Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:15 |
Rezystor na obrotomierzu |
Autor |
Wiadomość |
root2@o2.pl [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Lip 2006, 19:11 Rezystor na obrotomierzu
|
|
|
Siemanko.
Słuchajcie, potrzebuje zdjęcia tego rezystora na obrotomierzu który trzeba przelutować do wykalibrowania obrotów. Jak ktoś ma, to niech poda.
Wielki dzięki. |
|
|
|
|
PINISLAV
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 31 Maj 2006 Posty: 93 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 16 Lip 2006, 18:00
|
|
|
Zdjęcie wcale nie jest potrzebne.
Musisz zrobić tak:
1-Wyjac zegary
2-wykręcic obrotomierz
3-znaleść na płytce drukowanej obr. oznaczenie R7 (to rezystor którego szukamy)
4-wylutowac całkowicie rezystor lub tylko 1 nózkę(w razie czego jak by sie chciało sprzedać obrotek)
5-wstawić(wlutować)rezystor 274K ohmy taki jest wymagany w przypadku silnika 1,1
6-wyregulować potencjometrem R8 |
|
|
|
|
PINISLAV
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 31 Maj 2006 Posty: 93 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 18 Lip 2006, 01:25
|
|
|
Wydaje sie że masz jakieś zakłucenia ,niektórzy pisali że trzeba pociagnac kabel ekranowany,ja dałm zwykły(2,5mm kw) nie było żadnych przekłamań i zakłuceń.
A co do rezystancji to powinna być równa 320K ohm.
ale jest to suma rezystancji oprnika R7 i rezystora nastawnego(potencjometru)R8.
Ja mam zegary od Xr2i o oznaczeniu 2E i tam suma tych rezystancji wynosiła równe 160K ,
i faktycznie obrotomierz zaniżał o połowę wskazanie.
Mam także obrotomierz od 1,1 i tam suma(R7+R8)jest równa 324K .
Do tego w 1,1 rezystor nastawny ma regulacje od 0 do 100K (jest koloru zielonego)a w tym od XR-ki (2E) rezystor nastawny miał regulacje w zakresie od 0 do 30K(kolor czerwony).
Trzeba więc wycyrklować lub ogliczyć jaki rezystor bedzie najlepiej zamontować aby istniała mozliwość regulacji .
W liczniku o oznaczeniu (2E) miałem rezystor 147K połączyłem(dodałem) szeregowo z nim oprnik o wartości 150K i mam jeszce mały zakres regulacji.
Podsumowując:
1,1 (V) 324K = R7 274K + R8 (0-100K)-zielony
1,8 ZETEC 16V (2E) 160K = R7 147K + R8 (0-30K)-czerwony |
|
|
|
|
Marcinus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
Wiek: 42 Dołączył: 24 Wrz 2005 Posty: 176 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 18 Lip 2006, 15:05
|
|
|
Mój potencjometr to kółko do regulacji obrotów jest czerwone to mam obrotek od xr2 bo o połowe zaniżał obiciołem ten stary R7 i teraz musze wlutować rezystor z tego co napisałeś wlutuje rezystor 300 k 310 k cos takiego i powiniem miec regulacje NAPISZ CO MYSLISZ O TYM ? |
|
|
|
|
PINISLAV
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 31 Maj 2006 Posty: 93 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 18 Lip 2006, 23:59
|
|
|
Tak 310K będze w sam raz.
Jak masz miernik to sobie wyreguluj (R8)do 320-324K
a jak nie posiadasz miernika to ustaw ten potencjometr rowno na połowie skali.
Powinno działać bez zarzutu. |
|
|
|
|
Marcinus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
Wiek: 42 Dołączył: 24 Wrz 2005 Posty: 176 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 19 Lip 2006, 19:27
|
|
|
Wluowałem 300 k i ustawiłem na srodku i działa bardzo dobrze żadnych zakłuceń WIELKIE DZIKI POZDRAWIAM |
|
|
|
|
PINISLAV
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 31 Maj 2006 Posty: 93 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 19 Lip 2006, 19:57
|
|
|
Cieszę się że mogłem pomóc. |
|
|
|
|
pawloplus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 39 Dołączył: 24 Kwi 2006 Posty: 297 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23 Lip 2006, 16:36
|
|
|
jeśli moge sie dołączyć... PINISLAV a wiesz może pod który kabelek trzeba sie podłączyć w EDISIE aby obrotek działał??? Mam fieste 1.1 gaźnik 92 rok......
[ Dodano: Nie Lip 23, 2006 15:37 ]
a raczej umnie jest chyba starsza wersja nie EDIS a DIS |
_________________ Kochaj i nie słuchaj innych..
Umieraj szybko by inni nie cierpieli....
THE END |
|
|
|
|
PINISLAV
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 31 Maj 2006 Posty: 93 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 23 Lip 2006, 19:28
|
|
|
Niestety nie wiem gdzie sie trzeba wbić ,może jak byś miał jakiś schemat elektryczny dla porównania.Jak w "gażnikowcu" jest czujnik położenia wału korbowego to da sie obrotek podłaczyć tylko trzeba wiedzieć pod który przewód.chyba że zrobisz zdjęcie DIS-a
ale takie na którym widać kolory przewodów.Wiem tylo że trzeba podłączyć sie pod zielono-czerowny przewód(dotyczy wtrysku). |
|
|
|
|
pawloplus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 39 Dołączył: 24 Kwi 2006 Posty: 297 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23 Lip 2006, 23:54
|
|
|
czyli poprotu poszukac kabelka od położenia wału korbowego a nie od cewki???? |
_________________ Kochaj i nie słuchaj innych..
Umieraj szybko by inni nie cierpieli....
THE END |
|
|
|
|
PINISLAV
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 31 Maj 2006 Posty: 93 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 24 Lip 2006, 11:04
|
|
|
Innego wyjścia chyba nie ma.
Jakos nikt ze światłych ludzi niepodpina sie po temat ,czyżby nie było osoby która zna odpowiedź na to pytanie???
Bo ja nie wiem czy wogóle dało sie podłączyć zegary z obrotomierzem do fiesty z gaźnikiem,a jak była taka opcja czy obrotomierz nie miał innej konstrukcji??
I czy nie jest tak jak mowisz do cewki albo za aparat zapłonowy. |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 25 Lip 2006, 07:46
|
|
|
Gaźnikowce też mają i podłączyć można:
Jest brane z cewki - macieschemat, to zaobaczycie o co chodzi. Połączenie do obrotka jest na czerwono. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
|