| Przesunięty przez: szynszyl 29 Mar 2014,  14:59
 | [MK3] Strumienica | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Marcinus   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 43
 Dołączył: 23 Wrz 2005
 Posty: 176
 Skąd: Rumia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Cze 2007,  19:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Podepne sie pod temat wstawiłem zdjecie i zaznaczyłem strzałką miejsce gdzie mam jakiś mały tłumik jest przed kataliztorem zaraz tam gdzie rure sie odkreca od kolektora co to jest bo mam dziure w tym a nie moge tego nigdzie znaleść ? 
 
  |  
				| _________________ Model:  Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja:  Inna 3d
 Silnik: 1.1i/50KM [centralny zamek elektryczne szyby Cb Radio]
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tommy   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Tomek
 Wiek: 38
 Dołączyła: 25 Sty 2007
 Posty: 521
 Skąd: Zielsko-Białe
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Cze 2007,  20:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Podgrzewacz czy jakoś tak... Z tego co wiem to ma on za zadanie zwiększać temp. spalin zanim wpadną one do kata. Ja bym w nigo wspawał rurkę jeśli już jest dziurawy...   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szynszyl   EKSTERMINATOR
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Lip 2004
 Posty: 3784
 Skąd: jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Cze 2007,  20:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | eee..powaga? ja tam nic nie miałem.. budowa rury podobna. w tym pionowym jest dziura na sonde lambda.. 	  | Tommy napisał/a: |  	  | Podgrzewacz czy jakoś tak... | 
 |  
				| _________________ 1% dla mojego syna
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tommy   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Tomek
 Wiek: 38
 Dołączyła: 25 Sty 2007
 Posty: 521
 Skąd: Zielsko-Białe
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Cze 2007,  21:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie wygląda to tak, że w miejscu zaznaczonym dużą strzałką jest właśnie ta mała puszka (kształtem trochę podobna do kata), natomiast sonda znajduje się w miejscu zaznaczonym małą strzałką. Z tego co wiem (nie są to żadne naukowo potwierdzone informacje  ;-)  ) ta mała puszka ma za zadanie zwiększenie temp. spalin przed ich wejściem do katalizatora. Ma to zwiększać jego skuteczność czy cuś... Nie jestem w stanie tego potwierdzic na 100% więc lepiej żeby wypowiedział się ktoś bardziej obeznany w tej kwestii   
   
 Pozdro
   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piter   Ninja TEAM
 
 
  
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: RS2000/150KM
 Dołączył: 07 Gru 2005
 Posty: 3843
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Cze 2007,  21:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tommy,  dokładnie Tak. 
 
  	  | szynszyl napisał/a: |  	  | eee..powaga? ja tam nic nie miałem.. budowa rury podobna. w tym pionowym jest dziura na sonde lambda.. 	  | Tommy napisał/a: |  	  | Podgrzewacz czy jakoś tak... | 
 | 
 Może u Ciebie nie było. Ale w 1.1 jest.
 
 Tommy Jeśli chcesz to wymienić to jest komplet z katem.
 Możesz to całkiem wywalić, kat i tak już pewnie sobie nie radzi.
 |  
				| _________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
   MK4 1.25 ZETEC Ghia
 MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Piter 3 Cze 2007,  21:28, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinus   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 43
 Dołączył: 23 Wrz 2005
 Posty: 176
 Skąd: Rumia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Cze 2007,  21:28 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Tommy napisał/a: |  	  | U mnie wygląda to tak, że w miejscu zaznaczonym dużą strzałką jest właśnie ta mała puszka (kształtem trochę podobna do kata), natomiast sonda znajduje się w miejscu zaznaczonym małą strzałką. Z tego co wiem (nie są to żadne naukowo potwierdzone informacje  ) ta mała puszka ma za zadanie zwiększenie temp. spalin przed ich wejściem do katalizatora. Ma to zwiększać jego skuteczność czy cuś... Nie jestem w stanie tego potwierdzic na 100% więc lepiej żeby wypowiedział się ktoś bardziej obeznany w tej kwestii | 
 
 tak jak piszesz umnie identycznie czyli moge to wywalic i nic nie zepsuje np sondy
 |  
				| _________________ Model:  Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja:  Inna 3d
 Silnik: 1.1i/50KM [centralny zamek elektryczne szyby Cb Radio]
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tommy   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Tomek
 Wiek: 38
 Dołączyła: 25 Sty 2007
 Posty: 521
 Skąd: Zielsko-Białe
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Cze 2007,  07:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sonda znajduje się przed tym "podgrzewaczem" więc taka operacja nie powinna jej zaszkodzić, tylko sam nie wiem czy wybebeszając tą puszkę nie byłoby dobrze zabrać się od razu za kata (skoro ta puszka jest już dziurawa to kat zapewne też nię będzie w zbyt dobrej kondycji...) Pozbawienie kata tego podgrzewacza teoretycznie może obniżyć jego skuteczność, ale jak to będzie wyglądało w praktyce to już trudno powiedzieć... I mam tu małe pytanko do FKP Piter
 Nie orientujesz się może czy jest możliwa zamiana tego odcinka wydechu, na którym znajduje się kat (wersja z wtryskiem) na odcinek z z wersji gaźnikowej (fabrycznie bez kata) Byłoby to znacznie lepsze niż prucie i spawanie, tylko nie wiem czy te wydechy miały taki sam kształt..
 |  
				| _________________ 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez Tommy 4 Cze 2007,  07:13, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szynszyl   EKSTERMINATOR
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Lip 2004
 Posty: 3784
 Skąd: jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Cze 2007,  07:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | jak go wywalisz to nic mu nie zaszkodzi.. 	  | Tommy napisał/a: |  	  | byłoby dobrze zabrać się od razu za kata | 
 
 jak? skorogo nie bedzie? jak już to sondzie lambda.. bo bedzie niedogrzana. gdzies mi sie obiło że temp jej pracy to ok 400 st. C (a może 500) brak kata obniża jej temp. ..to akurat na pewno wiem 	  | Tommy napisał/a: |  	  | Pozbawienie kata tego podgrzewacza teoretycznie może obniżyć jego skuteczność | 
 |  
				| _________________ 1% dla mojego syna
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tommy   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Tomek
 Wiek: 38
 Dołączyła: 25 Sty 2007
 Posty: 521
 Skąd: Zielsko-Białe
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Cze 2007,  07:17 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | szynszyl napisał/a: |  	  | Tommy napisał/a: Pozbawienie kata tego podgrzewacza teoretycznie może obniżyć jego skuteczność
 jak? skorogo nie bedzie?
 | 
 
 kolega Marcinus pytał tylko o ten podgrzewacz i nie wiem czy ma też zamiar pozbywać się katalizatora, stąd moja odpowiedź
 
 A jeśli chodzi o sondę to jak najbardziej przyznaję Ci rację
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinus   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 43
 Dołączył: 23 Wrz 2005
 Posty: 176
 Skąd: Rumia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Cze 2007,  07:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | najlepsze z tego wszystkiego jest to że ja niemam juz kata od 2 lat a ten podgrzewacz jest bo go nie wyciąłem ! |  
				| _________________ Model:  Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja:  Inna 3d
 Silnik: 1.1i/50KM [centralny zamek elektryczne szyby Cb Radio]
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szynszyl   EKSTERMINATOR
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Lip 2004
 Posty: 3784
 Skąd: jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Cze 2007,  07:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tommy,  i się wyjaśniło..  ;-) |  
				| _________________ 1% dla mojego syna
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tommy   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Tomek
 Wiek: 38
 Dołączyła: 25 Sty 2007
 Posty: 521
 Skąd: Zielsko-Białe
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Cze 2007,  07:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zwracam honor  panie prezes   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szynszyl   EKSTERMINATOR
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Lip 2004
 Posty: 3784
 Skąd: jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Cze 2007,  07:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tommy,  ja nie wiem czy mam w ogóle honor   |  
				| _________________ 1% dla mojego syna
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tommy   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Tomek
 Wiek: 38
 Dołączyła: 25 Sty 2007
 Posty: 521
 Skąd: Zielsko-Białe
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Cze 2007,  07:28 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | szynszyl napisał/a: |  	  | Tommy, ja nie wiem czy mam w ogóle honor | 
 
 To zupełnie tak jak ja
   Ale do prezesa to zastrzeżeń nie ma
       |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piter   Ninja TEAM
 
 
  
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: RS2000/150KM
 Dołączył: 07 Gru 2005
 Posty: 3843
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Cze 2007,  08:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Marcinus, jak nie masz juz kata to nie spawaj tylko wywal to. Tommy, nie wiem czy miały taki sam kształt i czy podejdzie identycznie. Jak chcesz to wywal to wszystko razem z katem i daj rure i np.strumiennice żeby wyglądała jak kat.
 |  
				| _________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
   MK4 1.25 ZETEC Ghia
 MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tommy   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Tomek
 Wiek: 38
 Dołączyła: 25 Sty 2007
 Posty: 521
 Skąd: Zielsko-Białe
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Cze 2007,  11:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Taki mam plan tylko liczyłem, że zaoszczędzę sobie trochę spawania  ;-) |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szynszyl   EKSTERMINATOR
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Lip 2004
 Posty: 3784
 Skąd: jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Cze 2007,  12:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie każda strumienica wygląda jak kat... a zakłądania dziadostwa za 44 zł mija sie z celem. lepiej w kawał rury zainwestować i pospawać - przeglądy masz od ręki. 	  | FKP Piter napisał/a: |  	  | daj rure i np.strumiennice żeby wyglądała jak kat. | 
 |  
				| _________________ 1% dla mojego syna
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piter   Ninja TEAM
 
 
  
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: RS2000/150KM
 Dołączył: 07 Gru 2005
 Posty: 3843
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Cze 2007,  12:34 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | szynszyl napisał/a: |  	  | nie każda strumienica wygląda jak kat... a zakłądania dziadostwa za 44 zł mija sie z celem. lepiej w kawał rury zainwestować i pospawać - przeglądy masz od ręki. 	  | FKP Piter napisał/a: |  	  | daj rure i np.strumiennice żeby wyglądała jak kat. | 
 | 
 Ale są takie co wyglądaja jak kat.
 Sam taką miałem.
 
 Chcesz rure - daj rure.
 Chcesz żeby wyglądało jak kat - daj strumiennice co wygląga jak kat lub wybebesz kata.
 |  
				| _________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
   MK4 1.25 ZETEC Ghia
 MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szynszyl   EKSTERMINATOR
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Lip 2004
 Posty: 3784
 Skąd: jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Cze 2007,  12:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | i wstaw rure... mniej buczy 	  | FKP Piter napisał/a: |  	  | ub wybebesz kata. | 
 |  
				| _________________ 1% dla mojego syna
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tommy   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Tomek
 Wiek: 38
 Dołączyła: 25 Sty 2007
 Posty: 521
 Skąd: Zielsko-Białe
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Cze 2007,  12:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Plan miałem następujący: kupić ten odcinek wydechu od gaźnikowca (orginalnie bez kata i podgrzewacza) i naspawać na niego niego obudowę z kata. Niestety nie jestem w stanie stwierdzić czy ten odcinek w wersji gaźnikowej jest zamienny z tym z wtrysku i chyba jednak będę zmuszony przebudować ten, który aktualnie mam założony tj. wspawać rurkę zarówno w kata jak i w podgrzewacz. |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |