| Zamknięty przez: Lokmen 25 Cze 2006,  18:20
 | Wtrysk od Opla w Fieście | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Cze 2006,  19:39   Wtrysk od Opla w Fieście | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam . zastanawiałem siewłaśnie nad takim rozwiązaniem . 
 Co o tym myślicie aby przeszczepić  cały kpl ukł wtryskowy  z GM o odpowiedniej pojemności . niech każdy kto sie zna na mechanice lub elektryce wypisze tutaj listę problemów na które mogę napodkać .
 Z góry dzięki za info
   |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 19 Lut 2010,  14:14, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokmen   Zeus
 
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 23 Maj 2004
 Posty: 1723
 Skąd: ___
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Cze 2006,  22:04 | 
 |  
               | 
 |  
               | jeśli same wtryski chesz przełożyć to chyba raczej nie powinno być problemu - ale jesli wtryski z listwą i regulatorem ciśnienia to czeka cie trochę rzeźby......polecałbym wtryski od silników 2,0 16V C20XE lub C20LET ze względu na ich największą wydajność |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Cze 2006,  22:12 | 
 |  
               | 
 |  
               | Łoki ja mówięo przełożeniu MONOwtrysku od opla do Fiesty z gaźnikiem . |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Cze 2006,  01:25 | 
 |  
               | 
 |  
               | Problem numer 1 z kad weźmiesz sygnał z czujnika położenia wału . I to jest w sumie największy problem . Co do monowtrysku to moim skromnym zdaniem patent jest bardzo nie udany i każdny nawet rozlatany gaźnik bedzie lepiej dawał niż monowtrysk . Jak sie bawić to w pełna szpryce wielopunktowa . Ale zgranie map paliwowych to już zadanie dla kogoś kto ma pojęcie . Potrzebna jest hamowania zeby to dobrze zgrać z silnikiem . Pozatym musi byc jeszcze odpowiedni wtrysk do odpowiedniej głowicy . Czyli jak szczep to raczej z fiesty 1.6 EFI . Ale automatycznie pojawia ci sie wiele gadżetów które sie lubia posypać czujnik położenia wału sonda lambda czujnik położenia przepustnicy . Do tego jeszcze kilka przewodów do czujnika cieczy czujnika temperatury zasysanego powietrza . Jak dla mnie granie warta świeczki albo wsadzić dwa gaźniczki webera np z fiata Abarth albo 4 motocyklowe tylko trzeba rzeźbić z dyszami paliwowymi . Albo przełożyć zetec`a na pełnej szprycy z kompem i pompą w baku . Ano właśnie jeszcze dochodzi ci przekonstrułowanie baku tak zeby pompe paliwa w to wsadzić bo powrót już masz . Na twoim miejscu wsadził bym wtrysk ciekłego gazu i zostawił gaźnik , który trzeba odpowiednio przekonstułować tak zeby pojawił sie czujnik położenia przepustnicy i do tego sonde lambda . Tak ze sprawa dość cieżka ale możliwości jest wiele . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Cze 2006,  17:53 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | Problem numer 1 z kad weźmiesz sygnał z czujnika położenia wału . I to jest w sumie największy problem .. | 
 
 z aparatu zapłonowego - w bezstykowych aparatach od CVH ( ale tych starego typu czyli di silników na gaźniku ) jest czujnik położenia wału ( a raczej wałka )
 
 
 
  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | Co do monowtrysku to moim skromnym zdaniem patent jest bardzo nie udany i każdny nawet rozlatany gaźnik bedzie lepiej dawał niż monowtrysk . Jak sie bawić to w pełna szpryce wielopunktowa .. | 
 
 jakbym chciał wielopunkt to bym go założył z głowicą od EFI
 
 
  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | Ale zgranie map paliwowych to już zadanie dla kogoś kto ma pojęcie . Potrzebna jest hamowania zeby to dobrze zgrać z silnikiem . . | 
 
 możesz rozwinąć ?
 
 
  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | Pozatym musi byc jeszcze odpowiedni wtrysk do odpowiedniej głowicy . | 
 
 zamierza przerobićkolektor od gaźnika  i dodać do niego flanszę adaptacyjną do wtrysku
 
 
 
  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | automatycznie pojawia ci sie wiele gadżetów które sie lubia posypać czujnik położenia wału sonda lambda czujnik położenia przepustnicy . Do tego jeszcze kilka przewodów do czujnika cieczy czujnika temperatury zasysanego powietrza .. | 
 
 Dlatego zamierzam zastosować wtrysk wraz z osprzętem i wiązką oraz kompem od Opla - tam nie ma taklich problemów .
 
 
  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | . Ano właśnie jeszcze dochodzi ci przekonstrułowanie baku tak zeby pompe paliwa w to wsadzić bo powrót już masz . | 
 
 Załorzę zewnętrzną pompęod monowtrysku
 
 CO ty na to ?
 |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Cze 2006,  19:37 | 
 |  
               | 
 |  
               | Po pierwsze z kad weźmiesz zewnętrzna pompe od monowtrysku . Po drugie sygnał z aparatu zapłonowego musi być zgrany z sygnałem jaki oczekuje sterownik . To nie jest centralka od gazu ze wystarcza jej impulsy a ich kształt i częstotliwośc nie gra już roli . To moze być własnie coś co cie zamorduje przy tej przekładce . Jeśli GM to od apratu zapłonowego po wtrysk i wszystkie przewody . Ale liczy sie jeszcze odległość wtrysku od zaworu . I musi zostać zachowana proporcja właściwa . Wiecej ci nie powiem bo poprostu nie wiem dokładnie jak to jest . No i na sam koniec mapa paliwowa . Tu bedziesz miał największe problemy . Bo nikt ci gotowej nie da trzeba tworzyć pod konkretny silniki jego ustawienia . Jaka ma być dawka paliwa przy konkretnych obrotach i konkretnym podciśnieniu, temperaturze  i stopniu wychylenia przepustnicy . Wiem że w starych monowtryskach z początku ery tego wynalazku mapa paliwowa była sztywna tzn nie dało jej sie modyfikować bo nie było procesowa tylko całość była rozwiazana na półprzewodnichach ,cewkach kondensatorach i opornikach . Wtedy dozowanie było bardzo nie precyzyjne . Tak ze jeśli wtrysk to moim zdaniem tylko EFi przełożony ze wszystkimi kudłami .
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Cze 2006,  20:17 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | Po pierwsze z kad weźmiesz zewnętrzna pompe od monowtrysku .. | 
 
 z Renault 21
 
 
 
  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | Po drugie sygnał z aparatu zapłonowego musi być zgrany z sygnałem jaki oczekuje sterownik . To nie jest centralka od gazu ze wystarcza jej impulsy a ich kształt i częstotliwośc nie gra już roli . To moze być własnie coś co cie zamorduje przy tej przekładce . . | 
 
 Dlatego zastosuję hybrydę  czyli aparat zapłonowy od Forda z modułem zapłonowym od Opla .
 
 
  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | Jeśli GM to od apratu zapłonowego po wtrysk i wszystkie przewody . . | 
 
 Zgadza sie pełna wiązka od opla
 
 
  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | Ale liczy sie jeszcze odległość wtrysku od zaworu . I musi zostać zachowana proporcja właściwa .  . | 
 
 tutyaj sienie zgodzębo w prawie każdym silniku r4  odległośćmono - zawór ma conajmnie dwie wartości ( większe dla skrajnych , mniejsze dla środkowych ) i sąone różne o około 1/3  . Wiem że długośćdolotu wpłynie  na charakterystyke pracy ale nie spowoduje jej braku .
 
 
  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | No i na sam koniec mapa paliwowa . Tu bedziesz miał największe problemy . Bo nikt ci gotowej nie da trzeba tworzyć pod konkretny silniki jego ustawienia . Jaka ma być dawka paliwa przy konkretnych obrotach i konkretnym podciśnieniu, temperaturze  i stopniu wychylenia przepustnicy . | 
 
 Dlatego użyję mapy wtrysku od Opla ( tzn założę komp od opla ze wszystkimi czujkami i peryferiami )
 |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Cze 2006,  23:33 | 
 |  
               | 
 |  
               | ale twój silnik ma inna konstrukcje wiec moze kuleć na mapie opla . To ci cały czas próbuje przetłumaczyć . Rób po swojemu . To ty doszedłeś do wniosku 2 lata temu ze seria jest najlepsza a teraz znowu brniesz w ten sam kanał . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Cze 2006,  00:34 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | ale twój silnik ma inna konstrukcje wiec moze kuleć na mapie opla . To ci cały czas próbuje przetłumaczyć . | 
 
 Nie będzie kulał
 
 
  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | To ty doszedłeś do wniosku 2 lata temu ze seria jest najlepsza a teraz znowu brniesz w ten sam kanał . | 
 troche opatrznie interpretujesz moje słowa a ten kanał o którym mówisz potocznie nazywa sie rasowaniem
 
 Zresztą nie o tym tutaj miało być . Gdybym chciał rozpatrzyć projekt pod tym kontem to bym go dał w HP .
 
 ps : Łoki zamykaj topik bo nic więcej z niego sięnie dowiem .
 |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Darekmk3   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Futura
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Darek
 Wiek: 41
 Dołączył: 30 Lip 2005
 Posty: 917
 Skąd: Żory
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Cze 2006,  08:20 | 
 |  
               | 
 |  
               | ja mysle ze jak dobrze pozeźbi to powinno to wszystko zegrac tylko jest duzo roboty,bo monowtrysk GM to rozumie ze wczhodzi wgre 1,4 na mono i chyba 1.6 tez były...,miom zdaniem najwazniejsze bedzie zmierzenie przepustnicy bo jak dojdzie do tego komplet czyli wiązka i inne gratki to powinno to zegrac,tylko na twoim miejscu zorgaznizowałbym sobie caly kolektor ssący od opla razem z monowtryskiem i tymi pierdołami bo kolektor sie przyda pod przerobke tego co masz zeby to usadzic... no ale faktycznie to suche rozwazania sa i jak tego nie wsadzisz i sie nie na wkor...asz to sie nikt nie przekona pozdro i powodzenia
   |  
				| _________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
 www.fiesta-squad.prv.pl
 www.fiesta-squad.forum.prv.pl
 cos dla grupy jebax teoretix
 fiesta rs 1300 w akcji
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Cze 2006,  11:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | hm 3 razy szybciej wsadzisz głowice i cały wtrysk EFI i masz moc bankowa . Monowtrysk to tandeta dlatego sie z tego wycofali . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokmen   Zeus
 
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 23 Maj 2004
 Posty: 1723
 Skąd: ___
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Cze 2006,  18:21 | 
 |  
               | 
 |  
               | Zółwik nie poddawaj sie - to co napisałeś ma sens i logikę i sądze ze nawet zadziała 
 
 
 równie dobrze można to powiedzieć o gaźnikach - ja nie sądze ze mono jest tandeta 	  | Cytat: |  	  | hm 3 razy szybciej wsadzisz głowice i cały wtrysk EFI i masz moc bankowa . Monowtrysk to tandeta dlatego sie z tego wycofali . _____________
 | 
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |