|
Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 19 Kwi 2009, 17:22 |
Silnik : stopień sprężania |
Autor |
Wiadomość |
michals7 [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Sty 2006, 17:06 Silnik : stopień sprężania
|
|
|
jaki jest ksiażkowy stopień sprężania w silniku 1.25 zetec-s??
dzieki z góry |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 19 Kwi 2009, 17:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
adamur1,25 [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Sty 2006, 22:24
|
|
|
A wiec stopień sprężania w tym silniku to 10,3 natomiast ciśnienie sprężania wynosi 1,2 do 1,4 MPa
Tak z ciekawości to po co Ci t wiedzieć ? |
|
|
|
|
michals7 [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Sty 2006, 22:31
|
|
|
pytam bo ostatnio mierzyl mi mechanik ale nie mialem porownac z czym.
moj wynik to 12,5 na kazdym garnku
a moze ktos mnie uswiadomi czym sie rozni cisnienie od stopnia sprezania??
prosze o wyrozumialosc jestem laikiem w tej dziedzinie |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 12 Sty 2006, 22:37
|
|
|
Stopień sprężania jest to wartość liczbowa równa stosunkowi całkowitej objętości cylindra do tej objętości pomniejszonej o pojemność skokową.
Pojemność skokowa to różnica pomiędzy minimalną a maksymalną objętością cylindra. Dla wielocylindrowych silników spalinowych podaje się łączną pojemność wszystkich cylindrów, w których następuje spalanie. Jej wartość podawana jest w centymetrach sześciennych, czasem oznaczanych skrótem ccm.
Do obliczeń: jest to objętość utworzona w cylindrze (cylindrach) pomiędzy zewnętrznym (górnym) skrajnym położeniem i wewnętrznym (dolnym) skrajnym położeniem tłoka (tłoków):
V = \frac{\pi}{4} \cdot {d^2} \cdot s \cdot n
Gdzie:
* d: średnica cylindra
* s: skok tłoka
* n: ilość cylindrów
Uwaga: dla silników gwiazdowych i niektórych widlastych skok tłoka jest różny dla poszczególnych cylindrów i wzór ten jest przybliżony.
W silniku wankla pojemność skokowa cylindra jest równa podwojonej zmianie pojemności komory spalania
Ciśnienie sprężania to logiczne - ciśnienie jaki panuje w komorze spalania |
_________________
|
|
|
|
|
adamur1,25 [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Sty 2006, 22:47
|
|
|
michals7 napisał/a: | pytam bo ostatnio mierzyl mi mechanik ale nie mialem porownac z czym.
moj wynik to 12,5 na kazdym garnku
a moze ktos mnie uswiadomi czym sie rozni cisnienie od stopnia sprezania??
prosze o wyrozumialosc jestem laikiem w tej dziedzinie |
Dobrze że wyszło na wszystkich cylindrach takie samo… a co do pomiaru to orientujesz się jak Ci to mierzył… nie chodzi mi o zastosowany miernik tylko o metodykę pomiaru. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Sty 2006, 22:57
|
|
|
Mając dane silnnika co podał Łokmen i stosując jego wzór mozemy jednak ostrzymac inny wynik niż wynosi stopień spręzania naszego silnika, gdyż Ford lubował się strasznie - zwłąszcza w Mk1/2 - w silnikach takich samych konstrukcyjnie, i silnik te pomomo identycznych danych technicznych miały jednak inne stopnie sprążania, i ten z niższym był oznaczany jako LC (nieskej kompresji) a ten z wyższym HC,,, i docelowo z silnika HC (wysokiej kompresji) został wykombinowany silnik HCS montowany w Mk3 1,1 i 1,1i ...nawaiasem silniki LC pomimo mniejszej kompresji i przez co idze ciut niższej mocy (między LC a HC było jakes 5KM) - były bardziej długowieczne i bardziej niezniszczalne... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
michals7 [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Sty 2006, 09:54
|
|
|
dzieki koledzy za wywody wrecz ksiazkowe
metodyka badania cisnienia byla nastepujaca(w odpowiedzi na pytanie):
odlaczenie pompy paliwa , odlaczenie cewki zaplonowej
wyjecie swiec , przylozenie do otworu po swiecy koncówki przyrzadu pisaowego i krecenie rozrusznikem przez jakies kilka sekund. powtorka na kolejnych celindrach. wynik
mechanior nie mial odpowiedniej koncowki wiec tylko przykladal przyrzad nie wkrecal go w glowice.
czy myslicie ze przez to wynik 12,5 moze byc troche zawalszowany w strone zanizenia?? |
|
|
|
|
NOWITEK
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 21 Cze 2004 Posty: 188 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 13 Sty 2006, 10:09
|
|
|
michals7 napisał/a: | dzieki koledzy za wywody wrecz ksiazkowe
metodyka badania cisnienia byla nastepujaca(w odpowiedzi na pytanie):
odlaczenie pompy paliwa , odlaczenie cewki zaplonowej
wyjecie swiec , przylozenie do otworu po swiecy koncówki przyrzadu pisaowego i krecenie rozrusznikem przez jakies kilka sekund. powtorka na kolejnych celindrach. wynik
mechanior nie mial odpowiedniej koncowki wiec tylko przykladal przyrzad nie wkrecal go w glowice.
czy myslicie ze przez to wynik 12,5 moze byc troche zawalszowany w strone zanizenia?? |
To znaczy są manometry których się nie wkręca. mają tylko gumowy stozek który dociska się do otworu świecy |
_________________
|
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|