[MK3] kopci siwym dymem i kapie z wydechu |
Autor |
Wiadomość |
charpia

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Agnieszka
Wiek: 53 Dołączyła: 06 Wrz 2005 Posty: 1573 Skąd: Wrocław/Łódź
|
Wysłany: 26 Cze 2006, 22:36 [MK3] kopci siwym dymem i kapie z wydechu
|
|
|
Otóż... jak w temacie.
Od pewnego czasu fofi strasznie kopci. Kolor dymu --> jasno-szary, taki siwy. Głownie kopci podczas ruszania i w korkach ( przy rozgrzanym silniku). Ciśnienie sprężania dobre (około 11.5 na każdym cylindrze). Mąż wymienił uszczelniacze na zaworach i dalej to samo. Dodatkowo, bierze olej ale niewiele. Jest jeszcze jedno, wyciek z rury wydechowej ale w sumie nie wiadomo czego... czy oleju czy benzyny. Znamy już opinię żółwika i diody, którzy bardzo nam pomogli i w tym miejscu pragnę Im ŚLICZNIE PODZIĘKOWAĆ, ale jesteśmy ciekawi co Wy na to? Stawialiśmy na uszczelniacze ale jak widać, to chyba nie to. W papierach mamy napisane: "remont góry silnika - 700zł" 8|
Pomóżcie proszę i napiszcie co Wy o tym sądzicie? Z góry dzięki.
Pozdrawiam |
_________________ Hej ho |
Ostatnio zmieniony przez sowa 16 Lut 2010, 22:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Wojtass

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 270 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 26 Cze 2006, 22:48
|
|
|
Profilaktycznie wymieniłbym uszczelkę pod głowicą, bardzo możliwe, że przedostaje się tamtędy płyn chłodniczy, stąd biały/szary dymek.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
charpia

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Agnieszka
Wiek: 53 Dołączyła: 06 Wrz 2005 Posty: 1573 Skąd: Wrocław/Łódź
|
Wysłany: 26 Cze 2006, 22:59
|
|
|
Hm... ale płynu nie ubywa. |
_________________ Hej ho |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 26 Cze 2006, 23:18
|
|
|
Mąż sam wymieniał uszczelniacze Jeśli masz pewność ze uszczelniacze są na 100% dobrze zrobione to niestety nic innego nie zostaje jak wymiana pierścieni (mogły paść same pierścienie olejowe a pozostałe są OK i dlatego silnik ma dobrą kompresję) |
_________________
 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Cze 2006, 00:36
|
|
|
Dokładnie tak jak pisał Łokmen . Hm o to byl spór na zlocie z Żółwiem , ja powiedziałem wersje pesymistyczna ze to prawdopodobnie pierścienie on ze uszczelniacze też tak moga robić . Niestety ja wygrałem . Tak jak mowiłem trzeba ściągnać głowice i zobaczyć jak wyglądaja cylindry i zaczynać sie zastanawiać co dalej . można jeszcze odme odpiąc i zobaczyć czy nie bedzie lepiej . |
|
|
|
 |
charpia

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Agnieszka
Wiek: 53 Dołączyła: 06 Wrz 2005 Posty: 1573 Skąd: Wrocław/Łódź
|
Wysłany: 27 Cze 2006, 23:54
|
|
|
Łokmen napisał/a: | Mąż sam wymieniał uszczelniacze |
Tak, sam wymieniał. Mariusz jest mechanikiem samochodowym z wykształcenia. Niestety od 15 lat nie pracuje w zawodzie. Specjalizował się w starszych fiatach, audi i mercedesach.
Nigdy nie miał do czynienia z fordem. W sumie, to pierwsze jego zdanie na temat kopcenia, to też PIERŚCIENIE. Spróbował od uszczelniaczy bo wiele osób stawiało na ich "awarię". Chciał pominąć zdejmowanie głowicy. No cóż, w obecnej sytuacji rozbiera silnik. Od 1 lipca ma urlop, więc moja smerfusia będzie operowana. Zobaczymy co z tego wyniknie. Dzięki Łokmen za zabranie głosu w tej sprawie. I jeszcze raz dziekuję diodzie i żółwikowi za czynną pomoc i dobre rady. O wynikach napiszę jak będzie po wszystkim. A jak na razie, smerfusia stoi pod domkiem bardzo smutna.... chyba niebardziej ode mnie :-(
Pozdrawiam. |
_________________ Hej ho |
|
|
|
 |
yara
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 45 Dołączył: 15 Lis 2004 Posty: 40 Skąd: kraków
|
Wysłany: 28 Cze 2006, 23:30
|
|
|
Miałem ten sam problem dokładnie. Wymieniłem pierścienie które bardzo dobrze się przyjeły (Goezt"a), uszczelniacze zrobione i wszystko oki. Też piła olej a teraz nawet kropelki nie ubyło no i zero dymku. Kosztowało mnie to 800 paczek ale cóż..... :?
Pozdro. |
|
|
|
 |
charpia

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Agnieszka
Wiek: 53 Dołączyła: 06 Wrz 2005 Posty: 1573 Skąd: Wrocław/Łódź
|
Wysłany: 29 Cze 2006, 17:54
|
|
|
yara, robiłeś to sam, czy robił, to mechanik? Jeśli sam, to aż takie drogie są te pierścienie 8| W pierwszej wersji stawialiśmy na uszczelniacze, w drugiej pierścienie no i najgorszy wariant, to generalny remont silnika, bo jak już sie go rozbierze, to wyjdą wszystkie niedociągnięcia. Odpisz proszę w miarę jak najszybciej.
Ps. Szkoda, że nie podałeś nr gg w swoim opisie. Może zapukaj do mnie:
nr gg: 6423362 tlen: charpia1@tlen.pl
I prośba do wszystkich, ponieważ ja osobiście dopiero się uczę teorii w mechanice (bo z praktyką, to jeszcze pewnie ze 100 lat minie) to proszę Was gorąco ---> napiszcie co wymienialiście w swoich silnikach i za jakie kwoty ( nie licząc robocizny). |
_________________ Hej ho |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29 Cze 2006, 19:04
|
|
|
Pierścienie ok 100 zł za lepsze .
łańcuch rozrządu 35 zeta
komplet uszczelek 200 zł
obróbka głowicy zabielanie zaworów gniazd i dotarcie plus planowanie(o ile trzeba) ok 100-20 zł w zależności od stanu .
Olej filtr oleju
dwie butelki benzyny ekstrakcyjnej .
wał korbowy zazwyczaj trzyma wymiary i panewki też . Pytanie jak sie czuje wałek rozrządu i szkalnki .
Nikt ci nie da szacunkowego kosztu remontu bo może sie okazać ze padły tylko pierścienie a moze sie okazać że silnik to gnuj już . Po rozebraniu zaczyna sie temat . |
|
|
|
 |
charpia

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Agnieszka
Wiek: 53 Dołączyła: 06 Wrz 2005 Posty: 1573 Skąd: Wrocław/Łódź
|
Wysłany: 29 Cze 2006, 19:19
|
|
|
diodalodz napisał/a: |
Nikt ci nie da szacunkowego kosztu remontu bo może sie okazać ze padły tylko pierścienie a moze sie okazać że silnik to gnuj już . Po rozebraniu zaczyna sie temat . |
Ok dioda, masz racje. Mariusz zaczyna 2 lipca w niedzielę, jesli ktoś z łódzkich kolegów będzie miał czas i ochotę, to może podjechać w poniedziałek, wtorek do nas na działkę. Każda uwaga i rada jest dla nas cenna.
Pozdrawiam |
_________________ Hej ho |
|
|
|
 |
Darekmk3

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 41 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 29 Cze 2006, 19:23
|
|
|
diodalodz napisał/a: |
łańcuch rozrządu 35 zeta
. |
sam łańcuszek chcesz wymieniać bez żebatek? ,bo ja wymieniałem z zębatkami i kosztował wtedy z febi powyzej 80zl |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Cze 2006, 01:11
|
|
|
to jak tak lecisz to jestszcze napinacz ślizgowy. Hm generalnie koła sa często w dobrym stanie i nie maja luzu na zębach .
Zastanówmy sie czy robimy bieda remont czy remont . Bo jak remont to nowe swożenie tłoki i blok do szlifu . Do tego nowe panewki główne korbowodowe i wałka rozrzadu i nowy wałek i szklanki . W ten sposób to sie nawet w 3 tyś nie zmieścisz . Wiem bo tak robiłem . |
|
|
|
 |
Darekmk3

