Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2006,  10:18		 | 
	
			Silnik : temperatura silnika | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 AeRJot [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Paź 2004,  11:03   Silnik : temperatura silnika
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Potrzebuje pomocy z temperatura bo ... nie jestem w stanie nagrzac silnia (a wlasciwie chodzi o wskaznik) na trasie jado 110-120 tem jest ledwo ponad minimum, w miescie jeszcze nigdy (nawet w wysokiej tem zewnetrznej nie doszeglem do 1/2 temperatury, co dziwne bo jezdze na gazie a ponoc z gazem oiaga wyzsze temeratury, jeszcze anie razu mimo kilku tysiecy przebiegu nie wlaczyl mi sie wiatrak, czy to termostat ?
 
Wskaznik działa !!!
 
HILFE | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 1 Sty 2011,  22:31, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 poldi76 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Paź 2004,  11:33   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | te typy tak mają ja  mam 1,25 16v i tez mam wiecznie minimum ja stoje w korku to łapie mi 1/2 i wtedy zbija go wentylator... ale nie przejmuje sie tym gorzej by było w drugą strone | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 AeRJot [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Paź 2004,  11:49   ...
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | hmm, od jakiegos czasu mam problemy z ta temperatura i troszke wzroslo mi spalanie na gazie (ok 1-1,5l na 100) czy moze miec to cos wspolnego? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 muzz [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Paź 2004,  12:06   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | podczas normalnej jazdy(nie stania w korkach) powinienes miec wskaznik gdzies w okolicach drugiej literki od dolu...jak jedziesz w trasie ciutke nizej...jak masz mniej to moze cos byc nie tak...pewno termostat...tez mialem takie objawy jak ty opsujesz...ze bardzo nisko byl wskaznik...myslame ze tak ma byc... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Sławek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Paź 2004,  12:07   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam. Może Mk4 tak mają ale stwierdzenie ten typ tak ma to małe nieporozumienie,bo Mk3 jaka ma kolega raczej nie. Najprawdopodobniej padł termostat i jest ciągle otwarty. Wymień termostat i zobacz wtedy. Wskazówka powinna być mniej więcej na literze,,M.. w skali NORM. Koszt termostatu ok 25zł. Pozdrowionka    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 poldi76 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Paź 2004,  12:12   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | sorry ale jeżeli by była temp. na M to wentylator cały czas byłby pracował , bynajmniej u mnie | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 garys [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Paź 2004,  12:15   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ten temat bardzo czesto sie tu pojawia i w wiekszosci przypadkow te silniczki po prostu tak maja, u mnie tez  wskazowka nie wychyla sie poza polowe a wiatrak wlaczyl mi sie tylko raz od w ciagu kilku lat...czywiscie nie wykluczam innych przyczyn, pozdro | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Sławek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Paź 2004,  12:22   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Po pierwsze kolega ma silnik 1.3i, więc taki sam jak ja i temperatura jest normalnie w okolicach literki M ponieważ skala NORM w Mk3 zaczyna się od M a kończy na N. U mnie przy takim silniczku wentylator owszem włącza się czasami ale na literce N. To czy silniki 1.1 tak mają nie dyskutuje bo tak owego nie mam ale z tego co czytałem na forum to podobno tak jest. Pozdrowionka | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 easy [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Paź 2004,  14:56   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | poldi76 napisał/a: | 	 		  | sorry ale jeżeli by była temp. na M to wentylator cały czas byłby pracował , bynajmniej u mnie | 	  
 
 
Pomyliło ci sie na N sie załancza a M na dole jest  i zwykle mi w 1.1 tyle wskazuje. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 suchy  		  
		 
         
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 55  Dołączył: 04 Wrz 2004 Posty: 61 Skąd: sieminowice sl 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Paź 2004,  15:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | w moim MK3 1.3 tez jest na M a wetylator uruchamia sie na R | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bash [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Paź 2004,  16:19   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | u mnie w 1.4i - caly czas stoi na M, rzadko  w korkach powyzej R zalacza sie wentylator i zbija | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rafał32 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Paź 2004,  19:03   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | niska temperatura na wskazniku może również wskazywać na uszkodzony czujnik temeratury, przynajmniej u mnie tak było. Dopóki go nie wymieniłem to nigdy wskazówka mi nie podeszła wyżej jak na początek M a zazwyczaj stała na końcu biłego pola, po wymianie zaczął pokazywać normalnie czyli w okolicy góry M. Koszt czujnika w granicach 40zł | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kurtus [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Paź 2004,  11:13   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | u mnie nigdy do R nei doszlo,a poprzedni wlasciciel mowil ze wlasnie przy R sie zalancza,wiec przez okres co mam fieste nie slyszalem jeszcze wentylka (sprawdzalem i dziala) .Moze za spokojnie jezdze  :lol:  :lol: | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 AeRJot [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Paź 2004,  11:15   ..............
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wszystko super, ale zwiekszone zuzycie paliwa, lekkie zadlawianie samochodu i spadek bez gazu do bardzo niskich obrotów, na poziomie zgasniescia (nawet po kilku minutach postoju typowe objawy zimnego silnika), czy nie są to objawy niedogrzanego silnika, i koniecznosci wymiany termostatu? I to wszystko przy gazie, wiec powinno byc chyba inaczej, zamiast niedogrzany, to chyba powinien byc przegrany silnik, a co do wiatraka, dziala, ale nawet w prawie 40 minutowym korku przy temeraturze oroczenia na poziome 20 stopni nie zalaczyl wiatraka, a jest sprawny, bo sprawdzilem. Wiec konkretne pytanie, czy o "ten typ tak ma" czy wymieniac ???? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bash [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Paź 2004,  11:21   Re: ..............
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | arj napisał/a: | 	 		  | Wszystko super, ale zwiekszone zuzycie paliwa, lekkie zadlawianie samochodu i spadek bez gazu do bardzo niskich obrotów, na poziomie zgasniescia (nawet po kilku minutach postoju typowe objawy zimnego silnika), czy nie są to objawy niedogrzanego silnika, i koniecznosci wymiany termostatu?  | 	  
 
Wg mnie moze tak byc - wyciagnij termostat i zobacz czy zimny nie ma szparki i nie przepuszcza (przygotuj sie na uzupelnienie płynu - pewnie z 2 litry bedzie trzeba dolac - najlepiej miec w pogotowiu 5 litrową butlę    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 AeRJot [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Paź 2004,  12:08   .............
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | hmmm, skoro i tak jedyna możliwości sprawdzenia jest rozebranie i strata plynu, to czy jest sens bawic sie w sprawdzania czy z punktu wymieniac, koszt terostatu to 25 zl, plus jesli da sie zrobic to samemu, to mniej zabawy niz w rozbieranie i sprawdzanie a ponoc, nawet milimetrowa nieszczelnosc jest juz wada a można to przegapic. Ile czasu i na ile skomplikowana jest taka wymiana?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Andreoz [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Paź 2004,  18:07   Re: .............
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
W tamtym roku mailem to samo, ciagle zimny silnik( nawet gdy jechalem do pracy 30km!!!), w aucie zimno jak cholera, az wkoncu wymianilem termostat. Po przejechaniu ok 4-5 km wskazowka temp. jest w polowie i w autku ciepelko. Chlopie wymieniaj ten termostat bo zima idzie.U mnie koszt termostatu to 17 pln ale ja mam MK2 | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 suchy  		  
		 
         
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 55  Dołączył: 04 Wrz 2004 Posty: 61 Skąd: sieminowice sl 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Paź 2004,  18:28   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | z moimi danymi jest ciepełko tez po  2-3km | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rycho  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.8i16V/105KM 
                  Wiek: 50  Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 203 Skąd: Trzebnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Paź 2004,  19:20   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               przecierz termostat łatwo jest sprawdzić bez rzbierania czegokolwiek. Wystarczy włączyć silnik i macać przewody wokół termostatu. Przez pwewien czas przewody z wyjątkiem grubego idącego na chłodnicę powinny się grzać a ten gruby bez zmian. W pewnym momencie po zagrzaniu silnika otwiera się termostat i zaczyna się nagrzewać też ten gruby przewód co do  chłodnicy idzie   
 
Rycho | 
             
						
				_________________ JetCar XR2
 
 
I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
 
Robią syf i w tym syfie się tarzają
 
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
 
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Paź 2004,  19:49   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Racja, tylko jak masz walnięty termostat, to nie otworzy się przy 85 stopniech tylko naprzukład przy 60... albo gorzej przy 95... a tego reką nie odczujesz... ten test jest dory na sam początek, do diagnozy czy termostat przy zimnym silniku jest zamknięty, a nie czy jest sprawny, bo miże mieć milimetrowe uchulenie, i z poczatku wąz też bedzie zimnu i szybko się zrobi ciepłu,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |