Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] kopci siwym dymem i kapie z wydechu
Autor Wiadomość
charpia 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Agnieszka
Wiek: 53
Dołączyła: 06 Wrz 2005
Posty: 1573
Skąd: Wrocław/Łódź
Wysłany: 26 Cze 2006, 22:36   [MK3] kopci siwym dymem i kapie z wydechu

Otóż... jak w temacie.
Od pewnego czasu fofi strasznie kopci. Kolor dymu --> jasno-szary, taki siwy. Głownie kopci podczas ruszania i w korkach ( przy rozgrzanym silniku). Ciśnienie sprężania dobre (około 11.5 na każdym cylindrze). Mąż wymienił uszczelniacze na zaworach i dalej to samo. Dodatkowo, bierze olej ale niewiele. Jest jeszcze jedno, wyciek z rury wydechowej ale w sumie nie wiadomo czego... czy oleju czy benzyny. Znamy już opinię żółwika i diody, którzy bardzo nam pomogli i w tym miejscu pragnę Im ŚLICZNIE PODZIĘKOWAĆ, ale jesteśmy ciekawi co Wy na to? Stawialiśmy na uszczelniacze ale jak widać, to chyba nie to. W papierach mamy napisane: "remont góry silnika - 700zł" 8|
Pomóżcie proszę i napiszcie co Wy o tym sądzicie? Z góry dzięki.

Pozdrawiam
_________________
Hej ho :D
Ostatnio zmieniony przez sowa 16 Lut 2010, 22:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wojtass 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 270
Skąd: Lublin
Wysłany: 26 Cze 2006, 22:48   

Profilaktycznie wymieniłbym uszczelkę pod głowicą, bardzo możliwe, że przedostaje się tamtędy płyn chłodniczy, stąd biały/szary dymek.

Pozdrawiam
 
 
 
charpia 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Agnieszka
Wiek: 53
Dołączyła: 06 Wrz 2005
Posty: 1573
Skąd: Wrocław/Łódź
Wysłany: 26 Cze 2006, 22:59   

Hm... ale płynu nie ubywa.
_________________
Hej ho :D
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 26 Cze 2006, 23:18   

Mąż sam wymieniał uszczelniacze :?: Jeśli masz pewność ze uszczelniacze są na 100% dobrze zrobione to niestety nic innego nie zostaje jak wymiana pierścieni (mogły paść same pierścienie olejowe a pozostałe są OK i dlatego silnik ma dobrą kompresję)
_________________
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Cze 2006, 00:36   

Dokładnie tak jak pisał Łokmen . Hm o to byl spór na zlocie z Żółwiem , ja powiedziałem wersje pesymistyczna ze to prawdopodobnie pierścienie on ze uszczelniacze też tak moga robić . Niestety ja wygrałem . Tak jak mowiłem trzeba ściągnać głowice i zobaczyć jak wyglądaja cylindry i zaczynać sie zastanawiać co dalej . można jeszcze odme odpiąc i zobaczyć czy nie bedzie lepiej .
 
 
 
charpia 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Agnieszka
Wiek: 53
Dołączyła: 06 Wrz 2005
Posty: 1573
Skąd: Wrocław/Łódź
Wysłany: 27 Cze 2006, 23:54   

Łokmen napisał/a:
Mąż sam wymieniał uszczelniacze :?:


Tak, sam wymieniał. Mariusz jest mechanikiem samochodowym z wykształcenia. Niestety od 15 lat nie pracuje w zawodzie. Specjalizował się w starszych fiatach, audi i mercedesach.
Nigdy nie miał do czynienia z fordem. W sumie, to pierwsze jego zdanie na temat kopcenia, to też PIERŚCIENIE. Spróbował od uszczelniaczy bo wiele osób stawiało na ich "awarię". Chciał pominąć zdejmowanie głowicy. No cóż, w obecnej sytuacji rozbiera silnik. Od 1 lipca ma urlop, więc moja smerfusia będzie operowana. Zobaczymy co z tego wyniknie. Dzięki Łokmen za zabranie głosu w tej sprawie. I jeszcze raz dziekuję diodzie i żółwikowi za czynną pomoc i dobre rady. O wynikach napiszę jak będzie po wszystkim. A jak na razie, smerfusia stoi pod domkiem bardzo smutna.... chyba niebardziej ode mnie :-(
Pozdrawiam.
_________________
Hej ho :D
 
 
 
yara 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 45
Dołączył: 15 Lis 2004
Posty: 40
Skąd: kraków
Wysłany: 28 Cze 2006, 23:30   

Miałem ten sam problem dokładnie. Wymieniłem pierścienie które bardzo dobrze się przyjeły (Goezt"a), uszczelniacze zrobione i wszystko oki. Też piła olej a teraz nawet kropelki nie ubyło no i zero dymku. Kosztowało mnie to 800 paczek ale cóż..... :?
Pozdro.
 
 
charpia 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Agnieszka
Wiek: 53
Dołączyła: 06 Wrz 2005
Posty: 1573
Skąd: Wrocław/Łódź
Wysłany: 29 Cze 2006, 17:54   

:ra: yara, robiłeś to sam, czy robił, to mechanik? Jeśli sam, to aż takie drogie są te pierścienie :?: :!: 8| W pierwszej wersji stawialiśmy na uszczelniacze, w drugiej pierścienie no i najgorszy wariant, to generalny remont silnika, bo jak już sie go rozbierze, to wyjdą wszystkie niedociągnięcia. Odpisz proszę w miarę jak najszybciej.
Ps. Szkoda, że nie podałeś nr gg w swoim opisie. Może zapukaj do mnie:
nr gg: 6423362 tlen: charpia1@tlen.pl

I prośba do wszystkich, ponieważ ja osobiście dopiero się uczę teorii w mechanice (bo z praktyką, to jeszcze pewnie ze 100 lat minie) to proszę Was gorąco ---> napiszcie co wymienialiście w swoich silnikach i za jakie kwoty ( nie licząc robocizny).
_________________
Hej ho :D
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Cze 2006, 19:04   

Pierścienie ok 100 zł za lepsze .
łańcuch rozrządu 35 zeta
komplet uszczelek 200 zł
obróbka głowicy zabielanie zaworów gniazd i dotarcie plus planowanie(o ile trzeba) ok 100-20 zł w zależności od stanu .
Olej filtr oleju
dwie butelki benzyny ekstrakcyjnej .
wał korbowy zazwyczaj trzyma wymiary i panewki też . Pytanie jak sie czuje wałek rozrządu i szkalnki .
Nikt ci nie da szacunkowego kosztu remontu bo może sie okazać ze padły tylko pierścienie a moze sie okazać że silnik to gnuj już . Po rozebraniu zaczyna sie temat .
 
 
 
charpia 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Agnieszka
Wiek: 53
Dołączyła: 06 Wrz 2005
Posty: 1573
Skąd: Wrocław/Łódź
Wysłany: 29 Cze 2006, 19:19   

diodalodz napisał/a:

Nikt ci nie da szacunkowego kosztu remontu bo może sie okazać ze padły tylko pierścienie a moze sie okazać że silnik to gnuj już . Po rozebraniu zaczyna sie temat .


Ok dioda, masz racje. Mariusz zaczyna 2 lipca w niedzielę, jesli ktoś z łódzkich kolegów będzie miał czas i ochotę, to może podjechać w poniedziałek, wtorek do nas na działkę. Każda uwaga i rada jest dla nas cenna.
Pozdrawiam
_________________
Hej ho :D
 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 41
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 29 Cze 2006, 19:23   

diodalodz napisał/a:

łańcuch rozrządu 35 zeta
.

sam łańcuszek chcesz wymieniać bez żebatek? ;/ ,bo ja wymieniałem z zębatkami i kosztował wtedy z febi powyzej 80zl ;)
_________________
mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Cze 2006, 01:11   

to jak tak lecisz to jestszcze napinacz ślizgowy. Hm generalnie koła sa często w dobrym stanie i nie maja luzu na zębach .
Zastanówmy sie czy robimy bieda remont czy remont . Bo jak remont to nowe swożenie tłoki i blok do szlifu . Do tego nowe panewki główne korbowodowe i wałka rozrzadu i nowy wałek i szklanki . W ten sposób to sie nawet w 3 tyś nie zmieścisz . Wiem bo tak robiłem .
 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 41
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 30 Cze 2006, 07:37   

diodalodz napisał/a:
to jak tak lecisz to jestszcze napinacz ślizgowy. Hm generalnie koła sa często w dobrym stanie i nie maja luzu na zębach .
Zastanówmy sie czy robimy bieda remont czy remont . Bo jak remont to nowe swożenie tłoki i blok do szlifu . Do tego nowe panewki główne korbowodowe i wałka rozrzadu i nowy wałek i szklanki . W ten sposób to sie nawet w 3 tyś nie zmieścisz . Wiem bo tak robiłem .

napinacz slizgowy miałem dobry,a co do tych rzeczy co wypisałes to dobrze wiesz ze bez sensy bo Agnieszka wyraźnie pisze ze liczy sie każdy grosz i wiadomo ze zrobi tylko to co najpilniejsze,co do kół zebatych to bez przesady-dla mnie to bezsensowna oszczędność i ja radze kazdemu traktować to jako komplet i najlepiej z napinaczem którego nie wymienilem o wtedy poprostu nie doszedl i olałem sprawe...,jak wymieniac takie rzeczy to w komplecie a nie po łebkach
pozdro
_________________
mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Lip 2006, 03:34   

stary jak koła beda miały co 2 ząbek to i tak dadza rade przejechać 50 tyś nawet na starym łańcuchu . Silniki po wymianie pierścieni bez wymiany tłoków i szlifu rzadko kiedy wiecej daja rade przejechać .
 
 
 
charpia 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Agnieszka
Wiek: 53
Dołączyła: 06 Wrz 2005
Posty: 1573
Skąd: Wrocław/Łódź
Wysłany: 1 Lip 2006, 11:02   

Hm... Mariusz też o tym mówił co Ty dioda... Jutro zaczyna rozbierać i wyjdzie szydło z worka co i jak, ale sądzę, że jak już go rozbierze, to nie obędzie sie bez szlifów. Zapewne w poniedziałek będę coś więcej wiedziala, więc Wam napiszę. Dzięki za zainteresowanie, cieszę się, że są tu ludzie, którzy nie przeszli obojętnie obok tego tematu. :przytul:
Pozdrawiam
_________________
Hej ho :D
 
 
 
tomekxpl
[Usunięty]

Wysłany: 1 Lip 2006, 17:11   

8) Witam.

Miałem podobny problem,jak odpaliłem auto to tak kopciło ze az mnie sasiedzi opierdzielali,niewiedzialem co mam robic bo nie jestem mechanikiem. Oleju bralo okolo 1L na 1000 KM, i auto bylo juz slabe ze szok. Kumpel mechanik wziol autko na kilka dni i wymienil uszczelke pod miska olejowa, uszczelka od pokrywy zaworow, uszczelniacze zaworowe i pierscienie tlokowe, kosztowalo mnie to okolo 250-300 zl + jego praca po znajomosc 150 zl. Kolega sie postaral i zrobil to naprawde super,auto nie te,pali od kopa,nie dymi, nie bierze oleju i ma moc, w okolo 25 sekund rozpedza sie teraz do 100 km/h.

Takze minimalny remont to jakies 400 zl przy wlasnym wkladzie pracy.

POZDRAWIAM i ZYCZE POWODZENIA W REMONCIE (upss. REGENERACJI) SILNICZKA :)
 
 
KacpeRS
[Usunięty]

Wysłany: 2 Lip 2006, 08:30   

jestem w trakcie wymiany silnika 700 pln za 1.3 nie moge określić przebiegu ale jest mały bo zdjołem głowice i wszystko widać
 
 
charpia 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Agnieszka
Wiek: 53
Dołączyła: 06 Wrz 2005
Posty: 1573
Skąd: Wrocław/Łódź
Wysłany: 4 Lip 2006, 23:36   

Silnik rozebrany. Jak narazie Mariusz czeka na eksperta, który powiedziałby mu co z progami na cylindrach... czy są dobre czy nie. Jutro prawdopodobnie żółw podjedzie i oceni okiem fachowca co tam sie dzieje. Zobaczymy. Dalsze info wkrótce

Pozdrawiam

[ Dodano: Pon Lip 10, 2006 21:40 ]
Silnik złożony :-) Na razie są testy.

Mam jeszcze jedno pytanko ( na prośbę Mariusza). Jeszcze nigdy nie załączył się nam wiatrak. Co z tym czujnikiem temperatury wody?
_________________
Hej ho :D
 
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 42
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2813
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Lip 2006, 11:43   

jest na termostacie taki niebieski i sie uwalil mam taki 15zl :-) orginal :P
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Lip 2006, 02:56   

hm jeśli jest 2 przewodowy (po lewej stronie silnika tak jak prawi mafios) to jak sie go zewrze to powinien sie włączyc i pochulać dopuki sie nie rozłączy tych 2 przewodów .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.