| Przesunięty przez: bidżej 12 Lis 2010,  08:45
 | INSTRUKCJA WYMIANY KOŁA - poradnik | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Szopica   Członek Honorowy FKP
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 46
 Dołączyła: 10 Sie 2004
 Posty: 282
 Skąd: wielkopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Wrz 2004,  19:49   INSTRUKCJA WYMIANY KOŁA - poradnik | 
 |  
               | 
 |  
               | WYMIANA KOŁA 
 Są dwie metody wymiany koła:
 1. "Na osła" - czyli szukamy frajera, który zrobi to za nas :clever: ;
 2. "Zrób to Sam" - czyli zabieramy się ochoczo do pracy   8) .
 Poniższa instukcja dotyczy metody drugiej!
 
 Kiedy złapiemy panę
 
   Szukamy twardego podłoża, na którym będziemy mogli zmienić koło.
 Zaciągamy hamulec ręczny i ewentualnie wrzucamy na bieg.
 Stawiamy trójkąt, aby zachować bezpieczeństwo na drodze.
 Wyjmujemy akcesoria niezbędne do wymiany koła
 W tym celu należy usiąść za kierownicę i za pomocą
 uchwytu otwierającego maskę autka dostać się do naszych upragnionych
 
 akcesoriów.
 
   
 
   Teraz wyciągamy koło zapasowe, które znajduje się pod kufrem.
 W tym celu należy odbezpieczyć
 i przy pomocy klucza poluzować hak
 trzymający naszą zapasówkę. Następuje
 to przez odkręcanie śruby znajdującej się
 wewnątrz kufra.
 
   
 
   ohaczamy półkę, z której ściągamy koło zapasowe
 
  i 
   turlamy je w pobliże wymiany.
 Następnie zdejmujemy z zepsutego koła kołpak.
 
   Luzujemy śruby – odkręcamy w kierunku
 przeciwnym do kierunku wskazówek zegara
 (chyba, że mamy lewy gwint   :wink: )
 
   
 Lewarek umieszczamy pod progiem samochodu – tak, aby próg wchodził
 w rowek lewarka.
 
   
 Obracając korbką lewarka w prawo podnosimy
 auto do góry, do momentu, aż koło oderwie się od podłoża.
 
 UWAGA! Lewarek zawsze stawiamy na twardej powierzchni!
 
 Odkręcamy nakrętki i zdejmujemy zepsute koło.
 
   
 Teraz zakładamy koło zapasowe i przykręcamy każdą z nakrętek do pierwszego wyczuwalnego oporu. Gdy wkręcimy już wszystkie 4 (lub kto ile tam ma, od 3 w górę) dokręcamy je jeszcze raz do momentu dobrego ułożenia koła.
 
   
   
 Lewarkiem opuszczamy samochód. Dokręcamy śruby pamiętając, aby robić to na "krzyż" a nie w "kółeczko"
 
   Zakładamy kołpak i chowamy zepsute koło. Możemy być z siebie dumni!
 
   
 Zwijamy trójkąt i rura do wulkanizatora- przy najbliższym czasie!
 Koszt naprawy i wyważenia wynosi około 15 zł.
 
 Powyższa instrukcja dotyczy samochodu Ford Fiesta 1,1 rocznik 1991.
 WSZELKE PRAWA ZASTRZEŻONE
 SZOPICA®
 
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 12 Lis 2010,  08:45, w całości zmieniany 3 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DŻEJKU [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Wrz 2004,  19:58 | 
 |  
               | 
 |  
               | ale się Szopica wystroiła do zmiany koła   
 ciekawy bajer. nawet nie wiedziałem że śrubę, która trzyma kosz od zapasówy można odkręcać tym kluczem do kół... dzięxxx
   |  
				| Ostatnio zmieniony przez DŻEJKU 27 Wrz 2004,  19:58, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Garfield [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Wrz 2004,  19:58 | 
 |  
               | 
 |  
               | naprawde dobrze wymienione kolo  8) opis z fotorelacja
  co wiecej dodac!  :wink: brawo!
 ale chyba ci troszeczke bylo nie wygodnie dokrecac te kólko nie? w tych bucikach!
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | muzz [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Wrz 2004,  20:08 | 
 |  
               | 
 |  
               | a ja nie wiedzialem ze tam jest jakies zabezpieczenie!...hmm... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | woytekmk3 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Wrz 2004,  20:22 | 
 |  
               | 
 |  
               |  dla koleżanki za instrukcję i SAMODZIELNE wykonanie wymiany! |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fred [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Wrz 2004,  20:30 | 
 |  
               | 
 |  
               | Mój znajomy złapał gumę na egzaminie i mu egzaminator powiedział że jak poprawnie zmieni koło to zda. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Minio   
 
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 15 Sie 2004
 Posty: 70
 Skąd: z małego pokoju
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Wrz 2004,  20:37 | 
 |  
               | 
 |  
               | A w Mk4 nie zauważyłem linki do zabezpieczenia kosza z zapasem |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mad Max [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Wrz 2004,  20:38 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wszystko pieknie ładnie ale Szopica zapomniała o bardzo ważnym elemencie o którym mało kto wie  :lol: Cytat:
 ...Teraz zakładamy koło zapasowe i przykręcamy nakrętki
 Lewarkiem opuszczamy samochód. Dokręcamy śruby...
 
 Powinno być:
 ...Teraz zakładamy koło zapasowe i przykręcamy każdą z nakrętek do pierwszego wyczuwalnego oporu. Gdy wkręcimy już wszystkie 4 (lub kto ile tam ma, od 3 w górę) dokręcamy je jeszcze raz do momentu dobrego ułożenia koła. Lewarkiem opuszczamy samochód. Dokręcamy śruby pamiętając, aby robić to na "krzyż" a nie w "kółeczko"...  :wink:
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KacpeRS [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Wrz 2004,  21:04 | 
 |  
               | 
 |  
               | chciałbym zauważyć jeszcze że do zdejmowania kołpaka służy plastikowe pomarańczowe cuś przy kluczu do kół. Świetna instrukcja zmiany koła     |  
				| Ostatnio zmieniony przez KacpeRS 27 Wrz 2004,  22:22, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Szopica   Członek Honorowy FKP
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 46
 Dołączyła: 10 Sie 2004
 Posty: 282
 Skąd: wielkopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Wrz 2004,  21:42 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | ale się Szopica wystroiła do zmiany koła | 
 Nie wystroiła,tylko czasami nie jestem przygotowana do
 wymiany koła- nie wożę ze sobą ciuchów
 na przebranie, ale pomyślę o tym :wink:
 Jest mi bardzo miło, że spodobała się
 wam instrukcja. Może będą następne 8)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Szopica   Członek Honorowy FKP
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 46
 Dołączyła: 10 Sie 2004
 Posty: 282
 Skąd: wielkopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Wrz 2004,  21:43 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Kasperaz21 napisał/a: |  	  | chciałbym zauważyć jeszcze że do dejmowania kołpaka służy plastikowe pomarańczowe cuś przy kluczu do kół. Świtana instrukcja zmiany koła     | 
 Dzięki! nie wiedziałam!!!
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fred [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Wrz 2004,  21:48 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Szopica napisał/a: |  	  | Nie wystroiła,tylko czasami nie jestem przygotowana do wymiany koła- nie wożę ze sobą ciuchów
 | 
 
 Ale aparacik cyfrowy do robienia zdjątek owszem
  :lol: |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Szopica   Członek Honorowy FKP
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 46
 Dołączyła: 10 Sie 2004
 Posty: 282
 Skąd: wielkopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Wrz 2004,  21:51 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Mad Max napisał/a: |  	  | ... Powinno być:
 ...Teraz zakładamy koło zapasowe i przykręcamy
 każdą z nakrętek do ......
 | 
 
 Czy teraz dobrze? :wink:
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Szopica   Członek Honorowy FKP
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 46
 Dołączyła: 10 Sie 2004
 Posty: 282
 Skąd: wielkopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Wrz 2004,  21:53 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Fred napisał/a: |  	  |  	  | Szopica napisał/a: |  	  | Nie wystroiła,tylko czasami nie jestem przygotowana do wymiany koła- nie wożę ze sobą ciuchów
 | 
 
 Ale aparacik cyfrowy do robienia zdjątek owszem
  :lol: | 
 Zawsze mam go ze sobą!
   |  
				| Ostatnio zmieniony przez Szopica 28 Wrz 2004,  18:07, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bash [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Wrz 2004,  22:34 | 
 |  
               | 
 |  
               | brawo brawo kolezanko  widze ze sekcja poradnikow rozrasta się - proponuje dawać w temacie każdego takiego poradnika okraszonego fotorelacją slowo kluczowe poradnik - bedzie latwiej pozniej zebrac wszystkie  pozdrawiam serdecznie i śmigam pod prysznic z pięknym powidokiem dwóch ślicznych czarnulek  :wink: |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jareczek [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Wrz 2004,  08:41 | 
 |  
               | 
 |  
               | Poradnik jet GIT, ale ja z takimi paznokciami bałbym się zmieniać koła i chyba poszedłbym na pierwszą metodę "Na osła"... 
 A jeszcze takie małe pytanko do wszystkich(wydaje mi się, że znam na nie odpowiedź
  ): w jakiej odległości powinno się umieszczać trójkąt za samochodem  Nie korzystać z pomocy naukowych      Zobaczymy jak bardzo znamy przepisy... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 2pet [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Wrz 2004,  08:46 | 
 |  
               | 
 |  
               | U u u  la la tylko pogratulowac  8) 
 Zuch dziewczynka
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fred [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Wrz 2004,  09:03 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Jareczek napisał/a: |  	  | A jeszcze takie małe pytanko do wszystkich(wydaje mi się, że znam na nie odpowiedź  ): w jakiej odległości powinno się umieszczać trójkąt za samochodem | 
 
 W obszarze zabudowanym mozesz posatwić trójkąt zaraz za samochodem ale na trasie bodajże 20 metrów za furką, a jeśli za zakrętem jesteś to chyba logicznie myśląc przed zakretem postawić trójkąt
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jareczek [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Wrz 2004,  09:09 | 
 |  
               | 
 |  
               | No z tego co się orientuje, to z obszarem zabudowanym trafiłeś, a z trasą to nie do konca  :lol:  Ale zobaczymy co na to reszta...Pewnie wszsycy szukają teraz po kodeksach i tego typu pomocach  :lol: |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fred [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Wrz 2004,  09:15 | 
 |  
               | 
 |  
               | No ja do niczego nie zglądałem, napisałem tak jak uważam.   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |