Instalacja 1 generacji a sonda lambda. |
Autor |
Wiadomość |
Jose
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Chianti
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44 Dołączył: 04 Mar 2007 Posty: 49 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Paź 2007, 00:26 Instalacja 1 generacji a sonda lambda.
|
|
|
Witam.
Mam instalację 1 generacji. W teście wychodzi mi, że mam walniętą sondę lambda. Pomierzyłem ją i faktycznie jest martwa. Teraz pytanie zasadnicze:
Czy przy takiej instalacji uszkodzona lambda może mieć wpływ na spalanie i pracę silnika?
Pytam, bo ostatnio zaczęła mi strasznie dużo palić. W mieście 12-13l/100km trasa nie schodzi poniżej 10l/100km. Wcześniej było miasto 10l/100km, trasa 8l/100km. Kable, świece, filtry, cewka zapłonowa, wymienione mniej niż 8 tys km temu, regulacja gazu ok 4 tys km temu. Zawory też kilka tys temu regulowane. Poziom oleju stale kontrolowany i uzupełniany (wyciek z uszczelniacza wału od str. skrzyni).
Pozdr |
_________________ ..____...
..|'''''@|..
c|-O,,ob
..|\__/|..
...\..../...
FIESTA CHIANTI 1.3i 94' |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Paź 2007, 01:11
|
|
|
nie . Jeśli nie ma silniczka krokowego zamiast registra (na wężu doprowadzającym gaz od parownika do kolektora) . Wpływ na to ma temperatura i odpalanie z gazu . Dość drastycznie wzrasata spalanie poniżej 5 stopni celcujsza i rozruchu na gazie . Duży wpływ ma też przebieg membranek w parowniku . |
|
|
|
|
Jose
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Chianti
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44 Dołączył: 04 Mar 2007 Posty: 49 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Paź 2007, 00:33
|
|
|
No właśnie mam register, żadnej elektroniki, więc też tak myślę, ale wolałem się upewnić. Dzisiaj miałem problemy z wolnymi obrotami. były za niskie zarówno na benzynie jak i na gazie i zdarzało się, że silnik gasł. Na razie przeczyściłem wszystkie wtyczki pod maską, poskładałem na wazelinę techniczną i jest poprawa. Krokowy i CPP sprawne.
diodalodz napisał/a: | Duży wpływ ma też przebieg membranek w parowniku |
No właśnie podejrzewam, że przebieg tej instalacji jest większy, niż mówił mi poprzedni właściciel, i podejrzewam, że z pozornej oszczędności odpalał ją tylko na gazie.
Dzięki i pozdr |
_________________ ..____...
..|'''''@|..
c|-O,,ob
..|\__/|..
...\..../...
FIESTA CHIANTI 1.3i 94' |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Paź 2007, 01:44
|
|
|
co to znaczy wiecej i jakiej firmy jest instalacja . |
|
|
|
|
Jose
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Chianti
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44 Dołączył: 04 Mar 2007 Posty: 49 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Paź 2007, 09:38
|
|
|
No poprzedni właściciel zapewniał mnie, że nie przejechał na LPG więcej niż 30 tys km. Parownik mam firmy AC AGC 01(taki sam jak tomasetto), centralka Stag 2W, wtrysk odcinany przekaźnikiem.
Pozdr |
_________________ ..____...
..|'''''@|..
c|-O,,ob
..|\__/|..
...\..../...
FIESTA CHIANTI 1.3i 94' |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Paź 2007, 11:40
|
|
|
hehe AC to firma z dolnej półki . Nie wiadomo czy auto nie miało przestoju np miesięcznego . Wiele parowników tego nie znosi za dobrze . |
|
|
|
|
Jose
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Chianti
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44 Dołączył: 04 Mar 2007 Posty: 49 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Paź 2007, 09:58
|
|
|
diodalodz napisał/a: | hehe AC to firma z dolnej półki |
Niestety ja nie miałem wpływu na taki wybór. Ale mam taki sami parownik w warszawie (też instalacja założona przez poprzedniego właściciela) i tam sprawuje się dużo lepiej i jak na ten silnik to mało pali. A do tego to miewa przestoje kilkumiesięczne, bo zimą jej nie ruszam. W każdym bądź razie przy najbliższym przypływie gotówki może coś zrobię z parownikiem, a i lamdbę wymienię, żeby na benzynie też było wszystko ok.
Pozdr |
_________________ ..____...
..|'''''@|..
c|-O,,ob
..|\__/|..
...\..../...
FIESTA CHIANTI 1.3i 94' |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Paź 2007, 10:22
|
|
|
załuż kompa gazowego , banalnie proste . i zobaczysz ze bedzie lepiej . |
|
|
|
|
Jose
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Chianti
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44 Dołączył: 04 Mar 2007 Posty: 49 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Paź 2007, 23:41
|
|
|
diodalodz napisał/a: | załuż kompa gazowego , banalnie proste |
Przejrzałem już schematy i z podłączeniem nie będę miał problemu, gorzej z ustawieniem.
A tak wogóle to lepiej bingo M czy stag 2L?
Pozdr |
_________________ ..____...
..|'''''@|..
c|-O,,ob
..|\__/|..
...\..../...
FIESTA CHIANTI 1.3i 94' |
|
|
|
|
rajtar [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Paź 2007, 09:10
|
|
|
Jose, Masz jeszcze Leonardo Elpigazu... |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Paź 2007, 12:14
|
|
|
bingo M czy stag 2L są na tyle porównywalne że cieżko ocenic co lepsze . stagi się czasami psują ale to też żadkość .
Programowanie takie same . jedynie bingo wymaga temp do przełącznienia na gaz min 10 stopni a stag ma opcje ze odrazu może przerzucić na paliwo po odpaleniu i przekroczeniu np 1000 obr/min . |
|
|
|
|
|