
|
Zetec |
Autor |
Wiadomość |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 29 Lip 2007, 20:43 Zetec
|
|
|
Witam,
wiem ze kilka osób to zrobiło wiec co by ruszyć troche to forum zadam pytanie:
Jak wyglada montarz kolektora plastikowego w mk3. jakie są różnice miedzy systemami wtryskowymi itd.
Mile widziana fotorelacja.
No Mafios i Gaszu do pisania |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
gaszu [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Lip 2007, 23:39
|
|
|
Marcin - jak skończę, to dam relację. Niestety nie wygląda to za różowo...
[ Dodano: Pon Lip 30, 2007 10:24 ]
Więc po krótce sprawa wygląda tak:
1. Wywalamy kolektor metalowy wraz z całym jego osprzętem i początkiem wiązki (ta od czujników do wtyczki 12pin)
2. Wywalamy flanszę z uszczelkami (tą pomiędzy silnikiem a kolektorem)
3. Przerabiamy węże wchodzące do nagrzewnicy tak, aby było więcej miejsca - dajemy na wejście nagrzewnicy kolanka metalowo-gumowe (takie 90stopni, jakie używają gazownicy).
4. Kupujemy z focusa 1 2,0 lub 1,8:
- kolektor ssący,
- przepustnicę,
- linkę gazu (zupełnie inne mocowanie),
- listwę wtryskową,
- czujnik położenia przepustnicy,
- przewody paliwowe (trzeba przedłużyć oryginalne),
- rurkę z zaworem do serwa hamulcowego (w foce ma inną średnicę wejściową od strony kolektora),
- silnik krokowy,
- rurę-czapkę, która przychodzi na przepustnicę.
5. Z mondka kupujemy:
- wiązkę początkową od wtrysków (z foki nie, bo ma inną wtyczkę),
6. Przerabiamy pin 2 wtyczki wiązki wtrysków tak, aby podłączyć dodatkowy czujnik temperatury zasysanego powietrza, który w tym miejscu mieliśmy poprzednio (w mondku jest to rozwiązane inaczej). Przerabiamy również wtyczkę czujnika temp. wody na taką, jak jest w zetecu, lub kupujemy czujnik wody z mondka.
7. Montujemy kolektor (oczywiście trzeba dobrać śruby, bo oryginalne nie pasują - są za długie).
8. Wsadzamy przepustnicę, listwę, rurkę do serwa, przygotowaną wiązkę, przedłużamy rurki zasilające listwę w benzynę, nakładamy czapkę, wklejamy do rury (tej od czapki ) czujnik temp. zasysanego powietrza (pozyskany z naszego starego kolektora), montujemy "jakoś" linkę gazu, uprzednio ją skrócając.
9. Instalujemy MAF i rzeźbimy custom dolot:)
10. Jedziemy na hamownię
11. Cieszymy się, że mamy plastikowy dolot w MK3.
Pozdro! |
Ostatnio zmieniony przez gaszu 1 Sie 2007, 21:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 30 Lip 2007, 11:14
|
|
|
gaszu napisał/a: | ......
10. Jedziemy na hamownię
11. Cieszymy się, że mamy plastikowy dolot w MK3 |
i co nam taka zmiana daje?? jak wzrazsta lub spada moc auta lub jak sie zmienia krzywa mocy lub momentu??
tu by sie przydały 2 wykresy z hamowni:
1) kolektor aluminiowy
2) -//- ABS
żeby było wiadomo czy koszta i praca jest warta zachodu.
PS: Dziekuje Adamie za dokładny opis, (jak zwykle z resztą ) |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
zoharek

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 42 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Lip 2007, 13:17
|
|
|
A nie lepiej polerować ten co jest?
I nie bijcie jeśli pytanie było głupie ;D |
|
|
|
 |
gaszu [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Lip 2007, 20:06
|
|
|
zoharek, głupie:) Kolektor z foki ma większą powierzchnię przekroju poprzecznego oraz inną długość, a co za tym idzie i w innym "miejscy" rezonans. Powinien być lepszy "dół" i lepsze napełnianie oraz większe możliwości przy psuciu silnika "świnią".
PumaRST, dowiemy się, jak zajadę na hamownię. W obecnej chwili ten mój drugi dwulitrowiec, to seria. Nie jest grzebany. Sam jestem ciekawy. A już w niedzielę moja fofi jedzie na rajdzie pod ręką jednego z braci Radeckich . |
|
|
|
 |
zoharek

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 42 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Lip 2007, 20:39
|
|
|
OK, myślałem bardziej o różnicy między metalowym a plastikowym, a nie wziąłem pod uwagę kształtu i rozmiarów |
|
|
|
 |
gaszu [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Sie 2007, 21:51
|
|
|
Po testach jest zauważalna różnica:) Autko ma lepszy "dół" i chętniej się wkręca na obroty. Dziś nie miałem zbyt dużo czasu żeby potestować, ale różnicę czuć od razu. Bracia "Radzieccy" stwierdzili, że trza to jeszcze "wystroić", ale jest o dużo lepiej. |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 2 Sie 2007, 01:23
|
|
|
czyli dolot ma większąpojemność ( długość ? ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Mafios
Junior Admin

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 42 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2813 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Sie 2007, 15:52
|
|
|
bez przesady ...
przewodow paliwowych nie trzeba przerabiac tylko weze od nagrzewnicy przy absie trzeba go wywalic ;-) sila wyzsza przepustnica i ccp pasi od rs1800 silniku krokowym trzeba zmienic wtyczka podlaczyc przewody 2 podcisnieniowe reszte zaslepic , zalozyc wieksze zimmernigi na wtryski listwa z rsa pasuje bez problema gdzies mam zdjecia jak w milce to zrobilem noi co mocowania kolektora krotsze sroby albo wsadzic za kolektorem tulejke lub pare nakretek ;-) |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 3 Sie 2007, 12:04
|
|
|
Patryk ale ty mowisz o mondku a Gasz o Foczce |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|