Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:16 |
Kontrolka oleju wogóle nie świeci (zatarcie slinnika) |
Autor |
Wiadomość |
tomas99 [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Gru 2005, 23:28 Kontrolka oleju wogóle nie świeci (zatarcie slinnika)
|
|
|
Witam
Jak w temacie kontrolka oleju wogóle nie świeci, więc chciałby sie dowiedzieć gdzie ona może być żeby zacząć kontrole właśnie od niej. Chciałby również wiedzić jaki jest krytyczny stan oleju (w litrach) ponieważ miałem wyciek a kontrolka nie działała, jak może objawić się zatarcie silnki??? Jeszcze jedno pytanko wyciek jest mniej wiecj pod kołem pasowym czy jest jakieś inne miejśce skąd mógłby wydobywac się olej w tamtych okolicach??? |
|
|
|
 |
dday

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44 Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin
|
Wysłany: 14 Gru 2005, 01:02 Re: Kontrolka oleju wogóle nie świeci (zatarcie slinnika)
|
|
|
tomas99 napisał/a: | kontrolka oleju wogóle nie świeci, więc chciałby sie dowiedzieć gdzie ona może być żeby zacząć kontrole właśnie od niej. |
jest tuż obok kontrolki akumulatora po lewej - nie masz symbolu nawet jak sie nie swieci to symbol jest widoczny
... co do ilosci oleju to na minimum (na bagnecie) jest w silniku hiba okolo 2.5 litra oleju. |
_________________
 |
|
|
|
 |
tomas99 [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Gru 2005, 01:33
|
|
|
źle skonsturowałem pytanie, chciałbym wiedzieć gdzie jest czujnik ciśnienia oleju, a co do ilści oleju to chodziło mi o minimalny stan po przekroczniu którego silnik ulega zatarciu, i jakie są objawy zatarcia?? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12082 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Gru 2005, 06:43
|
|
|
nie ma czegoś takego jak minimalny stan oleju po którym silnik ulaga zatarciu, bo zatarty silnik poprosty nire kręcici - zatrzymuje sie na amen i już można go w zasadzie wyrzucić bo remantować się raczej nuie opłaca, a jazda z zbyt małym poziomem oleju powoduje szybsze niszczenie silnika, kontrolka się ma nijak do poziomu oleju - jak braknie go ew silniku to wtedy się dopiero zapali gdyż pokazyje brak ciśnienia a nie poziom - czujnik jest zazwyczaj w ololicach pompy i filtra oleju (na tylnej scienie silnika) i dochodzi do niego jeden przewód - jak kontrolka się nie pali wcale to na 99% spadł przedód z czujnika, pozostały 1% to uszkodzenie samego czujika... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Piter
Ninja TEAM

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14 Gru 2005, 10:52
|
|
|
JoeMix napisał/a: | nie ma czegoś takego jak minimalny stan oleju po którym silnik ulaga zatarciu, bo zatarty silnik poprosty nire kręcici - zatrzymuje sie na amen i już można go w zasadzie wyrzucić bo remantować się raczej nuie opłaca, a jazda z zbyt małym poziomem oleju powoduje szybsze niszczenie silnika, kontrolka się ma nijak do poziomu oleju - jak braknie go ew silniku to wtedy się dopiero zapali gdyż pokazyje brak ciśnienia a nie poziom - czujnik jest zazwyczaj w ololicach pompy i filtra oleju (na tylnej scienie silnika) i dochodzi do niego jeden przewód - jak kontrolka się nie pali wcale to na 99% spadł przedód z czujnika, pozostały 1% to uszkodzenie samego czujika... |
Tak Jest. |
|
|
|
 |
Bazyli [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Gru 2005, 12:23
|
|
|
a wyciek w okolicach kola pasowego wskazuje na padniety uszczelniacz walu krobowego w tym miejscu. Jak poszukasz o postach to znajdziesz moj na ten temat z wymiarami uszczelniacza.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Piter
Ninja TEAM

