005, 17:36   

cinot napisał/a:


Joe to może pomożesz, w polonezie caro 1.6 gli na monowtrysku mam to samo po wyłączeniu stacyjki i wyjeciu kluczyka silnik dalej chodzi jak to możliwe?? Przecież to benzynowiec?? A objawy takie jamp[owyżej chodzi wolniej i słabo rwaguje na gaz.


W polnezie są "dziadowskie" stacyjki z których lubią się w środku odłamywac blaszki - może któras jest nadłamana i poprostu zwiera mimo przekręconego kluczyka! Niewiem jak jest akurat w tym poldku, ale w innych są takie same stacyjki jak w kaszlaku, tzn bardzo mało się różnia, poza jednym - są strasznie do d..y! Ja miałem i kaszlaka i poldka, to w poldku osobiście dwa razy wymieniałem w ciągu 5 lat i to na nowe, a nie używki!
Profil Facebook
 
 
jendrmen
[Usunięty]

Wysłany: 25 Lis 2005, 11:55   

no wiec z przyjemnoscia oswiadczam ze problem zazegnany a racje mial JoeMix! no ale po kolei coby zostalo dla potomnosci bo problem jest trywialny acz kosztowny!

znalazlem wkrecony w pompe "zawor elektromagnetyczny zatrzymania silnika (zawor STOP)", jak go instrukcja nazywa, i go wykrecilem. zawor to nic innego jak walec o wysokosci ok 30mm i srednicy ok 8mm zakonczony na gorze sprezynka a na dole GUMECZKA (cos w rodzaju tloczka).
zawor dziala na zasadzie: jest zaplon -> magnes podnosi tloczek, ktory otwiera doplyw paliwa do pompy; brak zaplonu/pradu -> sprezynka opuszcza tloczek, ktory zamyka dziurke i odcina paliwo.
wszystkie moje problemy przez ta malutka gumeczke na koncu tloczka, ktora zparciala i rozwalila sie! gumka wielkosci przycisku malego kalkulatora!
dzwonie do sklepu: "w twj chwili nie mamy tego zaworu, kosztuje 200zl" :yyy:
dzwonie do sklepu nr2: "jest! kosztuje 58zl" - to juz inna gadka!

troche sie rozpisalem, no ale jak ktos pomysli to opis dzialania zaworu moze wykorzystac do czegos innego :)

pozdrawiam i dziekuje wszystkim

ps. uwazac na sprezynke tloczka przy wymianie bo latwo zgubic!!! :)
 
 
_-MoKrY-_ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 39
Dołączył: 01 Lis 2005
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25 Lis 2005, 14:21   

u mnie ten problem widać występuje na innym podłożu....u ciebie sie zawiesił elektrozawór... a jak ja mam włożony bezpiecznik.... (pisałem o nim wyżej) to najwyraźniej ów zawór wciąż dostaje napięcie...
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Kto ma motory ten chodzi chory
czyli słabe pukty mk1/2
Żółwik Tuptuś Mechanika silnika 0 11 Sty 2006, 23:39
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów [MK3] Po wyjęciu kluczyka ze stacyjki silnik dalej pracuje!
Zonta23 Elektryka 2 13 Maj 2010, 15:46
Gość
Brak nowych postów [MK3] Silnik chodzi na dwóch garach
Gość Mechanika 1 11 Mar 2010, 19:51
pablon
Brak nowych postów Silnik : linka gazu ciężko chodzi
marcinak Mechanika 4 18 Gru 2005, 19:02
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.