Przesunięty przez: Freeman 25 Wrz 2013, 16:50 |
[MK1] Kolejny dzień mija |
Autor |
Wiadomość |
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 3 Sie 2006, 23:27
|
|
|
Jestem z ciebie dumny
Nie przesadzaj z moją pomocą bo tak naprawde sam odczytałeś jak byłeś u mnie jaką ma grubość mój kabel
ciekawa uwaga tycząca sie kabla masowego. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Sie 2006, 19:50
|
|
|
no i bardzo pięknie Panie Żółwik
patent z aku w bagażniku już dawno zastosowałem (zaraz po kupnie fiestki) a co do tego stabilizzatorka silnika to musze przyznać że ciekawy pomysł... o wzmocnieniu mocować zespołu napędowego zacząłem myśleć jak na jednym z szybkich łuków nie mogłem zapiąć 3 biegu bo skrzynia sie przesuwała...problem rozwiązałem nie stabilizatorem ale utwardzając wszystkie 3 poduchy... silnik jest teraz prawie sztywno przykręcony do budy:D Drgania sa niemiłosierne do tego stopnia że przy wolnych obrotach ciężko cokolwiek zobaczyć w lusterkach ale o takim stabie jeszcze pomyśle Czekam na kolejne modyfikacje pozdro
PS. Myślał już ktoś o "lepieniu" lekkich elementów nadwozia??? |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 4 Sie 2006, 22:11
|
|
|
PUMA napisał/a: | sam odczytałeś jak byłeś u mnie |
toć przecie nie daleko do mnie Żuffffffffffffffffff żeś zaje*ał jak dzik w sosne |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
Mysz
Model: Inne auto
Wersja: Turbo
Silnik: 0.9/35KM
Wiek: 45 Dołączyła: 23 Lut 2006 Posty: 22 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 5 Sie 2006, 11:08
|
|
|
PUMA napisał/a: | Jestem z ciebie dumny
sam odczytałeś jak byłeś u mnie jaką ma grubość mój kabel |
Hmm, czegoś tu nie rozumiem. Chłopaki wytłumaczcie się! Bo chyba mnie coś ominęło Żółw podczas Twojej wizyty |
_________________ ....:::Ford Racing Puma:::....
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 5 Sie 2006, 15:40
|
|
|
Mysz napisał/a: | PUMA napisał/a: | Jestem z ciebie dumny
sam odczytałeś jak byłeś u mnie jaką ma grubość mój kabel |
Hmm, czegoś tu nie rozumiem. Chłopaki wytłumaczcie się! Bo chyba mnie coś ominęło Żółw podczas Twojej wizyty |
Dopiero teraz zajażyłem . ehh jak to mawiaja Żeby życie miało smaczek raz dziewczynka raz chłopaczek ;-)
Dzieki wszystkim za słowa otuchy i gratulacje
Adi - w mk1 sytuacja jest jeszcze grosza bo belka pod zespołem jest bliżej poduchy silnika niżw mk2 - ale stabilizator mógłby Ci pomóc - choć zastosował bym jeszcze jeden z tyłu zespołu ( tam gdzie w mk1 xr2 był )
Puma co do kabla masowego - to wyszedłem z założenia że skoro jest kródszy to powinien być grubszy ale praktyka pokazuje że mogłem byćostrożny na zapas . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11 Sie 2006, 08:45
|
|
|
Ciekawy temat
Dawno tu nie zaglądałem i już mam sporo zaległości w czytaniu.
A jest co czytać, oj jest. ;-)
Powodzenia w dalszym dłubaniu czarno-matowej!
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 11 Sie 2006, 09:55
|
|
|
Dziś opis kolejnego moda którego uskuteczniłęm ostatnio ( choć przygotowania trwały jużdosyć długo ) .
Jako że wskaźnik temperatury oleju posiadam juz od dawna ( o dziwo wyskalowany tak że pokazuje temperaturę a nie wpływ pełni księżyca na potencję reniferów w laponii ) kolejnym modem który od dawna chodził mi po głowie była chłodnica oleju . Niestety skoro auto ma służyc do jazdy na co dzień musiałem poszukać adaptera ( czyli tego czukiereczek z którego wychodzą węże na chłodnicę ) który będzie posiadał termostat puszczający olej przez chodnicę tylko przy określonej temperaturze ( inaczej zimąjeździłbym cały czas na zimnym oleju ) . Jak to zwykle bywa nabyłem cośtakiego przypadkiem podczas rutynowej kontroli zawartości jednego z okolicznych szrotów :
Oczywiście jak to zwykle bywa adapter ten oprócz umycia potrzebował paru przerubek gdyż ni w ząb nie pasował on do fordowskiego bloku . Tak więc zabrałęm sieza dorobienie śruby mocującej adapter do bloku ( inna średnica i gwint ) co było najtrudniejsze gdyż śruba ta jest jednocześnie jednym z kanałów dpoprowadzających olej ) . musiałem przerobić także podstawę adaptera ( średnica podobna ale inny kształt ) oraz dorobić uszczelki ( gumowe pod adapter , aluminiowe pod śrubę mocującą ) .
Pierwszy etap polegał na założeniu adaptera oraz połączeniu węży wychodzących z niego na chłodnicę " na kródko " aby sprawdzićczy cały pomysł wypali ( tym bardziej że adapter jest do góry nogami w stosunku do pierwotnej pozycji pracy , a przykręcony do niego ( fordowski ) filtr oleju jest założony wylotem w dół ( główne obawy dotyczyły spływania oleju podczas dłuższego postoju auta ) .
okrągłe urządzenie na pierwszym planie to tył termostatu który jest jednocześnie zaworem zapobiegającym spływaniu oleju z weży i chłodnicy .
całośćna silniku wygląda tak :
choć przyznacie że na fotce mało widać ale jak siektoś przyjży zobaczy jakie miałem szczęście ( filtr oleju mija sieo 15 mm z kolektorem dzięki czemu łatwiej go wymienić jak był w oryginalnym miejscu , a pomiędzy wężami zasilania a maglownicą jest po 2 centymetry luzu )
W chwili gdy apadter przejeździł juz nieco w aucie zdając swój egzamin mogłem przystąpić do montarzu chłodnicy ( zawsze staram siedzielić robotę na etapy które da siezakończyć, w miaręmożliwości , niezależnie od siebie - powoduje to zmniejszenie ilości miejsc w których mpogą wyniknać nieprzewidziane problemy ) D wyboru miałem cztery chłodnice pochodzące z tzw " darów " najmniejsza z nich była chłodnicą od oleju w skrzyni od jakiegoś amerykańca ( była wielkość kasety video wiec pomimo jej zatel w postaci łatwego znalezienia miejsca do montarzu wyeliminowałęm jajakio za małą ) druga w kolejności była chłodnica oleju z landrovera ( niestety nie przetrwała próby ciśnieniowej ) , Kolejną była chodnica od klimy od forda Taurusa ( mój typ - niestety odrzucony z powodu braku miejsca ) Ostatnią która wpadła mi w rece była chłodnica oleju od ... Skody Rapid ( czyli dobra stara czeskosowacka produkcja ) próby ciśnieniowe przeszła pozytywnie wiięc zacząłem szukaćdla niej miejsca ( kto widział interceptora ten wie żę to nie takie proste )
Pierwsze miejsce to oczywiście okolice chłodnicy wody - niestety wąska komora silnika oraz pas przedni z pojedynczej blachy powodowały że zarzuciłęm ten pomysł ( musiałbym wymienićchłodnicę wody i rzeźbic w pasie ) .Nastepnie kombinowałem z upcha niem tego w którymś z nadkoli ( tutaj przeszkadzały pukle oraz podłużnice których , z wiadomych względów ruszaćtakże nie chciałem )
Ostatnim miejscem na które wpadłem , po konsultacjach z Pumą , była lewa część podszybia . Sprawe przed ostateczną decyzja skonsultowałem jeszcze ze specem od budowy modeli latających napędzanych silnikami spalinowymi ( MacGywer ) oraz znajomym magikiem ( Sławek ) i przystąpiłem do pierwszego ciecia :
w celu zapewnienia lepsego dostępu powietrza dołożyłem nieco kratek wlotowych . WLOTOWYCH gdyżpo konsultacjach ze specem od aerodynamiki dowiedziałęm sie że tędy powietrze przy wyższych prędkościach będzie wtłaczane do mojej chłodnicy ( spowodowało to koniecznośćdorobienia łapacza powietrza który msuiaem wstawić pod kratke ze zdjecia .
niestety w celu zamocowania chłodnicy musiałem wyciąć dosyć spory fragment osłony przegrody czołowej , która spełnia także rolę wzmacniającą - dlatego wyciety otwór wzmocniłem obramówką z blachy 2mm
na fotce poniżej idać wstawione kratki oraz ramkę - na dole foty widać częśćgłownej sprawczyni zamieszania czyli chłodnicy ( w głębi otworu łapacz powietrza z blachy ocynkowanej wyprofilowany tak aby omijał mechanizm wycieraczek a spad z niego był w kierunku wylotu wody ) :
Teraz pozostało tylko ppołączyc chłodnicęz adapterem poprzez świerzo dorobione węże ( ciśnieniowe , olejoodporne i z temp pracy do 150 stopni ) , niestety mogłem wykożystać jedynie końcówki od strony adaptera - końcówki od strony chłodnicy miały za małą średnicę i musiałem kupić nowe ( hydraulika siłowa ) końcówki musiały być zarobione tak aby wąż w żadnym miejscu nie był skręcony ani załamany . Chłodnicę przed zaożeniem musiałem także neico przerobic ( oryginalnie pracowała w pionie ) w śrubiemocującej końcówke weża na wejściu do chłodnicy msuiałem dać otwór niżej - w celu wymuszenia przepływu oleju przez całą chłodnicę . Jest ona umieszczona króćcami zasilającymi do góry gdyż znajduje się powyżej adaptera ( jest to kolejne zabezpieczenie przed spływaniem oleju podczas postoju ) . Chłodnicęprzed podłączeniem zalałem olejem ( zmierzyłem jej pojemnośćoraz skróciłem czas napełnienia układu ) .
po dokłądnym ułożeniu węży oraz podłączeniu wszystkiego dla pewności odpowietrzyłem jeszcze bez odpalania silnika cały układ i teraz caośćprezentuje sie tak :
Wnioski ? -
hmm olej nagżewa sie równie szybko jak wcześniej ale teraz jego temperatura nie przekracza nigdy 90 stopni , co ma wpływ także na jego ciśbnienie po nagżaniu ( wzrosło nieznacznie na biegu jałowym ) oraz jak mniemam na jego trwałość , pojemność ukłądu wzrosła o 0.5 litra . Mam nadzieje że przyniesie to nieco ulgi słabowitej fordowskiej hydraulice |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 17 Gru 2007, 20:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
zefir
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 11 Sie 2006, 12:07
|
|
|
swietna robota Teres, nie omieszkam popytac o Twoj patent przy najblizszej okazji |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 11 Sie 2006, 12:08
|
|
|
Widze że Pan rozpędza sie i słusznie. Napewno ten mod przedłuży żywotność silnika. Fajna robota też mnie to czeka.
Pozdrawiam |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Darekmk3
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 11 Sie 2006, 23:35
|
|
|
8) kozak z Ciebie i tyle ja nie mam takiego zaplecza i nie pije tyle co ty |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 14 Wrz 2006, 23:10
|
|
|
mały dodatek po latach
kratka wlotu powietrza do chłodnicy po zgrubnym dogłaskaniu ( bo mię LIs męczył że jakaś taka parchata ) czyli parchata , nierówna i za szeroka ( brałem miarę z kratek od mk2 dlatego przerwy szersze wyszły cy cuś )
co do skuteczności wynalazku to jest super - temperatury oleju nie da siepodnieść powyżej 95 stopni - naprawde polecam
ps: Laskosz nie pisz że auto nie umyte kaput wiem wiem |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 18 Gru 2007, 19:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 15 Wrz 2006, 23:17
|
|
|
kurde mój mistrzu żółwiu chyba też będe musiał pomyśleć nad takim czymś kurde cvh to nie przelewki w tak małej komorze silnika jak w mk1, wszystkie pieprzone niedoróbki zaczynają wychodzic na jaw, zwłaszcza martwi mnie niebieski dymek :cry: |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 14 Lis 2006, 01:51
|
|
|
witam wszystkich,
Po 2 tygodnaich walki z przewami dziś o 1:00 w nocy odpaliliśmy pierwszą w Polsce MK1 RS Turbo.