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14 Gru 2005, 13:42
|
|
|
[quote="Bazyli"]a wyciek w okolicach kola pasowego wskazuje na padniety uszczelniacz walu krobowego w tym miejscu.
Hej tomas to bardzo popularne miejsce wycieku oleju w fieście. Jeśli gdzieś w okolicy cieknie to właśnie tutaj.
Możesz jeszcze napisać ile oleju tamtendy gubisz. |
|
|
|
 |
tomas99 [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Gru 2005, 21:22
|
|
|
Wielkie dzieki za wszystkie odpowiedzi bardzo mi pomogliście, oleju ucieka naprawde sporo. Chciałby jeszcze dowiedzieć się czy sprawdzenie przewodu od kontrolki oleju polega na podłączeniu przewodu od czujnika ciśnienia do masy?? to tak na wypadek jakby okazało się że jednak to nie przewód został odłączony. Czy ktoś wie jaki uszczelniacz tam pasuje bo nie wiem czy w sklepie bedzie taki rozmiar a jade na kanał do znalomych i nie moge zostawić tam auta na dłużej, czytałem post bazyli i czy tamte wymiary są poprawne??? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12082 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Gru 2005, 22:55
|
|
|
tomas99 napisał/a: | Chciałby jeszcze dowiedzieć się czy sprawdzenie przewodu od kontrolki oleju polega na podłączeniu przewodu od czujnika ciśnienia do masy?? |
Doklądnie, musiszmieć włączony zapłon, jak dotkniesz przewodem do masy to kontrolka powinna się zaświecić - oznacza to ze wszystko jest ok z elektryką i winny jest czujnik (jeśli powodem nieświecenia się lapki nie jest spadnięcie przewodu z czujnika)... a tak nawiasem, i moze banalnie, ale żarówkę od kontrolki sprawdziłeś - moze sie przepaliła zwyczajnie |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
tomas99 [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Gru 2005, 11:11
|
|
|
żarówke oczywiście sprawdziłem,dzieki za wszystkir odpoweidz, dzisiaj wymieniam ten uszczelniacz mam nadzieje że wszystko bedzie w porządku.
[ Dodano: Czw Gru 15, 2005 14:26 ]
JoeMix a jednak to jest uszkodzony czujnik ciśnienia. Wymina poszła szybko i bez większych problemów, uszczelnicz był tak zużyty że wykładając kolo pasowe sam wyszedł, a o dziwo nowy kosztował 8zł, mam tylko problem z naciągnieciem paska klinowego wale młotkiem w alternator ale pasek dalej jest lużny, czy ma ktoś może jakiś patent na naciąganie paska??????? |
|
|
|
 |
pvzon

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 44 Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 15 Gru 2005, 16:47
|
|
|
dziwne z tym paskiem , bo u mnie ciężko było go założyć mimo że dałem alternator najbliżej jak mogłem |
_________________ 1.1 clx rally
www.flmg.pl |
|
|
|
 |
bash [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Gru 2005, 16:52
|
|
|
heh - mi sprzedawca sprzedal pasek, ktory mial zle oznaczenia na pudelku-wewnatrz byl inny rozmiar w 1.4i tez wchodzi raczej ciasno nawet przy maksymalnie przyblizonym altku-sprawdz czy masz na pewno dobry rozmiar i poluznione mocowania altka tak, aby faktycznie dal sie regulowac w wiekszym zakresie - ja naciagam dzwignią z deseczki opartą jednym koncem o blok silnika a srodkiem o obudowe altka (oczywiscie z wyczuciem) ciagnac drugi koniec-mam wygodna do ciagniecia pod samochodem dzwignie |
|
|
|
 |
tomas99 [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Gru 2005, 16:54
|
|
|
założenie było proste gorzej naciągnąć. Chciałbym również wiedzieć czy opłaca się kupować ten czujnik ciśnienia nowy może lepiej używany, a jeśli używany to czy bedzie pasował od starszych fiest??? |
|
|
|
 |
_-MoKrY-_

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 39 Dołączył: 01 Lis 2005 Posty: 211 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 15 Gru 2005, 20:09
|
|
|
kup nowy |
_________________
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12082 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Gru 2005, 20:21
|
|
|
Nie oplaca się kupowac używanego czujnika, tak samo jak nie opłąca się walić młotkiem po alternatorze :? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Gru 2005, 03:11
|
|
|
co do alternatora to mam dwa pytania
1 odkręciłeś 2 lub jedna śrube od mocowania alternatora od dołu ??
2 odkręciłeś jarzmo naciągacza od bloku silnika??
jeśli nie zrobiłeś któregoś z tych punktów nie naciagniesz paska klinowego . |
|
|
|
 |
Bazyli [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Gru 2005, 03:24
|
|
|
Ja poszedlem do sklepu i poprosilem o simering uszczelniajacy na wal korbowy od storny kola pasowego (czyli "od przodu" bo po tej stronie jest lancuch rozrzadu). Podalem dane silnika i dobrali mi simer. W tamtym temacie wymienialismy sie z Dioda sugestiami odnoscie wymiarow. Ja mam taki jaki opisalem ww. poscie. Kosztowal mnie 15zl. Hiszpaniski jakis Jeszcze go nie zalozylem bo kurde zawsze jest cos innego do roboty
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|