Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Wymiana przegubu
Autor Wiadomość
opawelq 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 74
Skąd: Libiąż
Wysłany: 4 Lip 2006, 19:48   [MK3] Wymiana przegubu

nigdy w zyciu tego nie robilem ale inteligentny troche jestem bo np w maluchu sam se wymienilem glowice a nie umialem tylko pytale kolegi jak to zrobic i sie udalo. wiec sie nie smiejcie ze jakis nieumiejetny jestem moze sie nie znam ale moze dam rade jesli nie trzeba jakis specjalnych kluchy do tego. przegub juz mam kupiony. jak go wymienic ? dam rade sam czy nie bo jedna osoba mi mowila ze jakis sciagacz musze miec a tu na forum ze podwaza sie i on wyskakuje. mechanik mowil ze olej sie wyleje jak sciagne obudowe przegubu( ile sie wyleje i czy mozna wtedy dolac jakiegos i gdzie sie go dolewa? albo moze da sie go jakos do butelki tego co bedzie wylatywal. nie wiem! pytam?. tam chyba simering jest bede musial kupic nowy czy ten mozna zalozyc spowrotem bo dobry jest. jak to wszysstko sciagnac i co potrzebne? wiem ze trzeba wykrecic pol os przy kole ale jak to zrobic? moze ktos ma jakis aretrykul. prosze nie pisac mi ze za duzo pytan bo to jest jedno pytanie ale ze szczegulami- jak wymienic przegub?
_________________
hello
Ostatnio zmieniony przez trzeci 19 Lut 2010, 15:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 4 Lip 2006, 22:12   

W ZG nie byłeś a tam pokazywaliśmy jak sie wymienia simering za przegubem .
I jak przy tym użyctylko podstawowych narzędzi .

Co cie może poożyć to brak klucza do odkręcenia śruby centralnej ( tej zabijanej ) , oleju wyleci w zależności od tego ile go masz od trochedo więcej niżtroche( uzupełnic olejem do skrzyń zgodnie ze specyfikacją ) . Przegub wewnętrzny siewybija grubym śrubokrętem ( nie ciągnij za półoś bo rozepniesz ) Półośtrzeba później wbićprzez drewno żeby doszła na swoje miejsce . i tyle

Ps : Znajdź na tym forum Mafiosa ( moderator Linkowni ) i zapytaj go bo on najlepiej ci odpowie o simeringach czy wymieniaći kiedy ( oraz jaki kupić ) :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
opawelq 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 74
Skąd: Libiąż
Wysłany: 4 Lip 2006, 23:53   

no jak ppokazywali takie rzeczy to szkoda ze nie bylem na tym zlocie. nie bylem tez dlatego bo fiesta moja to straszny rupiec. moze nie taki najbrzydszy ale zaden z niego tuning. ok zapytam mafiosa. a gdzie sie wlewa olej i jak bede widzial ze nalalem wystarczajaca ilosc?a jak doleje inny to ile mi auto pochodzi ? ale jesli tam bezie olej strasznie zasyfialy to moze wymienic caly i jak go spuscic calego? hmm.. ten kielich od przegubu trzeba wbic przez drewno do skrzyni? oske tez? gdzie? do kielicha ta os z tymi lozyskami chyba wchodzi normalnie. prosil bym o tlumaczenie jak dziecku z kazdym szczegulem bo nie znam sie nic. to mowisz ze zeby odkrecic oske od kola to trzeba odkrecic ta duza srube zaklepana? hmmm jaki tam klucz pasuje?
sorki ze taki nic nie wiedzacy jestem ale dzieki za rady !
_________________
hello
 
 
 
Rycho 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 50
Dołączył: 26 Maj 2004
Posty: 203
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 5 Lip 2006, 11:45   

Bo były dwa typy przegubów wewnętrznych.

Jeden o konstrukcji zbliżonej do przegubu zewnętrznego, po jego wyjęciu wylewał się olej ze skrzyni i trzeba go wbijac przez drewienko.

Drugi składający się właśnie z tego kielicha zamontowanego w skrzyni i przegubu trójpalczastego zamontowanego na ośce (to coś z tymi łożyskami). W tym przypadku najpierw demontujesz półośkę dopiero potem zajmujesz się wyciąganiem kielicha ze skrzyni i po jego wyciągnięciu może się wylac olej. Montaż oczwiście w kolejności odwrotnej, kielich można też wbic przez drewienko.

Nie zapomnij nawalic do przegubu smaru grafitowego.
Rozumiem że opaski zaciskowe do osłony przegubu posiadasz oraz sprawdziłeś przed robotą, czy stara osłona jeszcze się do czegos nadaje. Gdybyś chcaił wyciągac półoś z piasty będzie Ci potrzebny klucz 30 mm. Po złożeniu tą nakrętkę dokręc z pasją, lub jeśli posiadasz klucz dynamometryczny to momentem 220 do 230 Nm

Producent nie przewidział wymiany oleju w skrzyni biegów, dlatego nie szukaj korka spustowego (stracony czas). Oleju dolej tak jak w wiekszości wypadków do poziomu korka oleju. Jaki olej do skrzyni to powinno gdzieś byc na forum.

Rycho
_________________
JetCar XR2

I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę
 
 
 
opawelq 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 74
Skąd: Libiąż
Wysłany: 5 Lip 2006, 12:32   

dzieki za rady klucz zkombinowalem sobie dzis w robocie na chybil trafil wzialem 30 i 32 i widze ze mi sie udalo :) oslone gumowa mam bo kupilem na zlomie caly przegub za 50 zl i gratis smar grafitowy :) jeszcze nie wiem gdzie ten korek olej jest moze mi sie uda znalezc. dzieki za rady. zobaczymy czy mi sie uda hehe :)

[ Dodano: Sro Lip 05, 2006 14:02 ]
pierwsza proba sie nie udala nie moglem odkrecic sruby 30 tej od piasty. nawet nie wiem w ktora strone sie odkreca. no i jest problem jak sciagne piaste bez sciagacza? i czy sa jeszcze jakies nieznane przeszkody?
_________________
hello
 
 
 
Rycho 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 50
Dołączył: 26 Maj 2004
Posty: 203
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 5 Lip 2006, 22:15   

Z przodu obydwie nakrętki maja prawy gwint. Więc odkręcasz w lewo, znaczy się przeciwnie do wskazówek zegara :) . Napewno musiz mie dobry klucz, żeby to odkręcic bo jak już wspomniałem te łożyska są skręcane sporym momentem. Piasty nie ściągaj, zdejmij końcówkę drążka kierowniczego, odkręc śrubę przy sworzniu piasty i po zluzowaniu nakrętki centralnej wystarczy lekko puknąc młotkiem i przegub wyjdzie z koła. Skręcisz wtedy koło maksymalnie na zewnątrz, odegniesz i powinieneś miec zewnętrzną częśc półośki wyciągniętą.
Do walki ze śrubą sworznia piasty przygotuj sobie klucz torx chyba 20 ale pewien nie jestem i klucz 17.

Rycho
_________________
JetCar XR2

I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 5 Lip 2006, 22:18   

może to ci coś pomoże. http://www.fiestaklubpols...%B3ona+przegubu
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
opawelq 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 74
Skąd: Libiąż
Wysłany: 8 Lip 2006, 02:29   

dzieki za rady :) podejscie drugie zakonczone powodzeniem :D heh jak narazie to jezdze i nic sie nie dzieje :D heh i kosztowalo mnie to tylko 57zl :D i pol dnia czasu :) i co za to jeszcze zyskalem :) umiejetnosc i doswiadczenie. heh strasznie warto bylo sie meczyc i brudzic :D

[ Dodano: Sob Lip 22, 2006 10:06 ]
Znow kontynuuje ten temat bo problem wrocil. ----jakis miesiac temu jechalem szybko na radzie czyl skrecalem w lewo a nacisk byl na prawe przednie kolo i cos zaczelo ono mocno stukac. potym zdarzeniu sie robilo ze przy mniejszych predkosciach stukalo w tym kole no i okazalo sie ze rozwalony mialem przegub od lewej strony skrzyni biegow. przegub wymienilem. no i stukanie jak by ustalo. ale dzis znow jechalem szybko w lewo na zakrecie i zaczelo stukac prawe przednie kolo. bo jak podnioslem na podnosniku i ruszalem kolo na boki to nie stukalo (labo moze tak troszeczke ale to chyba nie jest przyczyna tego mocnego stukania). a przegub znow jest rozwalony :////////////
prosze o podpowiedzi.... dzieks z gory! czy moze to byc wina zlej zbierznosci kola(bo chyba mam) bo na szybkim zakrecie w lewo piszcza opony a w prawo tak nie piszcza
i dlaczego ten przegub sie tak rozwala????????????????????? kolega jezdzi szybciej na zakretach i nic sie nie psuje

[ Dodano: Nie Lip 23, 2006 00:19 ]
??
_________________
hello
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.