  
                  
                   | 
                            
          
         		       
      
 
 
	
		Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  21:29		 | 
	
			Jak zaślepić EGR? | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 jonteczek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 37  Dołączył: 16 Gru 2007 Posty: 54 Skąd: Żywiec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Gru 2007,  09:45   Jak zaślepić EGR?
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam!
 
 
Pytanie, jak w temacie - szukałem, ale nigdzie nie mogłem znaleźć na nie wyczerpującej odpowiedzi, a myślę, że ten temat przyda się wielu laikom, takim jak ja    Fajnie by było, jakby ktoś wkleił kilka fotek z całej operacji - krok po kroku, gdzie odkręcić, gdzie poluzować, co , gdzie, jak? itp. itd. a jeśli uważacie, że początkujący mechanik nie jest w stanie tego sam wykonać, to mi to uświadomcie. Pojechałbym do jakiegoś szpeca, żeby mi to zrobił, ale nie mam pieniędzy :( | 
             
						
				_________________ "Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny"    | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Seb0l  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Sebastian 
                  Wiek: 40  Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 83 Skąd: SMY .... 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Gru 2007,  12:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wersja najprostsza, i najtańsza zarazem. Ale od ponad 2 miesięcy sprawdza się u mnie. Miała być tymczasowa, ale jak to zawsze bywa, prowizorka najtrwalsza    jak się ociepli to to poprawie, ale możesz "na razie" wstawić pomiędzy EGR a kolektor ssący kawałek blachy, z odpowiednio wywierconymi otworami na śruby. Zdjęć niestety nie mam, ale jeżeli tylko wiesz gdzie jest EGR to na pewno sobie poradzisz    odkręcić trzeba tylko 2 śruby na imbus, chyba 6tke. Potem wyjmiesz EGR, możesz go spróbować wyczyścić ale jak zaślepiasz to i tak nic nie da. Ja dobrałem sobie jakąś blachę, za cienka też pewnie nie może być żeby za szybko się nie przepaliła ale u mnie tymczasowo sprawdza się blacha z puszki po konserwie ;-) wywierć dziury na śruby, posmaruj silikonem wysokotemperaturowym i zakręć. Może się okazać, że braknie Ci miejsca na manewry kluczem, to odkręć uchwyt do wyciągania silnika z filtrem paliwa, będzie więcej luzu. No i imbus też przygotuj sobie jakiś porządniejszy bo te śruby dość opornie sie odkręcają. Tak jak pisałem wcześniej, nie bulwersujcie się tym opisem - Kolega chciał najprostszy sposób więc pisze jak ja to zrobiłem. Fordon na pewno poda trwalszy sposób - zaspawanie "niechcianych" otworów w kolektorach. Robota na godzinkę ale warto - silnik teraz dużo lepiej pracuje. | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta MK3 1.8D
 
Ford Fusion 1.4 TDCi
 
Ford Mondeo MK2 1.8TD | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 jonteczek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 37  Dołączył: 16 Gru 2007 Posty: 54 Skąd: Żywiec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Gru 2007,  12:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               dziękuje pięknie Seb0l    postaram się kierować tą instrukcją... boje się czegokolwiek tykać w silniku, bo jestem kompletnie zielony     słyszałem właśnie, że przez ten zanieczyszczony zawór silnik szarpie, jak dodaje gazu... strasznie mnie to denerwuje i dlatego chciałbym coś z tym zrobić. Załóżmy, że zaślepiam i autem przestaje szarpać, ale nie lubię prowizory. Co wtedy? Mam kupić nowy zawór? czy istnieje możliwość jego "przeczyszczenia"?
 
 
pozdro | 
             
						
				_________________ "Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny"    | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Gru 2007,  13:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Troche na przykladzie TD-ka bo w wolnossaku tego nie mialem po co robic     
 
Tu przed zaspawaniem wejscia w kolektorze dolotowym--->> 
 
Tu juz po zaspawaniu, ale mysle ze po odkreceniu samego zworu i zaspawaniu bedzie dobrze...  
 
Na tym foto widac juz przykrecony zawor EGR-u (jest on zaspawany na samym zaworku) da rade to "zalac" najprostrzym Migomatem tylko polecam dac grubsza uszczelke np. taka jak u mnie jest miedzy kolektorem wydechowym a turbina (widac na foto) 
 
  | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 jonteczek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 37  Dołączył: 16 Gru 2007 Posty: 54 Skąd: Żywiec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Gru 2007,  13:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Fordon...    mam zamiar zmienić na 1.8 TD     ale to za jakiś czas, jak znajde pracę i zarobie na taką impreze - dobrze Ci idzie ten silnik?? spodziewam się niezłych osiągów z takim motorkiem      
 
 
a z tym EGR-em będę kombinował przy asyście znajomego, który wie o wiele więcej o mechanice niż ja - dam Wam znać, jaki był efekt     | 
             
						
				_________________ "Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny"    | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Gru 2007,  14:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | jonteczek napisał/a: | 	 		  Fordon...    mam zamiar zmienić na 1.8 TD     ale to za jakiś czas, jak znajde pracę i zarobie na taką impreze - dobrze Ci idzie ten silnik?? spodziewam się niezłych osiągów z takim motorkiem      
 
 
a z tym EGR-em będę kombinował przy asyście znajomego, który wie o wiele więcej o mechanice niż ja - dam Wam znać, jaki był efekt     | 	  
 
W serii na poczatku zrobilo na mnie wrazenie przy 0,75 bara, ale teraz juz na mnie szalu nie robi przy 1.5 bara... wiedz ze to jest drozsza zabawa z tym jak z mocna bezyna... | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 jonteczek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 37  Dołączył: 16 Gru 2007 Posty: 54 Skąd: Żywiec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Gru 2007,  12:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               zamieściłem zdjęcie z EGR - czy te miejsca zaznaczone na zielono, to śrubki, które mam poluzować/odkręcić?? tam mam włożyć ten kawałek blachy?
 
 
 
 
 
  | 
             
						
				_________________ "Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny"    | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Gru 2007,  14:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               
 
Tak odkrecasz te Torxy, i zaslepiasz     | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
 
       
   
 
 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.  
   
    |    | 
 
 
 |