Akumulator MKIV 1.8D wersja ghia, problem i pytania |
Autor |
Wiadomość |
Owad
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 38 Dołączył: 20 Wrz 2006 Posty: 30 Skąd: Osieczna
|
Wysłany: 12 Lis 2007, 14:52 Akumulator MKIV 1.8D wersja ghia, problem i pytania
|
|
|
Witam.
Posiadam fieste mk IV 1.8D w wersji ghia z wszystkim oprocz ABS z roku 1997. Posiadam autko od lipca 2005 czyli ponad 2 lata, jak tylko przywiozlem auto z belgii, to zakupilem akumulator firmy Centra o pojemnosci 60A i rozruchu 540Ah akumulator posiada magiczne oko i zawsze wskazywal kolor zielony - co oznacza pelne ladowanie, auto stalo na dworze nawet podczas bardzo mroznej przedostatniej zimy i nigdy nie mialem problemu z odpalaniem.
Problem zaczal sie ok 2tyg temu kiedy to aku bardzo slabiutko krecil, fakt ze autem robie codziennie srednio ok 40km ale wyjatkowo zdarzylo sie ze stal ok 2 dni i aku rozladowal sie bo nawet oko wskazywalo rozladowanie... Naladowalem prostownikiem 24h, ale poniewaz nie mialem prostownika naladowal mi mechanik, po naladowaniu oko swiecilo na zielono i jezdzilem sobie tak do piatku czyli 2tygodnie bez problemow, od piatku wieczora do niedzieli wieczora samochod stal na zimnie i sytuacja z przed dwoch tygodni powtorzyla sie znowu bylo to samo, kontrolki swiecily bardziel blado itp. wiec znowu wyciagnalem aku sprawdzilem poziom cieczy, ktory byl w normie i podlaczylem tym razem pod pozyczony i sprawdzony prostownik od sasiada, a laduje sie od godz 11... Mysle tez ze mechanik nie ladowal pelne 24h bo namawial mnie na nowy takze moze chcial zeby sie rozladowal i zebym kupil nowy, ale ja podlaczylem u siebie w garazu dla pewnosci...
Moje pytania sa nastepujace.
1) Ile mam ladowac teraz aku 24h czy mniej ? i jesli ladowalbym mniej niz 24h to czy przy niepelnym doladowaniu alternator doladuje do pelna ? dodam ze elektryka w fiescie jest ok bo wszystko bylo sprawdzane - tzn napiecie przy wlaczonym silniku jest ok takze alternator ok.
2) Jaki jest powod wyladowania akumulatora ? teraz nie uzywam klimy, nie mam systemu audio szyb elektr. tez raczej zadko uzywam jak jest zimno gra tylko radio, ogrzewanie szyb no i swiatla... Czy powodem tego moze byc to, ze aku ma za slabe parametry ? czy moze nie ma na to reguly ze sie rozladowal i teraz regularnie bedzie sie rozladowywal i bede musial ladowac ?
3) Jesli zdecydowalbym sie na nowy akumulator, to jaki mam kupic, bo na stronach np. Bosh skorzystalem z wyszukiwarki pod dane auto i dla przykladu mam podane takie mozliwe opcje:
Akumulator Bosch S3 53Ah, 470A, L-
Akumulator Bosch S4 60Ah, 540A, L-
Akumulator Bosch S5 74Ah, 750A, L-
I juz teraz sam nie wiem bo mam wlozony ten srodkowy tylko firmy Centra ale mam klime elektroniczne szyby, elektroniczny fotel kierowcy, halogeny itp. A znowu ten ostatni 74Ah 750A jest chyba troche za duzy, nie chcialbym zabic alternatora, z kolei na moto allegro przy wpisaniu w dziale akumulatory "diesel" wyswietla aku z parametrami 74Ah z rozruchem 680A. i wlasnie o takich parametrach ma kolega w podobnej fiescie i jest zadowolony. Co mam o tym myslec jak sie kierowac wyborem ???
4) i ostatnie pytanie, jakiej firmy wybrac aku, tzn jakie najlepiej spisuja sie w fordach itp. i w takim aucie jak mam ja czyli 1.8D, klima, halogeny, elektr szyby, elektr. fotel. Moge wydac troche wiecej ale zeby byl porzadny...
PS. Najchetniej bym nie kupowal aku i jakos z tym ladowaniem przepekal, moze jest jakis sposob np podlozenie czegos pod akumulator, zeby bylo mu cieplej itp, PS2. klimy mialem zasiarczone ale troche przeczyscilem, moze zasiarczone klimy tez moga byc powodem szybszego zuzycia ?
Z gory dzieki za podpowiedzi na ktorekolwiek pytanie/a
Pozdrawiam.
Pawel |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 12 Lis 2007, 15:07
|
|
|
najpierw to http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=21535
potem tylko centa futura...
mniejszy nawet lepszy bo łatwiej go doładuje alternator
taki w sam raz, bo tak szybko nie rozładuje go wiele odbiorników.
samo ogrzewanie szyb zabija akumulator i ja go używałem tylko w ostateczności.
sprawdź gęstość elektrolitu, ładowanie, poziom elektrolitu w przwgrodach |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
Owad
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 38 Dołączył: 20 Wrz 2006 Posty: 30 Skąd: Osieczna
|
Wysłany: 12 Lis 2007, 15:35
|
|
|
Czytalem, ale wszystko dosyc ogolne...
szynszyl napisał/a: |
sprawdź gęstość elektrolitu, ładowanie, poziom elektrolitu w przwgrodach |
Jak sprawdzic, tzn czy musze miec jakies przyzady czy lepiej podjechac do jakiegos pkt. serwisowego |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 12 Lis 2007, 15:39
|
|
|
podjedx skoro nie masz sprzętu.. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
Owad
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 38 Dołączył: 20 Wrz 2006 Posty: 30 Skąd: Osieczna
|
Wysłany: 12 Lis 2007, 17:53
|
|
|
a jezeli chodzi o pozostale moje pyt. np ile teraz mam ladowac jezeli na prostowniku nie ma regulacji ? |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 12 Lis 2007, 19:39
|
|
|
ale wskaźnik prądu masz w ogóle? coś co pokazuje ampery? |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Lis 2007, 22:48
|
|
|
musisz zobaczyć dwa parametry pojemność akumulatora i prąd ładowania na prostowniku bedzie napisane np 12V 4A (na prostowniku) , Jeśli odnajdziesz parametry to :
czas ładowania= pojemność akumulatora / prąd prostownika
wiec np aku 55Ah i prostownik 4 Ah daje
55/4=13,7 godziny.
Tyle .
Z tego co piszesz wynika że nie masz ładowania dobrego . Trzeba sie wyposażyć w woltomierz cyfrowy lub analogowy (koszt kilkunastu złotych np na multimetr) . Zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika i wszystko bedzie wiadome . Dalej bedziemy myśleć . |
|
|
|
 |
Owad
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 38 Dołączył: 20 Wrz 2006 Posty: 30 Skąd: Osieczna
|
Wysłany: 12 Lis 2007, 22:51
|
|
|
szynszyl napisał/a: | ale wskaźnik prądu masz w ogóle? coś co pokazuje ampery? |
tak jutro zmierze, ale co mam zmierzyc i ile ma wskazywac ?
[ Dodano: Pon Lis 12, 2007 22:08 ]
diodalodz napisał/a: | musisz zobaczyć dwa parametry pojemność akumulatora i prąd ładowania na prostowniku bedzie napisane np 12V 4A (na prostowniku) , Jeśli odnajdziesz parametry to :
czas ładowania= pojemność akumulatora / prąd prostownika
wiec np aku 55Ah i prostownik 4 Ah daje
55/4=13,7 godziny.
Tyle .
Z tego co piszesz wynika że nie masz ładowania dobrego . Trzeba sie wyposażyć w woltomierz cyfrowy lub analogowy (koszt kilkunastu złotych np na multimetr) . Zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika i wszystko bedzie wiadome . Dalej bedziemy myśleć . |
mechanik mi mierzyl podczas pracy silnika wszystko poprawnie i tak samo jak wlaczylem swiatla majster mowil ze wszystko poprawnie alternator laduje itp. |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 13 Lis 2007, 06:59
|
|
|
Owad, ja jesli pokilku godzinach mam prąd 3,5-4A to wiem że niżej nie zejdę i tyle. kończe ładowanie. diodalodz napisał/a: | musisz zobaczyć dwa parametry pojemność akumulatora | dlatego pisze jesze raz , podjedź albo zapytaj znajomych czy nie maja czewgoś do mierzenia gęstości elektrol;itu. starsze dziadki prawie zawsze maja |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Lis 2007, 11:13
|
|
|
areometr to akurat kosztuje 2 zł i można tyle w warsztat zainwestować .
Ale coś mi się nie wydaje żeby ładowanie było dobre .
Kup multimetr uniwersalny ustaw podziałkę na 20 VDC i podepnij przewody miernika pod jaki kolewiek plus może być od radia albo od światełka i przejedź się troche . Obserwuj jakie jest napięcie . Spadanie poniżej 13 V to oznaka że coś jest nie bardzo . |
|
|
|
 |
Owad
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 38 Dołączył: 20 Wrz 2006 Posty: 30 Skąd: Osieczna
|
Wysłany: 14 Lis 2007, 22:51
|
|
|
juz na 100% wiem ze elektryka i ladowanie jest ok, akumulator jest do wywalenia, teraz pytanie jaki polecacie aku zeby byl w miare w rozsadnej cenie i starczyl na jakies 2-3lat ? |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 15 Lis 2007, 07:10
|
|
|
Owad, juz ci pisałem.. to jak nie wierzysz, zrób ankiete w hyde-parku |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 15 Lis 2007, 07:38
|
|
|
Owad napisał/a: | teraz pytanie jaki polecacie aku zeby byl w miare w rozsadnej cenie i starczyl na jakies 2-3lat ? | Centra Futura + model CF 08 poj 65Ah prąd rozr. 680A |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
|