Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:16
Kontrolka oleju wogóle nie świeci (zatarcie slinnika)
Autor Wiadomość
tomas99
[Usunięty]

Wysłany: 13 Gru 2005, 23:28   Kontrolka oleju wogóle nie świeci (zatarcie slinnika)

Witam
Jak w temacie kontrolka oleju wogóle nie świeci, więc chciałby sie dowiedzieć gdzie ona może być żeby zacząć kontrole właśnie od niej. Chciałby również wiedzić jaki jest krytyczny stan oleju (w litrach) ponieważ miałem wyciek a kontrolka nie działała, jak może objawić się zatarcie silnki??? Jeszcze jedno pytanko wyciek jest mniej wiecj pod kołem pasowym czy jest jakieś inne miejśce skąd mógłby wydobywac się olej w tamtych okolicach???
 
 
dday 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44
Dołączył: 29 Gru 2004
Posty: 390
Skąd: wawa-anin
Wysłany: 14 Gru 2005, 01:02   Re: Kontrolka oleju wogóle nie świeci (zatarcie slinnika)

tomas99 napisał/a:
kontrolka oleju wogóle nie świeci, więc chciałby sie dowiedzieć gdzie ona może być żeby zacząć kontrole właśnie od niej.

jest tuż obok kontrolki akumulatora :ra: po lewej - nie masz symbolu :?: nawet jak sie nie swieci to symbol jest widoczny :fox:

... co do ilosci oleju to na minimum (na bagnecie) jest w silniku hiba okolo 2.5 litra oleju.
_________________
 
 
 
tomas99
[Usunięty]

Wysłany: 14 Gru 2005, 01:33   

źle skonsturowałem pytanie, chciałbym wiedzieć gdzie jest czujnik ciśnienia oleju, a co do ilści oleju to chodziło mi o minimalny stan po przekroczniu którego silnik ulega zatarciu, i jakie są objawy zatarcia??
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12082
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Gru 2005, 06:43   

nie ma czegoś takego jak minimalny stan oleju po którym silnik ulaga zatarciu, bo zatarty silnik poprosty nire kręcici - zatrzymuje sie na amen i już można go w zasadzie wyrzucić bo remantować się raczej nuie opłaca, a jazda z zbyt małym poziomem oleju powoduje szybsze niszczenie silnika, kontrolka się ma nijak do poziomu oleju - jak braknie go ew silniku to wtedy się dopiero zapali gdyż pokazyje brak ciśnienia a nie poziom - czujnik jest zazwyczaj w ololicach pompy i filtra oleju (na tylnej scienie silnika) i dochodzi do niego jeden przewód - jak kontrolka się nie pali wcale to na 99% spadł przedód z czujnika, pozostały 1% to uszkodzenie samego czujika...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14 Gru 2005, 10:52   

JoeMix napisał/a:
nie ma czegoś takego jak minimalny stan oleju po którym silnik ulaga zatarciu, bo zatarty silnik poprosty nire kręcici - zatrzymuje sie na amen i już można go w zasadzie wyrzucić bo remantować się raczej nuie opłaca, a jazda z zbyt małym poziomem oleju powoduje szybsze niszczenie silnika, kontrolka się ma nijak do poziomu oleju - jak braknie go ew silniku to wtedy się dopiero zapali gdyż pokazyje brak ciśnienia a nie poziom - czujnik jest zazwyczaj w ololicach pompy i filtra oleju (na tylnej scienie silnika) i dochodzi do niego jeden przewód - jak kontrolka się nie pali wcale to na 99% spadł przedód z czujnika, pozostały 1% to uszkodzenie samego czujika...



:yes: :yes: :yes: Tak Jest.
 
 
 
Bazyli
[Usunięty]

Wysłany: 14 Gru 2005, 12:23   

a wyciek w okolicach kola pasowego wskazuje na padniety uszczelniacz walu krobowego w tym miejscu. Jak poszukasz o postach to znajdziesz moj na ten temat z wymiarami uszczelniacza.

Pozdrawiam.
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14 Gru 2005, 13:42   

[quote="Bazyli"]a wyciek w okolicach kola pasowego wskazuje na padniety uszczelniacz walu krobowego w tym miejscu.

Hej tomas to bardzo popularne miejsce wycieku oleju w fieście. Jeśli gdzieś w okolicy cieknie to właśnie tutaj.
Możesz jeszcze napisać ile oleju tamtendy gubisz.
 
 
 
tomas99
[Usunięty]

Wysłany: 14 Gru 2005, 21:22   

Wielkie dzieki za wszystkie odpowiedzi bardzo mi pomogliście, oleju ucieka naprawde sporo. Chciałby jeszcze dowiedzieć się czy sprawdzenie przewodu od kontrolki oleju polega na podłączeniu przewodu od czujnika ciśnienia do masy?? to tak na wypadek jakby okazało się że jednak to nie przewód został odłączony. Czy ktoś wie jaki uszczelniacz tam pasuje bo nie wiem czy w sklepie bedzie taki rozmiar a jade na kanał do znalomych i nie moge zostawić tam auta na dłużej, czytałem post bazyli i czy tamte wymiary są poprawne???
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12082
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Gru 2005, 22:55   

tomas99 napisał/a:
Chciałby jeszcze dowiedzieć się czy sprawdzenie przewodu od kontrolki oleju polega na podłączeniu przewodu od czujnika ciśnienia do masy??

Doklądnie, musiszmieć włączony zapłon, jak dotkniesz przewodem do masy to kontrolka powinna się zaświecić - oznacza to ze wszystko jest ok z elektryką i winny jest czujnik (jeśli powodem nieświecenia się lapki nie jest spadnięcie przewodu z czujnika)... a tak nawiasem, i moze banalnie, ale żarówkę od kontrolki sprawdziłeś - moze sie przepaliła zwyczajnie :)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
tomas99
[Usunięty]

Wysłany: 15 Gru 2005, 11:11   

żarówke oczywiście sprawdziłem,dzieki za wszystkir odpoweidz, dzisiaj wymieniam ten uszczelniacz mam nadzieje że wszystko bedzie w porządku.

[ Dodano: Czw Gru 15, 2005 14:26 ]
JoeMix a jednak to jest uszkodzony czujnik ciśnienia. Wymina poszła szybko i bez większych problemów, uszczelnicz był tak zużyty że wykładając kolo pasowe sam wyszedł, a o dziwo nowy kosztował 8zł, mam tylko problem z naciągnieciem paska klinowego wale młotkiem w alternator ale pasek dalej jest lużny, czy ma ktoś może jakiś patent na naciąganie paska???????
 
 
pvzon 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 44
Dołączył: 06 Sie 2004
Posty: 311
Skąd: szczecin
Wysłany: 15 Gru 2005, 16:47   

dziwne z tym paskiem , bo u mnie ciężko było go założyć mimo że dałem alternator najbliżej jak mogłem
_________________
1.1 clx rally
www.flmg.pl
 
 
 
bash
[Usunięty]

Wysłany: 15 Gru 2005, 16:52   

heh - mi sprzedawca sprzedal pasek, ktory mial zle oznaczenia na pudelku-wewnatrz byl inny rozmiar :) w 1.4i tez wchodzi raczej ciasno nawet przy maksymalnie przyblizonym altku-sprawdz czy masz na pewno dobry rozmiar i poluznione mocowania altka tak, aby faktycznie dal sie regulowac w wiekszym zakresie - ja naciagam dzwignią z deseczki opartą jednym koncem o blok silnika a srodkiem o obudowe altka (oczywiscie z wyczuciem) ciagnac drugi koniec-mam wygodna do ciagniecia pod samochodem dzwignie :)
 
 
tomas99
[Usunięty]

Wysłany: 15 Gru 2005, 16:54   

założenie było proste gorzej naciągnąć. Chciałbym również wiedzieć czy opłaca się kupować ten czujnik ciśnienia nowy może lepiej używany, a jeśli używany to czy bedzie pasował od starszych fiest???
 
 
_-MoKrY-_ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 39
Dołączył: 01 Lis 2005
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15 Gru 2005, 20:09   

kup nowy
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12082
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Gru 2005, 20:21   

Nie oplaca się kupowac używanego czujnika, tak samo jak nie opłąca się walić młotkiem po alternatorze :?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Gru 2005, 03:11   

co do alternatora to mam dwa pytania
1 odkręciłeś 2 lub jedna śrube od mocowania alternatora od dołu ??
2 odkręciłeś jarzmo naciągacza od bloku silnika??
jeśli nie zrobiłeś któregoś z tych punktów nie naciagniesz paska klinowego .
 
 
 
Bazyli
[Usunięty]

Wysłany: 16 Gru 2005, 03:24   

Ja poszedlem do sklepu i poprosilem o simering uszczelniajacy na wal korbowy od storny kola pasowego (czyli "od przodu" bo po tej stronie jest lancuch rozrzadu). Podalem dane silnika i dobrali mi simer. W tamtym temacie wymienialismy sie z Dioda sugestiami odnoscie wymiarow. Ja mam taki jaki opisalem ww. poscie. Kosztowal mnie 15zl. Hiszpaniski jakis ;/ Jeszcze go nie zalozylem bo kurde zawsze jest cos innego do roboty :)

Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 22 25 Mar 2017, 23:55
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Brak nowych postów Kontrolka oleju się nie świeci.
MARIUSZ.B Elektryka 18 16 Wrz 2005, 09:17
MARIUSZ.B
Brak nowych postów [MK3] Kontrolka oleju nie świeci
jeczmien Elektryka 3 11 Lut 2010, 19:11
JoeMix


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.