| Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  21:06
 | [MK4] Endura DE i jej odpalanie | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | bastaz [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Kwi 2006,  19:01   [MK4] Endura DE i jej odpalanie |   
 |  
               | 
 |  
               | Na poczatku witam wszystkich, jest to moj pierwszy post. Fiescina jest w rodzince juz 2 tygodnie a jej przebieg to 170tys km. Ale jest jeden problem (obadalem wczesniej archiwum ale mam metlik w glowie). Otóż gdy jest zimny bradzo długo "kręci" zanim sam "odpali". Gdy dodać gazu odpala szybciej. Gdy jest ciepły odpala po nieco krótszym kręceniu rozrusznikiem (rozrusznik jest OK), a gdy gorący odpala prawie natychmiast. Jeździ doskonale, nie dymi. Zrobiono w nim: poprawiono regulator wolnych obrotów (tzw. woskowy) - pracuje teraz prawidłowo (pompa BOSCH), wymieniono filtr paliwa, olej i filtr oleju, jest nowy rozrząd (prawidłowo zamontowany), nowy pasek alternatora, bradzo sprawny akumulator, wyregulowano zawory, nowe świece żarowe, wtryskiwacze są OK, silnik jest suchy - nie widać wycieków, poziomy wszystkich płynów są OK, a zapala okropnie długo gdy jest zimny - co będzie zimą,  boję się myśleć. W planie jest zamontowanie zaworu zwrotnego na przewodzie zasilającym pompę wtryskową. Co to może być? A może to jest jego taka uroda, że trzeba dodawać gazu gdy jest zimny? Z góry dzięki za odpowiedz i pozdrawiam. |  
				| Ostatnio zmieniony przez sowa 16 Lut 2010,  19:54, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokmen   Zeus
 
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 23 Maj 2004
 Posty: 1723
 Skąd: ___
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Kwi 2006,  19:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | ten typ tak ma |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ruskm   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`13
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.0/80KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Sty 2006
 Posty: 53
 Skąd: Kalisz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Kwi 2006,  19:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Bosh w endurze? hmm druga sprawa 97r i 170tys  no powiedzmy to moze i mozliwe...
 trzecia...
 fiesty zawsze palily gorzej jak inne diesle troche trzeba pochechalc ile krecisz zmierz stoperem to ci powiem ile ja...
 grzej swiece dwa razy
 |  
				| _________________ Fiesta MK4 Deutsche Post//
 Corolla E12 1,4vvt-i Terra
 Fiesta VII 1,25 Trend
 Fiesta VII lift 1,25 Trend
 Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
 Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
 Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
 Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bastaz [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Kwi 2006,  19:55 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | ruskm napisał/a: |  	  | Bosh w endurze? hmm druga sprawa 97r i 170tys  no powiedzmy to moze i mozliwe...
 trzecia...
 fiesty zawsze palily gorzej jak inne diesle troche trzeba pochechalc ile krecisz zmierz stoperem to ci powiem ile ja...
 grzej swiece dwa razy
 | 
 
 odnosnie Bosh'a to nie jestem pewnien na 100%, bo na pompie nie ma napisane bosh tylko na takim płaskim podłużnym czyms (nie wiem co to) co wyglada na integralna czesc pompy.
 Przed chwila zszedlem na dol i liczylem ile trwa odpalanie zimnego silnika = 5sek. U ciebie ile?
 
 Dziwne to wszystko, bo ojciec ma mondeo 1.8TD Endura-DE, ktore zapala od 2,3 kopniecia.
 
 pozdro
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | xr2fun   
 
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Xr2
 Silnik: 1.6/96KM
 Dołączył: 18 Sie 2005
 Posty: 625
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Kwi 2006,  20:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ten typ silnika tak ma, 5 sek dobry wynik. Mój Focus Tdci i Doblo Jtd palą od strzału a Escorta niestety trzeba potrzymać na rozruszniku jak jest zimny, ciepły pali od razu. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bastaz [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Kwi 2006,  20:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | a podczas krecenia mozna dodac troche gazu, nie szkodzi to silnikowi? Raz tak sprobowalem i odpalil szybciej. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Kwi 2006,  05:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie wiem jak jest w mk4, ale w mk3 w instrukcji obsługi jest napisane żeby odpalać diesla z wciśniętym gazem! Oczywiście od razu po odpaleniu go puszczasz. 	  | bastaz napisał/a: |  	  | a podczas krecenia mozna dodac troche gazu, nie szkodzi to silnikowi? Raz tak sprobowalem i odpalil szybciej. | 
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bastaz [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Kwi 2006,  09:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie w instrukcji jest napisane zeby nie wciskac podczas rozruchu. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rafal1504 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Kwi 2006,  10:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Główne zasady dotyczące rozruchu silnika
 Rozruch silnika
 Przekręć kluczyk w stacyjce do położenia III.
 Nie uruchamiaj silnika dłużej niż przez 5
 sekund (lub 20 sekund dla silników Diesel).
 Jeśli chcesz ponownie dokonać rozruchu, to
 kluczyk musi wrócić w położenie l lub 0.
 
 Pojazdy z silnikiem Diesel
 Silnik zimny/ciepły
 • Przekręć kluczyk w stacyjce do
 położenia II i poczekaj, aż zgaśnie
 lampka kontrolna świecy żarowej.
 • Wciśnij całkowicie pedały sprzęgła oraz
 gazu i uruchamiaj silnik.
 • Jeżeli silnik nie daje się uruchomić
 przez 20 sekund, odczekaj chwilę i
 powtórz ponownie te czynności.
 
 Tak pisze w instrukcji do mk4 w benzynowych nie wciska się gazu
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Kwi 2006,  21:15 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Rafal1504 napisał/a: |  	  | Pojazdy z silnikiem Diesel Silnik zimny/ciepły
 • Przekręć kluczyk w stacyjce do
 położenia II i poczekaj, aż zgaśnie
 lampka kontrolna świecy żarowej.
 • Wciśnij całkowicie pedały sprzęgła oraz
 gazu i uruchamiaj silnik.
 • Jeżeli silnik nie daje się uruchomić
 przez 20 sekund, odczekaj chwilę i
 powtórz ponownie te czynności.
 
 | 
 O to mi chodziło!
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mdcs   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 25 Paź 2004
 Posty: 161
 Skąd: Płock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Kwi 2006,  23:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Każdy chrzani, że te silniki tak mają.... to dlaczego mój odpala rano po 3 obrotach wału? 2 sekundy kręcenia to max! Pewnie znowu mamy do czynienia z odwiecznym problemem w 1,8D - zapowietrzającym się układem paliwowym
   |  
				| _________________ było
 Fiesta 1.1i - 91r
 Fiesta 1.8D ABS - 94r
 Escort 1.8TD 90PS - 96r.
 
 jest
 Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
 140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pablooo   
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8D/60KM
 Wiek: 42
 Dołączył: 01 Lis 2004
 Posty: 13
 Skąd: Dębica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Kwi 2006,  22:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pewnie ze te typy tak nie maja :)wystarczy pare drobiazgow i pali na dotyk... U mnie tez mialem na poczatku taki poblem a co do zapowietrzania sie to fakt druga sprawa to to ze na cieplym silniku powinien chytac za pierwszym razem jesli tak nie jest to trzeba poprostu ustawic kont wyprzedzenia zaplonu...(zaraz zostane tu zbruzgany ze w dieslu nie ustawia sie zaplonu:)...)czy nie wiem jak sie to nazywa w Dieslu jak bede jutro u mojego mechanika to sie dowiem dokladnie:) u mnie ustawil i jest ok...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mdcs   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 25 Paź 2004
 Posty: 161
 Skąd: Płock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Kwi 2006,  22:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na długie kręcenie może się składać kilka czynników, np. uszkodzona jedna lub kilka świec żarowych, zapowietrzanie układu paliwowego (cofanie się paliwa w stronę baku), zły kąt wyprzedzenia wtrysku, słaba kompresja.... itd. |  
				| _________________ było
 Fiesta 1.1i - 91r
 Fiesta 1.8D ABS - 94r
 Escort 1.8TD 90PS - 96r.
 
 jest
 Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
 140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bastaz [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Kwi 2006,  20:20 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Rafal1504 napisał/a: |  	  | Główne zasady dotyczące rozruchu silnika
 Rozruch silnika
 Przekręć kluczyk w stacyjce do położenia III.
 Nie uruchamiaj silnika dłużej niż przez 5
 sekund (lub 20 sekund dla silników Diesel).
 Jeśli chcesz ponownie dokonać rozruchu, to
 kluczyk musi wrócić w położenie l lub 0.
 
 Pojazdy z silnikiem Diesel
 Silnik zimny/ciepły
 • Przekręć kluczyk w stacyjce do
 położenia II i poczekaj, aż zgaśnie
 lampka kontrolna świecy żarowej.
 • Wciśnij całkowicie pedały sprzęgła oraz
 gazu i uruchamiaj silnik.
 • Jeżeli silnik nie daje się uruchomić
 przez 20 sekund, odczekaj chwilę i
 powtórz ponownie te czynności.
 
 Tak pisze w instrukcji do mk4 w benzynowych nie wciska się gazu
 | 
 
 a mojej instrukcji jest napisane odwrotnie...
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Kwi 2006,  21:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kolega zobaczy czy na tym plasticzku nie ma przypadkiem napisu LUCAS  ten plasticzek nad konikiem gazu... do tego polecam sprawdzic laczenia przeowdow.. bo najczesciej  tam uklad sie moze zapowietrzac... ewentualnie przelewy... jesli bedziesz na 1000% pewien ze wsio jest ok polecam sprawdzic swiece i ewentualnie kompresje.. a roznica miedzy cylindrami nie moze wygladac tak... 21-20-20-19...   
 Pozdrawiam
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |