| 
		Zmiana silnika | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Rafaelo [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Wrz 2007,  11:59   Zmiana silnika
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Mam Fiestkę z 1995 roku z silnikiem 1.3kat i chciałbym wymienić na 1.3 Endura .Czy jest to możliwe? A jeżeli tak to co musiał bym jeszcze wymienić? mlotek | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 madek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Kuba 
                  Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rafaelo [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Wrz 2007,  13:24   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dzięki za odpowiedż.Mam jeszcze jedno pytanie jaka jest różnica w silnikach?Mam na oku silnik 1.3 taki jak mój tylko różni się tym że nad kolektorem są jakieś metalowe rurki a u mnie ich niema.Co to może być? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 stafcio  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 1.6i8V/130KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 44  Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Wrz 2007,  13:29   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               zapewne chodzi ci o kolektor wydechowy i rurki od egr czyli recyrkulacji spalin.
 
jest to po to, zeby silnik sie szybciej nagrzewal i spalal wszystko dokladniej. mniej wiecej o to chodzi. | 
             
						
				_________________ stafciogarage@gmail.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rafaelo [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Wrz 2007,  13:39   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | To znaczy że to jest lepsza wersja silnika?Bo chyba będe musiał zmienić silnik ponieważ diabelnie głośno klekocze(ponoć wał rozrządu) i jest strasznie mułowaty.Naprawa może być droższa niż wymiana na inny.A taki z rurkami ponoć w dobrym stanie mogę kupić. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 madek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Kuba 
                  Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Wrz 2007,  14:04   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Te rurki to niezbyt udany patent forda ale jak sa to sa... w niczym nie przeszkadza. Silnik jest pewnie z 94 roku bo tylko w tych rocznikach stosowali ten układ recyrkulacji spalin | 
             
						
				_________________ była sobie RS`ka... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 stafcio  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 1.6i8V/130KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 44  Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Wrz 2007,  20:16   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja mam silnik z 91 i też to mam:
 
 
 
 
a to że klekocze to nie wał jak ktoś ci doradził, tylko zawory. w tym modelu 1.3i/60km zawory są regulowane śrubą, którą trzeba co jakiś czas dokręcać (regulować manualnie) w nowszych, innych silnikach reguluje się to za pomocą popychaczy hydraulicznych.
 
 
to głośne stukanie możesz na jakiś czas zniwelować dokręcając odpowiednio te popychacze. | 
             
						
				_________________ stafciogarage@gmail.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dday  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`96 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 44  Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Wrz 2007,  21:33   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | stafcio napisał/a: | 	 		  |  tylko zawory. | 	  
 
zawory same z siebie nie klekoczą - wałek i szklanki - dobrze gadają     | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jackrzec  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`12 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.25Duratec/82KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 51  Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Wrz 2007,  06:48   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | madek napisał/a: | 	 		  | Te rurki to niezbyt udany patent forda ale jak sa to sa... w niczym nie przeszkadza. Silnik jest pewnie z 94 roku bo tylko w tych rocznikach stosowali ten układ recyrkulacji spalin | 	  Z tym się zgodzę, Ale znowu ja mam fiestę z maja 95 i te rurki też są, ale nie są nigdzie podłączone - tzn dochodza do tej czarnej puszki, ale ta puszka już do niczego nie była podłączona, tak że w efekcie wywaliłem to wszystko w cholere. | 
             
						
				_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,--> 
 
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawloplus  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: SuperS 
                  Silnik: 1.4/73KM 
                  Wiek: 41  Dołączył: 24 Kwi 2006 Posty: 297 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Wrz 2007,  08:59   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Moim skromnym zdaniem jak masz zamiar zmienic silnik kup sobie 1,4 już. Cena silnika ta sama. Zabawy nie wiele wiecej a wrazenia z jazdy duzo lepsze. Musisz tylko wyposarzyc sie dodatkowo w chłodnice od 1,4 1,6 koszt 50zł i przewody chłodnicze. Oczywiscie nowy alternator od 1,4 1,6 bo od 1,3 nie pasuje. Tak to wszystko to samo Komp podejdzie wtyki pasuja tak samo. Jedynie jak bys zmieniał silnik na 1,4 musi byc odrazu z łapa bo od 1,3 tez nieda rady.
 
PZDR | 
             
						
				_________________ Kochaj i nie słuchaj innych.. 
 
Umieraj szybko by inni nie cierpieli....
 
 
THE END | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 madek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Kuba 
                  Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Wrz 2007,  12:04   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  | Ja mam silnik z 91 i też to mam: | 	  
 
 	  | jackrzec napisał/a: | 	 		  | Z tym się zgodzę, Ale znowu ja mam fiestę z maja 95 i te rurki też są | 	  
 
no to cos mi sie pomieszalo. w kazdym razie jak to ford raz bylo raz nie... | 
             
						
				_________________ była sobie RS`ka... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |