Zamknięty przez: szynszyl 1 Mar 2007, 07:23 |
stycznik regulacji biegu jałowego |
Autor |
Wiadomość |
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 23 Lut 2007, 18:56 stycznik regulacji biegu jałowego
|
|
|
Do czego słuzy stycznik biegu jałowego gdzyz komputer pokazuje jego niesprawnosc kod 48. Gdzie sie on znajduje, za co odpowiada i jak go naprawic? Czy mozliwe jest ze samochod jest zamulony przez ten stycznik gdy jedzie? Samochod po odpaleniu trzyma rowne obroty ok 900-1000. Wiecej błedow komputer nie pokazuje. Reset porzadny był robiony i nic nie pomaga. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 23 Lut 2007, 23:38
|
|
|
A to nie oznacza czasem tego styku w środku krokowca? Pewny nie jestem. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
chary
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 05 Kwi 2005 Posty: 52 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
|
Kolin
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 36 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 24 Lut 2007, 10:47
|
|
|
kiedys czytałem o tym jak dobrze pamietam to jest czujnik polorzenia pedału gazu ktory sie znajduje w srodku krokowca? dobrze godom? |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
|
Rudi
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 46 Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 59 Skąd: B-rd
|
Wysłany: 24 Lut 2007, 12:03
|
|
|
Popatrzcie tutaj jest tam coś o styczniku regulacji biegu jałowego i wiele innych . |
_________________ FurkaFuturka... była ale się upłynniła :-/ |
|
|
|
|
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 24 Lut 2007, 16:18
|
|
|
Tak wszystko ok tylko czy on jest odpowiedzialny za spalanie paliwa w fiescie? wszystko jest w niej sprawne procz jego. |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Lut 2007, 22:23
|
|
|
dopuki sterownik ma błąd nie bedzie dawał właściwej dawki . Jak mam to wytłumaczyć. |
|
|
|
|
zgniewany
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 24 Lut 2007 Posty: 2 Skąd: Myślibórz
|
Wysłany: 26 Lut 2007, 09:18
|
|
|
jeśli chodzi o czujnik położenia przepustnicy (tak mi się wydaje) znajduje się pod silniczkiem krokowym przy gaźniku. a gaźnik pod filtrem powietrza. odpowiada za pracębiegu jałowego na wolnych obrotach |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 26 Lut 2007, 14:52
|
|
|
zgniewany napisał/a: | odpowiada za pracębiegu jałowego na wolnych obrotach | Bzdury! Odpowiada za to, żeby komp wiedział na ile jest uchylona przepustnica. Za bieg jałowy odpowiada wyłąznie krokowiec, a dokładniej wie ztąd o tym że gaz jest zwolniony, bo dźwignia od przepustnicy naciska na bolec od krokowca i przez to wciska styk w środku krokowca tzw styk przepustnicy. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
zgniewany
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 24 Lut 2007 Posty: 2 Skąd: Myślibórz
|
Wysłany: 26 Lut 2007, 17:19
|
|
|
tak mi powiedział pewien mechanik. mówił, iż cpp odpowiada za bieg jałowy gdy silnik jest zimny, a krokowiec gdy ciepły. nie znam się na tym, nie jestem mechanikiem |
|
|
|
|
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 27 Lut 2007, 09:51
|
|
|
To ci chyba zle tlumaczył zreszta "pewien mechanik" to ja mam zle skojazenia z tego typu mechanikami
Stycznik juz jest naprawiony komputer pokazuje kod 11 czyli brak blędów mam nadzieje ze spalanie w koncu spadnie bo moze przez ten stycznik bylo spalanie duze
[ Dodano: Sro Lut 28, 2007 18:10 ]
Szybkie i prawidłowe rozpoznanie całkowitego zamknięcia przepustnicy jest bardzo ważne dla uruchomienia procedur stabilizacji pracy silnika na biegu jałowym, sterowania tempomatem, sterowania dawką wtryskiwanego paliwa, sterowania kątem wyprzedzenia zapłonu i sterowania usuwaniem nadmiaru par paliwa ze zbiornika. Z tego względu część układów pomiarowych wyposaża się w tzw. styki biegu jałowego. Stycznik biegu jałowego jest zwykle umieszczony w zespole przepustnicy. Sterownik otrzymuje odpowiedni sygnał gdy przepustnica znajduje się w położeniu spoczynkowym. |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 28 Lut 2007, 23:36
|
|
|
zgniewany, jak byś był w gorzowie to zapraszam na spotkanie sie rl.
odezwij sie do mnie na gg albo cus
sorry za OT P
a skoro błedów już niema (KOD11) to temat proponuje zamknac i podziekowac wszystkim za pomoc. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
chary
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 05 Kwi 2005 Posty: 52 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 28 Lut 2007, 23:50
|
|
|
kazi napisał/a: | :Stycznik juz jest naprawiony komputer pokazuje kod 11 czyli brak blędów mam nadzieje ze spalanie w koncu spadnie bo moze przez ten stycznik bylo spalanie duze
|
Jak naprawiłeś ten stycznik i gdzie on sie znajduje dokładnie. |
_________________ Autogiełda
Wędkarstwo Warmia Mazury
Motoryzacja
Giełda motocyklowa |
|
|
|
|
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 28 Lut 2007, 23:59
|
|
|
stycznik jest na przewodzie żółtym i rózowym. Jest on schowany w tej metalowej częsci krokowca, która trzeba odgiąć i ja oddzielic. Nalezy takze zdjąć te nity i rozdzielic te częśći. Następną czynnoscią jest odkrecenie silniczka ( sróbki sa w srodku dwie) i stycznik jest nad silniczkiem. Ponieważ jest on nierozbieralny nie mozna go naprawić. Trzeba wlutować tam nowy stycznik a dziala on na zasadzie nacisku tego dzyndzelka w krokowcu. Mozna jesli sie nie ma oryginalnego stycznika pokusic sie o wsadzenie tam mikrowyłacznika z blaszką. Działa to na takiej zasadzie ze jak jest nacisniety krokowiec to blaszki sie rozwieraja a jak jest nie nacisniety przez przepustnice to sie zwiera i musi to dzialac. Fiesta o niebo lepiej chodzi a czy spala mniej czas pokaze.
Chary a tobie pali fiesta duzo? jakie masz kody błędów w komputerze? |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
|
chary
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 05 Kwi 2005 Posty: 52 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Mar 2007, 02:17
|
|
|
hehe nie ma 11 nie bedzie radości . Chyba wam zrobie tapetę na forum z takim napisem . Ten sterownik nie przejdzie w tryb awaryjny tylko jak mu odrąbiesz czujnik prędkości i czasami sonde lambda . W momencie jakiejkolwiek niesprawności CPP czy pozycjonera silniczka krokowego po map sensor i czujnik temp sterownik wpada w tryb awaryjny i koniec . i bedzie palić wiecej bo ma stałą mieszankę paliwo obroty nieco korygowana przez resztę działających czujników podkreślam NIECO . |
|
|
|
|
|