Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:15
nie gasnąca kontrolka aku
Autor Wiadomość
johny1984
[Usunięty]

Wysłany: 11 Kwi 2006, 12:03   nie gasnąca kontrolka aku

mam wlanie taki problem, ze kontrolka aku swieci sie na niskich obrotach po przygazowaniu gasnie podejrzewam alternator i chcialbym sam to jakos naprawic szczotki czy ten regulator napiecia i mam w zwiazku z tym pytanie czy latwo jest to wymienic? i jakies podpowiedzi male gdzie co i jak z gory dziekuje
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Kwi 2006, 12:43   

Ja raczej obstawiam na mostek prostowniczy , przebity wirnik albo uwalony regulator w co wątpie . Hm regulator wymienisz bez problemu jeśli masz alternator boscha . Zainstalowany jest na tynej ściance alternatora i trzyma sie na 2 płaskich śrubach na płaski śrubokręt . Wyjdzie razem ze szczotakmi . Bo to jest komplet . ale obawiam sie że padł mostek :(
 
 
 
johny1984
[Usunięty]

Wysłany: 11 Kwi 2006, 12:49   

diodalodz napisał/a:
Ja raczej obstawiam na mostek prostowniczy , przebity wirnik albo uwalony regulator w co wątpie . Hm regulator wymienisz bez problemu jeśli masz alternator boscha . Zainstalowany jest na tynej ściance alternatora i trzyma sie na 2 płaskich śrubach na płaski śrubokręt . Wyjdzie razem ze szczotakmi . Bo to jest komplet . ale obawiam sie że padł mostek :(


co to jest ten mostek? czy to znaczy ze sie nieda tego naprawic?
 
 
Presto 


Model: Ford Fiesta Mk2`89
Wersja: CL
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Jacek
Wiek: 44
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 203
Skąd: Rybnik
Wysłany: 11 Kwi 2006, 13:04   

johny1984 napisał/a:
co to jest ten mostek?


mostek prostowniczy to jest układ diod prostowniczych powodujących że na aku idzie prąd stały a nie zmienny....
Cytat:
czy to znaczy ze sie nieda tego naprawic?


wszystko da się naprawić..trzeba kupić nowy mostek albo rygler....

Ja też bym obstawiaj jak Dioda mostek prostowniczy a dokładniej przypuszczam, że poszła któraś z diod wzbudzenia
 
 
 
johny1984
[Usunięty]

Wysłany: 11 Kwi 2006, 13:13   

Presto napisał/a:
wszystko da się naprawić..trzeba kupić nowy mostek albo rygler....

Ja też bym obstawiaj jak Dioda mostek prostowniczy a dokładniej przypuszczam, że poszła któraś z diod wzbudzenia


chodzilo mi bardziej o oplacalnosc tej naprawy bo na allegro mozna znalezc za okolo 150 altka w bardzo dobrym stanie, ten mostek mozna dostac w zwyklym motoryzacyjnym bez problemow?a jakby to nie byla wina tego mostka to czy mozna naocznie stwierdzic ze np. cos ze szczotkami albo tym regulatorem niebardzo?
 
 
Presto 


Model: Ford Fiesta Mk2`89
Wersja: CL
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Jacek
Wiek: 44
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 203
Skąd: Rybnik
Wysłany: 11 Kwi 2006, 13:25   

johny1984 napisał/a:
chodzilo mi bardziej o oplacalnosc tej naprawy bo na allegro mozna znalezc za okolo 150 altka w......


co do połacalności to nie wiem, każdy ma inne zdanie....ja w sumie swój alternator remontowałem i treaz wiem co mam........ten co kupisz na allegro to juz lata świetności ma dawno za sobą więc możesz pojeździć chwilę i miec powtórkę z rozrywki.....ja robiłem remont wirnika...nowe pierścienie ślizgowe i przy okazji nowe uzwojenie wirnika :ra: 60 zł...rygrel z szczotkami niestety nieorginalny tylko jakis zamiennik niemiecki :ra: 35 zł ( jak potrzebowałem to nie dostałem Boscha :| ).....teraz mam parametry ładowania jak nowy za niecałe 100 zł i wiem co mam.......

ale jak mówie jest wiele szkół więc każdy powie co innego i nie koniecznie zgodzi się z moim zdaniem....
 
 
 
johny1984
[Usunięty]

Wysłany: 11 Kwi 2006, 13:43   

Presto napisał/a:

co do połacalności to nie wiem, każdy ma inne zdanie....ja w sumie swój alternator remontowałem i treaz wiem co mam........ten co kupisz na allegro to juz lata świetności ma dawno za sobą więc możesz pojeździć chwilę i miec powtórkę z rozrywki.....ja robiłem remont wirnika...nowe pierścienie ślizgowe i przy okazji nowe uzwojenie wirnika :ra: 60 zł...rygrel z szczotkami niestety nieorginalny tylko jakis zamiennik niemiecki :ra: 35 zł ( jak potrzebowałem to nie dostałem Boscha :| ).....teraz mam parametry ładowania jak nowy za niecałe 100 zł i wiem co mam.......

ale jak mówie jest wiele szkół więc każdy powie co innego i nie koniecznie zgodzi się z moim zdaniem....

no tak tylko zeby sie to dalo zrobic samemu bo bylem wczesniej u jednego takiego elektomechanika to powiedzial ze on takich rzeczy nie naprawia :? i zeby kupic uzywke, u drugiego znowu samochodow tyle ze trzeba czekac miesiac, a samochod potrzebny
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Kwi 2006, 14:25   

hm mostek kosztuje ok 60 zł . Diod z bosha sie raczej nie wymieni bo sa zalane w plastiku . Hm Wymiana jest banalna o ile masz pojęcie jako takie co robisz i masz troche narzędzi . Potrzebne jest imadło duzy śrubokręt płaski lutownica klucz zdaje sie 22 stary pasek klinowy i nowe cześci . Jeśli chesz zmienić łożyska bo np wyja już to przydaje sie ściągacz . Hm co do wymiany pierścienia ślizgowego lepiej jest go przetoczyć a jeśli jest już bardzo lichy to wymienić cały wirnik . Regulator napięcia dostaniesz bez problemu tylko musisz wiedzieć na ile volt ma być pewno na 14.4 V bo tak najczęściej jest w fordach (w komplecie sa szczotki i regulator oddzielnie sie znieć nie da ) .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Brak nowych postów rozładowany aku, kontrolka nie swieci
palic Elektryka 28 19 Lip 2006, 08:43
Gość
Brak nowych postów kontrolka ladowania aku
(swieci bez kluczyka)
SUB Elektryka 5 27 Cze 2006, 22:42
SUB


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.