| Jazda na gazie na zimnym silniku | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | ari [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lis 2007,  08:54   Jazda na gazie na zimnym silniku |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam mam następujący problem to jest zawsze rano odpalam samochod na benzynie chwile pochodzi i jak widze ze silnik przestal pracowac na ssaniu to wtedy przełączam na gaz. I tu sie zaczyna problem bo silnik w tym momencie nie trzyma wolnych obrotów i gaśnie natomiast jak sie jedzie to wszystko jest normalnie tyl. Cała awaria ustępuje w momencie kiedy wskazówka od temperatury wyjdzie z bialego pola wtedy silnik ttrzyma wolne obroty. Czy coś z tym można zrobic? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | van   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk1`80
 Wersja: S
 Silnik: 1.3/69KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 44
 Dołączył: 15 Maj 2007
 Posty: 2232
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lis 2007,  10:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | można rozpalać ognisko codziennie pod silnikiem by miał właściwą temperaturę a tak a serio to nie powinno się tak dziać, coś jest źle ustawione.....może parownik nie jest odpowiednio ogrzewany przez obieg wody albo gaz źle wyregulowany
 |  
				| _________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 Volva XC70 i inne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Greg   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Grzesiek
 Wiek: 39
 Dołączył: 27 Maj 2007
 Posty: 56
 Skąd: Rydułtowy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lis 2007,  19:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | u mnie jest tak samo jeśli na wolnych obrotach przełącze (przyciskiem) na gaz.. gaśnie natychmiastowo.. natomiast gdy robię tak dodając gazu, to nie gaśnie.. 
 nie wydaje mi się, żeby to było spowodowane jakąś usterką
 |  
				| _________________ MK4 1.25 75KM, MK3 1.1i 50KM + LPG
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | genov [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lis 2007,  19:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | u mnie tez jest tak samo, u kolegi tez tak samo, w poldku tez tak samo, w Lecie problemu niema w żadnym w wyzej wymienionych pojazdach.Mozna z tym zyc ;-) po kilku min i tak silnik zrobi sie cieplejszy i problem zniknie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Greg   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Grzesiek
 Wiek: 39
 Dołączył: 27 Maj 2007
 Posty: 56
 Skąd: Rydułtowy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lis 2007,  21:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | dlatego ja jeszcze robię tak, że jadę około hm.. 2-3 km.. aż wskazówka temperatury silnika wyjdzie poza białe pole [;.. wtedy się przełączam |  
				| _________________ MK4 1.25 75KM, MK3 1.1i 50KM + LPG
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ari [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lis 2007,  22:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | byłem z tym u gazownika ale oczywiście jak dojechalem to sie silnik rozgrzal i tak tylko mu wyjasnilem o co chodzi powiedzial ze jest to kwestia regulacji parownika albo membrana jest walnieta wytlumaczył mi ktora śrubką mam pokrecic jutro rano bede prubowal |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | massur   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Dołączył: 24 Wrz 2007
 Posty: 70
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2007,  15:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja miałem po założeniu instalacji problem z gaśnięciem jak spadał na wolne obroty ale pojechałem do gazowników, wyregulowali i jest OK. 
 Słyszałem, że jazda na gazie na zimnym silniku nie jest dla niego najzdrowsza, to prawda?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2007,  18:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | no prawda niestety . Pomyśl że rzucasz śniegiem na rozgrzaną do 200 stopni śrubę , zdrowo to dla niej ?? A właśnie tak robi gaz spadając na zawory ssące . Gaz jest źle odparowany i leci w postaci mgły (jest go za dużo) i włąsnie gwałtownie studzi grzybki . Z tąd po ok 100 tyś km wrzerki w gniazdach i zaworach . Niestety tak już jest i jak np paliwo bedzie z wodą efekt jest taki sam . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | massur   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Dołączył: 24 Wrz 2007
 Posty: 70
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2007,  19:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | czyli gaz dopiero kiedy wskazówka od temp. się ruszy... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2007,  20:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie no bez przesady ok 20 stopni jak silnik ma może już poruszać się na gazie .
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ari [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2007,  22:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja stosuje taka metode tzn. odpalam samochod na benzynie niezależnie czy to lato czy zim a chwile czekam az sie troszeczke rozrusza i dopiero wtedy przystepuje do jazdy natomiast na gez przeucam wtedy jak widze ze nie chodzi juz na ssaniu i z kratek zaczyna lecieć cieple powietrze. Niewiem czy dobrze myśle ale skoro w nagrzewnicy znajduje sie juz ogrzany plyn towiec ukald chlodzzenia zaczol już prace i powinien tez on dotrzeć do parownika |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | massur   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Dołączył: 24 Wrz 2007
 Posty: 70
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lis 2007,  00:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | a swoją drogą to przy jakiej temperaturze wskazówka zaczyna się podnosić (przed uruchomieniem silnika jest poniżej takiego białego pola, dopiero ponad tym polem jest obszar podpisany "NORM" -czyli odpowiednia temperatura)? 
 i po czym najłatwiej poznać, że nie pracuje już na ssaniu? (zauważyłem że przy niskich temperaturach na wysokich obrotach trochę nienaturalnie pracuje, jak się troszkę rozgrzeje to sytuacja znika, czy to ("dziwna" praca na wyższych obrotach) oznacza, że jeszcze na ssaniu jadę? )
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lis 2007,  01:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie . W mk3 nie ma ssania . tylko jest przewyższanie obrotów . Silniczek krokowy po przekręceniu stacyjki otwiera przepusnicę następuje rozruch i ją w tym położeniu trzyma . Jak silnik łapie temperaturę to silniczk się nieco zaczyna chować w sumie 2 stopnie ma schowania . cała zabawa polega na tym że dostaje wiecej paliwa przez wtryskiwacz jak jest zimny alby stabilnie pracował . Ssanie to efekt przydławienia dolotu albo otwarcia dodatkowej dyszy paliwa i stosowany jest tylko w gaźnikach . A co do jazdy na gazie i odpalania na gazie przy -20 to powiem tak silnik to dzielnie znosi przez 100 tys km (tylko OHV testowałem) i po tym przebiegu jest konieczność wymiany zaworów wydechowych i docierania zaworów ssących . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | flash [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Gru 2007,  18:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | dobre sa instalki z czujnikiem temperatury na parowniku, np AL700, nie pozwala na przelaczenie na gaz ponizej ustawionej temp. dodam ze jazda na zimnym parowniku jest nie tylko zabojcza dla silnika i parownika/reduktora ale jest rowniez nieekonomiczna. auto spala wiecej gazu zamrozonego i okazuje sie ze jazda na gazie od poczatku jest drozsza niz jazda na PB. nie wspomne juz o klopotach jakie sie wiaza z zamarznieciem parownika i zgasnieciem silnika, szczegolnie w silnikach z wieksza iloscia cylindrow niz 4. auta nie da sie odpalic ani na lpg ani na pb do czasu odmarzniecia parownika. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | yarbin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marek
 Dołączył: 22 Cze 2007
 Posty: 154
 Skąd: Tychy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Gru 2007,  18:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, ja w cinquecento rowniez mialem taka sytuacje pare razy i od tego czasu w zime zawsze przejezdzam chociaz z kilometr na pb i dopiero przelaczam na gaz i nie mam zadnych problemow, a benzynki przez cala zeszla zime zuzylem za moze 50zl, wiec to chyba niezla metoda. pozdrawiam |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szałass [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Gru 2007,  20:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | A wymieniałes kiedys filterki gazu taka mała pierdułka za 10pln i kupę problemów z głowy   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mamuten   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.4/73KM
 Imię: Bartłomiej
 Dołączył: 11 Sty 2008
 Posty: 314
 Skąd: Kolbuszowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Lut 2008,  12:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja tez mam taki problem  ale jak sie silnik nagrzeje to trzyma to jest normalna nie taka groźna ale to wkurza jak ja wyjade z domu to musze odpalać go 3 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | portos   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 28 Gru 2007
 Posty: 45
 Skąd: Kiekrz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Lut 2008,  12:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | mamuten, Oczywiście od razu na gazie...? 	  | mamuten napisał/a: |  	  | ja wyjade z domu to musze odpalać go 3 razy | 
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mamuten   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.4/73KM
 Imię: Bartłomiej
 Dołączył: 11 Sty 2008
 Posty: 314
 Skąd: Kolbuszowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Lut 2008,  16:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | na benzynie odplam jak wyjade to przełączam na gazior |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | portos   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 28 Gru 2007
 Posty: 45
 Skąd: Kiekrz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Lut 2008,  18:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | mamuten, Ale luzu zaworów nie regulowałeś? Uszczelka pod pokrywę coś koło dyszki kosztuje...   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |