Przesunięty przez: molu 19 Lip 2009, 15:42 |
głośniki na tył mk 3 |
Autor |
Wiadomość |
azach [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Lut 2007, 16:52 głośniki na tył mk 3
|
|
|
Mam Fieste z 1994. Chciałbym zamontować głośniki na tylnej półce.
Jakie byłyby najlepsze?
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 28 Lut 2007, 17:32
|
|
|
montowanie glosnikow w tylnej polce mija sie z celem. byl na ten temat ciekawy artykul... lepiej tube basowa zamontowac a z przodu profesjonalny zestaw co niekoniecznie ma XXXX Watów mocy. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
andrew [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Lut 2007, 19:24 GLOSNIKI
|
|
|
Hmmmmm zaczne moze od tego czego kolega oczekuje czy sluchania muzyki ?
czy tez odczucia muzy <<<< podaj pierw jaki srodkami dysponujesz i czego oczekujesz |
|
|
|
|
kmb
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 37 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 150 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Lut 2007, 23:21
|
|
|
odyniec napisał/a: | montowanie głośników w tylnej polce mija sie z celem. | a to czemu ja mam tak zamontowane i jak dla mnie gra dobrze, wiadomo nie jest to super profesjonalne rozwiązanie ale jak dla mnie dość udane, |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 28 Lut 2007, 23:33
|
|
|
kmb napisał/a: | a to czemu ja mam tak zamontowane i jak dla mnie gra dobrze, wiadomo nie jest to super profesjonalne rozwiązanie ale jak dla mnie dość udane, |
otóż dzwięk z tych głośników odbija się od szyby i tak naprawde ulega lekkim przekszatałceniom, co nie wpływa dobrze na jego jakość.
pozatym pasazerowie z tylu moga na to naprzekac, ze uszy bola itp... jak sie siedzi z przodu jeszcze jest w miare OK, ale z tylu tragedia. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
kmb
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 37 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 150 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Lut 2007, 23:55
|
|
|
a na tube nie bedą narzekać ? |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 1 Mar 2007, 02:04
|
|
|
tuba daje tylko bas... a glosniki nie daja tylko basu... |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
djsthonka [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Mar 2007, 09:11
|
|
|
powiem wam ze niewyobrarzam sobie założenia samej tuby i przednich głosników bez montowania tylnich w półce z tyłu łomot a z przód sopran póła musi być z głośnikami proponuje elipsy 6x9 tylko jak juz montujesz to nie jakies z bazaru za 60zł tylko coś porządnego ja mam alpina sps-6929S i nie narzekam z subem ładnie współpracują. |
|
|
|
|
kmb
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 37 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 150 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Mar 2007, 10:05
|
|
|
no nie wiem jesli cos ma przeszkadzac to sam bas , a jak sie zamontuje dwu albo truj drożne głosniki na tył nie beda przeszkadzać napewno- no chyba ze pusci sie za glosno ale to jak wszystko,
a sam łomot basu napewno nie bedzie dobrze brzmieć - bas owszem ale rozsadnie bo czmeu ma sluzyc sama tuba z tylu ?
jak do pasażerów z tylu nie dotrą wysokie tony z przodu? |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 1 Mar 2007, 13:39
|
|
|
tuba z tylu ma za zadanie dac bas, zas z przodu daje sie glosniki co daja dobry sportan, wraz z tymi malymi glosniczkami twiterami czy jak je tam zwal...
Molu mogę Cie poprosić o pomoc
daj linka jak mozesz co tu kiedys byl do Forum VW gdzie był bardzo ładny artykuł o CA.
kolega musi poczytać a zrozumie moj tok myslenia i moze pojdze ta dobra sciezka.
