[MK3] Dogrzewanie silnika 1.1 |
Autor |
Wiadomość |
order
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 41 Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 22 Skąd: Łódź Widzew
|
Wysłany: 7 Wrz 2006, 18:14
|
|
|
Ja tam wogóle nie mam termostatu i wszystko gra jak w zegarku szkoda tylko że to stan przejściowy....hehee |
_________________ order |
|
|
|
 |
Parch
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 234 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 7 Wrz 2006, 18:42
|
|
|
Jak kiedyś miałem podobną sytuację jak madek. Tzn. jak jechałem w trasie, to mi się wskazówka ledwo z poziomu podnosiła, ale jak jechałem wolno to wskakiwała na środek skali. Okazało się, że miałem nie dociśniętą gumkę izolującą czujnik od otoczenia i czujnik zbierał też te różnice temperatur. Dociśnięcie gumki izolującej czujnik wyeliminowało problem i teraz nawet przy 150 km/h mam wskazówkę troszkę poniżej środka skali, a jak stoję w korkach to trochę powyżej. |
|
|
|
 |
machinesjb
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44 Dołączył: 30 Sie 2006 Posty: 50
|
Wysłany: 8 Wrz 2006, 00:25
|
|
|
to sie niechce zamienic |
_________________ Mała czarna 8) |
|
|
|
 |
Bonus
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 4 Paź 2006, 17:10
|
|
|
zasłoniłem 20 z 30 cm górnej części chłodnicy oraz rury dochodzące do chłodnicy mam również mate na podbitce maski (maska nie odbiera ciepła), przy dotychczasowym stylu jazdy nie zmieniło się wiele choć może troszeczka ma większego kopa ale to może wynikać z innych czynników: temperatury i ciśnienia na dworze, róznicach w jakości paliwa na neste i statioil
ale pewnego razu jak zdarzyło mi się jechać 100km/h to po zatrzymaniu się pod domem i zgaszeniu silnika, słychać było pykanie (kurczenie się jakichś elementów - zapewne wydechu) jak w nowym samochodzie (pierwszy raz to auto wydało mi taki dźwięk), tylko między tym a nowym samochodem różnica będzie taka że w nowym po zatrzymaniu włączy się jeszcze wentylator (w niektórych nawet jak zgasi się silnik i wyciągnie kluczyk ze stacyjki) - w czasie jazdy będzie chodził w temperaturze na granicy włączania się wentylatora, a tutaj poniżej |
_________________ nr gadu 5593077 |
|
|
|
 |
Founder

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: Adam
Dołączył: 12 Paź 2006 Posty: 17 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 15 Paź 2006, 14:02
|
|
|
Witam
Moje pytanie jest następujące: ile zajmuje sprawnemu silnikowi pełne rozgrzanie się - dojście do normalnej temperatury pracy?
Jestem po wymianie termostatu i czujnika temperatury.
Co do czujnika to różnica jest widoczna od razu - pierwszy raz widziałem wskazówkę na O
wcześniej ledwo wchodziła na pole poniżej M i wentylator się włączał.
Natomiast po wymianie termostatu rezultaty nie są takie widoczne - dopiero po przejechaniu 10-12 km wskazówka
wchodzi na pole NORM /poniżej M/, dodam spokojnej jazdy.
Jeszcze nie testowałem czy podczas normalnej jazdy pójdzie dalej, ale na postoju jak już wspominałem dochodzi
troszkę ponad O i włącza się wentylator.
Czy to normalne zachowanie?, ile u Was zajmuje zagrzanie silnika?
Pozdrawiam |
_________________ 1.4L Duratec 16V EFI DOHC 59kW 80KM Viva X
 |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.