|
Sonda dziwne zachowanie |
| Author |
Message |
Marcinus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
|
Posted: 19 Jun 2007, 14:59 Sonda dziwne zachowanie
|
[ !!! ]
|
|
Sprawdziłem dzisiaj sonde i jak czytałem na forum ze ma byc napiecie pomiedzy 0.1-0.9 v
miedzy szarym a czarnym a umnie napiecie 0.01 0.02 jakby wogóle nie było napiecia a jak dałem gaz to spadło do 0
jak odłaczyłem od silnika żadnych zmian
Co to oznacza sonde walnęta czy kabel walniety próbuje własnie pomierzyc napiecie na kablu jak zauważyłem że przewodom szarym i czarnym w sondzie odpowiada biało-niebieski i brazowy i tam po odłączeniu wtyczki tez brak brak napiecia ????
Dodam że sprawdzałem na włączonym silniku i na rozgrzanym |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
|
Posted: 19 Jun 2007, 18:13
|
[ !!! ]
|
|
| odpal i zmierz napięcie na odłączonej sondzie między każdym przewodem a każdym . jest tylko 6 możliwości . |
|
|
|
|
Marcinus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
|
Posted: 19 Jun 2007, 18:36
|
[ !!! ]
|
|
zrobiłem tak ja mówiłeś pokazało sie napiecie na przewodach biało-niebieski z niepamietam jaki ale był na krzyż i było około 7V a jak robiłem z np biało-niebieskim i brązowym to nic nie pokazało
2. Czy podgrzewacz który miałem wywalic ale niemiałem czasu może sonde rozwalac jak niema kata ? |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
|
Posted: 19 Jun 2007, 18:45
|
[ !!! ]
|
|
| ale po stronie sondy lambda ?? czy po stronie komputera ?? mierzy sie odłączona sonde lambda goła w kostce sondy a nie kostce instalacji auta. BO wartość 7V jest kosmiczna i nieosiągalna w żaden sposób przez sonde . |
|
|
|
|
Marcinus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
|
Posted: 19 Jun 2007, 19:49
|
[ !!! ]
|
|
| po stronie auta mierzyłem |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
|
Posted: 19 Jun 2007, 20:07
|
[ !!! ]
|
|
| a masz po stronie wydechu . Sonda to rodzaj ogniwa . A te 7 V co znalazłeś to prąd zasilania grzałki w sondzie aby mogła szybciej pracować poprawnie ponieważ poprawnie pracuje jak jest ciepła wiec czasami trzeba ja podgrzać i poto jest grzałka |
|
|
|
|
Marcinus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
|
Posted: 19 Jun 2007, 20:10
|
[ !!! ]
|
|
[quote="diodalodz"]ale po stronie sondy lambda ?? czy po stronie komputera ?? mierzy sie odłączona sonde lambda goła w kostce sondy a nie kostce instalacji auta. BO wartość 7V jest kosmiczna i nieosiągalna w żaden sposób przez sonde .[/quote]
własnie poleciałem zmierzyć sonde po stronie wtyczki sondy po odłaczeniu jej i z wyjątkiem kabelków białego i czarnego gdzie chwilowo pojawiało sie napiecie 0.01 V to wszedzie same 0 v
[size=9][ [i][b]Dodano[/b]: Wto Cze 19, 2007 21:13[/i] ][/size]
[quote="Marcinus"]2. Czy podgrzewacz który miałem wywalic ale niemiałem czasu może sonde rozwalac jak niema kata ?[/quote]
A ten podgrzewacz co w wydechu jest przed katem wyglada jak mały tłumik wywalic czy zostawic ?
A na marginesie sonda ma z 5 miesięcy i nie jest orginalna bo ma wtyczke lutowaną wymieniałem w warsztacie ! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
|
Posted: 19 Jun 2007, 20:22
|
[ !!! ]
|
|
| no pomiar 0,1 to już coś . podgrzewacz jest wbudowany w sonde lambda . dlatego ida do niej 3 przewody 2 na grzałke 2 na czujnik . musisz znaleźć 2 przedowy odpowiedzialne za czujnik i 2 przewody odpowiedzialne za grzałke i odpowiedni zmierzyć i podłączyć do instalcji . To ze było robione w warsztacie o niczym nie świadczy . |
|
|
|
|
Marcinus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
|
Posted: 19 Jun 2007, 20:32
|
[ !!! ]
|
|
| Przecież wiadomo które sa odpowiedzialne za sterowanie i grzanie białe 2 przewody to grzałki a 2 pozostałe to sterowanie |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
|
Posted: 19 Jun 2007, 21:23
|
[ !!! ]
|
|
| nigdy nie bądź pewny. Od tego giną ludzie :) zapytaj elektryka czy dotyka przewodu jak mu ktoś powie ze nie jest pod prądem - zawsze sprawdza . generalnie wartości od 0,2 -0,8V sa do przyjęci a w zależności czy gwałtownie dodajesz gazu czy go gwałtownie puszczasz . na wolnych od 0,3-0,5 V |
|
|
|
|
Marcinus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
|
Posted: 21 Jun 2007, 16:29
|
[ !!! ]
|
|
http://www.fordczesci.pl/sklep,2098,,,03,,pl-pln,270900,0.html
Czy to jest orginalna sonda do fiesty prosze o szybką odp? |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
|
Posted: 21 Jun 2007, 21:11
|
[ !!! ]
|
|
| [quote="Marcinus"]Czy to jest orginalna sonda do fiesty prosze o szybką odp?[/quote]Nie, ale z tego co widze to jest "legalnym" zamiennikiem |
|
|
|
|
Marcinus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
|
Posted: 22 Jun 2007, 09:06
|
[ !!! ]
|
|
| Czy można jezdzić przez weekend z rozsypana sondą i nic sie nie rozwali ? |
|
|
|
|
trzeci
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
|
Posted: 22 Jun 2007, 09:23
|
[ !!! ]
|
|
| Jeżdziłem z niesprawną sondą znacznie dłużej i nic się nie stało. |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
|
Posted: 22 Jun 2007, 11:21
|
[ !!! ]
|
|
[quote]A ten podgrzewacz co w wydechu jest przed katem wyglada jak mały tłumik wywalic czy zostawic ? [/quote]
To coś w rodzaju podgrzewacza do katalizatora. Wywal i tak juz nie masz kata. |
|
|
|
|
Marcinus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
|
Posted: 22 Jun 2007, 11:27
|
[ !!! ]
|
|
| Dzieki panowie za pomoc nowa sonda bedzie w poniedziałek odrazu jak kupie to zamontuje i ten podgrzewacz tez wywale i wstawie rurke |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
|
Posted: 22 Jun 2007, 20:37
|
[ !!! ]
|
|
| o jakim podgrzewaczu jest mowa bo nadal nie wiem i nie widziałem co to jest ?? |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
|
Posted: 22 Jun 2007, 20:45
|
[ !!! ]
|
|
| Chyba im chodzi o tą pierwszą puszkę przed katalizatorem |
|
|
|
|
Marcinus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
|
Posted: 23 Jun 2007, 14:27
|
[ !!! ]
|
|
| Puszka przed katalizatorem juz niemam i jest troche głośniej ale ok |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
|
Posted: 23 Jun 2007, 19:56
|
[ !!! ]
|
|
| [b]jackrzec[/b], - ta właśnie. Jest sens jej posiadania jeśli ma się jeszcze katalizator. Jeśli kat poszedł w kubeł to jest zbędna. |
|
|
|
|
Marcinus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
|
Posted: 23 Jun 2007, 20:57
|
[ !!! ]
|
|
| Nawet sie lepiej zbiera ! |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
|
Posted: 23 Jun 2007, 22:07
|
[ !!! ]
|
|
| [quote="Marcinus"]Nawet sie lepiej zbiera ![/quote]Chyba tylko w psychice. Owszem, będzie się lepiej zbierać gdy kat się rozsypie, ale jeśli jest sprawny, to jego wywalenie nic nie zmieni. Przynajmniej ja kata nigdy nie wywale, jak się zapcha to go zmienie (pewnie nie oryginał, bo za drogi, ale na uniwersalny na pewno). |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
|
Posted: 24 Jun 2007, 01:18
|
[ !!! ]
|
|
| zdaje sie że to jest tłumik rozprężny a nie żaden podgrzewacz ale moge być w błędzie . |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
|
Posted: 24 Jun 2007, 07:30
|
[ !!! ]
|
|
| [quote="diodalodz"]zdaje sie że to jest tłumik rozprężny a nie żaden podgrzewacz ale moge być w błędzie .[/quote]Odnosze wrażenie że masz racje. W jaki sposób miałby on podgrzewać kata? przecież kat się grzeje od spalin, a ta puszka wg mnie działa wręcz odwrotnie - stając na drodze spalinom odbiera im część temperatury. Nie ma takiej możliwości żeby spaliny osiągnęły wyższą temp. niż mają przy wylocie z kolektora. |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
|
Posted: 24 Jun 2007, 08:08
|
[ !!! ]
|
|
A właśnie gdy ja wywalałem kata to mi gość tłumaczył że to jest właśnie coś w stylu podgrzewacza zanim spaliny wpadną do kata i jest on potrzebny tylko jesli kat jest.
Robiłem to w serwisie katalizatorów więc chyba facet wie o czym mówi ............... a może nie :-/ |
|
|
|
|
|
|