FAQ - 1.8Diesel / Turbo Diesel |
Autor |
Wiadomość |
gRuHa
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 34 Dołączył: 12 Lis 2006 Posty: 46 Skąd: WuWuAaa!
|
Wysłany: 1 Cze 2007, 23:25
|
|
|
Cytat: | tzn ze napina sie zaleznie od obrotow |
sprytne, dziękóweczka |
_________________ |
|
|
|
|
1sc1 [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Cze 2007, 13:43
|
|
|
Fordon napisał/a: | Pierwdza sprawa to kolektory dolot i wydech... musisz miec taki jak u mnie jest poniewaz inny rodzaj nie podejdzie.
[url=http://img181.images....th.jpg]Obrazek[/URL]
w sumie wszystko bylo wczesniej wymienione co potrzeba do swapa lub podmiany, zasadnicza roznica to uklad rozrzadu starego i nowego typu gdzie w nowym typie jest napinacz na mimostrodzie...
Ile chcesz wydac na takie uturbienie 1.8D ?? to odpowiem ci czy warto w ogole podchodzic do tematu... |
Fordon,
1/. Właściwie moje pytanie dotyczyło: pompy paliwa (czy możesz wkleić foty pompy z td), kolektorów (czy te właściwe mają jakieś symbole, jak je rozpoznać?), tzw. rury do turbo (czy były różne w td?) plus innych ewentualnie koniecznych elementów w układzie turbiny.
2/. Pisząc o różnicy w rozrządzie - piszesz o rozrządzie w 1.8D i 1.8 Endura DE wolnossącym?
3/. Pytanie o kwotę - myśle o kwocie do 3 kPLN, ale niewiele będę w stanie sam wykonać i nie mam "specjalnego" dostępu do części.
Dzięki za odpowiedz,
Pzdr.,
Slawek |
|
|
|
|
gRuHa
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 34 Dołączył: 12 Lis 2006 Posty: 46 Skąd: WuWuAaa!
|
Wysłany: 4 Cze 2007, 17:44
|
|
|
1sc1 napisał/a: | pompy paliwa (czy możesz wkleić foty pompy z td), kolektorów (czy te właściwe mają jakieś symbole, jak je rozpoznać?), tzw. rury do turbo (czy były różne w td?) plus innych ewentualnie koniecznych elementów w układzie turbiny. |
chyba chodziło Ci o pompę wtryskową, pompa te różni się boosterem, poprostu szukasz pompy wtryskowej do Mondeo/Escorta 1.8TD z danego przedziału roczników
kolektor wydechowy najłatwiej jest kupić razem z turbiną i zrobić jej wtedy poważne oględziny żeby nie wpakować się po uszy w gówno, ssącego musisz szukać po szrotach, allegro itd.
rury do turbo nie muszą być jakieś szczególne co widać na przykładzie Fordona, musisz polować na jakieś układy dolotowe o odpowiedniej średnicy, rury gumowe, względnie kupić z metra rurę z kwasówki i odpowiednie kolanka + łączniki elastyczne...
1sc1 napisał/a: | Pytanie o kwotę - myśle o kwocie do 3 kPLN, ale niewiele będę w stanie sam wykonać i nie mam "specjalnego" dostępu do części. |
popatrz na allegro za taką kwotę masz KOMPLETNY silnik 1.8TD z Mondeo/Escorta, który dodatkowo możesz sprawdzić np. w aucie, które idzie na rozbiórkę, bo w swoim musiałbyś i tak zrobić jako taki remont przynajmniej wymieniając uszczelnienia i sprawdzając gładzie cylindrów...
jak sam napisałeś niewiele możesz zrobić sam, a mi się wydaje że przeróbka z N/A na Turbo to raczej robota dla domorosłych majsterkowiczów z książką serwisową + regulacje i wydech dla mechanika, a SWAP jako taki raczej dla majstra z dźwigiem/windą |
_________________ |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 4 Cze 2007, 19:13
|
|
|
Pompa Lucas dla TD
kolektor wydechowy i turbina T2
Magistrala olejowa wraz z wymiennikiem ciepla i wysciem smarowania turbiny...
Pompy wody z lewej TD z prawej wolnossak...
kolektor ssacy poznasz po napisie Turbo... jest najczesciej spotykanym w mondeo, ostatnio widzialem taki kolektor na allegro za 50zl.
Cytat: | Pisząc o różnicy w rozrządzie - piszesz o rozrządzie w 1.8D i 1.8 Endura DE wolnossącym? |
Roznica w przypadku 1.8D, TD a 1.8Endura DE, jak i TD, roznie sie trafia bo kapy zaworowe sa identyczne roznia sie tylko napisem...
za 3 tys hmmm watpie zebys sie zmiescil... na dobra sprawe to za kpl rozrzad, pompe wody, swiece, filtry, olej, plyny: chlodniczy , hamulcowy juz prawie pojdzie 1 tys a gdzie tu jeszcze orurowanie silnika... mozna tez zrobic tak jak anglicy po taniosci i prostocie...
|
_________________
|
|
|
|
|
gRuHa
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 34 Dołączył: 12 Lis 2006 Posty: 46 Skąd: WuWuAaa!
|
Wysłany: 4 Cze 2007, 20:41
|
|
|
Fordon napisał/a: | mozna tez zrobic tak jak anglicy po taniosci i prostocie... |
IMO w tym momencie gra nie warta świeczki, bo co niby ma dawać ten IC?? |
_________________ |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 4 Cze 2007, 21:02
|
|
|
gRuHa napisał/a: | Fordon napisał/a: | mozna tez zrobic tak jak anglicy po taniosci i prostocie... |
IMO w tym momencie gra nie warta świeczki, bo co niby ma dawać ten IC?? |
nic... siedziec dla picu... to jest fabryczne rozwiazanie, tzn. jedno z 4 |
_________________
|
|
|
|
|
gRuHa
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 34 Dołączył: 12 Lis 2006 Posty: 46 Skąd: WuWuAaa!
|
Wysłany: 4 Cze 2007, 21:30
|
|
|
Fordon napisał/a: | nic... siedziec dla picu... to jest fabryczne rozwiazanie, tzn. jedno z 4 |
tak tylko fabrycznie maska w mondku i essim jest odpowiednio wentylowana, przez co ma to ręce i nogi (małe, bo małe, ale ma) |
_________________ |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 4 Cze 2007, 21:49
|
|
|
gRuHa napisał/a: | Fordon napisał/a: | nic... siedziec dla picu... to jest fabryczne rozwiazanie, tzn. jedno z 4 |
tak tylko fabrycznie maska w mondku i essim jest odpowiednio wentylowana, przez co ma to ręce i nogi (małe, bo małe, ale ma) |
Fabrycznie nie jest to nawet dobrze rozwiazane... bo chlodzenie IC jest znikome przez jego nie fartowne umieszczenie tuz nad kolektorami... |
_________________
|
|
|
|
|
gRuHa
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 34 Dołączył: 12 Lis 2006 Posty: 46 Skąd: WuWuAaa!
|
Wysłany: 4 Cze 2007, 22:00
|
|
|
Fordon napisał/a: | bo chlodzenie IC jest znikome przez jego nie fartowne umieszczenie tuz nad kolektorami... |
ten absurd juz pozwoliłem sobie pominąć |
_________________ |
|
|
|
|
1sc1 [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Cze 2007, 13:40
|
|
|
Fordon napisał/a: | [url=http://img73.imagesh....th.jpg]Obrazek[/URL]
Pompa Lucas dla TD
[url=http://img69.imagesh....th.jpg]Obrazek[/URL]
kolektor wydechowy i turbina T2
[url=http://img64.imagesh....th.jpg]Obrazek[/URL]
Magistrala olejowa wraz z wymiennikiem ciepla i wysciem smarowania turbiny...
[url=http://img518.images....th.jpg]Obrazek[/URL]
Pompy wody z lewej TD z prawej wolnossak...
[url=http://img74.imagesh....th.jpg]Obrazek[/URL]
kolektor ssacy poznasz po napisie Turbo... jest najczesciej spotykanym w mondeo, ostatnio widzialem taki kolektor na allegro za 50zl.
Cytat: | Pisząc o różnicy w rozrządzie - piszesz o rozrządzie w 1.8D i 1.8 Endura DE wolnossącym? |
Roznica w przypadku 1.8D, TD a 1.8Endura DE, jak i TD, roznie sie trafia bo kapy zaworowe sa identyczne roznia sie tylko napisem...
za 3 tys hmmm watpie zebys sie zmiescil... na dobra sprawe to za kpl rozrzad, pompe wody, swiece, filtry, olej, plyny: chlodniczy , hamulcowy juz prawie pojdzie 1 tys a gdzie tu jeszcze orurowanie silnika... mozna tez zrobic tak jak anglicy po taniosci i prostocie...
[url=http://img240.images....th.jpg]Obrazek[/URL] |
Dzięki za foty i info,
Pzdr,
Slawek |
|
|
|
|
gRuHa
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 34 Dołączył: 12 Lis 2006 Posty: 46 Skąd: WuWuAaa!
|
Wysłany: 5 Cze 2007, 21:35
|
|
|
1sc1, oczywiście zbieraj hajs, bo jego brak jest równoważny z okropnymi nadziejami...
uzbieraj sobie na luzaku jakieś 5tys., żeby mieć na ewentualne niespodzianki |
_________________ |
|
|
|
|
zefir
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 5 Cze 2007, 21:36
|
|
|
dodam od siebie ze najmniejsze syfy kosztuja najwiecej ///
wiem po sobie , |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
|
Misior
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 44 Dołączył: 19 Sty 2006 Posty: 20 Skąd: Czechówka
|
Wysłany: 27 Cze 2007, 23:14
|
|
|
Witajcie.przymierzam się do swapa i mam małe pytanie.
mam dawce i chciałem się dowiedzieć czy będą jakieś problemy ze swapem tego silnika 1.8TD z mondeo 1993r do fiesty courier 1.8 D z 1997r
dawce kupuje kompletnego i jestem w stanie przełożyć silnik w domu. moge mieć małe problemy z podłączeniem ale napewno dam rade
i mam jeszcze drugie pytanie. czy o turbine trzeba dbać tak jak w benzyniakach i innych dieslach(tzn. głównie chodzi o nie gaszenie auta zaraz po zatrzymaniu.
Pozdro dla wszystkich |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 28 Cze 2007, 00:46
|
|
|
a w ktorych autach o turbine sie nie dba?
nie gasisz auta zaraz po zatrzymaniu po dluzszej trasie albo katowaniu turbinki.
na zimnym nie dajesz w piec. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 28 Cze 2007, 12:04
|
|
|
Misior napisał/a: | Witajcie.przymierzam się do swapa i mam małe pytanie.
mam dawce i chciałem się dowiedzieć czy będą jakieś problemy ze swapem tego silnika 1.8TD z mondeo 1993r do fiesty courier 1.8 D z 1997r [url=http://img233.images....th.jpg]Obrazek[/URL]
dawce kupuje kompletnego i jestem w stanie przełożyć silnik w domu. moge mieć małe problemy z podłączeniem ale napewno dam rade
i mam jeszcze drugie pytanie. czy o turbine trzeba dbać tak jak w benzyniakach i innych dieslach(tzn. głównie chodzi o nie gaszenie auta zaraz po zatrzymaniu.
Pozdro dla wszystkich |
Podstwowa rzecz to nie wiem jak w MK4 jest podwieszany silnik musisz sam zobaczyc czy bedziesz musiszl podmieniac sporo osprzetu... wg. mnie silnik sam z siebie wejdzie, mozesz go podpiac pod oryginalna wiazke... ale trzeba bedzie wywalic "przeplywke" nie wiem czy spomaganie podejdzie ci od tak i alternator ktory jest w mondeo z tylu jednostki... jesli w MK4 silnik jest odsuniety dalej jak w MK3 to dobrze bo smiesci ci sie jednostka bez podmieniania kol pasowych ale jesli jest tak samo jak w MK3 to bedziesz musial ze swojego silnika sporo rzeczy zabierac... reszta elementow ktore sa do podmiany znajduja sie na poczatku tematu |
_________________
|
|
|
|
|
Misior
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 44 Dołączył: 19 Sty 2006 Posty: 20 Skąd: Czechówka
|
Wysłany: 28 Cze 2007, 12:34
|
|
|
Fordon napisał/a: | Misior napisał/a: | Witajcie.przymierzam się do swapa i mam małe pytanie.
mam dawce i chciałem się dowiedzieć czy będą jakieś problemy ze swapem tego silnika 1.8TD z mondeo 1993r do fiesty courier 1.8 D z 1997r [url=http://img233.images....th.jpg]Obrazek[/URL]
dawce kupuje kompletnego i jestem w stanie przełożyć silnik w domu. moge mieć małe problemy z podłączeniem ale napewno dam rade
i mam jeszcze drugie pytanie. czy o turbine trzeba dbać tak jak w benzyniakach i innych dieslach(tzn. głównie chodzi o nie gaszenie auta zaraz po zatrzymaniu.
Pozdro dla wszystkich |
Podstwowa rzecz to nie wiem jak w MK4 jest podwieszany silnik musisz sam zobaczyc czy bedziesz musiszl podmieniac sporo osprzetu... wg. mnie silnik sam z siebie wejdzie, mozesz go podpiac pod oryginalna wiazke... ale trzeba bedzie wywalic "przeplywke" nie wiem czy spomaganie podejdzie ci od tak i alternator ktory jest w mondeo z tylu jednostki... jesli w MK4 silnik jest odsuniety dalej jak w MK3 to dobrze bo smiesci ci sie jednostka bez podmieniania kol pasowych ale jesli jest tak samo jak w MK3 to bedziesz musial ze swojego silnika sporo rzeczy zabierac... reszta elementow ktore sa do podmiany znajduja sie na poczatku tematu |
wspomaganie mam i jest przykrecone do kołyski więc nie wiem czy to coś wyjaśnia. w tej chwili mam pompe na szeroki pasek(mikropasek) jeżeli o to chodzi i alternator chyba jest z tyłu ale nie mam teraz auta przy sobie więc nie wiem na 100% |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 28 Cze 2007, 13:31
|
|
|
Ja na odleglosc nie poradze za bardzo przy MK4 poniewaz nie mialem za bardzo okazji ogladac osprzetu i reszty podzespolow... musisz pojechac Courierem tam gdzie jest Mondeo i porownywac co pasuje a co nie pasuje... |
_________________
|
|
|
|
|
Misior
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 44 Dołączył: 19 Sty 2006 Posty: 20 Skąd: Czechówka
|
Wysłany: 28 Cze 2007, 15:40
|
|
|
Fordon napisał/a: | Ja na odleglosc nie poradze za bardzo przy MK4 poniewaz nie mialem za bardzo okazji ogladac osprzetu i reszty podzespolow... musisz pojechac Courierem tam gdzie jest Mondeo i porownywac co pasuje a co nie pasuje... |
odległość 350km |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 23 Sty 2008, 14:57
|
|
|
Siemanko!! Mam do was takie pytanko i w sumie problem mojego brachola....mianowicie niedawno kupil escorta 1.8d 93 rok i byl strasznie molny...jakos udalo mu sie zalatwic 1.8td z mondeo 94 rok zalozyl i podpial stara wiazke elektryczna i okazuje sie ze auto normalnie odpala turbina chodzi a silnik jednak nie ma odejscia i jest bardziej mulowate niz mondeo ktore jest ciezsze przzeciesz!!! bawil sie z pompa ale nic nie dalo wtryski sa si turbo tez!!! w czym moze tkwic problem?? zepsuta pompa??(nie byla sprawdzana) a moze ta nieszczesna elektronika?? prosze o pomoc bo jak dalej tak pojdzie to na zawsze bedzie jezdzil moja fiescina!!!!!!!!!!
[ |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 23 Sty 2008, 20:24
|
|
|
Silnik jest zapiety na MTX skrzyni czy na ori z 1.8d ?? skad wiesz jakie cisnienie doladowania ma?? w jaki sposob bawil sie pompa tzn co robil?? ktorego TD macie 75KM,88KMczy 90KM, jaka turbina tam jest i czy ma luzy na wirniku??
Zamiesc foty tego silnika jak go podpieliscie. |
_________________
|
|
|
|
|
|