Zablokowany kluczyk stacyjki |
Autor |
Wiadomość |
bereza [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Wrz 2006, 13:13 Zablokowany kluczyk stacyjki
|
|
|
.... i co za tym idzie odpalenia auta :(. Problem pojawił się nagle, po włożeniu kluczyka do stacyjki nie mogę przekręcić do zapłonu ani do pozycji 1. Kluczyk przekręca się do oporu ale nie potrafię "złamać" blokady kierownicy. Użyłem szukajki i wyczytałem iż można rozebrać stacyjkę i spróbować wyczyścić/naprawić/zamontować nową ale żeby to zrobić kluczyk musi być przekręcony do poz 1, a ja tego nie mogę zrobic ze względu na blokadę kierownicy. Zaden inny kluczyk (sztuk 1) nie przekręca blokady. Ze wzgledu na blokadę nie mogę nawet ruszyć auta z garażu. Jakieś pomysły na rozwiązanie problemu?
pozdrowienia |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Mar 2010, 13:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28 Wrz 2006, 14:40
|
|
|
a probowales delikatnie ruszyc kierownica? czasem przy skreconych kolach tak sie to poustawia sie blokada nie chce puscic, wystarczy wtedy przekrecic lekko kierownice w ktoras strone (w ramach luzu na blokadzie) - i wtedy probowac przekrecac kluczyk |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
|
dday
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 43 Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin
|
Wysłany: 28 Wrz 2006, 18:37 Re: Stacyjka i kluczyk
|
|
|
bereza napisał/a: | ... Zaden inny kluczyk (sztuk 1) |
czyli wniskuję, że nie masz innych/zapasowych kluczyków
jeśli tak to masz problem (taki mały żart ) - niestety kluczyki potrafią sie wrabiać (w mojej fofi już jest 3 używany a to przecież tylko 10 lat) - może sprubój dorobić nowy kluczyk albo pozostaje wymiana stacyjki |
_________________
|
|
|
|
|
bereza [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Wrz 2006, 19:58
|
|
|
No tak mam problem . Ale na razie poradziłem sobie tak:
po 1 zablokowałem blokadę kierownicy małą blaszką
po 2 okazało się że po zdjęciu takiej (sorry za niefachowe słownictwo) czarnej okrągłej nasadki z kablami po przeciwnej stronie stacyjki na kolumnie kier. mogę kręcić kluczykiem
po 3 ustawienie tej rzeczy na poz. włączoną i przekręceniu kluczyka w stacyjce na tą samą nastawę i założeniu tego z powrotem powoduje że mogę wtedy odpalić autko .
Mogę więc podjechać gdzieś do warsztatu ew. pokombinować z e stacyjką. Ale z tego wynika że kluczyk blokuje ta czarna rzecz! I tu mój malutki zmysł techniczny na razie wysiada. Bo na chłopski rozum nie powinno byś problemów z kluczykiem a są.
I tyle. Na dobrą sprawę mógłbym tym na razie jeździć ale się boję
pozdrowienia |
|
|
|
|
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29 Wrz 2006, 12:04
|
|
|
ale po zdjeciu tego czarnego z kablami mozesz swobodnie przelaczyc to na dowolna pozycje? czy sie blokuje w ktorejs?
ps. jakbys byl zainteresowany to mam cos takiego na zbyciu |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
|
Bonus
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 4 Paź 2006, 17:21
|
|
|
problem był z samą blokada kierownicy czy z zamkiem stacyjki? jeżeli to drugie to niedługo będziesz miał problem z zamkiem od korka wlewy paliwa |
_________________ nr gadu 5593077 |
|
|
|
|
bereza [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Lis 2006, 13:25
|
|
|
Trochę czasu minęło od ostatniego posta ale myslę że można jeszcze coś dodać. Korek wlewu paliwa też mam zablokowany. Kupiłem wkłądkę i kluczyki do stacyjki od forda Oriona i wstawiłem, ale problemem okazał się immobiliser który blokował odpalenie. Kompletnie nie wiem jak dział ten imm. i czy jest nastawiony na konkretny kluczyk? No bo jak wstawić inną wkładkę? |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 8 Lis 2006, 23:50
|
|
|
bereza napisał/a: | Kompletnie nie wiem jak dział ten imm. | W oryginalnym kluczyku chip od immo jest zatopiony w plastiku. W tym co wstawiłeś to choćby nawet i był to nie będzie pasował - spróbuj zbliżyć oryginalny kluczyk w do stacyjki a odpal tym "nowym" |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.