Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Obroty schodzą za wolno
Autor Wiadomość
WRonX 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 41
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 87
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Kwi 2006, 03:40   [MK3] Obroty schodzą za wolno

Witam.

Mam problem z obrotami. Pojawil sie pare dni po wymianie oleju i filtrow, wiec chyba nie mozna laczyc jednego z drugim (bo i jak?), ale fakt pozostaje.
Po zwolnieniu pedalu gazu, obroty schodza bardzo wolno. Szybciej na benzynie, duuuzo wolniej na LPG. Mechanik stwierdzil, ze na benzynie to "ten typ tak ma", a ogolnie to przydaloby sie termostat wymienic (mowil cos o ssaniu). Gaziarz, do ktorego zajechalem, stwierdzil, ze "zdaje mu sie" iz przepustnica na LPG wraca wolniej...

W kazdym razie pedal cofa sie od razu, przepustnica rowniez, a auto jak wylo przy dojezdzaniu do swiatel, tak wyje :/

Ja juz nie wiem. Macie jakies pomysly? Nie wiem, czy to ma zwiazek z wtyczka sterowania obrotami od predkosciomierza, ktora podlaczylem mniej wiecej w tym czasie, bo wisiala sobie radosnie z podwozia (to ustrojstwo, ktore powoduje zmniejszenie obrotow po zatrzymaniu samochodu), bo sprawdzalem na parkingu i odpiecie nie pomaga...

EDIT: poprawa tytulu i opisu watku.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Lut 2010, 20:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
picio_18 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2004
Posty: 172
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Kwi 2006, 10:05   

jak dla mnie to może być silnik krokowy albo CPP (czujnik położenia przepustnicy) sprawdz w opcji SZUKAJ
_________________
MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY

MOJE HOBBY
 
 
 
marcus_87 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 464
Skąd: Lublin
Wysłany: 6 Kwi 2006, 13:40   

ja wlasnie zauwazylem to samo, jak dojezdzam do swiatel puszczam gaz, stoje i dopiero za chwile silnik sie wycisza i pracuje na normalnych obrotach
 
 
 
maerik 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 722
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Kwi 2006, 00:20   

Moim zdaniem CPP czyli czujnik polozenia przepustnicy się z Wami żegna.
 
 
 
Bartek
[Usunięty]

Wysłany: 9 Kwi 2006, 14:43   

a mnie sie wydaje ze nie:-) tzn ani silnik krokowy ani potencjometr przepustnicy, tylko wlasnie ten czujbnik ktory podpioles i ktory zlicza obroty.
odepnij go, odepnik akumulator na kilka minut, podepnij i srawdz czy dalej to samo. z moich testów to wlasnie w tym tkwi problem. u mnie tez sie to pojawialo, czyscilem styki potencjometra przepustnicy, i inne, wkoncu odpiolem ten czujnik, przecztscilem styki, znalazlem uszkodzenie a kabelku i puki co odpukac jest ok. daj znac co z tego wyniklo.
 
 
pab2002 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Paweł
Wiek: 36
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 51
Skąd: Komorzno
Wysłany: 9 Kwi 2006, 15:04   

Ja miałem to samo pół roku temu. U mnie to był CPP. Wyczyściłem go ładnie, wszystkie części ruchome posmarowałem, potencjometr elektrosolem psikłem i póki co śmiga bez problemów.
 
 
 
Bartek
[Usunięty]

Wysłany: 9 Kwi 2006, 16:14   

albo cpp albo ten czujnik o ktorym pisalem. pamietaj o resecie komputera...
bo u mnie bez resetu czesto zostawaly efekty jakies z przed naprawy usterki.

panowie niech ktos kto ma mk4 zobaczy na tematy z zaworem nagrzewnicy bo popmocy potrzebuje kogos z mk4 i multimetrem;) oco chodzi wszystkoi opisalem.
 
 
ciaastus
[Usunięty]

Wysłany: 11 Kwi 2006, 19:59   

Gdzie jest ten czujnik CPP w MK4???? 1.3 endura???
Też mi z obrotów nie schodzi na LPG. Krokowiec O.K.
 
 
Bartek
[Usunięty]

Wysłany: 11 Kwi 2006, 21:18   

stojac przodem do otwartej maski, tam gdzie masz przepustnice tusz aza nia w kierunku podszybia. wychodzi z tego wtyczka z 3 kabelkami. przykrecone jakimis dziwnymi srobami jak dobrze pamietam.
ale niewiem czy to to skoro na lpg masz taki problem. na benzynie to samo? jesli tylko lpg to do gazwonika bym jechal.
 
 
ciaastus
[Usunięty]

Wysłany: 12 Kwi 2006, 20:05   

Tylko LPG Bartek! Jeździłem do tych bar.... juz tyle razy, że mi się znudziło. Jedyne co mi zrobił to zmniejszył cały dopływ gazu. Dzieki temu schodzi troszkę szybciej, ale też szarpie przy gwałtownym przyspieszaniu i zwalnianiu (na biegu oczywiście).
Powiedzieli mi, że oni nie wiedzą czemu tak sie dzieje.
 
 
Bartek
[Usunięty]

Wysłany: 14 Kwi 2006, 00:42   

to bieda. a niema jakiegos innego gazownika w okolicy?
wiesz ja tam fachowiec nie jestem, ale z tego co czytam to tak mi sie zdaje ze to oni cos namieszali, albo cos zle dobrali z instalacja... niemam pojecia. ale jak na benzynie ok... moze sproboj akumulator odpoiac na kilkanascie minutt i potem zobacz.. mopze sobire komputer cos zakodowal glupiego...
jak bys cos wymyslil to msgnij...
 
 
WRonX 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 41
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 87
Skąd: Kraków
Wysłany: 22 Maj 2006, 16:44   

Wlasnie wrocilem od mechanika. Zrobil jak na razie prawie wszystko, co bylo... oprocz cholernych obrotow. Stwierdzil tylko, ze "prawdopodobnie cos z silnikiem krokowym". Na moje pytanie, czy moze nie trzebaby wymienic, powiedzial, ze to duzo kosztuje, a "i tak nie ma pewnosci, ze cos sie zmieni, bo moze to taki urok tego egzemplarza". Szlag mnie trafi...

Mozecie sie do tej ostatniej wypowiedzi ustosunkowac? Co mnie moze czekac w najgorszym wypadku, wykluczajac wymiane calego samochodu? :) Wymiana jakiegos komputera pokladowego, czy jaka cholera?
_________________
http://WRonX.net
[ "...yet the blood of the wicked shall flow like a river." ]
 
 
 
marcino 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 43
Dołączył: 25 Kwi 2005
Posty: 37
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Maj 2006, 18:21   

Podzielam zdanie kolegów. U mnie podobne problemy rozwiązał nowy CCP. Sam przerabiałem inne możliwosc, (krokowy, świece, kable itp) kosztowało kupe nerwów, a nowy czujnik 180 zł i po bólu, jeździ jak nowy.
Pozdro

[ Dodano: Pon Maj 22, 2006 17:24 ]
Aha, nie daj mechaniorowi wymieniać krokowca na nowy, moim zdaniem nie warto. Zrób regeneracje krokowca jak jest to opisane na forum. Jak zienis zna używany to nie wiadomo co tyrafisz a nowy troszkę kosztuje $. CCP - to moim zdaniem lek na całe zło ;)
 
 
 
WRonX 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 41
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 87
Skąd: Kraków
Wysłany: 22 Maj 2006, 18:34   

Czy to jest to samo, co "potencjometr przepustnicy"? Bo takowe tylko na Allegro widze. Z ciekawosci pytam, powiem mechanoffowi, zeby toto zmienil... jak nie pomoze, to dostaniecie fotorelacje z mojego samobojstwa :/
_________________
http://WRonX.net
[ "...yet the blood of the wicked shall flow like a river." ]
 
 
 
marcino 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 43
Dołączył: 25 Kwi 2005
Posty: 37
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Maj 2006, 18:35   

to samo
 
 
 
michu 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 46
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: 23 Maj 2006, 19:25   

Witam, miałem problem wolnoo schodzących obrotów aa czasami obroty zatrzymywaly się np na 2 tys i na swiatlach sobie wył. ROZWIĄZANIE UKAZAŁA MI KSIĄŻKA DO FIESTY: Mianowicie napisali że trzeba ominąć wtyczkę do wymienianego wcześniej CPP oraz gniazdo i zlutować bezpośrednio kabelki. O dziwo to zadziałało więc uważam że warto pozbyć się tych wtyków i ładnie zalutować. A jeśli nie pomoże to można iść w koszty dalej :) Ja np już pól samochodu wymieniłem. jak coś to posiadam krokowca i CPP i mogę się tego pozbyć za rozsądne pieniążki.
 
 
 
marcino 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 43
Dołączył: 25 Kwi 2005
Posty: 37
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Maj 2006, 20:18   

masz rację z tym lutowaniem, mi pomogło, ale na krótko, i tak wymieniłem.
 
 
 
WRonX 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 41
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 87
Skąd: Kraków
Wysłany: 24 Maj 2006, 13:57   

OK, dzwonilem do mechanika, powiedzial ze na razie przeczyscil krokowca i jego zdaniem jest dobrze, zeby nie wydawac kasy na nowy CPP. Problem w tym, ze mu nie wierze...
No ale przy odbiorze jak sie okaze, ze obroty schodza dalej jak zolw, to po prostu nic nie powiem, tylko dam go do kogos, kto sie zna (jak w Krakowie znajde takiego) :D

[ Dodano: Pią Maj 26, 2006 19:11 ]
No, auto odebrane z wynikami ciekawymi. Z obrotami silnik doskonale schodzi...ł przez pierwsze dwie godziny. Nie mam juz sily, po wyplacie kupuje CPP i wymieniam, a jak to nie pomoze, to kupie nowego krokowca i wymienie. A jak nie, to sprzedam cholerstwo i kupie sobie lampki do roweru...

Przepraszam, tutaj nie wolno, wiec ide na balkon sobie zakląć...
_________________
http://WRonX.net
[ "...yet the blood of the wicked shall flow like a river." ]
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.