Do sedna:
Silnik pochodzi z mojej RS Turbo, został złożony z turbosprężarka T2 oraz seryjnym IC i seryjnymi wtryskami. Moc bedzie w przedziale 130-140KM 180-190Nm, co przy wadze 750kg robi z tego auta bardzo szybką zabawke
Oto kilka fotek:
Problematyczne było spiecie instalacji elektrycznej silnika z stara instalacja Mk1, ale sie udąło.
Tak naprawde weszlismy z Zówiem na gotowe ponieważ on sam przez lata dopracował komore silnika na tyle ze bez problemu można było wsadzić CVH z skrzynią 5 biegowa.
Nie należe do krasomówców wiec ja zakończe tutaj i niech Zółwik sam opowie i opisze oraz zilustruje cała operacje.
Ja jestem bardzo szcześliwy z kilku powodów:
1) udało sie odpalić co powinno uduwodnić że nie trzeba być w UK żeby mieć MK1 EFI,
2) mój silnik trafił w dobre rączki i wiem że bedzie o niego dbane i zapewne nastąpi rozwój tej jednostki.
3) Znowu OBR zubował najszybsza fieste na naszym forum
Dalej przekazuje wątek Zółwiowi i zaraem wnosze o przeniesienie go do aleji zasłużonych, bo uważam że tam jest jego miejsce.
Pozdrowienia z OBR-u |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 14 Lis 2006, 02:03
|
|
|
Cóż mam powiedzieć . MK1 RSTurbo to fakt .
Kawał dobrej roboty ze strony PUMY i OBR-u , odrobina moejgo zrzędzenia i przygotowań i ...
... jeden browar na początek .
Tak wygląda przepis na mk1 RST made in Poland .
[ Dodano: Wto Lis 14, 2006 02:05 ]
opis tej drogi już wkródce |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Darekmk3
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 14 Lis 2006, 02:10
|
|
|
powiem tyle : o qarwa
nie no teraz to juz nie mam pytań Puma tym wyczynem pokazales ze dla OBR-u nie ma rzeczy nie mozliwych ,Zółw poprostu mnie zatkało ,cholera ciekawe jak z trakcja bedzie heh
pozdro i naprawde wielkie gra tki |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 14 Lis 2006, 02:23
|
|
|
Darek - po prostu wszystkie drogi prowadzą do OBR-u
Sorry ale nie mam słów by określićto co czuję
Puma , OBR - wielki szacunek |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
osimek1
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Grzegorz
Wiek: 37 Dołączył: 14 Sie 2005 Posty: 1043 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Lis 2006, 05:57
|
|
|
ozesz kurnasz no zółwik jestem dumny a tak na powaznie - to calkiem odwarzny czyn jak na moj gust - do tak lekkie auta taki silnik to przeciez prawie jak by to wsadzic do malucha
no to mysle ze teraz nie jedena osoba sie zaskoczy jak go mk1 wyprzedzi na trasie
pozdro |
_________________ Model: Escort MK7'95 Silnik: 1.6i16V 90PS (3d) sprzedany ;(
Model: Opel Vectra B'97 Silnik: 1.6i16V 100PS (4d) +LPG Wersja:CD
Projektowanie stron internetowych |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 14 Lis 2006, 08:02
|
|
|
Zólwik ja tylko chce zobaczyć wyraz twojej twarzy jak sie przejedziesz pierwszy raz to bedzie moment który już nigdy nie nastapi nawet jesli bedziesz podnosił moc. to bedzie jednorazowe oznanie 8)
Chciałbym dodac ze właściciel bra czynny udział w swapie i gdyby nie jego ciezka praca przy aucie przez ostatnie 5-8lat to by było gówno a nie MK1 RST.
My tylko powieliliśmy to co on zrobił wcześniej, dodajac do tego EFI i turbosprężarke. Ale tak naprawde to w najwiekszej mierze jego zasługa.
Co od poczatku spekulacji na temat szybkości tego auta to przypuszczam że bedzie prawie lub tak szybkie jak moja. Niby słabsza ale inna skrzynia - całkiem celowo, i masa mniejsza o 200KG co powinno dac nam przyspieszenie i osiagany czas na poziomie mojej FRST |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
|