Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Nie odpala
Autor Wiadomość
KamilWydra
[Usunięty]

Wysłany: 19 Gru 2006, 17:11   [MK4] Nie odpala

Witam. Mam spory problem z fiesta.

Fiesta Fun, rocznik 1998, 1.25 silnik.

Więc sprawa wygląda następująco:
Samochód odpalał mi za każdym razem i bez najmniejszego problemu... do wczoraj.
Wyjechałem samochodem z garażu, poszedłem zamknąć garaż, wracam i koniec.
Samochód całkowicie odmówił odpalania. Na popych również nie odpala (nawet nie próbuje).
Sprawdzałem w środku, słychać takie tyk z momencie próby odpalania (przekaźnik działa), sprawdzałem napięcie na przekażniku w skrzynce pod maską... jest napięcie.

Samochód kupiłem rok temu, alarm był zabudowany wcześniej... nie oryginalny, tylko samowolka. Teraz pytanie... jeżeli napięcie na przekaźniku jest i przekaźnik działa pod maską (przy stacyjce to samo), to czy problem jest w rozruszniku, czy w alarmie ?

Mam spory problem w odnalezieniu rozrusznika w samochodzie (dziwne, ale niestety, przyznaję się bez bicia). Może mi ktoś powiedzieć gdzie się znajduje ?

Baza alarmu znajduje się pod kokpitem, wie ktoś jak ściąga się w fiestach kokpit, tak aby go nie uszkodzić (to są te śruby pod przednią szybą czy inaczej) ?

Mechanik mi doradził sprawdzenie na 2 akumulatorze - nic to nie daje, mój doładowałem.
Dodam jeszcze, że lampy się świecą (wszystko działa) poza właśnie odpalaniem.

Bardzo proszę o pomoc...

Pozdrawiam :-)
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Kwi 2010, 17:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Gru 2006, 17:59   

hm po pierwsze to wsłuchaj sie czy po przekręceniu stacyjki uruchamia sie pompa paliwa . Wtedy bedzie wiadomo czy pompa też jest odcięta . Poszukaj czy nie widać jakiś dziwnych przewodów po za instalacja przy skrzynce pod maska silnika . Jeśli beda odszukaj przeciete przewody tych samych kolorów i je połącz .Powinno wtedy wszystko wrócić do normy . Rozrusznik jest z tyłu bloku silnika .
 
 
 
Rafal1504
[Usunięty]

Wysłany: 20 Gru 2006, 17:09   

Witam
Sprawdź wszystkie bezpieczniki w środku jak i te w komorze silnika, może jest jeszcze gdzieś ukryty od alarmu.

[ Dodano: Sro Gru 20, 2006 16:17 ]
jeszcze jedno może to imobilizer, zobacz jak sie zachowuje dioda przy zegarku:

Kontrola działania układu
Przy włączonym zapłonie lampka kontrolna
umieszczona w zegarze zaświeci się na około
3 sekundy. Wskazuje to na prawidłowe
działanie układu.
Lampka ta wskazuje również działanie
systemu alarmowego.
Jeśli lampka pulsuje z większą częstotliwością
przez około jedną minutę, a następnie błyska
w nieregularnych odstępach czasowych,
oznacza to, iż układ nie rozpoznał kodu
kluczyka. Należy wówczas ponownie
uruchomić silnik, wyjmując i ponownie
wkładając kluczyk do stacyjki.
Jeśli lampka kontrolna świeci się przez około 1
minutę i po tym następują powtarzające się
błyski w nieregularnych odstępach, oznacza to
nieprawidłowość działania układu,
W tej sytuacji należy bezzwłocznie dokonać
naprawy w autoryzowanym serwisie Forda.
Uwaga! Aby zapewnić
bezawaryjną wymianę danych
(kodu) pomiędzy pojazdem i
kluczykiem, nie należy przysłaniać kluczyka
przedmiotami metalowymi.
Zalecamy przechowywanie kluczyka
głównego w bezpiecznym miejscu, aby
uchronić go przed niewłaściwym użyciem bądź
zniszczeniem.
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 21 Gru 2006, 08:24   

Może wyłącznik wstrząsowy zadziałał? Czasem (z niewiadomych względów), potrafi wyskoczyć od trzaśnięcia drzwiami. Rozrusznik ,to na pewno nie jest, bo by chociaż na pych odpalił, a Ty piszesz że kręci.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3110
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 21 Gru 2006, 08:53   

jackrzec napisał/a:
Może wyłącznik wstrząsowy zadziałał?

On tylko odłacza zasilanie pompy paliwa.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 21 Gru 2006, 11:17   

Marcin napisał/a:
jackrzec napisał/a:
Może wyłącznik wstrząsowy zadziałał?

On tylko odłacza zasilanie pompy paliwa.
Przecież pisze że kręci, anie chce zapalić (na pych też) - to tak jakby był brak paliwa!
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3110
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 21 Gru 2006, 15:00   

Jacek nie denerwuj się, napisałem co robi ten wyłącznik, równie dobrze moze być brak zapłonu i też nie zapali kręcąc rozrusznikiem czy na pycha. A jak jest tam jakas instalacja od alarmu Bóg wie jakiego to tym bardziej stawiałbym na zapłon.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 21 Gru 2006, 22:51   

Marcin napisał/a:
Jacek nie denerwuj się, napisałem co robi ten wyłącznik, równie dobrze moze być brak zapłonu i też nie zapali kręcąc rozrusznikiem czy na pycha. A jak jest tam jakas instalacja od alarmu Bóg wie jakiego to tym bardziej stawiałbym na zapłon.
Niedenerwuje się! :ok: Zapłon we fieście rzadko kto odcina, bo o wiele łatwiej pompe paliwa, ale nie mówie że to niemożliwe - w sumie wystarczyło by wpiąć się w czujnik położenia wału i po sprawie...
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3110
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 22 Gru 2006, 09:45   

oki to teraz niech sam zainteresowany sprawdzi czy pompa paliwa działa, bo nie ma co dalej gdybać co może być.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 22 25 Mar 2017, 23:55
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.