| [MK3] Wywala olej do gaźnika | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | goku   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Sylwester
 Wiek: 45
 Dołączył: 20 Lip 2006
 Posty: 226
 Skąd: Makowisko/J-aw
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Sie 2006,  16:19   [MK3] Wywala olej do gaźnika | 
 |  
               | 
 |  
               |   Jak w temacie chodzi mi o to że wywala mi olejdo gaźnika. Zajzałem do filtra powietrza a tam gaźnik zapluty olejem filtr to samo.
 Byłem u jednego mechanka i mówie że "chyba olej mi bierze" on powiedziłał że tak te silniki mają.????  Wczesniej dolewałem mu olej co 2 tygodnie jakiś 1L na 1000 km. Ale to troche dziwne mi się wydaje czy tak ma być.?
 
 Z tego co wymyśliłem i zobaczyłem to olej wywali mi przez "odme" dlaczego tak robi ??
 
 Co mogę zrobić aby przestało tak robić i nie tracić niepotrzebnie kasy na olej ???
 
 Proszę o rady coś wymienic , albo coś ...... bo sam nie wiem.
 Dzieki z góry
 
   |  
				| _________________ http://img193.imageshack....36/ninjauhd.gif
 
  [/quote] |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 23 Lut 2010,  08:45, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Sie 2006,  16:50 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wyjście najlepsze - Zrobić remont wyjście gorsze odłączyć odme dorobić kawałek rury i skierować ja na asfalt (albo do butelki) . Trzeba jeszcze sprawdzić sam zaworek w filtrze powietrza ale raczej na rewelacje nie licz . Silnik ma dość i koniec .
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | goku   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Sylwester
 Wiek: 45
 Dołączył: 20 Lip 2006
 Posty: 226
 Skąd: Makowisko/J-aw
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Sie 2006,  17:54 | 
 |  
               | 
 |  
               | :-( Ma dość ????
 
 Czyli co mam do remontu. Tylko nie pisz że cały silnik bo studenta na to nie stać. :-(
 
 Ale jak juz to co mam robić ?? Pierścienie , uszczelniacze ...?? Czy coś jeszcze ??
 |  
				| _________________ http://img193.imageshack....36/ninjauhd.gif
 
  [/quote] |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Sie 2006,  18:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | tego sie dowiesz po rozebraniu . Zazwyczaj szlif bloku plus nowe tłoki i pierścienie . reszta często jest ok . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | goku   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Sylwester
 Wiek: 45
 Dołączył: 20 Lip 2006
 Posty: 226
 Skąd: Makowisko/J-aw
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Sie 2006,  18:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | :-(  O ja pier......!!!!!!!! 
 A nie da się jakoś pokombionować. Holercia troche by mnie to wyniosło. A jak bym zmienił pierścienie o uszczelniacze może by ro wystarczyło.???
 
 Jak myslicie ??
 |  
				| _________________ http://img193.imageshack....36/ninjauhd.gif
 
  [/quote] |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokmen   Zeus
 
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 23 Maj 2004
 Posty: 1723
 Skąd: ___
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Sie 2006,  18:34 | 
 |  
               | 
 |  
               | bez robiórki silnika nie ma co mysleć - jak rozbierzesz to dopiero bedzie wiadomo co jest do roboty |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zokko   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 12 Cze 2006
 Posty: 33
 Skąd: WuWuA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Sie 2006,  09:35 | 
 |  
               | 
 |  
               | mógłby ktoś przy okazji orientacyjnie napisać, ile np kosztuje wymiana pierścieni ze szlifowaniem bloku? jakieś przykładowe ceny, segregowane chociażby województwami? |  
				| _________________ gdzie noge postawie na wyprawie tam sie bawie (;
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Sie 2006,  10:13 | 
 |  
               | 
 |  
               | jak szlifujesz blok musisz zmienić pierścinie i tłoki bo zwięsza sie średnica cylindra wiec musi zwiększyć sie tłok . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wodz 
  
 Dołączył: 17 Cze 2004
 Posty: 40
 Skąd: Okolice Rzeszowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Sie 2006,  11:41 | 
 |  
               | 
 |  
               | Taniej wyjdzie tulejowanie bloku.Oczywiście jeśli Twoje tłoki nadają sie do dalszego użytku. 
 
 
 
 Pozdrawiam.
 |  
				| _________________ Ford Fiesta Xr2(mk1)
 Fiesta stara ale jara!!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinus   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 43
 Dołączył: 23 Wrz 2005
 Posty: 176
 Skąd: Rumia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Sie 2006,  14:28 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ja własnie jestem w trakcie romontu wymiany pireścieni panewek tłokowych łancucha i zapłace 1200 zł Nie jest to mało ale zakładam pierścienie niemieckie getz chyba nie pamietam nazwy . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zokko   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 12 Cze 2006
 Posty: 33
 Skąd: WuWuA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Sie 2006,  22:02 | 
 |  
               | 
 |  
               | whoah... to chyba pozostane przy wymianie uszczelki głowicy i klawiatury       |  
				| _________________ gdzie noge postawie na wyprawie tam sie bawie (;
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Sie 2006,  22:03 | 
 |  
               | 
 |  
               | ale tulejowanie jest lichym rozwiązaniem . Z bloku jest cieżej odprowadzane ciepło pozatym tuleje sie czasem obrywaja . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jimbo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2006,  00:19 | 
 |  
               | 
 |  
               | hmmmm.... tak sobie czytam ten temat i mysle ze nikt nie wpadl na pomysl ze mu sie mogla odma zatkac poprostu... jest to mozliwe prawda? gdybys odkrecil wlew oleju w czasie pracy i sprawdzil czy dmucha z otworu to bys wiedzial czy masz remont przed soba... mi troche odma sie poci przy bloku silnika ale i z korka troche dmucha. ale poki 10 letni diesel zapala bez problemu przy -25 to bede szukal problemu w ewentualnym zapchaniu sie odmy lub poprostu wymienie "obraczke" na przewodzie.
 
 pzdr.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2006,  05:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nie! Bo olej leci mu odmą w gaźnik - przecież pisał! Gdyby odma się zapchała, to by mu korek wywaliło i np uszczelniacze wału. Silnik po prostu ma zajeb..te przedmuchy - czyli leżą cylindry/pierścienie. Tak jak wszyscy piszą - jedyna rada to rozebrać i zobaczyć co jest - u mnie też tak dmuchała i się okazało że dwa pierścienie na jednym tłoku były pęknięte, ale i tak robiłem szlif, nowe tłoki i panewki i jeszcze pare innych pierdół typu uszczelki itp... 	  | Jimbo napisał/a: |  	  | tak sobie czytam ten temat i mysle ze nikt nie wpadl na pomysl ze mu sie mogla odma zatkac poprostu... jest to mozliwe prawda? | 
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jimbo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2006,  06:40 | 
 |  
               | 
 |  
               | spoko, nie ma po co krzyczec... tylko sie spytalem czy jest taka mozliwosc. luzuj wrotki. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | goku   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Sylwester
 Wiek: 45
 Dołączył: 20 Lip 2006
 Posty: 226
 Skąd: Makowisko/J-aw
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2006,  21:24 | 
 |  
               | 
 |  
               |   Dawno sie odzywałem, ale z tego co piszecie to mam cały silnik do roboty :-(
 Nie wiem kiedy się z tym wyrobie czy wogóle zrobie w najblizszym czesie poprostu z braku kasy  :-(
 
 Co sie może stac jak bende jeszcze jeżdźił w takim stanie. Ewentualnie wymienie pierścienie i uszczelniacze bo na wiecej nie wyskrobie he he :-(
 
 Nie ma jak to biedny student
   
 Pozdro
   |  
				| _________________ http://img193.imageshack....36/ninjauhd.gif
 
  [/quote] |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2006,  23:31 | 
 |  
               | 
 |  
               | Zarżniesz go z  czasem tak, że do remontu już się nie będzie nadawał, tzn remontować można zawsze, ale wtedy już raczej nie będzie to opłacalne. Ale najpierw zobacz, może nie jest az tak źle i tylko pierścienie szlag trafił. Musisz zobaczyć jak wygląda gładź cylindra i jakie ma wymiary - wtedy będziesz wiedział. 	  | goku napisał/a: |  	  | Co sie może stac jak bende jeszcze jeżdźił w takim stanie | 
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2006,  23:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | prócz spalania oleju nic wiecej sie raczej nie stanie . jeśli bedziesz trzymal dobry stan bedzie jeździć . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2006,  23:55 | 
 |  
               | 
 |  
               | Tak, 10l na 1000 km... Sam pisze że nie ma kasy, to oleju napewno nie dopilnuje! 	  | diodalodz napisał/a: |  	  | jeśli bedziesz trzymal dobry stan bedzie jeździć . | 
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piter   Ninja TEAM
 
 
  
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: RS2000/150KM
 Dołączył: 07 Gru 2005
 Posty: 3843
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Sie 2006,  00:12 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | jackrzec napisał/a: |  	  | Tak, 10l na 1000 km... Sam pisze że nie ma kasy, to oleju napewno nie dopilnuje! 	  | diodalodz napisał/a: |  	  | jeśli bedziesz trzymal dobry stan bedzie jeździć . | 
 | 
 Chodzi o to że na tą chwile poza wlewaniem oleju nic wielkiego sie nie stanie. Niech sam decyduje czy lać i jezdzić, czy rozbierać.
 Nie każdy sam to rozbierze-da do szlifu-kupi co trzeba-złoży i będzie git. Co niektórzy płacą grubą kasę za każdą wizytą u mechanika.
 Tak-tak, remontuj od razu i wyłóż lekką ręką 2 tys. Pozdro.
 |  
				| _________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
   MK4 1.25 ZETEC Ghia
 MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |