[MK3] Odpowietrzanie po wymianie pompy hamulcowej |
Autor |
Wiadomość |
nygma
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 43 Dołączył: 19 Sty 2006 Posty: 30 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 26 Sie 2006, 17:37 [MK3] Odpowietrzanie po wymianie pompy hamulcowej
|
|
|
Musiałem wymienić pompę hamulcową bo stara już strasznie puszczała i przez to wszystko zardzewiało. Kupiłem na szrocie pompę i serwo. Pomyślałem, że wymienię przy okazji wszystkie uszczeliki. Kupiłem reperaturkę, zmieniłem uszczelki, założyłem pompę i ass
Pierwsza sekcja (ta bliżej serwa co daje płyn na przód) działa ok. Do drugiej nawet nie dopływa płyn hamulcowy. Zalałem pompę bez przykręcania przewodów hamulcowych i poczekałem aż się popma napełni. W dwóch wyprowadzeniach pojawił się płyn. W dwóch od tyłu jest całkiem sucho. Przecież pompa hamulcowa to tylko rura z tłoczkami co mogłem spie... |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 23 Lut 2010, 09:01, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 26 Sie 2006, 19:43
|
|
|
najpierw trzeba układ odpowietrzyc.. zacząć zas trzeba od tyłu.. prawe lewe, potem przód prawe lewe.. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
nygma
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 43 Dołączył: 19 Sty 2006 Posty: 30 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 26 Sie 2006, 19:46
|
|
|
No tak odpowietrzyć .... Ale co odpowietrzyć jak płyn nie wypływa nawet z pompy. Najpierw chciałem odpowietrzyć pompę. I nie przykręciłem przewodów stalowych. Z tej sekcji bliżej serwa płyn sobie spływa, a w drugiej nic... I to jest właśnie problem. |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 26 Sie 2006, 19:50
|
|
|
aaaa..to mistrzu.. rozbieramy pompe i od nowa... nie ma ciula, że dobrze złożona nie zadziałała.. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
nygma
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 43 Dołączył: 19 Sty 2006 Posty: 30 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 26 Sie 2006, 19:59
|
|
|
No właśnie mistrzu już ją rozebrałem dwa razy, i nic ... Wiem, że to tylko kawałek rury, ale coś musiałem spierniczyć i nie mam pojęcia co. Wygląda, że wszystko jest OK. Cholera sam już nie wiem. Co można zepsuć w pompie ? Jakieś pomysły? Jak nie to rozbiorę jeszcze raz i może ... może |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Sie 2006, 20:30
|
|
|
zamontuj wszystko . weź strzykawke 5 ml i walnij w jeden odływ pomy .
Albo przykręc ręka przewody z tych co cieknie mozesz dokręcić bardziej wykołuj kompresor kładziesz łape na zbiorniczku i między kciuk a palec wskazujący wkładasz wąż kompresora i pompujesz poleci napewno . jeśli nie poleci odkręć i wysuń pompe z serwa i zobacz czy poleci jak nie poleci to musiałeś zamienić tłoczek albo gumki . |
|
|
|
|
nygma
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 43 Dołączył: 19 Sty 2006 Posty: 30 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 26 Sie 2006, 20:56
|
|
|
Tłoczków raczej nie zamieniłem, bo jeden jest skręcany na śrubę, a ten dalszy to tylko sprężyna. Więc zamiana tłoczków odpada. Gumki też są raczej we właściwą stronę. Jak odłączę pompę od serwa to płyn leci wszystkimi wyprowadzeniami. Także poskładana jest raczej dobrze. Tylko wygląda tak jakby do sekcji dalej od serwa nie spływał płyn. Spróbuję odpowietrzyć strzykawką. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Sie 2006, 01:07
|
|
|
jeśli po założeniu na serwo nie poleci i po lekkim odpowietrzeniu pompy nie bedzie lecieć to trzeba wyregulować oś serwa (bo naciska pompe i pompa nie wraca do końca . Robi sie to na dwie metody albo podkładka regulacyjna albo śruba która często jest na osi serwa a czasami da sie pedały przesunąć do dołu . Różnie auta różnie maja . fiesty wcześniej miały na osi serwa regulacje natomiast jak jest w mk3 nie wiem bo tam jest generalnie inaczej serwo rozwiązane zaczynajac od samych pedałów . |
|
|
|
|
nygma
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 43 Dołączył: 19 Sty 2006 Posty: 30 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 28 Sie 2006, 07:46
|
|
|
U mnie serwo ma regulację na śrubkę. Tego się właśnie obawiałem, że trzeba będzie wyrwgulować serwo. Skoro mówisz, że nie wraca więc pewnie śrubę regulacyjną trzeba wkręcić, inaczej mówiąc skrócić oś serwa. Mam rację ? Trochę mnie to martwi bo każda przymiarka to: ściągnięcie płynu, odkręcenie pompy, przestawienie serwa, założenie pompy i zalanie płynem. Gorzej jak nie trafię z ustawieniem, wtedy jeszcze raz ...
[ Dodano: Sro Sie 30, 2006 16:45 ]
No dobra, wygląda na to że na wyprowadzeniach pompy już jest płyn. Pojawił sie jednak inny problem, wygląda na to że zapowietrzyłem opóźniacze hamowania, te puszki, przez które leci płyn na tył. Teraz objaw jest taki że nie mogę doprowadzić do sytuacji żeby na odpowietrzaczach na tylnych kołach poleciał płyn. Jest jakiś sposób, żeby odpowietrzyć te gruszki?? Te przewody są tak wywinięte, że nie mam zbytnio pojęcia jak to rozwiązać.
[ Dodano: Pią Wrz 01, 2006 17:24 ]
Koniec końców dałem sobie spokój z odpowietrzaniem tych opóźniaczy. Zrobiłem obejście i jest po sprawie. Samochód hamuje normalnie, w sumie trochę ostrzej, ale to chyba przez to że tylne hamulce nie mają już tego opóźnienia i łapią od razu. |
|
|
|
|
|