Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:18 |
[Ogólny] Obrotomierz cyfrowy |
Autor |
Wiadomość |
Kurtus [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Lis 2004, 14:13 [Ogólny] Obrotomierz cyfrowy
|
|
|
http://www.nordelektronik.pl/ne/ne104.htm
Uniwersalny układ obrotomierza zrealizowany w technice analogowej, przeznaczony do zamontowania w samochodzie z silnikiem benzyno-wym (dwu- lub czterosuwowym), z instalacją elektryczną z �minusem na masie� i tradycyjnym (przerywa-czowym) układem zapłonowym. Jednoznaczny i wygodny odczyt odbywa się na 3-cyfrowym wyświetlaczu LED. Układ zmontowany w wersji podstawowej (samochodowej) posiada zakres pomiarowy od 100 do 7000 obr./min. z rozdzielczością 100 obr./min., który pokrywa przedział pracy wszystkich spotykanych w praktyce silników spalinowych. Jego instalacja w aucie daje się przeprowadzić szybko i sprawnie. Oprócz zastosowania w samochodzie, urządzenie można potraktować jako uniwersalny przyrząd służący do pomiaru prędkości obrotowej różnych maszyn (wiertarek, tokarek itp.) - przewidziane więc zostało rozszerzenie zakresu pomiarowego do 20.000 obr./min. Zasilanie układu:+11..+16V (z instalacji samochodowej lub z zasilacza) Obudowa KM35BN - wchodzi w skład zestawu Wymiary (bez obudowy):83 x 55 x 30 mm
uwazam ze cena jest atrakcyjna.czy idz e cos takiego zamontowac w naszych fiestach ? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Lis 2012, 22:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Lis 2004, 14:28
|
|
|
hm idzie i to raczej bez problemów . Ja mam firmy spider i działa ok a dodatkowo ma woltomierz i 2 termometry(one sie raczej nie udały) . Macie wyprowadzenie na oborotomierz a jak nie to można zrobić spiralki dwie dookoła przewodów i przełączyć go na 2 cyl silnik . Albo podłączyć pod uzwojenia 2 cewek i też bedzie ok ale wtedy trzeba stosować diody .
Pozdro |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 13 Lis 2004, 15:19
|
|
|
Co by nowego tematu nie zakładać - chodzi mi o to http://www.nordelektronik.pl/ne/ne526.htm. Czy ktoś może wie co trzeba dołozyć do tego zestawu (albo jak zrobić) aby światło wygaszało sie płynnie (np. tak jak w mercedesach albo nowszych oplach)... |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Lis 2004, 18:34
|
|
|
Tak, jak jest napisane... tradycyjnym przerywaczowym ukłądzie... do Mk3 wcisnąc się da, ale musi pracować w trybie jak na silniku 2 cylindrowym... trzeba zrobić czujnik tak jak pisze dioda... ale trzeba mieć na uwadzę iż urządzenie nie będzie dokładne... pry tej samej wartości obrotowej silnika wsklazanie może falować... bład może być nawet rzędu 500 obrotów na minutę...
Cyfrowy obrotomierz to raczej zabawka... czesto odczyt jest z pewnym poślizgiem... jak ktoś chce sie już bawić w elektronikę i nie chce analogowego obrotomierza to polecem ukłąn zbudowany na linijce LEDów...
Łokmen - twój link mi nie dizała :-( |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Rycho
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 49 Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 203 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 13 Lis 2004, 22:36
|
|
|
zegary z obrotkiem cena na szrocie w granicach 70-80 PLN, nie wiem jaka jest cena tego układu ale warto przemyśleć temat pod tym kątem także. Wskazania w postaci migających cyferek są bajeranckie ale od strony praktycznej mało czytelne przy wartościach tak zmiennych jak obroty w silniku w czasie jazdy.
Rycho |
_________________ JetCar XR2
I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę |
|
|
|
|
Minio
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2004 Posty: 70 Skąd: z małego pokoju
|
Wysłany: 14 Lis 2004, 00:13
|
|
|
Łokmen napisał/a: | Czy ktoś może wie co trzeba dołozyć do tego zestawu (albo jak zrobić) aby światło wygaszało sie płynnie (np. tak jak w mercedesach albo nowszych oplach)... |
Dobra. Zapodaj skan schematu tego urządzenia, no i rok produkcji Fiesty. Znajdę chwilkę czasu i skrobnę co gdzie połączyć. |
_________________ Kiedyś:
Fiesta XR2 Mk2 1,6 na gaźniku
obecnie:
Fiesta Mk4 1,3 Endura |
|
|
|
|
zdezio [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Lis 2004, 01:43
|
|
|
Mam Bardzo wielki problem :( :( Mam Fiestke 1.8 D, ale nie ma obrotomierza da Sie włożyć zegary z fiesty z obrotomierzem żeby to wszystko działało tak jak powinno w Dieslu |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Lis 2004, 09:45
|
|
|
W dieselku obrotomierz podłacza się pod alternator... jeśli takowy nie posiada wyprowadzenie koszt zrobienia takowego podobno 50 zeta... + obrotomierz |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 14 Lis 2004, 11:01
|
|
|
Minio napisał/a: | Łokmen napisał/a: | Czy ktoś może wie co trzeba dołozyć do tego zestawu (albo jak zrobić) aby światło wygaszało sie płynnie (np. tak jak w mercedesach albo nowszych oplach)... |
Dobra. Zapodaj skan schematu tego urządzenia, no i rok produkcji Fiesty. Znajdę chwilkę czasu i skrobnę co gdzie połączyć. |
NE 526
STEROWNIK ŚWIATŁA WEWNĘTRZNEGO W SAMOCHODZIE
Proponujemy więc zamontowanie w aucie prostego urządzenia, które opóźni wyłączanie oświetlenia wewnętrznego o kilkadziesiąt sekund, dając nam czas na spokojne odblokowanie dźwigni biegów i włożenie kluczyka w stacyjkę. Zaletą tego urządzenia jest bardzo prosta konstrukcja, nadająca się do zmontowania w ciągu dwóch kwadransów, niewielkie wymiary i łatwy montaż w samochodzie, nie wymagający dokonywania żadnych zmian w istniejącej instalacji elektrycznej auta. W razie potrzeby wymontowania układu, wystarczy jedynie wyczepić go z instalacji i wszystko powraca do stanu "fabrycznego". Działanie opóźniacza nie koliduje z istniejącym w każdej lampce wyłącznikiem służącym do włączania jej na stałe. Układ ten przeznaczony jest dla samochodów posiadających standardową instalację elektryczną z "minusem na masie".
Wymiary płytki:25mm x 60mm
|
_________________
|
|
|
|
|
lukjar6 [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Lis 2004, 12:01 lampka
|
|
|
Witam!!!
Łokmen jak mozesz to daj skan schematu ideowego, bo z tego co zapodałeś to ciezko powiedziec co gdzie podlaczyc, gdyby byly wrtosco elementow to by tez bylo dobrze.
pozdrawiam.. |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 14 Lis 2004, 12:09
|
|
|
Właśnie o to chodzi ze nie mam skanu ani żadnego schematu (myslałem ze taka fotka dla elektroników to zaden problem). Taką płytkę (gotową) kupujemy za 10zł w Nordelektroniku - z tym ze sama płytka powoduje zwłokę w wyłączeniu światła wewnętrznego po jakimś czasie. Mnie chodzi tylko o to co trzeba dołożyć to tej płytki lub ewentulanie zamienić aby światło wyłączało sie po jakimś czasie - tyko płynnie. |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Lis 2004, 12:11
|
|
|
Prosta sprawa Łokmen... układ ten dołaczasz do lampki... ma 4 wyjście... jedno to +12V, drugie to MASA, trzecie to połczenie z wyłavcznikó drzwiowych, czwarte do podłączenie pod żaróweczkę... wszystko łączysz przy lampce oświetlającej wnętrze (wszystko tam jest)... jeśli chcesz mieć zaby płynnie wyłączało to 1) pod tranzystor trzeba dodatkowo radiator, 2) do ukłądu trzeba dolutowac jeden kondesatorek... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 14 Lis 2004, 12:22
|
|
|
Dobra, dobra - tylko co pod które bo ja na tej płytce widze ze 3 tranzystory i z 5 kondesatorów.... |
_________________
|
|
|
|
|
molu
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 693 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 14 Lis 2004, 12:24
|
|
|
Łokmen napisał/a: | Dobra, dobra - tylko co pod które bo ja na tej płytce widze ze 3 tranzystory i z 5 kondesatorów.... |
Ja widze 1 kondensator 8) |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 14 Lis 2004, 12:25
|
|
|
tfu, tfu :oops: - chciałem napisać z 5 oporników.... po prostu przejęzyczyłem sie... |
_________________
|
|
|
|
|
Minio
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2004 Posty: 70 Skąd: z małego pokoju
|
Wysłany: 14 Lis 2004, 16:55
|
|
|
Łokmen napisał/a: | Mnie chodzi tylko o to co trzeba dołożyć to tej płytki lub ewentulanie zamienić aby światło wyłączało sie po jakimś czasie - tyko płynnie. |
A to o to chodzi?
Mam gdzieś na HDD układ który cóś takiego powoduje.
Dodatkowo bodajże płynnie wygasza oświetlenie wnętrza po załączeniu stacyjki.
Zaraz tego poszukam i zapodam na forum.
|
_________________ Kiedyś:
Fiesta XR2 Mk2 1,6 na gaźniku
obecnie:
Fiesta Mk4 1,3 Endura |
Ostatnio zmieniony przez Minio 14 Lis 2004, 18:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
lukjar6 [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Lis 2004, 17:05 lampka
|
|
|
wrzuc c=1000uF i zobacz jak sie bedzie zachowywac |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Lis 2004, 20:12
|
|
|
Łokmen napisał/a: | Dobra, dobra - tylko co pod które bo ja na tej płytce widze ze 3 tranzystory i z 5 kondesatorów.... |
Dobra... 6 rezystorów 3 tranzystorki i jeden Condesator... ale to szczegól... jak kupisz te płytkę, to do niej powinien być dołaczony schemat, instrukcja montażu, uruchomienia... a najlepiej sobie kup kompletny kit, czyli zarem z elemętami... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|