Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2006,  10:18		 | 
	
			Silnik : spalanie stukowe korektor liczby oktanowej | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 krzysztof_0 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Wrz 2004,  19:14   Silnik : spalanie stukowe korektor liczby oktanowej
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
Czy ktoś wie co może byc przyczyną spalania stukowego?
 
Występuje to w mojej fieście od czasu gdy ją kupiłem a dzieje się to na rozgrzanym silniku przy normalnej jeżdzie nawet na prostej drodze bez obciążenia jak dodam gazu, jak miałem poloneza i ustawiłem za wczesny zapłon to były takie same objawy,jest to takie dzwonienie jak gra na cymbałkach    | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 1 Sty 2011,  22:36, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokmen  		  
		 
         Zeus
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Wrz 2004,  19:36   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               pRzyczyną spalania stukowego może być:
 
1) niewłaściwy zapłon
 
2) źle dobrane świece (nieospowiednia ciepłota)
 
3) zbyt wysoki stopień sprężania (nadmiernie splanowana głowica0
 
4) paliwo o zbyt małej liczbie oktanowej
 
 
P.S. Trochę teorii - http://www.ktp.pl/?YSVyMT...GpyLCwtb254Zg== | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzysztof_0 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Paź 2004,  16:13   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
1) niewłaściwy zapłon-jak się reguluje zaplon w moim silniku?
 
2) źle dobrane świece (nieospowiednia ciepłota)-świece nowe orginał do forda fiesty 1.1i CLX KAT
 
3) zbyt wysoki stopień sprężania (nadmiernie splanowana głowica)-to odpada 
 
4) paliwo o zbyt małej liczbie oktanowej-tankuje PB95 | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Paź 2004,  17:03   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Masz wtrysk więc sie nie ustawia (chyba).. mogło się coś rapnąc w pamięci sterownika, lub uszkodzony jest jeden z czujników, np. położenia wału....na komputer chyba trzeba jechać... | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Paź 2004,  19:36   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | przypomnijcie mi czy w mk3 1.1 nie było czasem zwory którą sięustawiało rodzaj paliwa ? 91 lub 95 oktan ? | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzysztof_0 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Paź 2004,  02:24   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Taka zworka to rzeczywiście powinna być !     ponieważ nasza "PB 95" kwalifikuje sie na dużo niżej niż jest to napisane na dystrybutorach    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 olijacek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Paź 2004,  14:53   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  | Taka zworka to rzeczywiście powinna być !  ponieważ nasza "PB 95" kwalifikuje sie na dużo niżej niż jest to napisane na dystrybutorach  | 	   
 
 
Tylko gdzie ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 easy [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Paź 2004,  15:10   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | no jest taka zwora tylko zę nikt niewie czy ma być załączona cz nie. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 olijacek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Paź 2004,  15:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Gdzie ??? bo jak jest załączone to wyłącze i odwrotnie | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 easy [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 olijacek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Paź 2004,  15:39   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Text z instr obsługi do fordów od 95r ze zdjęciem 
 
 
bezpiecznik nr 34
 
 
 Dopasowanie liczby oktanowej 
 
W przypadku, gdy do dyspozycji jest paliwo o 
 
niższej liczbie oktanowej, niż wymaga tego 
 
silnik (np. LO 91 a nie LO 95), należy 
 
postępować w sposób następujący: 
 
Rozłączyć złącze serwisowe umieszczone w 
 
komorze silnika. Spowoduje to automatyczną 
 
zmianę punktu zapłonu, tj. przestawienie z 
 
paliwa LO 95, na paliwo o niższej liczbie 
 
oktanowej. Jeśli to możliwe, należy jak 
 
najszybciej zatankować paliwo o właściwej 
 
liczbie oktanowej i przestawić ponownie 
 
zapłon. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Paź 2004,  16:21   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Coś nie tak jest z tym textem, piszesz cos o bezpieczniku 34 a chwil potem o złaczu diagnostycznym w silniku... zresztą w/g moich materoiałow bespiecznikó jest 20 kilka... | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 easy [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Paź 2004,  16:54   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a pozatym, ja od kąd mam auto mam te  złoncze rozłonczone i z tego co wiem większosc z nas też(mówie o tym kabelku co jest na zdjeciach w tamtym temacie)  ale jesili chodzi o złącza serwisowe to sa one chyba przy akumulatoze prawda?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 olijacek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Paź 2004,  12:42   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Tak jak napisałem to opis do modeli po 95 roku. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jupati35 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Paź 2004,  19:02   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Cześć
 
W mojej fieście która jest 91r 1.1i jest też takie złącze i w tym samym miejscu ale  nie jest zaślepiona jak to jest pokazane na zdjęciu a w środku tego złącza są dwie szpileczkii to złącze jest dużo głębsze ,a na tym zdjęciu jest pokazane jakby tam już było coś włożone,prosze o sprawdzenie czy ze środka to coś da się wyciągnąć może to jest łaśnie już włożona zworka.
 
Nowy użytkownik Forda Fiesty | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzysztof_0 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Paź 2004,  12:44   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
Znalazłem w mojej fieście złącze korektora liczby oktanowej i napewno nie jest to na przegrodzie silnika 2 pinowe tylko znajduje sie całkiem w innym miejscu i DZIAŁA    i służy do zmiany prędkości obrotowej na biegu jałowym o 100obr/min oraz do opóżnienia zapłonu o 2-3 stopnie i o 4-6 stopni. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 olijacek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Paź 2004,  12:52   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | krzysztof_0 napisał/a: | 	 		  Witam
 
Znalazłem w mojej fieście złącze korektora liczby oktanowej i napewno nie jest to na przegrodzie silnika 2 pinowe tylko znajduje sie całkiem w innym miejscu i DZIAŁA    i służy do zmiany prędkości obrotowej na biegu jałowym o 100obr/min oraz do opóżnienia zapłonu o 2-3 stopnie i o 4-6 stopni. | 	  
 
 
Fajnie a gdzie to jest ?? Podaj miejsce a ja zrobię u siebie fotkę i zobaczymy czy mam a Może to coś takiego...
 
 
http://www.fiestaklubpols...p?p=21690#21690 | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzysztof_0 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Paź 2004,  15:51   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                  Zdjęcia nie będe robił ponieważ link już podałeś i właśnie to drugie jest złączem korektora liczby oktanowej.
 
 
korekta zapłonu / obr/min.
 
Działanie
 
Złącze to wykorzystywane jest do zmiany prędkości na biegu jałowym i/lub ustawień zapłonu.
 
 
Specyfikacje
 
 
Podłączyć końcówkę 3 do masy aby zwiększyć regulowaną prędkość na biegu jałowym o 100 obr/min. Podłączyć końcówkę 23 do masy aby opóźnić ustawienie zapłonu o 2 - 3°. 
 
Podłączyć końcówkę 24 do masy aby opóźnić ustawienie zapłonu o 4 - 6°
 
kolory kabli:
 
23-brazowoczerwony
 
24-brazowoniebieski
 
3-brazowozolty | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokmen  		  
		 
         Zeus
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Paź 2004,  17:22   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | krzysztof_0 napisał/a: | 	 		  :D Zdjęcia nie będe robił ponieważ link już podałeś i właśnie to drugie jest złączem korektora liczby oktanowej.
 
 
korekta zapłonu / obr/min.
 
Działanie
 
Złącze to wykorzystywane jest do zmiany prędkości na biegu jałowym i/lub ustawień zapłonu.
 
 
Specyfikacje
 
 
Podłączyć końcówkę 3 do masy aby zwiększyć regulowaną prędkość na biegu jałowym o 100 obr/min. Podłączyć końcówkę 23 do masy aby opóźnić ustawienie zapłonu o 2 - 3°. 
 
Podłączyć końcówkę 24 do masy aby opóźnić ustawienie zapłonu o 4 - 6°
 
kolory kabli:
 
23-brazowoczerwony
 
24-brazowoniebieski
 
3-brazowozolty | 	  
 
A jak to sie przedstawia na oktany     :roll: | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzysztof_0 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Paź 2004,  19:12   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Łokmen ? :roll:  :shock: | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |