| prosba o zdjecie sworzenia wahacza | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Hwarang [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Mar 2006,  15:01   prosba o zdjecie sworzenia wahacza | 
 |  
               | 
 |  
               | W moim modelu mk3, '92 , Fiesta 1.1i Kat.,wersja bez abs, montowali sworzen wahacza na dwie i na trzy sruby (jeden ma 17,5 cala drugi 19 cali). Jesli ktos wie ktory z wahaczy ma u siebie i bylby tak uprzejmy wrzucic tutaj jego zdjecie, bylbym mocno zobowiazany n odrazu polece porownac z moim i bede wiedzial ktory zakupic Wink Podobno sworzen jest widoczny po sreceniu kola, a ja dokladnie mowiac potrzebuje lewy przedni Smile pozdro |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rycho   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: S
 Silnik: 1.8i16V/105KM
 Wiek: 50
 Dołączył: 26 Maj 2004
 Posty: 203
 Skąd: Trzebnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Mar 2006,  18:05 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nie wiem o jakich calach mówisz ?? Skręcasz koła i patrzysz, jeśli przy samej zwrotnicy w miejscu gdzie kończy się wachacz widzisz dwie śruby lub nity ułożone jednej linii to masz sworzeń na dwie śruby, jeśli widzisz trzy śruby ułożone w trójkąt z wierchołkiem skierowanym do środka auta to masz sworzeń na 3 śruby i tyle. 
 Rycho
 |  
				| _________________ JetCar XR2
 
 I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
 Robią syf i w tym syfie się tarzają
 I mówię ci, że ten, kto ma władzę
 Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | odyniec   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: B.
 Wiek: 39
 Dołączył: 07 Sie 2005
 Posty: 1610
 Skąd: Merzdorf
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Mar 2006,  18:19 | 
 |  
               | 
 |  
               | n o przeboj mialem tez z tym sworzeniem.... faktem jest ze sa dwa rodzaje.... wydaje mi sie ze miales ten na 2 sruby, bo te na 3 byly montowane w wersjach 94-96. |  
				| _________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | stacho35   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Dołączył: 29 Kwi 2005
 Posty: 70
 Skąd: Osiek
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Mar 2006,  19:51 | 
 |  
               | 
 |  
               |  |  
				| _________________ -------------------------
 R 45 1,4 16V
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Paweł F   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 49
 Dołączył: 27 Paź 2005
 Posty: 71
 Skąd: Międzychód
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Mar 2006,  20:11 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | odyniec napisał/a: |  	  | n o przeboj mialem tez z tym sworzeniem.... faktem jest ze sa dwa rodzaje.... wydaje mi sie ze miales ten na 2 sruby, bo te na 3 byly montowane w wersjach 94-96. | 
 i tu jest pies pogrzebany: ponieważ moja z 1993 roku powinna miec sworzeń mocowany na 3 śruby( w orginale nity) a ma natomiast na 2. Sam worzeń tp koszt od około 30 do nawet 80 zł ( ten na 2 śruby).
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | stacho35   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Dołączył: 29 Kwi 2005
 Posty: 70
 Skąd: Osiek
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Mar 2006,  20:53 | 
 |  
               | 
 |  
               | A skąd wiesz,że Twoja z 93 ma mieć na 3 nity? |  
				| _________________ -------------------------
 R 45 1,4 16V
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | odyniec   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: B.
 Wiek: 39
 Dołączył: 07 Sie 2005
 Posty: 1610
 Skąd: Merzdorf
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Mar 2006,  21:05 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Paweł F napisał/a: |  	  |  	  | odyniec napisał/a: |  	  | n o przeboj mialem tez z tym sworzeniem.... faktem jest ze sa dwa rodzaje.... wydaje mi sie ze miales ten na 2 sruby, bo te na 3 byly montowane w wersjach 94-96. | 
 i tu jest pies pogrzebany: ponieważ moja z 1993 roku powinna miec sworzeń mocowany na 3 śruby( w orginale nity) a ma natomiast na 2. Sam worzeń tp koszt od około 30 do nawet 80 zł ( ten na 2 śruby).
 | 
 
 45 zl kosztuje u mnie na 2 i na 3 sruby...
 |  
				| _________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | andrew [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Mar 2006,  21:44 | 
 |  
               | 
 |  
               | [ Dodano: Czw Mar 02, 2006 20:45 ] nie mam mozliwosci ci pokazac swoznia na trzy sruby poniewaz cos sie staloz stronka i nie moge przegladac wkleic ale tak ajk koledzy powiedzieli sam to mozesz wymienic  w garazu nie ma z tym problemu chyba ze jeszce sa nitowane to scinasz nity i zakladasz nowe sruby moge ci przeslac fotke na emaila jak to zdjac i wymienic ale jezeli jeszce jest moj post to wez w przegladarce opcje szukaj wachaczi tam jaest ta fotka
 
 [ Dodano: Czw Mar 02, 2006 20:52 ]
 
  	  | Rycho napisał/a: |  	  | Nie wiem o jakich calach mówisz ?? Skręcasz koła i patrzysz, jeśli przy samej zwrotnicy w miejscu gdzie kończy się wachacz widzisz dwie śruby lub nity ułożone jednej linii to masz sworzeń na dwie śruby, jeśli widzisz trzy śruby ułożone w trójkąt z wierchołkiem skierowanym do środka auta to masz sworzeń na 3 śruby i tyle. 
 Rycho
 | 
 kolega zapewne mowi o grubosci trzpienia jaki wchodzi w gniazdo do zwrotnicy bo sa rozne grubosci w zaleznosci od rocznika i trzeba pierw stary wyciagnaci isc do sklepu aby dopasowac nowy  poniewaz mozesz miec wyrobione gniazdo i lipa
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Mar 2006,  23:02 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | andrew napisał/a: |  	  | kolega zapewne mowi o grubosci trzpienia jaki wchodzi w gniazdo do zwrotnicy bo sa rozne grubosci w zaleznosci od rocznika | 
 
 
 Ale chyba nie w calach tylko w milimetrach! 19 cali to prawie pół metra!
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rangers76 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Mar 2006,  23:33 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jak masz nity i je to zastąp je HARTOWANYMI  śrubami.Zapytaj w sklepie to ci doradzą. Robiłem na hartowni to wiem.Jak ci dadzą zwykłe to jest możlwość że ja zerwiesz.Narka
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | NOWITEK   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Wiek: 48
 Dołączył: 21 Cze 2004
 Posty: 188
 Skąd: Małopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Mar 2006,  07:50 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Rangers76 napisał/a: |  	  | Jak masz nity i je to zastąp je HARTOWANYMI  śrubami.Zapytaj w sklepie to ci doradzą. Robiłem na hartowni to wiem.Jak ci dadzą zwykłe to jest możlwość że ja zerwiesz.Narka
 | 
 
 Jak ja kupowałem sworznie to śruby były w komplecie....Ale to pewnie zalezy od producenta.
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hwarang [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Mar 2006,  12:25 | 
 |  
               | 
 |  
               | he,nie wiem co mi tak z tymi calami  spox,teraz wiem juz gdzie patrzec. thx. ps.ja zakupy bede robil w sklepiku 7 km od Krakowa - sworzen 25 zlotych  :lol:
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | andrew [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Mar 2006,  16:52   swoznie | 
 |  
               | 
 |  
               | no to to chyba wiadomo chyba ze jezdzi jakims  monstrum 	  | jackrzec napisał/a: |  	  |  	  | andrew napisał/a: |  	  | kolega zapewne mowi o grubosci trzpienia jaki wchodzi w gniazdo do zwrotnicy bo sa rozne grubosci w zaleznosci od rocznika | 
 
 
 Ale chyba nie w calach tylko w milimetrach! 19 cali to prawie pół metra!
 | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Paweł F   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 49
 Dołączył: 27 Paź 2005
 Posty: 71
 Skąd: Międzychód
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Mar 2006,  17:52 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | stacho35 napisał/a: |  	  | A skąd wiesz,że Twoja z 93 ma mieć na 3 nity? | 
 ponieważ według mechaników tak wychodzi z mojego VIN a po druge kumpel miał Fiestę z IX 1993 i miał na trzy a moja jest z X 1993 i ma na dwa: według jaskólek  (oczywiście nie zarażonych ptasią grypą) w Fiestach z 1993 motowano sworznie na 2 i 3 nity a ty biedaku zanim pójdziesz do sklepu tak musisz sprawdzić  :lol: i tak mamy lepiej niż właściciele Renault 5
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Paweł F 6 Mar 2006,  19:58, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | stacho35   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Dołączył: 29 Kwi 2005
 Posty: 70
 Skąd: Osiek
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Mar 2006,  18:21 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Paweł F napisał/a: |  	  | \ 	  | stacho35 napisał/a: |  	  | A skąd wiesz,że Twoja z 93 ma mieć na 3 nity? | 
 ponieważ wedłyg mechaników tak wychodzi z mojego VIN a po druge kumpel miał Fiestę z IX 1993 i miał na trzy a moja jest z X 1993 i ma na dwa: według jaskólek  (oczywiście nie zarażonych ptasią grypą) w Fiestach z 1993 motowano sworznie na 2 i 3 nity a ty biedaku zanim pójdziesz do sklepu tak musisz sprwadzić  :lol: i tak mamy lepiej niż właściciele Renault 5
 | 
 
 I tu masz rację.Akurat, tak przy okazji, byłem spytać w sklepie i wyciągnął katalog,wg którego jest,że mogły być na dwa jak i na trzy nity
  w tych rocznikach. |  
				| _________________ -------------------------
 R 45 1,4 16V
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Paweł F   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 49
 Dołączył: 27 Paź 2005
 Posty: 71
 Skąd: Międzychód
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Mar 2006,  19:56 | 
 |  
               | 
 |  
               | i jeszcze dlaczego 3 albo 2: podobno od połowy 1993 roku miały byc już tylko na 3 ale niektóre fabryki miały zapasy kompletnych wachaczy i dlatego są takie różnice ( wtedy jeszcze księgowi nie decydowali o wszystkim)   ;-)  modele z 1993 roku były już poligonem doświadczalnym dla MK 4. PS  Szacowny Modzie przepraszam za spam  8)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | michalford   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: C
 Wiek: 41
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 17
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Mar 2006,  15:42 | 
 |  
               | 
 |  
               | nie ma zadnej roznicy ktory rok czy cos innego, w mk3 byly montowane i na 2 sruby i na 3 sruby/nity, ja w swojej mialem jeden sworzen zamontowany na 2 sruby a drugi na 3 nity, roznica jest tylko w tym ze baaardzo ciezko jest te nity rozwalic, bo byly nitowane na goraco (kto kiedys nitowal na goraco to wie o co chodzi) a sruby trzeba miec wzmocnione, najlepiej o wytrzymalosci/twardosci 10 (i wiecej) no i samokontrujace nakretki. |  
				| _________________ fiesta 1.1i C 1990
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | michalford   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: C
 Wiek: 41
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 17
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Mar 2006,  16:41 | 
 |  
               | 
 |  
               | no daje rade, mozna tez najpierw zjechac szlifierka glowki nitow, rozwiercic same nity i tez wyjdzie (bo wybic ich sie nie da tak latwo, no chyba ze chuck norris by to robil;) ), ale jest duzo wiecej pieprzenia niz z odkreceniem nakretek:> |  
				| _________________ fiesta 1.1i C 1990
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dembik [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Kwi 2007,  21:18   POTRZEBNY SWORZEń DO XR2I | 
 |  
               | 
 |  
               | Czy ktoś wie, gdzie mogę kupić sworzeń taki, jak pod linkiem: http://kiciory.pl/fiesta/
 Od roku jeżdżę na wybitym i nie mogę go nigdzie kupić, podobno nawet przy wymianie całych wachaczy będę musiał znaleźć dokłdnie taki, zakrzywiony sworzeń, bo inaczej koło za bardzo "ucieknie".
 
 pozdrawiam
 
 Paweł
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | anjko   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: S
 Silnik: 1.8i16V/105KM
 Imię: Mariusz
 Wiek: 45
 Dołączył: 25 Lis 2006
 Posty: 421
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Kwi 2007,  21:41 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ja tez mam dwa rózne i tez 90 rocznik 	  | michalford napisał/a: |  	  | nie ma zadnej roznicy ktory rok czy cos innego, w mk3 byly montowane i na 2 sruby i na 3 sruby/nity, ja w swojej mialem jeden sworzen zamontowany na 2 sruby a drugi na 3 nity, roznica jest tylko w tym ze baaardzo ciezko jest te nity rozwalic | 
   Stary co to wogóle jest ktoś pewnei wstawił od innego auta bo akurat rozstaw śrób pasował. Kup dwa normalne sworznie proste wymiń z obu stron dla pewności pojedz na zbierzność i po problemie. Jak to zwyczajna fiesta to musi pasować. 	  | dembik napisał/a: |  	  | Czy ktoś wie, gdzie mogę kupić sworzeń taki, jak pod linkiem: http://kiciory.pl/fiesta/
 Od roku jeżdżę na wybitym i nie mogę go nigdzie kupić, podobno nawet przy wymianie całych wachaczy będę musiał znaleźć dokłdnie taki, zakrzywiony sworzeń, bo inaczej koło za bardzo "ucieknie".
 | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |