Przesunięty przez: van 21 Cze 2014, 23:27 |
Wymiana hamulców przednich |
Autor |
Wiadomość |
blood_brother [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Cze 2007, 21:02 Wymiana hamulców przednich
|
|
|
Witam
Przymierzam się do wymiany hamulców przednich w mojej fieście i chciałem Was się zapytać, jakie klucze będą mi potrzebne, bo przed rozkręceniem tego wszystkiego chciałbym mieć wszystkie potrzebne narzędzia przy sobie, gdyż góra narzędzi jest gdzie indziej:) |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Cze 2007, 21:34
|
|
|
mocny imbus 7 mm rzadko występuje w kompletach . |
|
|
|
|
blood_brother [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Cze 2007, 16:41
|
|
|
Niestety pomimo dobrych chęci i zapału nie udało się zmienić hamulców. Utknąłem na etapie zdejmowania tarczy, gdyż tarcza przywarła do piasty i za nic nie chce się ruszyć. Nie pomaga nawet zakręcenie tarczą, trzymając wciśnięty hamulec. Na razie jedynym efektem wymiany jest pokrzywiona troszkę tarcza. Ale może w poniedziałek uda mi się oddać do fachowca jakiegoś, żeby to podgrzał i zdjął. Innego wyjścia chyba nie ma. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Cze 2007, 22:21
|
|
|
poco wystarczy 3 ramienny ściągacz i nie ma ze nie zejdzie . Zalej tył tarczy WD 40 . Domyślam sie że odkręciłeś jarzmo klocków . od biedy da sie to zmienić jeszcze tak że bierzesz młotke i walisz raz mocno w tarcze obracając ją o 20 stopni za każdym uderzeniem . |
|
|
|
|
blood_brother [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Cze 2007, 23:06
|
|
|
Jedyny efekt walenia młotkiem jest taki, że tarcza jest teraz pokrzywiona, a ta nie drgnęła nawet o milimetr. Chodzi o to, że nie da rady w ogóle obrócić tarczy względem piasty. Jakby się obróciła to bym jakoś to zdjął. Najbrutalniejszym sposobem jakim się posłużyłem było odkręcenie śrubki trzymającej tarczę, zostawienie klocków, odpalenie samochodu i udawanie jazdy trzymając hamulec. Jedynym efektem tego było to, że samochód prawie mi spadł z podnośnika, a tarcza dalej swoje i tkwi niewzruszona. Aczkolwiek pary razy zakręciła się, ale razem z piastą, a nie tak jak planowałem, że piasta będzie się kręcić, a tarcza zostanie w miejscu. Tak jak wyjąłem na początku śruby od kół, tak po tych zabiegach, bez żadnego dopasowywania dziur, mogłem je przykręcić z powrotem. |
|
|
|
|
filip [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Cze 2007, 21:21
|
|
|
tarcza hamulca przedniego jest nałożona na piastę z czterema szpilkami do których przykręcasz koło,dlatego nic nie da kręcenie silnikiem,uważaj zrobisz sobie krzywdę.Posłuchaj rady i działaj ściągaczem.Nie obrócisz tarczy względem piasty,tarcza to stalowy talerz z centralnym otworem na piastę i czterema otworami na szpilki,ściągasz ją do SIEBIE a nie dookoła.uwaga nie doczytałem Twojego postu,przepraszam.moja uwaga nie dotyczy opisanej przez Ciebie sytuacji.sorry |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Cze 2007, 03:09
|
|
|
w mk1 i mk2 nie ma szpilek , koniec tematu . |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Wrz 2007, 17:43
|
|
|
od fiesty mk2 szukaj . są dużo lepsze a pasują bez przerabiania . |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 21 Wrz 2007, 21:52
|
|
|
jeśli rocznik masz 83 jak w profilu to śmiało na przód zestawik z mk2 tarcze + zaciski np od 1.1 a tył zostaw mk1 jak nie chcesz kombinować ż linką od ręcznego ja niedawno robiłem cały tył i dałem za to 350zł
Pozdro |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Wrz 2007, 22:24
|
|
|
hehe zapomniałeś dodać ze robiłeś to sam i masz zniżki na części |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 21 Wrz 2007, 22:33
|
|
|
ty też wiesz że mk1 nie jest tanie ale to nas odróżnia od reszty
Pozdro 73 8) |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
mpom
Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: Sport
Silnik: 1.1/53KM
Imię: MICHAŁ
Wiek: 35 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 29 Skąd: Rzeczyca Długa
|
Wysłany: 22 Wrz 2007, 22:29
|
|
|
dzieki wielkie pozdro 600 . jakos sobie poradzilem troche kombinacji i checi cos wyszlo. . dalej na starszych jezdze . ale nie wiem jak dlugo planuje male przerobki i chyba bede mousial odstawic na pewien czas moja " czarna wdowe" papa. |
_________________ Mowcie mi MICHAS |
|
|
|
|
|