pozdrawiam |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
kmb
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 37 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 150 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Mar 2007, 15:21
|
|
|
odyniec napisał/a: | tuba z tylu ma za zadanie dac bas, zas z przodu daje sie glosniki co daja dobry sportan, |
ale nie rozumiesz ze sama tuba dająca sam bas jest bez sensu bo wysokie tony będą tłumione przez osoby siedzące z przodu i fotele i siedzący z tylu będą słyszeć tylko i wyłącznie "bum bum?" |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 1 Mar 2007, 15:56
|
|
|
niech molu linka wrzuci... |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
kmb
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 37 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 150 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Mar 2007, 16:44
|
|
|
no ale skoro uwazasz ze to lepsze rozwiązanie to chyba powinienes umiec sam swoje argumenty poprzeć ?nie twierdze ze sie nie myle ale na moj chlopski rozum tak jest... |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 1 Mar 2007, 17:45
|
|
|
tzn powiem tak, artykul z ktorym stycznosc mialem byl dosc obszerny i nie jestem na tyle madry aby calosc jego przeczytac tylko raz i zapamietac calosc, dlatego zapamietalem tylko wyrywki, ktore mnie dotycza i moga byc mi pomocne. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
kmb
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 37 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 150 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Mar 2007, 20:01
|
|
|
nie no ok , jeśli naparwdę takie rozwiązanie jest lepsze to z chęcia bym ten artykuł przeczytał i sam może sie czegoś dowiedział |
|
|
|
|
Magnoom
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Damian
Wiek: 44 Dołączył: 21 Lut 2007 Posty: 9 Skąd: Bełchatów
|
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 1 Mar 2007, 21:40
|
|
|
kmb, a czemu uwazasz ze z przodu glosniki graja slabo?
podstawa to odpowiedni montaz (wygluszenie drzwi, panel mdf pod glosnik, tweetery w słupki lub chociaz w desce) i oczywiscie przyzwoite glosniki
odseparowany przedni zestaw za minimum 200-300 zł odpowiednio zamontowany i podlaczony tylko pod jakies firmowe radyjko zagra 2 lepiej niz super-wypasione 3-drozne elipsy w tylnej polce, ktore nadaja sie moze na konkurs glosnosci zestawu audio, ale z jakoscia dzwieku i zasadami montazu prawdziwego car-audio maja niewiele wspolnego.
zrób porzadnie przod a bedziesz zadowolony, z czasem dokup do tego wzmacniacz i skrzynke basowa do bagaznika i tyle.
oczywiscie niektorzy maja na to swoje poglady i wcale nie musza sie tego schematu trzymac.... ale coz, niech traca. |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
kmb
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 37 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 150 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Mar 2007, 21:50
|
|
|
przecież ja nie mowie ze tył jest najwazniejszy mowie ze jest tez wazny i , nie mozna o nim zapominac.
madek napisał/a: | kmb, a czemu uwazasz ze z przodu glosniki graja slabo? |
nigdzie tak nie napisałem.
Jak dla mnie dobrze grający przód to sprawa oczywista ale nie można zapominać o tyle.
A uważam ze sama skrzynia bądź tuba to za mało, gdyż moim zdaniem nie będzie dobrego efektu dla osób siedzących z tylu |
|
|
|
|
PrezeSSito
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 40 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 31 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 1 Mar 2007, 22:51 Re: głośniki na tył mk 3
|
|
|
azach napisał/a: | Mam Fieste z 1994. Chciałbym zamontować głośniki na tylnej półce.
Jakie byłyby najlepsze?
Pozdrawiam. | sprzedam ci moją z magnatami 6x9 |
_________________ Renault Megane Coupe 1.6 ... wcześniej Fiesta ==>> debile jeżdzą po drogach czyli kasacja |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 1 Mar 2007, 23:09
|
|
|
Volkswagen Golf Forum napisał/a: | Proponuję założyć taki podwieszony.
potwornie często trzeba tłumaczyć tu dlaczego:
- Nie montuje się głośników z tyłu
- czemu tuba to zło
- dlaczego do przodu system a nie współosiówki
Poza tym można by wytłumaczyć jak i po co wygłuszyć drzwi, jak zainstalować wzmacniacz itd.
Nie jestem ekspertem posiadającym warsztat, ale parę aut nagłośniłem, i podstawy tej dziedziny mógłbym wyjaśnić. Kilku użytkowników tego forum ma wiadomości z tej dziedziny i wspólnie moglibyśmy zaoszczędzić ciągłych przepychanek pt "dlaczego głośniki z tyłu są blee"
NIE MONTUJEMY GŁOŚNIKÓW Z TYŁU PONIEWAŻ:
- Montowane w półce *** się bardzo słabą odpowiedzią impulsową (grają niedokładnie i bez dynamiki)
- Psują scenę dźwiękową (jak idziesz na koncert to stoisz twarzą do sceny a nie tyłem)
- Grają w sufit albo do ucha pasażera nadwerężając jego słuch (szkodzą)
- Elipsy nie potrafią odtwarzać dźwięku poprawnie (kształt membrany jest nieodpowiedni)
- Luźna uwag- to dresiarskie metody nagłaśniać auto od tyłu.
- niepotrzebnie wydaje się na nie pieniądze które można by dodać do sumy na system przedni i kupić przód wyższej jakości.
- W połączeniu z subwooferem powodują piekielny bałagan w dźwięku - psują dźwięk i kłócą się z subwooferem.
SYSTEM ODSEPAROWANY Z PRZODU
- Najlepiej żeby był to 16cm woofer i tweeter zamontowany w słupku ewentualnie gdzieś w okolicy lusterka
- Jest to optymalne najstosowniejsze rozwiązanie
- Daje poprawną scenę dźwiękową
- Dobrze zainstalowany i dobrany wystarczy na nagłośnieni całego samochodu (nie licząc subwoofera)
- Gra dobrze bo:
– tweetery grają w kierunku słuchacza a nie w jego nogawkę czy sufit
- woofery mają komorę drzwi która poprawia ich grą (musi być wytłumiona)
- Pasmo dzieli zwrotnica, która wydatnie poprawia dźwięk nie obciążając głośników niepotrzebnym pasmem.
- Tweeter ma miejsce żeby się wybrzmieć (odległość od głowy jest odpowiednia)
- woofer jest bliżej niż w przypadku montażu z tyłu lepiej go słychać, a co najważniejsze mamy g przed sobą.
- głośniki systemach są zazwyczaj wyższej jakości od tych współosiowych (mowa tu o systemach za minimum przyzwoitości, czyli w okolicach 300zł i wzwyż)
- (montaż systemu opiszę w innym miejscu)
DLACZEGO SKRZYNKA A NIE TUBA
-Głośnik subwoofera powinien pracować w sztywnej odpowiednio dopasowanej dedykowanej obudowie.
- Tuba jest zła, bo jest zrobiona z kartonu który nie jest sztywny, głośniki w tubie są miernej jakości, tuby strojone są na efektywność a co za tym idzie mają duże braki w jakości dźwięku, dodatkowo jest to sprzęt robiony po najniższych kosztach (wiadomo co za tym idzie)
- Skrzynka robi bum bum a tuba buuuuu buuuuu
- Skrzynka powinna byś wykonana z MDF'u i wyliczona odpowiednim programem na podstawie parametrów głośnika.
- Kupno tuby to wyrzucenie pieniędzy w błoto, to rozwiązanie jest poniżej krytyki.
To tyle na początek, zapraszam kolegów do poprawiania i uzupełniania mojej wypowiedzi. Razem możemy stworzyć przyzwoite FAQ.
Jeśli pomysł załapie zobowiązuje się napisać parę słów o montażu głośników, wytłumieniu drzwi, montażu wzmacniacz, budowie skrzynki itd.
MONTAŻ DYSTANSÓW + RABAT W POWE
Tutaj opis montażu dystansów w golfie 3 jeszcze nie całkiem ukończony ale może się przydać.
Panele MDF do golfa 3 dla forumowiczów z 15% rabatem na hasło "VWgolf.pl 38zł" oczywiście z impregnacją :grin:
Rabat dotyczy tylko paneli kupionych przez sklep Powe. |
zaczerpniete bez zapytania autora, link bezposredni do tematu gdzie to jest:
http://forum.vwgolf.pl/vi...6e86063927bb3a3
na poczatku text, dlaczego nie montujemy glosnikow z tylu.
[ Dodano: Czw Mar 01, 2007 22:10 ]
tu macie uzasadnienie mojej teorii, mial Molu linka wrzucic, coz znalazlem sam |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
|