Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Czy zawieszenie FRST różni się od XR2i?
Autor Wiadomość
sadek22b 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 30 Sty 2007
Posty: 13
Skąd: Katowice
Wysłany: 18 Maj 2007, 14:07   Czy zawieszenie FRST różni się od XR2i?

Z góry przepraszam jeśli sprawa ta jest już omówiona ale nie udało mi się dokopać do takiej informacji.

Jestem pilotem na prawym fotelu Fiesty "kiedyś" RST (poprzedni właściciele zatarli silnik i wstawili 1.6 CVH - podobno z EXR3i). Trasy na KJSach są czasem wymagające a kasy nigdy nie ma dość więc zdecydowaliśmy się na komplet zawieszenia Supersport -40mm. Jednak człowiek ze sklepu VenomCarz powiedział że do XR2i owszem będzie -40 ale do RST już tylko -60 pasuje. Mnie to niestety nie urządza bo mamy 13' felgi na przodzie ,a opony 175/50 (skrzynia RST za długa na silnik CVH więc trzeba było szukać rozwiązań alternatywnych) i rozwalę silnik na szutrowych trasach.
Powiedzcie więc szanowni posiadacze FRST czy mogę zamówić ten zawias do XR2i czy będę musiał rozważyć coś innej marki... Nadmienię że na stronie Supersport do tego rocznika ('91) podany jest zakres mocy do 96kW, a to o ile się znam sugeruje RST. Wnioskuję tak ponieważ RS 1800 był produkowany później - takie mam informacje.

Proszę bądźcie życzliwi i pomóżcie :]
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 18 Maj 2007, 14:14   

Z tego co wiem przód jest wszedzie taki sam (XR2i/RS1800/RST), z tym ze roznily sie waga silnika wiec mogly stac na roznej wysokosci. RST i RS1800 miały fabrycznie koła 14"

A jesli chodzi o tył to sprezyny w RS1800 były troche krótsze niż w XR2i/RST.
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Wojtass 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 270
Skąd: Lublin
Wysłany: 18 Maj 2007, 15:20   

A ileż ten 1.6T może więcej ważyć od xr-kowego? 5-8kg...? Przy wadze kompletnego silnika ~120kg bedzie to tyle co nic. Można spokojnie włożyć to samo, co do xr2i.
sadek22b, nie musisz zmieniać opon na niskie żeby zyskać na przyspieszeniu, o wiele lepiej będzie zmienić skrzynię na tą z 1.1, chociaż na asfalt takie oponky tez nie zaszkodzą ;)
 
 
 
sadek22b 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 30 Sty 2007
Posty: 13
Skąd: Katowice
Wysłany: 18 Maj 2007, 16:16   

Wiesz, opony i tak musiałem kupić więc jeden koszt - skrzynia kosztowałaby mnie kolejne parę złotych. Jest jednak w planach tyle że chciałbym od ERST. Długa jest wiec na razie to tylko plany. Jak silnik dostanie drugą młodość - albo nawet jakieś 20KM wiecej - to będzie szpera w sam raz.

Sprecyzuję jeszcze mój problem dokładniej. Nie chodzi mi o to czy długość jest odpowiednia bo na tym niespecjalnie mi zależy. Chodzi mi raczej o wymiary mocowań, otworów i takich tam. Doczytałem na forum że po 94 zmienili te wymiary i ludzie parę razy dali się przerolować. Takich właśnie problemów chcę uniknąć :)
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 18 Maj 2007, 16:17   

Wojtass napisał/a:
A ileż ten 1.6T może więcej ważyć od xr-kowego? 5-8kg...? Przy wadze kompletnego silnika ~120kg bedzie to tyle co nic. Można spokojnie włożyć to samo, co do xr2i.

Z wagą chodziło mi raczej o roznice miedzy 1.6 i 1.8. Ale generalnie ma to niewielkie znaczenie.

Na pewno sprzedawca tego zawieszenia nie bardzo wiedział co mówi.

EDIT:

sadek22b napisał/a:
Chodzi mi raczej o wymiary mocowań, otworów i takich tam.

Od 89 do konca 93 jest wszystko bez zmian.
Jedynie tak jak piszesz po 94 cos tam sie minimalnie zmieniło chyba w tylnym zawieszeniu.
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
sadek22b 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 30 Sty 2007
Posty: 13
Skąd: Katowice
Wysłany: 18 Maj 2007, 17:31   

Cieszy mnie to co mówicie... :) Zabiorę się więc do poszukiwania najtańszego "importera" Supersport w kraju... A jakby ktoś jeszcze chciał się wypowiedzieć to ja bardzo chętnie przyjmę wszystkie opinie :]
 
 
a1topgear 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 432
Skąd: Chelsea
Wysłany: 18 Maj 2007, 17:34   

PRzenie zawieszenie w FRST jest nizsze o 25mm w stosunku do Xr2i 8V, ma inny kat wyprzedzenia zwrotnicy(przeguby kulowe sa przesuniete w tyl) , oraz njaczesciej wahacz ze sworzniem na 3y nity-reasumujac wahacze sa troche inne(ale da sie wymienic na 'normalne')... Z tylu jest sabtilizator o srednicy bodaj 20mm...(ale z ta srednica to sie moge mylic:) )
_________________
HyHy:)
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 18 Maj 2007, 19:04   

a1topgear napisał/a:
PRzenie zawieszenie w FRST jest nizsze o 25mm w stosunku do Xr2i 8V

A Xr2i jest obnizone w stosunku do serii o wlasnie 25mm, wiec niby RST jest o 50mm nizsze niz seria?
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 40
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 18 Maj 2007, 20:40   

co odo wachaczy itd to moim zdaniem jest to to samo,jedynie jak poprozednik mowil ze sworznie są inczej mocowane,co do roznic po 94r to są owszem czyli ponoć są inne przeguby,i jest inny otwor w zwrotnicy w który wchodzi amortyzator-to na 100% więc musisz sprecyzowac przy zakupie jedyynie rocznik fiesty,w zawieszeniu tylnym nie ma roznic po za ta ze frst ma stabilizator z tylu jak i seryjna s-ka czy xr2i (rs1800) i ponoć xr2i 110KM i potem futury mialy belkę tylnią ze stabilizatorem w standarcie,to tyle jeśli chodzi o zmiany w zawieszeniu forda fiesty po 94r..
pozdro :)
_________________
mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji
 
 
 
adi08
[Usunięty]

Wysłany: 19 Maj 2007, 23:58   

sadek22b nie powinieneś mieć żadnych problemów... :)
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 20 Maj 2007, 16:31   

a1topgear napisał/a:
PRzenie zawieszenie w FRST jest nizsze o 25mm w stosunku do Xr2i 8V, ma inny kat wyprzedzenia zwrotnicy(przeguby kulowe sa przesuniete w tyl) , oraz njaczesciej wahacz ze sworzniem na 3y nity-reasumujac wahacze sa troche inne(ale da sie wymienic na 'normalne')... Z tylu jest sabtilizator o srednicy bodaj 20mm...(ale z ta srednica to sie moge mylic:) )


teoretycznie masz racje ale kilka rst rozebralem i nie trafilem nigdzie na wachacze o kttorych mowisz. co wiecej amorki sa te same jedyne 2 pewne roznice to:
1) nizsze zawieszenie z tylu (same sprezyny);
2) stabilizator na tylniej belce (wystepowal tez w xr2i 8v 110KM).

Generalnie jesli chodzi o amorki i sprezyny mozna zakladac od xr2i.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 20 Maj 2007, 18:42   

a mi powiedizal jeden z fanatykow RSt (nie jest zalogowany na forum) ze sprezyna z prawej strony jest twardsza od lewej z racji zawieszenia silnika na podluznicy (przy czym zadna firma produkujaca sportowe zawieszenia nie bierze tego pod uwage)
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 21 Maj 2007, 10:37   

Daras84 napisał/a:
a mi powiedizal jeden z fanatykow RSt (nie jest zalogowany na forum) ze sprezyna z prawej strony jest twardsza od lewej z racji zawieszenia silnika na podluznicy (przy czym zadna firma produkujaca sportowe zawieszenia nie bierze tego pod uwage)


nie wierze w to.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 21 Maj 2007, 10:38   

no ja tez nie, ale dziele sie tym co uslyszalem ;)
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 40
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 21 Maj 2007, 10:42   

PumaRST napisał/a:
Daras84 napisał/a:
a mi powiedizal jeden z fanatykow RSt (nie jest zalogowany na forum) ze sprezyna z prawej strony jest twardsza od lewej z racji zawieszenia silnika na podluznicy (przy czym zadna firma produkujaca sportowe zawieszenia nie bierze tego pod uwage)


nie wierze w to.

to fakt bo idąc tropem tego anonimowego własciclea rst :P to zetec tez w sumie powinien miec wzamcnianą sprezyne po prawej stronie-no niby moze jest lepiej zawieszony niz cvh ale jednak :P ,mi przez myśl przeszło ze skoro prawa spreżyna jest trwadsza(od strony pasazera) to jakby sie to mialo do prowadzenia samochodu w jedną osobe która siedzi po lewej strony samochodu-bo w angli nie jestesmy na szczescie :P ,moim zdaniem obie sprezyny mają tą samą twardosc :D

pozdro :)
_________________
mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: Wymarzone XR2i dla Prezesa
Mafios Hyde-Park 131 11 Gru 2018, 18:24
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2067 19 Sie 2023, 15:14
bosscarpl
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 18:37
Howser
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.