| Aby jechać prosto muszę skręcać | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | TicTac   
  
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Tomasz
 Wiek: 39
 Dołączył: 03 Wrz 2006
 Posty: 71
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Paź 2007,  23:50   Aby jechać prosto muszę skręcać | 
 |  
               | 
 |  
               | Mam taki mały kłopot, który pojawił się po wymianie krzyżaka. Mianowicie, zaraz po wyjechaniu z warsztatu po wymianie w/w krzyżaka okazało się, że aby jechać prosto musiałem skręcać kierownicę o jakieś 1/5 obrotu. Wróciłem i koleś powiedział, że nic z tym nie zrobi bo nie da sie inaczej ustawić krzyżaka. Pojechałem więc na ustawianie zbieżności. Tam wydałem 70 zł za robociznę i wydawało się że jest OK. Jednak teraz ciągle muszę lekko trzymać kierownicę przekręcona- nie o taki duży kąt jak wcześniej ale wciąż coś nie gra. Przy hamowaniu w sumie nie ściąga - tylko to głupie trzymanie steru lekko wykrzywionego. Czy znowu muszę jechać na ustawianie zbieżności? Wiem że nie da się przestawić steru bo jest tam sześciokąt i jak przestawię w drugą stronę to będę musiał trzymać krzywo i tak tylko w przeciwnym kierunku. czy może to być coś innego jak zbieżność? Wydaje mi sie, że koleś wszystko dobrze zrobił, bo zgadzało się z parametrami przyjętymi dla Fiesty z mojego rocznika.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | trzeci   Moderator
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Artur
 Wiek: 55
 Dołączył: 24 Maj 2004
 Posty: 7108
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2007,  05:47 | 
 |  
               | 
 |  
               | Miałem analogiczną sytuację. Mój poprzedni mechanik też twierdził, że założył krzyżak prawidłowo a lekkie przekrzywienie kierownicy to już kwestia zbieżności.
 A okazało się, że można było krzyżak zamontować tak żeby kiera była prosto.
 Było to trochę czasochłonne to fakt, ale dało radę, więc podejrzewam że w Twoim przypadku jest to samo.
 Mechanikowi nie chce się poprostu z tym bawić.
 Pozdro ...
 |  
				| _________________ Verba volant, scripta manent
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2007,  07:58 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dokładnie! Ja jak pierwszy raz zmieniałem krzyżak, to też kierę miałem skręconą, ale godzinę czasu kombinowałem i w końcu ustawiłem tak jak trzeba! 	  | trzeci napisał/a: |  	  | Miałem analogiczną sytuację. Mój poprzedni mechanik też twierdził, że założył krzyżak prawidłowo a lekkie przekrzywienie kierownicy to już kwestia zbieżności.
 A okazało się, że można było krzyżak zamontować tak żeby kiera była prosto.
 Było to trochę czasochłonne to fakt, ale dało radę, więc podejrzewam że w Twoim przypadku jest to samo.
 Mechanikowi nie chce się poprostu z tym bawić.
 Pozdro ...
 | 
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bit1   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Błażej
 Wiek: 39
 Dołączył: 27 Sie 2005
 Posty: 506
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2007,  08:08   Re: Aby jechać prosto muszę skręcać | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | TicTac napisał/a: |  	  | Wiem że nie da się przestawić steru bo jest tam sześciokąt i jak przestawię w drugą stronę to będę musiał trzymać krzywo i tak tylko w przeciwnym kierunku. | 
 
 Po jednej stronie krzyżaka jest sześciokąt a po drugiej już nie i tą drugą stroną trzeba regulować, poprostu mechanik w ciula poleciał.
 |  
				| _________________ 
   Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
 Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
 Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | madek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Kuba
 Dołączył: 23 Kwi 2006
 Posty: 1755
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2007,  09:47 | 
 |  
               | 
 |  
               | tez tak mialem... trzeba dojsc metoda prob i bledow niestety. a wystarczylo zeby 2ga osoba przytrzymala kiere jak wybijal stary krzyzak i montowal nowy. |  
				| _________________ była sobie RS`ka...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2007,  23:00 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ja jakoś niewierzyłem w drugą osobę i kierę mi przytrzymała blokada - było pewne że nawet nie drgnie. Najbardziej wkurzające jest to ściąganie krzyżaka - wchodzi łatwo, a wyjąć go z powrotem to przerąbane. 	  | madek napisał/a: |  	  | a wystarczylo zeby 2ga osoba przytrzymala kiere jak wybijal stary krzyzak i montowal nowy. | 
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | TicTac   
  
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Tomasz
 Wiek: 39
 Dołączył: 03 Wrz 2006
 Posty: 71
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Paź 2007,  17:25 | 
 |  
               | 
 |  
               | No tak też myślałem, że to wina tych co wymieniali krzyżak, bo wjechałem z kierownicą dobrze ustawioną a wyjechałem z dodatkowa usterką :( Niestety w poniedziałek jadę do Niemiec i będę musiał to jakoś znieść, bo po pierwsze pewnie nie będą mięli czasu w warsztacie a po drugie nie mam kasy żeby im za to płacić, a skoro minęło już trochę czasu to nie zrobią mi tego na gwarancji - trzeba mi było pojechać do nich następnego dnia :(
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parch   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 06 Lip 2006
 Posty: 234
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Lis 2007,  12:35 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nie chciałbym na razie zakładać nowego tematu, więc podpinam się pod ten. 
 Piszecie o właściwym ustawieniu krzyżaka w układzie kierowniczym bez wspomagania. A jak to jest w przypadku układu ze wspomaganiem? Czy też można jakoś regulować położenie kierownicy krzyżakiem? Bo jak patrzę na ten krzyżak to nie widzę żadnego wieloklina.
 
 A w ogóle to problem mam nie tyle ze zbieżnością, czy krzywą kierownicą ale raczej z różnymi promieniami skrętu w lewo i w prawo. Jak kręcę w prawo to kierownica wykonuje dokładnie 1.5 obrotu, ale w lewo już tylko ok. 1.25. Jak to skorygować, żeby było po równo?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Lis 2007,  14:02 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ze wspomaganiem nie da rady "spieprzyć" ustawienia - bo krzyżak jest inaczej wyżłobiony. Ja mam dokładnie 2,5 obrotu od konca do końca - czyli po 1,25 na stronę. Żeby to wyrównać musisz jechać na zbieżność, to Ci na drążkach ustawią. |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parch   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 06 Lip 2006
 Posty: 234
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Lis 2007,  16:33 | 
 |  
               | 
 |  
               | No więc właśnie jestem po ustawianiu zbieżności. Zbieżność była ustawiana laserowo za pomocą komputera. Wszystko jest ok oprócz tych różnych promieni skrętu. 
 Czyli nie ma innej możliwości oprócz "przesunięcia" na drążkach?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |