Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Wyprzedzenie zapłonu i grzejące sie auto - CVH
Autor Wiadomość
doogi
[Usunięty]

Wysłany: 4 Cze 2006, 10:23   [MK3] Wyprzedzenie zapłonu i grzejące sie auto - CVH

Ostatnio zmieniałem blok i głowice w moim aucie (głowica jest z fiesty a blok z escorta) i mam problem.
chodzi mi o kąt wyprzedzenia zapłonu. ustawiłem wszystko na "0" i nie chodzi jak powinien i sie grzeje.

2 pozycja to to ze auto pali i jeździ, tylko ze jak zgasze je to juz potem nie chce odpalić.
nieweim czy to przez zapłon czy trzeba coś z elektrykją kombinować.

prosze o pomoc...
Ostatnio zmieniony przez trzeci 18 Lut 2010, 20:02, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 4 Cze 2006, 10:40   

Hmmm,a jaksie w ikserce ustawia kat wyprdzedzenia zaplonu??? chyba ze chodzi ci o inne auto.A jesli w ikserkach jest jakas regulacja,to ja sie bardzo chetnie dowiem jaka. Myslalem ze tym steruje komputer...
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 4 Cze 2006, 10:57   

Qzyn napisał/a:
Hmmm,a jaksie w ikserce ustawia kat wyprdzedzenia zaplonu??? chyba ze chodzi ci o inne auto.A jesli w ikserkach jest jakas regulacja,to ja sie bardzo chetnie dowiem jaka. Myslalem ze tym steruje komputer...

i dobrze myślałeś ;) Wiec nie wiem czym on tam steruje?? chyba że ma głowice i aparat z Starszego typu CVH.

Gebel napisz coś jaśniej, może jakieś fotki
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
doogi
[Usunięty]

Wysłany: 4 Cze 2006, 10:58   

no to przez co moze sie grzać ??
no i nie jeździć jak powinien i nie ladować aku ??

oto foty :::






sory ze z koma ale tylko takie mam.
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 4 Cze 2006, 11:09   

co do ładowanai to sprawdź czy alternator jest dobrze podpiety, i pasek dobrze naciągniety, jak tak to szukał bym przyczyny w samym alternatorze.
Co do grzania to czy wentylator sie włącza??
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 4 Cze 2006, 11:23   

jak to ustawiłęśkąt wyprzedzenia zapłonu na 0 ? masz aparat przykręcany na trzy ( dwie ) śruby w którym kąt wyprzedzenia zapłonu reguluje siepoprzez kręcenie aparatem ?

Co do gżania sie- w starszych typach CVH były dwa wyścia z silnika ( mówięo małym obiegu ) i żadnego wejścia ( trzeba było miećtrójnik na wężu ) może masz blok lub gowicęod starszego typu ? ( jak siewtedy źle piopodłączało mały obieg to sie gżał i zapowietrzał )

aha skoro masz problemy z ładowaniem to sprawdźjaka jest rzeczywista temp silnika ( moze wskaźnik temp przekłąmuje

ps : może to głupie ale rozrząd Ci sienie przestawił ? ;/
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
doogi
[Usunięty]

Wysłany: 8 Cze 2006, 16:04   

sprawa przedstawia sie nastepujaco.
jeśli chodzi o niezapalanie silnika, to tulejki w rozruszniku są, "popsute" :) , i dlatyego jak się zagrzeje to nie ciągnie.
aha i co do reszty to bylem u mechanika i niewie co poradzić.
wyglada jakby kat wyprzedzenia zaplonu byl zly bo przy niskich obrotach klekocze a powyzej 4000-4500 ladnie sie kreci.
zamieniając kable 2 z 3 nie widać różnicy w jeździe...

co to moze być ??
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 9 Cze 2006, 08:20   

Nie widac roznicy bo 2 i 3 cylinder chodza razem i dostaja razem iskre bodajze za kazdym obrotem walu czyli 2 razy czesciej niz powinno. Z tego co widze to ty masz zaplon elektroniczny wiec nic nie ustawisz. EDIS nawet jakbys go odlaczyl od kompa to ustawia statycznie zaplon na -10 stopni a wiec nie na zero. Klekocze? Ty jestes pewien ze masz dobrze rozrzad ustawiony?
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
doogi
[Usunięty]

Wysłany: 15 Cze 2006, 20:08   

hey.
ponownie wracam z tematem gdyż ponownie jest problem.
Rzeczywiście rozrząd był przestawiony o jeden "ząbek" ale to juz załątwione.

teraz powstał nowy problem.
Auto grzeje się strasznie.
Praktycznie cały czas na górze skali.
Dzisiaj wywaliło korkiem u mnie pod domem i wylała się woda zpod korka.
Chuczało brzęczało ze zbiorniczka i wkoncu przestygło to zabrałem sie do patrzenia co sie mogło stać.
Zobaczyłem węża (od zbiorniczka wyrównującego do hłodnicy) który był powyżej linii zbiorniczka (moze przez to wywaliło korkiem ??) ktorego schoiwałem pod dolot i juz nie jest powyżej linii zbiorniczka.
ku mojemu zdziwieniu auto dalej sie grzeje :he:
nie mam pojęcia co to moze być. Doszłem juz do rozpaczy i przemyłem chłodnice bo myślałem ze sie zakurzyłą i dobrze nie chłodziła.
To samo...

Niewiem juz co robić...
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 15 Cze 2006, 23:21   

a wentylator chodzi?? bo to dla mnie objaw nie wączającego sie wentylatora.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
doogi
[Usunięty]

Wysłany: 16 Cze 2006, 08:54   

tak. wentylator sie włącza.
juz mialem z nim problemy, wiec wiem co moze zdziałać.
odrazu go sprawdziłem i się włącza.
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 16 Cze 2006, 09:12   

Gebal napisał/a:
tak. wentylator sie włącza.
juz mialem z nim problemy, wiec wiem co moze zdziałać.
odrazu go sprawdziłem i się włącza.


to może termostat??
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 16 Cze 2006, 09:15   

jeżeli masz wszystko złożone na starych podzespołąch które działały ( i współpracowały ze sobą ) , nie popieprzyłęś węży ukł chłodniczego ( wlot do nagżewincy jest na dole ) to wyjmij termostat zobacz wtedy a wogóle to zamień korek chłodnicy na inny ( w chwili gdy korek jest nieszczelny i w ukł nie ma odpowiedniegio ciśneinia takie cuda mogąsiędziać ) Poza tym zobacz czy wszystkie węże sądrożne ( mozę podczas remontu ktośzaślepił jednąz rurek np szmatą i zapomniał jej wyjąć )

Co do sugestii Pumy to dodam tylko abyś zobaczył czy wentylator dmucha w DOBRĄ stronę .

A jeżeli to wszystko nie pomorze to stawiam na strzeloną uszczelkępod głowicą pomiędzy komorą spalania a kanałęm wodnym ( płynu może nawet nie ubywać )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
doogi
[Usunięty]

Wysłany: 17 Cze 2006, 12:40   

sprawdzałem wiatrak i ciągnie od chłodnicy w strone silnika.
niewiem czy to dobra strona :)

węże sa dobrze podłączone.
chyba nie obejdzie sie bez mechanika...
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 17 Cze 2006, 13:27   

podepne się - też mi się grzeje..
pekł mi wąz na trójniku od pompy. wymianiłęm na jakiś inny a ten cienki zesztukowałem odpowiednio do trójnika z pozostałym który gdzieś leci za silnik do tyłu. przez to sztukowanie nieznacznie zmniejszył sie przelot na cińszym wężu, ale to chyba nie jest problem. chłodnica moja przeżyła co nieco i nawet te blaszki jakoś powypadały (ale w morde franca nie cieknie !!)
więc chyba działa...
term,ostat na pewno puszcza bo węże jak ściskam to płyn w wyrównawczym troche chlupie..
pozostaje jeszcze jedno.. ująłem nieco LPG na węzu żeby mniej palił, bo 10 zżerał. za uboga mieszanka?

z powyższego ktoś coś kapuje?
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 18 Cze 2006, 18:39   

Szynszyl te balszki między magistralami to jest wałśnie chłodnica ( bez nich chłodzenia nie ma ) sprawdźczy ukł nie ma gdzieś dziury ( jak jest w nim z niskie ciśnienie to siebędzie przegżewał )

piszesz że ci zżerał 10 litrów LPG - jak nadal jeździsz tą swoją tryplowatą mk3 z gównianym motorkiem bez wałka to 10 litrów to jest dolna granica lda LPG ( miasto ) ni.żej jest za ubogo i będizesie gżało

Wyjmij termostat na lato
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
doogi
[Usunięty]

Wysłany: 19 Cze 2006, 13:26   

prawdopodobnie u mnie jest to czujnik temperatury, gdyż wentylator włącza się za późno i wyłącza za wcześnie.
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 19 Cze 2006, 14:51   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
sprawdźczy ukł nie ma gdzieś dziury

nie ma...
Żółwik Tuptuś napisał/a:
piszesz że ci zżerał 10 litrów LPG -
teraz chyba 7 w trasie... bo jak troche po mieście postoje w korku tood razu ok. 9-10 średnio
Żółwik Tuptuś napisał/a:
gównianym motorkiem bez wałka
wałek zmienił emjuż dawno.. na używke ale było ok...

dostałem ostatnio ze 2 strzały w kolektor ale czy to wina bardziej świec (stare), czy może za mało gazu dostaje?
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 20 Cze 2006, 19:51   

Gebal wymienń czujnik tylko pamiętaj że musi on miećwyższątemp włączania niżtemp max otwarcia termostatu .

Szynszyl - moim zdaniem to za mało ( moja pali około 10 gazu w trazie i około 12 w mieście ) . JAk byłą skręcona to przy dłuższych przebieżkach lubiłą sięzasapaća poza tym to czukiereczek nie jazda .

CO do strzałów w kolektor to chyba jakaśmania jest ( mnie jedyny raz kiedy LPG w kolektor gruchnęło to jak aparat zapłonowy źle wsadziłęm do 1.1 )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
doogi
[Usunięty]

Wysłany: 20 Cze 2006, 20:44   

mechanik mi mowil ze trzeba "zielony" czujik bo narazie mam czarny ktory jest nie teges :)

z escorta 1.6 efi bedzie pasował? ??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - CVH Turbo
seria & modyfikacje
PumaRST Tuning mechaniczny 26 13 Paź 2012, 09:42
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Gry i inne bajery dla nudzacych sie w pracy
Mafios Linkownia 138 3 Sie 2015, 00:14
driver90
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.