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 41 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 30 Cze 2006, 07:37
|
|
|
diodalodz napisał/a: | to jak tak lecisz to jestszcze napinacz ślizgowy. Hm generalnie koła sa często w dobrym stanie i nie maja luzu na zębach .
Zastanówmy sie czy robimy bieda remont czy remont . Bo jak remont to nowe swożenie tłoki i blok do szlifu . Do tego nowe panewki główne korbowodowe i wałka rozrzadu i nowy wałek i szklanki . W ten sposób to sie nawet w 3 tyś nie zmieścisz . Wiem bo tak robiłem . |
napinacz slizgowy miałem dobry,a co do tych rzeczy co wypisałes to dobrze wiesz ze bez sensy bo Agnieszka wyraźnie pisze ze liczy sie każdy grosz i wiadomo ze zrobi tylko to co najpilniejsze,co do kół zebatych to bez przesady-dla mnie to bezsensowna oszczędność i ja radze kazdemu traktować to jako komplet i najlepiej z napinaczem którego nie wymienilem o wtedy poprostu nie doszedl i olałem sprawe...,jak wymieniac takie rzeczy to w komplecie a nie po łebkach
pozdro |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Lip 2006, 03:34
|
|
|
stary jak koła beda miały co 2 ząbek to i tak dadza rade przejechać 50 tyś nawet na starym łańcuchu . Silniki po wymianie pierścieni bez wymiany tłoków i szlifu rzadko kiedy wiecej daja rade przejechać . |
|
|
|
 |
charpia

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Agnieszka
Wiek: 53 Dołączyła: 06 Wrz 2005 Posty: 1573 Skąd: Wrocław/Łódź
|
Wysłany: 1 Lip 2006, 11:02
|
|
|
Hm... Mariusz też o tym mówił co Ty dioda... Jutro zaczyna rozbierać i wyjdzie szydło z worka co i jak, ale sądzę, że jak już go rozbierze, to nie obędzie sie bez szlifów. Zapewne w poniedziałek będę coś więcej wiedziala, więc Wam napiszę. Dzięki za zainteresowanie, cieszę się, że są tu ludzie, którzy nie przeszli obojętnie obok tego tematu.
Pozdrawiam |
_________________ Hej ho |
|
|
|
 |
tomekxpl [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Lip 2006, 17:11
|
|
|
8) Witam.
Miałem podobny problem,jak odpaliłem auto to tak kopciło ze az mnie sasiedzi opierdzielali,niewiedzialem co mam robic bo nie jestem mechanikiem. Oleju bralo okolo 1L na 1000 KM, i auto bylo juz slabe ze szok. Kumpel mechanik wziol autko na kilka dni i wymienil uszczelke pod miska olejowa, uszczelka od pokrywy zaworow, uszczelniacze zaworowe i pierscienie tlokowe, kosztowalo mnie to okolo 250-300 zl + jego praca po znajomosc 150 zl. Kolega sie postaral i zrobil to naprawde super,auto nie te,pali od kopa,nie dymi, nie bierze oleju i ma moc, w okolo 25 sekund rozpedza sie teraz do 100 km/h.
Takze minimalny remont to jakies 400 zl przy wlasnym wkladzie pracy.
POZDRAWIAM i ZYCZE POWODZENIA W REMONCIE (upss. REGENERACJI) SILNICZKA |
|
|
|
 |
KacpeRS [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Lip 2006, 08:30
|
|
|
jestem w trakcie wymiany silnika 700 pln za 1.3 nie moge określić przebiegu ale jest mały bo zdjołem głowice i wszystko widać |
|
|
|
 |
charpia

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Agnieszka
Wiek: 53 Dołączyła: 06 Wrz 2005 Posty: 1573 Skąd: Wrocław/Łódź
|
Wysłany: 4 Lip 2006, 23:36
|
|
|
Silnik rozebrany. Jak narazie Mariusz czeka na eksperta, który powiedziałby mu co z progami na cylindrach... czy są dobre czy nie. Jutro prawdopodobnie żółw podjedzie i oceni okiem fachowca co tam sie dzieje. Zobaczymy. Dalsze info wkrótce
Pozdrawiam
[ Dodano: Pon Lip 10, 2006 21:40 ]
Silnik złożony Na razie są testy.
Mam jeszcze jedno pytanko ( na prośbę Mariusza). Jeszcze nigdy nie załączył się nam wiatrak. Co z tym czujnikiem temperatury wody? |
_________________ Hej ho |
|
|
|
 |
Mafios
Junior Admin

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 42 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2813 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Lip 2006, 11:43
|
|
|
jest na termostacie taki niebieski i sie uwalil mam taki 15zl orginal |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Lip 2006, 02:56
|
|
|
hm jeśli jest 2 przewodowy (po lewej stronie silnika tak jak prawi mafios) to jak sie go zewrze to powinien sie włączyc i pochulać dopuki sie nie rozłączy tych 2 przewodów . |
|
|
|
 |
|